Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hackney veulentje verwacht april.

 
Profiel   

Hallo,

Begin april is mijn hackney merrie Mila uitgerekend, uiteraard hoop ik vooral op een gezond veulentje. Het gaat hier om hackney in de kleine maat.

De combinatie:
Hengst is: Stapleford theonethatgotaway

[ img ]

Merrie is: Stapleford miss xx

[ img ]


Ze is al twee keer eerder drachtig geweest van deze hengst, met twee mooie hengstenveulen als resultaat.
het was niet mijn keuze om haar nogmaals met deze hengst te dekken, ik heb haar drachtig gekocht

Wat er uiteindelijk met het veulen gaat gebeuren weet ik nog niet zeker.

Ik hoopte vooral dat er mensen zijn die het leuk zouden vinden om het een beetje mee te volgen. Misschien zijn er hier ook wel hackney mensen die het leuk vinden om erover mee te praten. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:08 



 
Profiel   

Leuk ik kom volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:22 



 
Profiel   

Ik volg! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:53 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, lief hoofd heeft je merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 18:09 



 
Profiel   

ja ik volg ook, heb echt een zwak voor hackneys <3
ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 18:56 



 
Profiel   

Leuk! Hier een groot hackney-liefhebber dus volg graag mee.
Wat is je doel met de merrie als ze straks van het veulen af is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 20:34 



 
Profiel   

Leuk ik kom volgen, ik heb geen verstand van Hackneys hoe groot is kleine maat ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 21:34 



 
Profiel   

Orange schreef
Leuk ik kom volgen, ik heb geen verstand van Hackneys hoe groot is kleine maat ongeveer?


Beneden de 1.40.

Ik volg ook. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 22:58 



 
Profiel   

Zij is zelf rond 1.10 , hengst zit rond de 1.26.

Wat ik met de merrie ga doen weet ik nog niet. Er zit in iedergeval nog werk aan. Ik ga dus in de toekomst pas zien wat ik met merrie of veulen ga doen. Mogelijk wordt een van de twee verkocht en blijft de ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:19 



 
Profiel   

Hej wat leuk, ik heb ook een hackney pony maar die is flink aan de maat. (1.35cm) foto's in mijn profiel.

De merrie is verder niet beleerd nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:31 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hej wat leuk, ik heb ook een hackney pony maar die is flink aan de maat. (1.35cm) foto's in mijn profiel.

De merrie is verder niet beleerd nog?


Ze is 14, heeft de eerste 10/11 jaar in engeland gestaan en daar alleen als fokmerrie gediend en amper in handen geweest alleen noodzakelijk.
De vorige eigenaar hier in Nederland heeft haar wel wat basis dingen geleerd. Maar verder kent ze niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:51 



 
Profiel   

Ah vandaar! ben benieuwd wat voor een karakter ze heeft.

Is ze ook Engels gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:16 



 
Profiel   

Jaaaa, hier nog een fan van hackneys! Ben erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:34 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:40 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ah vandaar! ben benieuwd wat voor een karakter ze heeft.

Is ze ook Engels gefokt?



Ze komt inderdaad van de fokkerij waar ze ook der naam van heeft Stapleford.

Haar karakter is me nog niet helemaal duidelijk. Ze lijkt me eenkennig maar wel nieuwsgierig naar de mens. Hier in het begin was ze heel bang en mocht haar niet goed aanraken. Nu is ze al een beetje gewend en kan haar grotendeels aanraken en poetsen. En ze vind het samen bezig zijn erg leuk, heeft daar ook echt aandacht voor. Ze vind het fijn om bij mij te zijn en duwt haar hoofd ook tegen mij aan zodat ik der zachtjes kan kriebelen. Terug op de weide blijft ze ook staan en vind ze niet zo leuk als je weg gaat. Denk dat ze best lief is maar gewoon nooit echt gewend aan de mens. Nieuwsgierig vind ik heel positief om mee te werken. Maar ze moet wel nog veel leren.

Ow, ze is trouwens wel echt 100% verkeersmak. Ben hier al onder de snelweg door gegaan, langs de rijdende trein gelopen, grote landbouwmachines etc boeit haar allemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 10:12 



 
Profiel   

Een paar foto's van vandaag, nog niet veel te zien maar haar buik begint een beetje uit te zetten. Ze zat trouwens weer heerlijk onder de modder. In het echt lijkt haar buik trouwens ronder, kreeg het niet goed op de foto.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 21:04 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 21:09 



 
Profiel   

Ze is echt klein, grappig om te zien.

Eenkennigheid hoort ook een beetje bij het ras, en ook het rille op het lijf. Het zijn echte karaktertjes vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 08:47 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ze is echt klein, grappig om te zien.

Eenkennigheid hoort ook een beetje bij het ras, en ook het rille op het lijf. Het zijn echte karaktertjes vaak.


Ja klopt. Ik heb twee ruinen van ongeveer 1.25, en toen ik haar ging kopen dacht ik van ow..das maar 10/15 cm verschil dat zal wel meevallen. Maar nu vind ik mijn ruinen erg groot tegenover haar :+

Eenkennig merk ik goed ja, ze is nu wat meer gewend al en vind het leuk om met mij bezig te zijn. Ik doe het in iedergeval rustig aan met haar. Beter kleine stapjes vooruit vertrouwen opbouwen...dan een te grote stap en vertrouwen verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 10:26 



 
Profiel   

Ja die 10/15 cm maken best veel uit he?

Zijn jouw ruinen niet eenkennig? of zijn dat geen hackney's?

Kleine stapjes zijn altijd goed denk ik. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 09:00 



 
Profiel   

Grappig, mijn oude hackney was ook best eenkennig en kon heel ril zijn. Daar had ik flink in moeten investeren om hem zover te krijgen dat hij met me wilde samenwerken. Het leuke is wel dat ze dan voor je door het vuur gaan. Heb nu een twenter mixje staan die juist vreselijk sociaal is met iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 09:14 



 
Profiel   

Mooi buikje begint ze te krijgen. Hoe groot is de vader van het veulen? En ga je het veulen aanhouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 09:16 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja die 10/15 cm maken best veel uit he?

Zijn jouw ruinen niet eenkennig? of zijn dat geen hackney's?

Kleine stapjes zijn altijd goed denk ik. :-)


Mijn ruinen zijn geen hackney's, zij zijn heel sociaal naar iedereen. Ze staan met z'n drieën in een kudde met andere paarden, die zijn ook allemaal sociaal dus ik hoop dat Mila het gaat afkijken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 13:15 



 
Profiel   

Vandaag stukje wezen wandelen, wat doet ze dat toch super braaf. Haar buik is al wat beter zichtbaar. Geloof dat het veulen wel gedraaid is tijdens de wandeling, toen ik haar op de weide ging halen stak ze aan beiden kanten behoorlijk uit...eenmaal een poging tot foto's was haar buik alweer afgenomen hihi.

Touwtje hangt er trouwens aan omdat ik haar anders niet kan pakken. Ze vind het heel eng als er een arm/hand richting haar neus/hoofd gaat, met het touwtje dat wiebelt kan ik haar dan voorzichtig proberen te pakken. Heeft ze zo verder geen last van :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 17:50 



 
Profiel   

Even een foto update, ze moet nog een week of drie....Dus het wordt langzamerhand wel spannend.
Is nu wel duidelijk zichtbaar aan het worden die buik :+

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen