Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hackney veulentje verwacht april.

 
Profiel   

Hoezo het is een veulen met karakter. Ze moesten naar stal einde dag. Mila die al braaf begon te lopen, maar Novi die bleef staan. Het leverde dit grappige beeld op:

Mila die wegloopt, en Novi die blijft staan:
[ img ]

Mila die zich dat realiseert en omdraait:
[ img ]

Om vervolgens Novi dan maar op te jagen voor der uit richting stal :+

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 21:48 



 
Profiel   

Haha, goede moeder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 22:24 



 
Profiel   

Wat een brutaaltje!

Extreem franse stand is helaas wel iets wat bij het ras hoort, maar hopelijk trekt het nog wat meer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 08:47 



 
Profiel   

Even een update over Novi, morgen is ze alweer drie weken oud.
Beentjes nog steeds wat krom maar er zit wel vooruitgang in. Ze is een super brutaal veulen met een eigen wil.

Mila is inmiddels alweer wat gekalmeerd en ik heb haar vandaag lekker gepoetst terwijl ze beiden gewoon los in de stal stonden. Ze heeft de focus weer bij mij liggen tijdens de kriebels en vind het niet zo erg als ik per ongeluk tussen haar en Novi in sta. Veulen ook een paar keer drinkend naast me gehad en dat was ook prima.

In het begin was Mila heel erg beschermend en zorgde ze er constant voor de niemand bij haar veulen kon.

Ze geniet weer duidelijk van mijn knuffels <3

Nog een paar foto's die ik vandaag gemaakt heb.

Mila die blij was om me te zien toen ik de staldeur open maakte.
[ img ]

Novi nog verstoppen achter mamma aan de veilige kant hihi.
[ img ]

Daarna mochten ze van mij nog even een beetje los rondlopen, Mila vind het altijd erg leuk want dat betekend extra hooi eten :+
[ img ]

Even de buurman hoi zeggen.
[ img ]

En daarna vond Mila het wel genoeg geweest en is ze weer braaf de stal ingegaan en was het genoeg voor vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 20:01 



 
Profiel   

Wat een aandoenlijk klein snoepje zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 20:35 



 
Profiel   

Wat leuk een update!
Het veulen lijkt precies op moeder. Kan zo in tweespan later. Ze heeft nog alle tijd om te groeien en zal uiteindelijk vast wel recht op de beentjes staan denk ik.
Mooi om te lezen hoe de merrie steeds meer tot ontspanning komt bij jullie.
Geniet-ze van zo’n grappig klein veulentje
:) <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 21:01 



 
Profiel   

Inmiddels is ze zo'n 6 weken oud.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:39 



 
Profiel   

Wat een eigenwijs smoeltje zit erop zeg! :D
Echt een leuk veulen! Zijn haar beentjes helemaal bijgetrokken ondertussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:47 



 
Profiel   

Wat een leuk dier!

Die tweede foto is geweldig <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:54 



 
Profiel   

Haar beentjes zijn grotendeels recht getrokken, rechtsvoren blijft nog een beetje achter maar komt goed zegt de dierenarts. :)

[ img ]

Ze heeft behoorlijk plezier gehad vandaag en ze is inderdaad behoorlijk eigenwijs, ze gebruikt haar moeder eigenlijk alleen als melkbar en voor de rest doet ze haar eigen dingen en loopt ze tussen de rest van de kudde rond alsof ze al volwassen is :=

Na al dat spelen was ze moe :Z

[ img ]


Ow...en die gekke bek kan nog erger trouwens :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:03 



 
Profiel   

Wat een geinig veulen… leuk hoor en fijn dat haar beentjes bijtrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:12 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of dit zo werkt... maar doe een poging.

https://youtube.com/shorts/Z_j95R6umDg?feature=share

https://youtube.com/shorts/l_TnYyWtpJA?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:51 



