Ezel of totilas? Gelders x pre

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:06

Interessante combinatie waar over is nagedacht. Ik ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:12

Ik snap niet waaruit jij opmaakt dat er "altijd alleen maar positief" gepraat mag worden, GabberGill (en dat dat ook altijd maar één kant op werkt). :') Waarschuwingen over karakter, bouw, vererving e.d. zijn nuttig vóórdat het zaad erin gaat, niet als het veulen al bijna geboren wordt. In dat geval kun je gewoon beter of je mond houden als het je ding niet is, want het voegt echt 0 toe om er kritiek op te hebben.

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:06

Plus, elke hengst is weer anders op elke merrie. Zo hebben wij een Toto Jr staan wat echt een enorm complex paardje is, terwijl er ook mensen zijn die de Toto’s juist als makkelijk ervaren.

Kabayo

Berichten: 13991
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:16

Mkango schreef:
Ik snap niet waaruit jij opmaakt dat er "altijd alleen maar positief" gepraat mag worden, GabberGill (en dat dat ook altijd maar één kant op werkt). :') Waarschuwingen over karakter, bouw, vererving e.d. zijn nuttig vóórdat het zaad erin gaat, niet als het veulen al bijna geboren wordt. In dat geval kun je gewoon beter of je mond houden als het je ding niet is, want het voegt echt 0 toe om er kritiek op te hebben.

Waarschuwingen over het karakter kan nog best nuttig zijn toch. Dan kan je daar op inspelen

Onderstaande lijkt het alsof TS er van uit gaat dat de hengst een goed karakter heeft aangezien dat ook een doorslag had gegeven voor deze hengst te kiezen
mellamoshan schreef:
Karakter moet natuurlijk goed zijn want ze is heel nuchter met nieuwe en spannende dingen, maar druk in haar hoofd als ze iets moet verwerken wanneer je wat aan haar vraagt ohz.

Natuurlijk is er nog een opvoeding en een merrie. Ik heb 2 moeilijke hengsten voor mijn koemakke merrie gebruikt, ze zijn erg braaf en leergierig. Wel vind ik ze beide riller en banger dan de combinatie met een andere makke hengst. Maar karakter zit wel verankerd in de moederlijn, dus ik durf een moeilijkere hengst wel aan. Beetje ril is niet ernstig, ze zijn mooi wakker :P

Ik vind het ook helemaal geen ernstig iets dat Benzz er iets van zegt. Dan kan je er vast rekening mee houden dat het karakter moeilijker kán zijn...

DDDara
Berichten: 990
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:01

Er kan zo maar een totilas uitkomen!
Ik ben benieuwd.
Ik heb Alexandro P ooit juist overwogen door zijn goede karakter.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:59

Ik heb zelf met Alexandro gefokt, en vind het nog steeds een hengst die heel veel beweging meegeeft en knappe modellen. Maar karakters was inderdaad om op tijd erop in te spelen. Poeha, nee, maar iedereen kan reageren met lastige karakters die misschien net een paar manegelesjes heeft gehad. Jazz heb ik er ook een zooitje zadelmak gemaakt en die vond ik helemaal niet lastig. Vlug ja, maar lastig nee.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:03

Dat moet wel een hele ruige ezel worden <<)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:25

Intussen wordt het topic van de ts gekaapt door beide partijen......

Ik ben heel benieuwd, ts. Ik hou het meest van Geldersen en Pre's zijn natuurlijk ook prachtig.

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:19

Leuke combi, ik ben benieuwd en volg. :)

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:35

Ik ken Alexandro zelf + meerdere Alexandro p nakomelingen ; met zeer fijne karakters!

Ik ben zeer benieuwd wat er uit komt!!!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:48

Gave combinatie! Ik volg ook.

Je hebt een prachtige merrie (en ik hou niet van spaans)

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:15

Vliendertje schreef:
Ik ken Alexandro zelf + meerdere Alexandro p nakomelingen ; met zeer fijne karakters!

Ik ben zeer benieuwd wat er uit komt!!!

Ik ken Alex ook zelf, maar die heb ik toch meerdere keren gezien op een manier dat ik dacht: Oke..........dit is wel heel heftig! Het is dat Aris of Matthijs hem aan de lijn hadden, want met een gemiddeld mens was het niet goed gekomen.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 00:18

Wat een hoop volgers en zelfs uitgelicht, super leuk!

Karakter, tja ik denk dat daarover intussen duidelijk is dat de ervaringen erg wisselend zijn. We gaan het beleven.

Ik had net een kort filmpje gemaakt van een druk bewegend veulen, maar tegenwoordig heb je hogere wiskunde nodig om bij yt iets te uploaden. Ik kijk er morgen als ik tijd heb nog even naar want dit weekend staat de agenda weer veel te vol.

We hebben afgelopen week de camera in de box op gehangen. De waterbak moet nog even vervangen worden en ik wil nog even gaas voor het spijlen deel van de box want er is een keer een maffie aan z’n halster gaan hangen en heeft er een spijl uit weten te trekken. 8)7
Hier zou precies een veulen hoefje door kunnen dus dit wil ik even veilig maken dit weekend.
Dan is eigenlijk alles rondom de box verder op orde.

Haar buik is de laatste paar dagen een stuk lager gaan liggen. Waar het eerst rond was, wordt het nu een hangbuik. Langzaamaan vordert het allemaal :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:43

Heel benieuwd naar je veulen kind .
De combinatie op karakter basis had ik waarschijnlijk niet gemaakt. Maar zelf een Edmundo gefokt uit een Ahoy merrie , zijn kleur geweldig zijn karakter vondt ik niet leuk.
Van Alexandro hele hevige gezien maar ook brave
Dus het wisselt best wel

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 01:25

mellamoshan schreef:
Wat een hoop volgers en zelfs uitgelicht, super leuk!

Karakter, tja ik denk dat daarover intussen duidelijk is dat de ervaringen erg wisselend zijn. We gaan het beleven.

Ik had net een kort filmpje gemaakt van een druk bewegend veulen, maar tegenwoordig heb je hogere wiskunde nodig om bij yt iets te uploaden. Ik kijk er morgen als ik tijd heb nog even naar want dit weekend staat de agenda weer veel te vol.

We hebben afgelopen week de camera in de box op gehangen. De waterbak moet nog even vervangen worden en ik wil nog even gaas voor het spijlen deel van de box want er is een keer een maffie aan z’n halster gaan hangen en heeft er een spijl uit weten te trekken. 8)7
Hier zou precies een veulen hoefje door kunnen dus dit wil ik even veilig maken dit weekend.
Dan is eigenlijk alles rondom de box verder op orde.

Haar buik is de laatste paar dagen een stuk lager gaan liggen. Waar het eerst rond was, wordt het nu een hangbuik. Langzaamaan vordert het allemaal :D


Ik ben helemaal benieuwd!
Heel veel succes nog even.

Ik volg vanuit hier stilletjes mee.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:03

mellamoshan schreef:
Wat een hoop volgers en zelfs uitgelicht, super leuk!

Karakter, tja ik denk dat daarover intussen duidelijk is dat de ervaringen erg wisselend zijn. We gaan het beleven.

Ik had net een kort filmpje gemaakt van een druk bewegend veulen, maar tegenwoordig heb je hogere wiskunde nodig om bij yt iets te uploaden. Ik kijk er morgen als ik tijd heb nog even naar want dit weekend staat de agenda weer veel te vol.

We hebben afgelopen week de camera in de box op gehangen. De waterbak moet nog even vervangen worden en ik wil nog even gaas voor het spijlen deel van de box want er is een keer een maffie aan z’n halster gaan hangen en heeft er een spijl uit weten te trekken. 8)7
Hier zou precies een veulen hoefje door kunnen dus dit wil ik even veilig maken dit weekend.
Dan is eigenlijk alles rondom de box verder op orde.

Haar buik is de laatste paar dagen een stuk lager gaan liggen. Waar het eerst rond was, wordt het nu een hangbuik. Langzaamaan vordert het allemaal :D


Precies, zie vetgedrukte. Je kunt er nu toch niets meer aan veranderen. Ik dacht met "hij geeft ze niet gemakkelijk", dat die veulens geboorte problemen kennen, vandaar mijn vraag die aanmerkelijk meer stof deed opwaaien als dat ik verwacht had. Dus het is aanmerkelijk minder erg als waar ik bang voor was.

Je bent al ver met de voorbereidingen. Leuk. Fijn dat het vordert en ik ben benieuwd naar het filmpje.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 10:04

Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 17-02-23 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:26

Als je de link op verborgen zet dan kunnen we de video zien, nu staat het op prive.

Het is gewoon afwachten wat er uit komt :-), hopelijk het beste van beide kanten. Ik ben wel benieuwd, volg de crossbreeds sowieso.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:56

Zo die is lekker bezig! En dat neusje wat nog even om de hoek komt kijken. Leuk filmpje!

AvHdG
Berichten: 262
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:28

Dat ziet er uit als een actief veulen :D ik ben heeeel erg benieuwd!

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:29

Heel erg leuk zo'n bewegende bolle buik.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:36

Ik heb juist ook wel veel positiefs van Alexandro gehoord, met name op bloederige merries. Ik overwoog destijds om hem op een hele bloederige merrie te gebruiken, juist om zijn nuchtere karakter. Helaas is dat niet doorgegaan, maar ik had er graag een kind van gehad.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 18:08

Een beetje later dan gepland, maar even een omvangsfoto. Ik heb nogal een druk weekend gehad dus het was een beetje verlaat.

De buik komt op de foto niet helemaal uit de verf, maar er volgend nog wel meer updates.

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste tietjesfoto. Of eigenlijk, het missen ervan nog :Y)

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ezel of totilas? Gelders x pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:28

Mooie buik hoor,tietjes zijn nog leeg ja haha.
Komt vanzelf

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:34

Oeh papa heeft al heel wat succesvols op de wereld gezet dus dat wordt geen bok :)