Klein wonder in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zal het worden?

Valk bont merrie
31 (34%)
Valk bont hengst
34 (37%)
Palomino bont merrie
17 (18%)
Palomino bont hengst
9 (9%)

Totaal aantal stemmen: 91


Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:16

Heel veel sterkte
Hele dikke knuffel

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:01

Eindelijk tijd om even rustig te bokken en ik ging gelijk voor de update van Knoxx...

Verschrikkelijk |( Wat zo mooi had moeten zijn, eindigt zo vreselijk. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

Ik heb mijn merrie ook als pleegmerrie aangeboden toen haar veulen overleed. Zij heeft toen heel de dag bij haar dode kind gewaakt. Hartverscheurend om te zien was dat. Die avond kwam er een pleegveulen en dat accepteerde ze gelijk. Ze brak de stal bijna af om erbij te komen.
Het veulen heeft 4 maanden bij mijn merrie gelopen toen.

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 21:16

We gaan Jade eerst morgen ochtend ophalen is zeker 2uur heen 2uur terug daarna kijken we verder.
Ze staat sws bij de lokale dierenartsen al wel aangemeld als pleegmoeder.

Het is voor ons zo een enorme 2 strijd wel niet wel niet, waar die je uiteindelijk nou goed aan?...

1. De paarden staan aan huis willen niet continu mensen over de vloer hebben.
2. Bij ons kunnen ze niet opgesloten worden en staan ze 24/7 buiten met schuilstal die opgestrooid is half open half dicht, daarbij is het een grote blubber bende op het zand gedeelte is dat wel verantwoordelijk voor andermans veulen?
Voor ons eigenste maakte het niks uit.
We mochten namelijk als Knoxx en Jade samen terug mochten ergens op een stalling staan tijdelijk met prive weide en dichte stal voor hun.

We gunnen het Jade enorm uiteraard en een moederloos veulen ook, begrijp me niet verkeerd daarin!
Ik ben alles aan het afwegen om geen teleurstelling te krijgen straks het is niet niks op deze manier voor andermans veulen te zorgen.

Jade heeft haar veulen letterlijk begraven en hiermee het afgesloten (ze was al snel rustig weer toen ze Knoxx hadden weg gehaald), is het dan verstandig om dan toch weer een ander veulen te geven na bijna 2 dagen?


Ik heb begrepen dat wij helaas geen afscheid meer kunnen nemen van Knoxx wat ik enorm jammer vind wel. Y;( -O-
Al snap ik het wel als een veulentje er al 1,5dag ligt dat dat misschien ook niet zo prettig is.

Het is voor ons allemaal nog heel veel ook al het geregel en mensen die tegen je beginnen te praten (heel lief hoor) maar zodra we erover moeten praten schiet die brok en al het verdriet zo in je keel...

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd ik zou elke dier willen helpen/ redden echt waar.

Ik ga nu iniedergeval eindelijk slapen, heb na mijn nachtdienst 1uur geslapen en verder niet meer dus voor nu ben ik ook echt op en morgen een lange dag.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:56

Och wat vreselijk zo gevochten maar helaas niet gered. Heel veel sterkte....

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:17

Iedereen heeft dat gedaan wat binnen hun mogelijkheden lag e zin/haar uiterste best gedaan om deze knappe man te redden.
Helaas heeft het niet mogen baten.
En dan nu alle keuze naast het verdriet van het verlies.
Doe vooral wat goed voelt.
Heel veel sterkte met dit verlies. Y;(

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:22

Denk dat je vooral je gevoel moet volgen Happy! En kijken naar de merrie wat jij het beste vindt. Als ik je verhaal zo hoor zou ik haar niet aanbieden als pleegmerrie. Maar welke keuze je ook maakt er is niks egoïstisch aan ;)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:39

Het wordt hierboven al gezegd wat ik wil zeggen: even alle gedachten en overwegingen ter zijde, wat voel jij dat het beste is voor Jade. En dat is niet iets waar je lang op zou moeten denken. Je gevoel zou je meteen een ja of nee moeten geven. Volg dat gevoel. Je gevoel heeft waarschijnlijk gelijk :)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:55

Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen! Voel je vooral niet verplicht om haar aan te bieden als pleegmerrie :knuffel:

VanLuna
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-10-20

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:34

Wat verschrikkelijk jammer dat hij het na zoveel vechten niet gehaald heeft. Heel veel sterkte de komende tijd!

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:21

wat vind de kliniek er van om haar aan te bieden als pleegmerrie?

Goede reis

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:25

Citaat:
Jade heeft haar veulen letterlijk begraven en hiermee het afgesloten (ze was al snel rustig weer toen ze Knoxx hadden weg gehaald), is het dan verstandig om dan toch weer een ander veulen te geven na bijna 2 dagen?


Als jij dit zo voelt zou ik het zo laten. Ze is nu rustig en heeft afscheid genomen, voor haar is het dan klaar. Een pleegveulen erbij geeft ook weer risico's en emoties ( en het is niet 100% zeker dat het lukt wat ook weer stress kan geven) en Jade is waarschijnlijk ook moe na de stress op de kliniek.

Dus nu gewoon zo laten, voor jezelf, voor de merrie en voor Knoxx; geef jezelf nu de tijd om te rouwen! Dat is heel belangrijk.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:51

Je moet echt doen wat voor jullie goed voelt met een pleegveulentje, het was voor mijn merrie echt geweldig, 2 dagen na de dood van ons veulentje is het pleegveulentje gekoppeld, ook zij had haar veulen begraven en was verder heel rustig alleen spoot de melk uit haar uier, dus toen ik gebeld werd of ik haar nog aanbood heb ik het gedaan, maar... ik vond het leuk, toch een veulentje op de wei, maar wel een grote zorg, omdat je niet wil dat dat veulentje iets overkomt, de eerste weken ben ik zo bang geweest dat het beestje ziek wou worden of wat zou breken...Ik weet ook niet of ik het nog eens zou doen , eerlijk gezegd..

Als je het niet wilt dan gewoon niet doen, doe wat gevoel jullie ingeeft... het verliezen van een gewenst veulen is al zo verdrietig... :knuffel:

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 11:25

We zijn eindelijk weer thuis ze staat nu ff op de weide samen met mijn ruin.

Jade rende nog net niet de trailer op, ze is heel rustig en tam ze heeft zelfs niet gehinnikt oid toen we thuis waren absoluut niks voor haar (mijn ruin continu).
Ze komt heel down over iniedergeval maar ze zal ook wel uitgeput zijn na 6dagen amper eten en niet rusten.

We hebben Knoxx niet meer kunnen zien en ook geen haartjes meer van m kunnen meenemen daar balen we wel van.
De vaste arts was er ook niet dus was echt uit de stal halen, laden en weg.

Over pleegmerrie zijn we nog niet aan uit eerlijk gezegd ook ivm alle extra zorgen die het voor ons mee brengt gezien het ook een modder bende is en je van te voren niet weet wat voor mensen je krijgt (sommige doen heel moeilijk en willen elke dag komen kijken, daar zitten we iniedergeval niet op te wachten).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kimmie dat is goed om te horen dat het wel kan nogsteeds.
We gaan het straks even nogmaals overleggen :)

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:10

Fijn dat ze weer thuis is. Eet ze nu wel?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:26

Fijn dat jullie goed en wel thuis zijn. Dit stukje brengt weer wat rust om het te laten indalen voor jullie, het is niet niks wat er is gebeurt. Luister naar jullie gevoel, als je maar enigzins twijfelt niet doen. Alleen jullie kunnen dat zelf beslissen.

cariena1
Berichten: 939
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:46

Happy_Hippie schreef:
We zijn eindelijk weer thuis ze staat nu ff op de weide samen met mijn ruin.

Jade rende nog net niet de trailer op, ze is heel rustig en tam ze heeft zelfs niet gehinnikt oid toen we thuis waren absoluut niks voor haar (mijn ruin continu).
Ze komt heel down over iniedergeval maar ze zal ook wel uitgeput zijn na 6dagen amper eten en niet rusten.

We hebben Knoxx niet meer kunnen zien en ook geen haartjes meer van m kunnen meenemen daar balen we wel van.
De vaste arts was er ook niet dus was echt uit de stal halen, laden en weg.

Over pleegmerrie zijn we nog niet aan uit eerlijk gezegd ook ivm alle extra zorgen die het voor ons mee brengt gezien het ook een modder bende is en je van te voren niet weet wat voor mensen je krijgt (sommige doen heel moeilijk en willen elke dag komen kijken, daar zitten we iniedergeval niet op te wachten).

[ [url=m/maQPQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gAyofJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oPTxwi.jpg]Afbeelding[/url] ]

kimmie dat is goed om te horen dat het wel kan nogsteeds.
We gaan het straks even nogmaals overleggen :)


Kun je niet vragen of ze nog haren van m op kunnen sturen als ie er nog is?

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 14:00

cariena1,
Hij is er niet meer we hadden het gister al gevraagd bij ons telefoontje savonds maar toen was hij al weggehaald en weggebracht geloof ik.
Hadden het vanochtend nog wel gevraagd maar de arts was er niet meer en hun wisten ook niet hoe of wat.

