Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ezel of totilas? Gelders x pre

 
Profiel   

Ze ziet er goed uit! Mooie uitstraling heeft ze
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 19:55 



 
Profiel   

Ik vind de laatste twee weken weinig groei in omvang te zien. Wel was gister avond de uier heel licht voller. Een kan iets meer als de andere, geen idee of het op de foto te zien is.
Verder genieten ze van het lekkere weer en zijn de middagdutjes weer ingevoerd.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 17:04 



 
Profiel   

ivy_power89 schreef
Ik zeg niet dat de informatie over de hengst niet waardevol is, maar het poeha er achter vind ik niet passend.

Er zijn veel hengsten waar slechte recensies over zijn, zeoliet brengt verdriet, jazz, olivi, bij de friezen doaitsen 420, Norbert 444,
Maar er zit áltijd nog een stukje opvoeding achter.
En ik vind het sneu voor TS die een volgtopic aanmaakt, nog even moet horen dat de gebruikte hengst wat mankementen heeft in karakter wat door gegeven wordt. Daar heeft ze nu niets aan want de merrie is immers al drachtig.

Is het niet handiger die info te delen aan iemand die overweegt de hengst te gebruiken?

Heeft niets met poeha te maken, het is alleen om aan te geven dat je geen beginnende ruiter bent. Die doelgroep vind al snel iets lastig. Als je met jonge hengsten hebt gewerkt en met een Alex denkt: Oke..... dan geeft het alleen aan dat je iets meer ervaring hebt dan anderen. Ik geef Alex ook geen slechte recencies, alleen wel: strak opvoeden van jongs af aan.
Mijn Alex was kwalitatief veel beter dan haar moeder, maar mijn god wat een karakter. Vreselijk sensibel, dat was haar moeder ook, daar konden maar weinig mensen mee rijden. Maar dan ook nog hondsbrutaal. En lomp sterk. En zo ken ik nog veel meer Alexen die kwalitatief heel erg goed zijn ,maar die niet in amateurshanden moeten komen. Ik dacht met Alex........ben al wat ouder, fok een fijn gebruikspaard voor mijzelf, maar moest alsnog in het standje: Toen je 20 was maakte je deze apartelingen zadelmak.
Helaas had ze ECVM en heb ik haar op 6 jarige leeftijd moeten laten in slapen. De ene dag nog een paard met het laatste aan kwaliteit en de andere dag een stokkreupele merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:35 



 
Profiel   

Benzz schreef
ivy_power89 schreef
Ik zeg niet dat de informatie over de hengst niet waardevol is, maar het poeha er achter vind ik niet passend.

Er zijn veel hengsten waar slechte recensies over zijn, zeoliet brengt verdriet, jazz, olivi, bij de friezen doaitsen 420, Norbert 444,
Maar er zit áltijd nog een stukje opvoeding achter.
En ik vind het sneu voor TS die een volgtopic aanmaakt, nog even moet horen dat de gebruikte hengst wat mankementen heeft in karakter wat door gegeven wordt. Daar heeft ze nu niets aan want de merrie is immers al drachtig.

Is het niet handiger die info te delen aan iemand die overweegt de hengst te gebruiken?

Heeft niets met poeha te maken, het is alleen om aan te geven dat je geen beginnende ruiter bent. Die doelgroep vind al snel iets lastig. Als je met jonge hengsten hebt gewerkt en met een Alex denkt: Oke..... dan geeft het alleen aan dat je iets meer ervaring hebt dan anderen. Ik geef Alex ook geen slechte recencies, alleen wel: strak opvoeden van jongs af aan.
Mijn Alex was kwalitatief veel beter dan haar moeder, maar mijn god wat een karakter. Vreselijk sensibel, dat was haar moeder ook, daar konden maar weinig mensen mee rijden. Maar dan ook nog hondsbrutaal. En lomp sterk. En zo ken ik nog veel meer Alexen die kwalitatief heel erg goed zijn ,maar die niet in amateurshanden moeten komen. Ik dacht met Alex........ben al wat ouder, fok een fijn gebruikspaard voor mijzelf, maar moest alsnog in het standje: Toen je 20 was maakte je deze apartelingen zadelmak.
Helaas had ze ECVM en heb ik haar op 6 jarige leeftijd moeten laten in slapen. De ene dag nog een paard met het laatste aan kwaliteit en de andere dag een stokkreupele merrie.

Ik denk dat je mening nu wel meer dan duidelijk is. Het is fijn dat jij van Deurne oude stijl af komt, +1000 paarden in handen hebt gehad, en veel ervaringen hebt met nakomelingen van Alexander P. Maar het topic draait niet op jouw, tijd om de spotlight weer aan ts af te staan :o

@TS, ik vind het een erg knap dier om te zien, ben heel benieuwd naar het veulen en ga zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 00:03 



 
Profiel   

Benzz, gefeliciteerd dat jij zoveel ervaringen hebt met nakomelingen van deze hengst. Maar je mening cq ervaringen doordrukken in een topic van iemand die met smart op een veulen wacht voegt in mijn ogen echt helemaal niets toe.
Daarbij weet je ook niets van de achtergrond van TS, hoe handig ze wel of niet is met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 00:09 



 
Profiel   

Blijf er dan ook niet op reageren dan, dan hou je het gaande. Plus dat ik er niets mis mee vind om TS te waarschuwen dat het een heel pittig veulen kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 00:32 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Blijf er dan ook niet op reageren dan, dan hou je het gaande. Plus dat ik er niets mis mee vind om TS te waarschuwen dat het een heel pittig veulen kan worden.

Maar dat kan met 1 bericht in de trant van: leuke combinatie, ik wil je wel waarschuwen dat het ook kan dat er een heel pittig karakter uit komt, Alexander P. wil dit nog wel eens doorfokken.
Maar de manier waarop nu "gewaarschuwd" wordt met: Ik heb +1000 paarden in de hand gehad, ben van Deurne oude stijl, het verkorten van de naam van de hengst naar Alex (zodat goed duidelijk wordt dat je het dier kent), het benoemen van voornamen van de mensen die met de hengst werken, benoemen hoe goed je eigen dieren zijn. Dit is geen waarschuwen meer, dit is een rondje verplassen om te laten zien hoe goed je bent, hoeveel ervaring je hebt en hoeveel mensen je kent... Je kan ook een bericht plaatsen zonder al die poespas en opschepperij, en dan zou je het inderdaad kunnen lezen als een waarschuwing.

En dat gezegd hebbende, stel ik voor dat we het topic terug geven aan TS, aangezien het haar topic is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 08:32 



 
Profiel   

Echt serieus.. hou allemaal toch op. En maak zelf een topic aan over jullie ervaringen en tips.

Dus bij deze zeg ik:
Kom maar op met een leuke update, uier foto's en alle andere veulen/baby spam

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 08:36 



 
Profiel   

Zo dan was dit echt nodig ??
Alle ervaringsdeskundige mogen weer onder hun steen en nu aub terug naar waar het om gaat een fantastisch veulen dat geboren gaat worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 09:28 



 
Profiel   

Nou, als dit een ezel wordt dan gaat het wel een heel knappe worden!
Wat een toffe combinatie.

Ik vind je merrie echt een plaatje.
Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar die veulenfoto waar jullie voor zijn gevallen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 09:52 



 
Profiel   

Ik weet niet meer of deze foto in de advertentie stond toen, maar dit was wel degene in waar ik voor viel. Ik zal nog even zien of ik ook het filmpje nog kon vinden.

[ img ]

Verder had mamma in spe vanmorgen een draad weten open te breken. Opzich niet erg, maar ze kon net bij twee fietsen en een tuinset die nog op knap weer stond te wachten. Deze dus naar voren getrokken en erop staan dansen. Mijn dochter in paniek want haar fiets was ook onder die poezelige voetjes gekomen. Vanavond de schade maar even bekijken want ik moest door naar werk. Nooit saai met die. :Y)

Edit filmpje als veulen:
https://youtu.be/whC-0DV5rWk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 13:47 



 
Profiel   

Wat een heerlijk veulen was het toch! Benieuwd wat ze er dit jaar zelf van bakt.

Je dochter zal blij zijn geweest vanmorgen ja :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 14:47 



 
Profiel   

Nou dit gaat wel een heule knappe ezel worde hoor ben erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:37 



 
Profiel   

Benieuwd naar dat prézeltje ;) wordt vast een knappe

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:40 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Ik weet niet meer of deze foto in de advertentie stond toen, maar dit was wel degene in waar ik voor viel. Ik zal nog even zien of ik ook het filmpje nog kon vinden.

[ [url=m/AU0Wxv.png]Afbeelding[/url] ]

Verder had mamma in spe vanmorgen een draad weten open te breken. Opzich niet erg, maar ze kon net bij twee fietsen en een tuinset die nog op knap weer stond te wachten. Deze dus naar voren getrokken en erop staan dansen. Mijn dochter in paniek want haar fiets was ook onder die poezelige voetjes gekomen. Vanavond de schade maar even bekijken want ik moest door naar werk. Nooit saai met die. :Y)

Edit filmpje als veulen:
https://youtu.be/whC-0DV5rWk


Zo hé, wat een power zat er al in als veulen. Ik kan direct zien dat jullie daarop gevallen zijn.

Oei, mevrouw had zit in een uitje. Is ze zelf wel heel gebleven?
Hopelijk valt de schade aan de fiets mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:48 



 
Profiel   

Oh oh stoute merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:48 



 
Profiel   

Bandiet :') wel leuk, ik hou ervan. Er moet ook wat bij zitten, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:19 



 
Profiel   

Nieuwe tietjes foto. Ze begint wel duidelijk wat uier te krijgen. *\o/*

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 19:11 



 
Profiel   

Merrie wordt aardig bol :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 19:44 



 
Profiel   

Geen wonder, ze vreet zo te zien zelfs de mestkruiwagen leeg...

Spannend ts, er begint schot (of melk of biest of zucht) in te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 20:08 



 
Profiel   

Spannend! Bolletje ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 10:10 



 
Profiel   

Heerlijk bol buikje, die is zich mooi aan het voorbereiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 11:23 



 
Profiel   

Wat een weer zeg. Van mij mag ze de baby nog even binnen houden nu hoor… -O-

Het begon wat te schemeren en toen zag ik dat ze wat koliekerig stond. Even wat nieuw hooi bij gegeven, meestal is het afleiding genoeg maar dat was het dit keer niet.

Toch maar even aan de lijn gegooid om te bewegen want met dit weer vind ze het helemaal wel goed zo. Dikke doei, ga zelf maar bewegen baas :evaw:

Gelukkig voelde ze zich daar wel prima bij. Vanavond gaat ze eigenlijk voor het eerst de nacht op stal. Niet dat de baby al in aantocht lijkt, maar met dit vieze weer en hoogdrachtig, vond ik het een mooi moment om dit maar te gaan doen.

Ze kan in ieder geval nog prima uit de voeten ondanks de dikke buik.

https://youtube.com/shorts/BS0VC2y0jlQ?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 20:48 



 
Profiel   

Meestal is koliekerig aan eind vd dracht de veulen draai

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 10:14 



 
Profiel   

Zo die beweegt nog lekker, gelukkig voelt ze zich weer oké.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen