Klein wonder in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zal het worden?

Valk bont merrie
31 (34%)
Valk bont hengst
34 (37%)
Palomino bont merrie
17 (18%)
Palomino bont hengst
9 (9%)

Totaal aantal stemmen: 91


Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:43

Jeetje, dat is voor een normaal mens toch niet te betalen.
Hoe graag men het ook wil.

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 21:48

Al_Zawraa, ik hoop het ook.
En ik snap ze wel hoor gaat om behoorlijke bedragen natuurlijk.

kiki1976,
Als ik dit dan zo hoor dan ben ik bang dat het gewoon boven de 10k zal uitstijgen en wij hebben dan natuurlijk ff niet op zak hoe hard we dat ook zouden willen. -O-

Ik hoop morgen meer duidelijkheid maar weet gewoon niet waar we goed aan doen ;(
Je wilt zon diertje ook niet zo maar opgeven het is echt enorm lastig zo'n twist hadden we gewoon niet verwacht en is zo lastig te bevatten...

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:58

Ik ga heel hard voor jullie paardenkind duimen. Het is jullie zo gegund.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:04

Wat afschuwelijk Happy!
Heel veel sterkte

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:06

Ach jeetje zeg!
Arme merrie.. bevallen, reizen, mensen bij haar veulen.. erg heftig. Hoop voor de merrie dat het veulen het haalt.
Je kan soms ook aan de merrie merken of een veulen levensvatbaar is. Zolang de merrie voelt dat het levensvatbaar is zal ze het beschermen en er voorzichtig mee zijn.

Heel veel sterkte, ook met de keuzes die je misschien moet gaan maken. Stomme geld ook.. ;(
:knuffel:

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:08

Er zijn vast mensen op Bokt die jullie financieel willen steunen. Kleine beetjes door veel mensen, kan best oplopen. Ik raad ook aan om een crowdfunding starten.. het zou toch enorm verdrietig zijn als je je veulen moet laten gaan omdat jullie het geld niet hebben...

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:09

Pfff wat een horror. Ik duim hard mee op een goed vervolg.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:10

Al_Zawraa schreef:
Jeetje wat heftig zeg! Ik duim heel hard voor jullie dat het toch goed mag komen.
Wat naar ook dat jullie al zoveel pech gehad hebben, ik weet daar helaas alles van.. Ik hoop dat deze keer het kwartje de goede kant op valt.
Vind het wel heftig om te lezen dat je bij die kliniek je merrie en veulen niet mee krijgt als je niet bij ophalen direct betaald.. Ik snap dat ze misschien genoodzaakt zijn om op die manier te werken, omdat er anders misschien mensen zijn waar ze problemen mee krijgen, maar toch. Op de meeste klinieken volgt gewoon de factuur en soms kan je ook nog een betalingsregeling treffen volgens mij. Dit vind ik wel erg extreem.

Wat Cynthia ook zegt, je kunt je berichten ook altijd in het DBT kwijt, iedereen leeft enorm met jullie mee!


Dit is natuurlijk een universiteitskliniek dat met topdierenartsen werkt en veel buitenlandse en het nieuwste materiaal heeft en waar je in verhouding met andere klinieken minder moet betalen.
Maar die regeling bestaat er nog maar een paar jaren en enkel bij ziekenhuisopname.
Ik vrees door de vele wanbetalers.
Als ik mijn merrie achterlaat voor inseminatie krijg ik de factuur ook achteraf dit gaat ook over andere bedragen. Net als ze een castratie zijn komen doen paar weken geleden. Ik heb nog geen factuur gehad.
Het is ook zo dat je zelf niet meer te beslissen hebt om je paard bijvoorbeeld naar huis te halen en te laten verzorgen door je eigen dierenarts indien zij vinden dat het niet ok is.
Nu ik vind dat echt wel een topkliniek hoor. Heb daar al bijna een abonnement helaas.

Oh happy ik heb echt met je te doen. Het is idd zo een tweestrijd en wanneer gooi je de bijl in het midden. Dit is zo erg en lastig voor je.
Geen nieuws is alleszins goed nieuws.
Ik blijf zo hard duimen

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:15

Ach, wat een ontzettend verdrietige wending heeft dit topic! Ik duim met jullie mee!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:17

Fotsy begrijp ik je goed? Al zij vinden dat je paard nog niet nog naar huis kan en onder toezicht van je eigen da zou staan je paard niet meekrijgt?
Maar als je het allemaal niet kan betalen in dat geval?

HH het is niet iets om je voor te schamen hoe graag je het ook zou willen. Niet iedereen heeft zomaar zoveel geld liggen wetende dat je andere paard ook nog voor een flinke rekening gaat zorgen.
Want het zijn echt wel enorme bedragen. Helemaal als er geen regeling mogelijk is.

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 22:21

Kikki, ik ga er vanuit dat als we het niet meer kunnen betalen dat de stekker er sws uit word getrokken?
Maar hiervoor gaan we morgen bellen, ik hoop dat mijn moeder en ik dan wat duidelijkheid gaan krijgen.

Fotsy,
Hij is in goede handen idd dat weet ik 100% zeker, er werd enorm profeconeel en (voor wat ik zag) goed gehandeld, in betere handen kunnen ze nu niet zijn dat weet ik zeker!

Marigold,
Ik had het eigenlijk wel kunnen weten als ik zo terug denk.
Jade was in het begin heel rustig en beheerst maar dat sloeg op een gegeven moment wel beetje om naar klauw, bijten etc om hem ook op te laten staan. Ze bleef enorm lief en voorzichtig hoor dat wel.
Bijkomend ook al die andere kleine signalen voel ik me wel schuldig erover en hadden we gelijk de DA moeten bellen dan was het allemaal niet zo ver gekomen waarschijnlijk -O-
Vind het ook zo erg voor Jade met hoe extreem veel liefde ze ervoor heeft vind t zo lastig om hiermee om te gaan.


Desi_2409,
Hoe start/ zet je zo iets op?

Ik denk dat ik zo echt wat slaap moet proberen te gaan pakken gezien het voor mij ook te veel begint te worden.

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:22

Wat ontzettend naar en spannend. Ik duim mee voor een goed herstel (en een betaalbare rekening..)
Sterkte TS!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:30

Mijn veulen stond in Emmeloord, ook een goede kliniek en die boden direct aan dat ik het in meerdere delen zou mogen betalen. Ik ben daar dan ook (helaas) een bekend gezicht en heb daar al veel geld heen gebracht. Ik hoefde daar geen gebruik van te maken, maar vond het wel netjes. Ik hoop dat hij er doorheen komt en het haalbaar is en blijft voor jullie. Heel erg veel sterkte.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:45


betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:59

Zo een prachtig veulen, verschrikkelijk dat je van zo intens geluk naar angst, stress en verdiet word gekatapulteerd. Ik duim mee dat het goed mag komen.

@Fotsy: Nuttige toevoeging. Op zo een emotionele momenten denk je daar inderdaad niet altijd aan, maar naargelang de kosten en het risico wel belangrijk om over na te denken inderdaad.

Hier ook klant bij Gent en wist ook niet dat ze zo een strenge betaalregeling hadden. Naargelang hoe je spaart of belegt lijkt me dat toch normaal dat je niet zomaar de dag zelf een fiks bedrag over de toonbank kunt schuiven. Rekenen ze dan extra stalkosten als de transactie tijd in beslag neemt door bvb weekend of feestdag etc ? Lijkt mij toch ook niet echt klantvriendelijk.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:18

Ik kom vanuit het DBT hier, wat een onwijze rollercoaster zitten jij en je moeder nu in. Ik hoop heel erg voor jullie dat het allemaal goedkomt en dat jullie het geld voor elkaar krijgen om de behandeling door te zetten. Balen ook dat jullie verder zoveel pech hebben. En ja, wel logisch dat je merrie zo druk was daar toen ze met haar veulen bezig waren. Dat jij daardoor niet alles hebt meegekregen is erg vervelend, maar ook heel begrijpelijk. Wel jammer ergens dat ze niet een ander met haar lieten lopen, zodat jij ook alles rondom het veulen mee had kunnen krijgen.
Mijn duimen draaien megahard voor jullie!!!

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 23:28

Over het financiƫle gedeelte ga ik sowieso morgen ochtend voor 9uur even over praten met mijn moeder.
Ik heb mijn moeder voor de zekerheid ook nog een appje gestuurd met dat indien ze bellen echt even moet vragen naar de kosten als ze door gaan (als ze bellen is hij of overleden of moeten er keuzes gemaakt worden).

Zo'n gesprek was niet te doen vandaag, ten eerste ben je daar om je dier te redden dus ga je hoe dan ook die eerste stap doen (tenzij complicaties oid) ook zijn we beide al vanaf gister op ik helaas al vanaf 04:30 dus ja helder nadenken is lastig. We leefde vandaag echt wel op adrenaline denk ik :')

Jet, dankjewel!
Ik liep in dezelfde ruimte dus keek wel mee hoe of wat (wat overigens enorm indrukwekkend en toch heftig is om je bessie daar te zien :knuffel: )
Ze waren echt met 10man met het veulen bezig dus begrijp het ook wel dat je niet zomaar ff een vreemde merrie over ga pakken die overstuur is.
Wij waren ook niet de enige spoed natuurlijk ze waren overal bezig.
Ik hou dan liever de merrie vast dat hun met al hun macht op dat veulen kunnen concentreren, elke seconde teld(e) immers.

Desi, dit ga ik morgen ook gelijk mee bespreken. Wij vinden dit soort dingen vragen beide lastig.

Mer1980, dat is enorm fijn dat ze dat doen zeg!
Onze dierenarts heeft ons hierheen gestuurd mede doordat de koste hier lager zijn als bv een Utrecht oid (zeggen ze).
Ik vertrouw onze dierenarts (visdonk in Roosendaal) wij zijn daar ook behoorlijk vaste klant helaas, het is inmiddels zo erg dat ze je op straat herkennen (zonder dier) :')

betadine, hier ben ik idd ook benieuwd naar.
De paasdagen enzo zijn natuurlijk deze week ook, als hij er dan nog zit dan zijn de kosten al wel te hoog geworden misschien (afhankelijk van de hoeveelheid medicijnen hij nog krijgt).


Maar al met al eerst vannacht eens overleven dat is stap 1.

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:01

Ik hoop zo dat jullie geen telefoon hebben gehad vannacht en dat jullie ondanks alle stress toch een beetje hebben kunnen slapen..

cariena1
Berichten: 941
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:39

Ik duim

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:46

Happy_hippie, ik ben net bijgelezen in dit topic. Ik leef enorm met jullie mee. Zoals Al_Zawraa ook aangeeft hoop ik dat hij goed de nacht is doorgekomen. Veel succes vandaag (ook met het kostenplaatje) laten we duimen dat jullie er op tijd bij waren.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:23

Ik hoop dat ze de nacht goed is doorgekomen en dat jullie een kleine beetje hebben kunnen slapen.
Blijven duimen voor jullie

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:29

Ik ben een meelezer maar ik wil hier toch even wat op zeggen.

Ten eerste: het is niet jou schuld.
Achteraf kom je er inderdaad vaak achter dat er al tekens waren die niet goed zijn. Maar weet je wat? Het is niet jou fout dat je ze niet direct ziet. En het is niet erg als je er niet direct iets mee hebt gedaan. Je kon niet weten hoe erg dit zou zijn. Je doet enorm je best en dat is wat telt. Niemand, ook het veulen en moeders en je eigen moeder, zal het kwalijk nemen van je. Geloof me. Jij doet heel hard je best om goed voor het stel te zorgen en dat mag gezegd worden. Je bent niemand niets schuldig. Dit is gewoon enorme pech hebben :(:)

Ik denk persoonlijk ook niet dat jij je voor iemand groot moet houden. Als je er moeite mee hebt, heb je er moeite mee. Dat mag. Laat het er zijn. Ook dat zal niemand je kwalijk nemen.

Hier nog even een dikke knuffel. Ik hoop dat hij de nacht heeft overleefd
:knuffel:

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:33

LoveGlove, dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen: jou en je moeder hebben hier helemaal geen schuld aan! Jezelf niets verwijten hoor.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:04

Mooi gezegd LoveGlove, helemaal met je eens

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 08:35

We zijn niet gebeld dus dat is een goed teken gelukkig.
Mijn moeder is nu naar de tandarts zodra ze terug is gaan we bellen en de rest bespreken.
Heb gelukkig paar uurtjes geslapen maar voel me nog zo brak als wat :')

Na het bellen hopen we op meer duidelijkheid.
Ook moet ik gaan kijken hoe ik dat met mijn ruin ga doen die nu helemaal alleen staat en zich best druk maakt.


LoveGlove, dankjewel moet ik ook eigenlijk niet doen maar toch blijf je er aan denken. < 3