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 15:07

YvonneV, helemaal over het hoofd gezien.
Ja ze eet super gelukkig, dus verwacht dat ze snel weer is bijgetrokken.
Onze dierenarts had zelf een vitamine/ minerale poeder ontwikkeld welke we dingsdag gaan ophalen en bijvoeren om haar extra te ondersteunen!

We hebben het er goed over gehad en besloten Jade niet meer aan te bieden als pleegmerrie.
Ze moet echt even bijkomen fysiek en mentaal ook nog verwacht ik.
Dolgraag zouden we een veulen willen helpen maar doen we Jade wel goed hieraan?
Ze heeft het nu afgesloten en om haar die nieuwe stress enzo weer te geven zien we niet zitten we weten niet hoe het gaat lopen.
Als ze nou al eerder een veulen had gehad en wisten hoe ze het zou doen dan zou het veel gemakkelijker zijn, maar alles is voor ons en haar nieuw.
Ook de dierenarts zij denk er goed over na niet alleen voor Jade haar gezondheid maar ook voor ons, het is niet niks andermans veulen op te voeden als je er ook al geen ervaring mee hebt.

Nu gaan we eerst allemaal bijkomen en dan zien we wel weer verder.

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:16

Fijn dat ze weer eet. Ik heb hele goede ervaringen met sojaschroot bijvoeren voor paarden die net wat extra nodig hebben.

[VS] Sojaschroot

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:55

Ik hoop dat Jade er snel weer bovenop is, en dat jullie het een plekje kunnen geven.

Wat is wel vreemd vind is dat jullie verder geen zeggenschap in het afscheid van Knoxx hebben gehad. Als jullie hem nog hadden willen zien vind ik het heel erg voor jullie dat dat niet meer kon. Ook voor jullie zit een stuk rouw en niet alleen voor de merrie.

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 16:00

Pomski schreef:
Ik hoop dat Jade er snel weer bovenop is, en dat jullie het een plekje kunnen geven.

Wat is wel vreemd vind is dat jullie verder geen zeggenschap in het afscheid van Knoxx hebben gehad. Als jullie hem nog hadden willen zien vind ik het heel erg voor jullie dat dat niet meer kon. Ook voor jullie zit een stuk rouw en niet alleen voor de merrie.



Ja dit vinden wij zelf ook en balen wij zelf ook van dat daarin niks is overlegd... -O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:03

Pomski schreef:
Ik hoop dat Jade er snel weer bovenop is, en dat jullie het een plekje kunnen geven.

Wat is wel vreemd vind is dat jullie verder geen zeggenschap in het afscheid van Knoxx hebben gehad. Als jullie hem nog hadden willen zien vind ik het heel erg voor jullie dat dat niet meer kon. Ook voor jullie zit een stuk rouw en niet alleen voor de merrie.


Ze wonen een paar uur rijden verderop. Konden gisteren niet komen. Met Pasen in het vooruitzicht duurt het weekend extra lang. Met een veulen dat op vrijdag ochtend overlijdt en dan pas dinsdag opgehaald kan worden… ik denk niet dat het realistisch is om dat te verwachten. Als TS het veulen had willen zien, dan had ze gisteren er heen moeten gaan. Als ze nog haren had gewild, dan had ze dat aan moeten geven.

Klinkt hard, maar je kunt van een kliniek niet verwachten dat ze een overleden dier 4 dagen opslaan voor je om afscheid te nemen. Bovendien is een paard/veulen al enkele uren na overlijden echt niet meer prettig om te zien.

Het is sneu voor TS en haar moeder, maar gezien de omstandigheden snap ik de kliniek heel goed.

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 16:18

Daphara,

We hadden het van de haren aangegeven hoor, maar waarschijnlijk net te laat... -O-
Maar ze wist niet wat ze voor ons daarin nog kon betekenen gister en de arts die we daarover gesproken hadden was er niet meer vandaag dus volgende week bellen wel even.
We hopen enorm dat ze toch nog de moeite hebben genomen om wat haartjes te knippen bij de kleine man.

Siggislief

Berichten: 13970
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:50

Heel veel sterkte met het verlies. :(:)

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 11:37

Met Jade gaat het gelukkig al een stuk beter en word vrolijker.
Zeker de eerste dag konden we amper tot haar door dringen heel vreemd om mee te maken.

Voor ons is het nogsteeds enorm lastig te bevatten dat hij er echt niet meer is en dat hij ook niet terug komt...
Zal nog ff flink tijd nodig hebben om alles echt een plekje te geven.
Vanmiddag gaan we het een en het ander even bespreken met de DA.