 
Profiel   

Heb het topic altijd gevolgd, nooit gereageerd, maar wat een leuk veulen!
En die filmpjes, prachtig <3
Erg mooie plek heb je daar voor je pony's, met al die bomen en in de heuvels! Zo wil je dat je veulen opgroeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:08 



 
Profiel   

Wat een brutaaltje, heerlijk!!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:34 



 
Profiel   

Wat een leuk veulen, en wat een geweldige plek voor je paardjes om te mogen rondlopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:01 



 
Profiel   

Tijd vliegt, vandaag is Novi alweer zeven weken oud. Vind haar elke week weer wat knapper worden. Het gekke bekken trekken is echt haar ding ook geloof ik. Ze loopt trouwens echt ver van mamma weg. En ze vind de twee pony's die apart staan dusdanig interessant dat ze stiekem onder de draad doorkruipt om bij hun te kriebelen... kan allemaal geen kwaad trouwens. Moeders vind echt alles prima.

[ img ]
[ img ]


Voor het idee... mama staat rechts ergens gras te eten, terwijl Novi uitgebreid ligt te slapen tussen de andere paarden. Ik weet niet of jullie ze kunnen spotten op de foto. :=
[ img ]


Haar "andere" papa en mama....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:20 



 
Profiel   

Ach wat heerlijk.. lekker sociaal beestje en wat een geluk dat moeders dat prima vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:54 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Ach wat heerlijk.. lekker sociaal beestje en wat een geluk dat moeders dat prima vind.


Ik ben heel blij dat ze zo sociaal is, hoe meer ze optrekt met die andere paarden/ponys hoe makkelijker afspenen straks wordt en ook wordt ze daarmee hopelijk mensgericht....in tegenstelling tot haar moeder. Die andere paarden zijn namelijk allemaal heel sociale mensen paarden, die ook vanuit zichzelf naar ons toe komen voor kriebels. Gister kwam Novi zelf al kijken toen ik met mijn pony Paco bezig was, en naderde ze me op een paar cm afstand om voorzichtig te snuffelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:06 



 
Profiel   

Wat groeit ze mooi op!

Doet me denken aan 1 van de veulens van mijn verzorgpony vroeger. Zo lief en nieuwsgierig. Wat grappig dat ze bij de andere pony’s gaat slapen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:36 



 
Profiel   

Even een update, 13 weken.. ze staat helaas al bijna drie weken in de kliniek. Ze heeft op weide haar oog ergens ingestoken en een bacterie erin opgelopen. Enige mogelijkheid om haar oogje te redden was om de twee uur druppels in der oogje, omdat dit op stal niet haalbaar was is ze naar de kliniek verplaatst.

Ze laat zich gelukkig goed behandelen en het oog ziet er alweer bijna uit hoe het moet, ze houdt waarschijnlijk wel litteken eraan over, dus een wit streepje/vlekje in haar oog. Maar verder zou ze nergens meer last van hebben is nu de verwachting.

Ze wordt wel steeds knapper, vind ik. :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ze was een beetje fris, ze staat nu met mamma 24/7 op stal wel een grote stal op kliniek. Ze kan helaas niet op de weide omdat het risico op zand, stof, en andere zooi te groot was voor haar oogje en ze moet om de twee uur druppels in der oogje. Maar ja, dat is dan maar even zo. Straks kan ze weer lekker doen en laten wat ze wilt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 08:46 



 
Profiel   

Wat is ze chique aan het worden!

En beter even zo dan een oog kwijt zijn. Wel balen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 08:52 



 
Profiel   

ja is nu niet anders toch,komen nog genoeg dagen aan dat ze wel er uit kan.
ze word wel knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 09:54 



 
Profiel   

Oooeeee, wat een plaatje! Hopelijk komt het snel in orde met haar oogje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 10:38 



 
Profiel   

Zo das echt een chique veulentje.
Hopelijk is ze weer gauw opgeknapt en mag ze weer gauw naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 12:19 



 
Profiel   

Wat een beauty zeg!!! Wat jammer van haar oogje, duimen maar dat het goed gaat komen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen