Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hackney veulentje verwacht april.

 
Profiel   

Ziet er nog redelijk beschaafd uit voor nog 3 weken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:49 



 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd naar dit veulentje! Omdat het zo’n luxe ras is en dan zo klein, dat moet wel een heel schattig veulentje worden <3

Vroeger heeft mijn verzorgpony (een bruine rasloze pony van 1.20, geen welsh maar wat wel?) een veulen gehad van een kleine maat hackney. Heel leuk veulen, zulke tengere beentjes en een leuke aditude. Mooi rams neusje, grote ogen. Enigszins een hertenhalsje. En een goed karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 11:18 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ziet er nog redelijk beschaafd uit voor nog 3 weken.


Ja klopt. Misschien heeft dat ermee te maken dat ze altijd als fokmerrie gediend heeft.
Had zelfs iemand op stal die niet eens wist dat ze drachtig is. :+

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd wat eruit komt gerold. Hengst of merrie maakt me niet veel uit, belangrijkste is dat alles goed gaat en zowel merrie als veulen gezond zijn.

Merrie is trouwens inmiddels wel wat meer gewend, mag haar nu bijna overal aaien poetsen en aanraken. Alleen de achterbenen vanaf de hak blijft een probleem. Maar dat komt nog wel goed.
Bij open maken staldeur draait ze ook niet meer haar kont, maar komt oortjes naar voren richting mij. Dan geef ik haar iets lekkers en kan ik haar daarna gewoon zo uit de stal pakken en meenemen.
Zo de staldeur open maken en op der af lopen naar binnen toe vind ze nog steeds geen goed plan. Ik probeer die negatieve confrontatie dan ook helemaal niet op te zoeken, en me puur alleen aan het positieve te houden. Daar dat het beste effect op haar lijkt te hebben, daarmee heeft ze al behoorlijk wat stappen gemaakt in vertrouwen.

Zo samen dingen ondernemen, zoals een kleine wandeling vind ze erg fijn. Ze kijkt dan ook blij, en zoekt me zelfs op door eventjes te snuffelen aan mijn hand.

Ik heb ook haar kriebel plek gevonden, en ze durft nu echt al toe te geven aan gekke bekken trekken en lange nek maken,omdat ze daar gekriebeld worden zo lekker vind. Ze kriebelt mij soms ook terug, dan draait ze haar nek/hoofd naar mij terwijl ik naast haar sta, of als er een persoon voor haar staat gaat ze die kriebelen met haar lippen.

In feiten is ze gewoon een hele lieve pony. Maar de omgang met mensen had ze gewoon nooit geleerd in Engeland. Waar ze 11/12 jaar alleen maar als fokmerrie in een kudde vrij rond gelopen heeft, en alleen in handen is gekomen als er wat moest. (Dierenarts, dekking, enting, andere prikken, bevalling) altijd alleen maar "negatieve" ervaringen op gedaan dus als het ware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:14 



 
Profiel   

Silvericathy goed dat je haar zoveel tijd heeft, het vertrouwen is aan het groeien mooi om te lezen. Ben benieuwd naar haar veulen straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:25 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen. Ik vind het heerlijk om te lezen hoe je haar met geduld en liefde behandelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimenten. Ik probeer altijd de meest positieve manier te vinden. Ze heeft een paar duidelijke nee punten uit angst, dus dat respecteer ik en ik probeer ja punten te zoeken. Vandaag was ze ook blij om me te zien, ik riep haar in de weide en meteen hoofd omhoog en oortjes naar voren. Kwam zelfs een stukje aanlopen. Alleen was der te ver lopen dus ze ging weer grasjes eten haha. Maar ik vond haar algemene reactie positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:19 



 
Profiel   

Ik ga ook eventjes volgen! Wat een leuk beestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:20 



 
Profiel   

Vanaf vandaag is het zover, de uitgerekende datum naderd.. of ja zou zeggen deze week of komende week. Dus het wordt wel spannend.
Op stal wordt ze goed in de gaten gehouden en zodra er tekenen zijn wordt ik gebeld.

Even een tietjes foto gemaakt vandaag.


Ze is opeens ook helemaal omgeslagen in karakter, heel erg knuffelig geworden. We waren even een klein stukje buiten gaan wandelen, normaal loopt ze aan een lang touw braaf mee maar blijft op een afstandje. Vandaag kwam ze bijna onder mijn arm ingekropen en kreeg regelmatig een neusje tegen mijn rug/arm geduwd.

Vervolgens op stal gezet, dit gaat normaal op de manier dat mevrouw haar stal in loopt na halster uitdoen, en meteen met de kont naar mij toe draait en gaat staan eten.
Vandaag dus niet, wilde haar stal al niet in dus ik ben haar voor gelopen en toen volgde ze mij. En daarna leek wel alsof ik niet weg mocht. Ze draaide naar mij om, oortjes naar voren en neusje duwen. Ik heb haar zonder halster zeker twintig minuten staan aaien, kriebelen, knuffelen en lieve woordjes zeggen. Het leel echt alsof ik niet weg mocht, zo rustig stond ze ook en duwde afentoe haar neus tegen mij aan.

Vond dit een aparte ervaring, vooral omdat de stal echt haar prive ruimte is en ze me normaal niet toe laat.

Zou ze zo braaf zijn omdat de bevalling nadert? Of gewoon omdat ze me begint te vertrouwen en nu heeft uitgevonden dat mens niet eng is maar mens super lekkere kriebels is :+

Tietjes:
[ img ]
[ img ]

Buik..ik zie het duidelijk als ik naar haar kijk..foto ervan maken blijft lastig _O-

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:46 



 
Profiel   

Oh ik ben nog net op tijd om de bevalling mee te maken! Ik heb ook een hackney kleine maat, een ruintje van 1.35m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 21:28 



 
Profiel   

Liefdes hormonen. Ze zal vast heel blij zijn met het veulentje straks.
Als ik lees hoe haar normale gedrag/karakter is wel kans op beschermend in het begin. Maar ook al een ervaren moeder.
Ik denk wel dat ze vertrouwen ervaart en de rust van de andere paarden op haar overslaat. Een goed ding.

Ze houdt de staart al af, spannend! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 22:48 



 
Profiel   

Marigold schreef
Liefdes hormonen. Ze zal vast heel blij zijn met het veulentje straks.
Als ik lees hoe haar normale gedrag/karakter is wel kans op beschermend in het begin. Maar ook al een ervaren moeder.
Ik denk wel dat ze vertrouwen ervaart en de rust van de andere paarden op haar overslaat. Een goed ding.

Ze houdt de staart al af, spannend! :):)



Haar gedrag zijn we op voorbereid. Zo blijft ze met haar veulen op stal voor de dierenarts, en verder krijgt ze zoveel mogelijk rust in de eerste dagen. Ze gaat wel gewoon mee in de kudde routine. Dus in de ochtend naar de weide en in de avond op stal. Ze lopen hier los naar en van weide dus dan hoeft ze al niet in handen te komen.
Weide is echt super groot, dus afzonderen van de kudde om haar rust te vinden kan ze ook. Ik zal vanzelf wel aan haar merken wanneer ze het weer oke gaat vinden. Zoals eerder gezegd, alles zo positief mogelijk.

Haar gedrag is vanaf januari sowieso al met stappen vooruit gegaan en ook haar vertrouwen in mij en andere mensen hier op stal. Staleigenaar en stalgenoten hebben ook zeker goed geholpen door zo nu en dan haar stal te openen en iets lekkers aan te bieden, worteltje, appeltje, snoepje etcetera.

Als ik alleen al de verandering zie van omdraaien, oren naar achteren en dreigen bij openen staldeur. Maar oortjes naar voren en na je toe komen bij openen staldeur. Dan vind ik dat we al heel wat bereikt hebben de afgelopen weken. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 07:40 



 
Profiel   

Hoe is het ondertussen met de merrie? Het is toch al ruim begin april onderhand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 19:21 



 
Profiel   

Marigold schreef
Hoe is het ondertussen met de merrie? Het is toch al ruim begin april onderhand!


Ze wacht denk ik nog op beter weer.... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 22:41 



 
Profiel   

silvericathy schreef
Bedankt voor de complimenten. Ik probeer altijd de meest positieve manier te vinden. Ze heeft een paar duidelijke nee punten uit angst, dus dat respecteer ik en ik probeer ja punten te zoeken. Vandaag was ze ook blij om me te zien, ik riep haar in de weide en meteen hoofd omhoog en oortjes naar voren. Kwam zelfs een stukje aanlopen. Alleen was der te ver lopen dus ze ging weer grasjes eten haha. Maar ik vond haar algemene reactie positief.


Dit werkt bij mijn Hackney exact zo, en als die hengstig is dan is ze ook in eens heel erg knuffelig haha. En een week daarvoor of daarna is het in eens weer een "rare" Hackney en is alles eng. Hormonen doen echt een heleboel.

Ik ben heel benieuwd wanneer het veulen komt en hoe ze dan gaat zijn qua gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 08:11 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dit werkt bij mijn Hackney exact zo, en als die hengstig is dan is ze ook in eens heel erg knuffelig haha. En een week daarvoor of daarna is het in eens weer een "rare" Hackney en is alles eng. Hormonen doen echt een heleboel.

Ik ben heel benieuwd wanneer het veulen komt en hoe ze dan gaat zijn qua gedrag.


Ik denk de eerste dagen "agressief " en dat ze het veulen gaat verdedigen. Maar ik hoop dat ze snel weer "normaal" gaat doen, en ik het veulen kan aanraken.

Nog steeds geen veulentje trouwens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:32 



 
Profiel   

Ze houdt het spannend...ook nog geen tekenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:36 



 
Profiel   

Nog niks, tietjes zijn wel al wat gevuld maar das ook alles. Verder doet ze gewoon haar ding en eet normaal. Probeer bijna dagelijks nog klein stukje te wandelen maar ook daar loopt ze nog vrolijk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:48 



 
Profiel   

Dan blijft het nog even spannend, maar het kan ook in eens heel snel gaan. Zou me niet verbazen als het komt zodra de temperaturen wat hoger worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:52 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dan blijft het nog even spannend, maar het kan ook in eens heel snel gaan. Zou me niet verbazen als het komt zodra de temperaturen wat hoger worden.


tis een beetje warmer :Y) , maar nog steeds geen veulen. Denk dat ik binnenkort toch maar eens een wortel ervoor ga houden :+
Ik denk dat ze nog bezig is om mijn bestelling af te werken, heb de gewenste witte voetjes en aftekening hoofd wat laat doorgegeven. :o

inmiddels zitten we op 348 dagen drachtig. ze is op 2,4 en 6 mei 2022 gedekt dus ik heb voor mijn berekening even 6 mei genomen. 14 mei drachtig gescand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 13:31 



 
Profiel   

Ze is er **\O/** gisteravond was Mila erg onrustig op wandeling. Ipv braaf achter me mee te slenteren liep ze opeens voorop en hard, en deed ook rare dingen zoals opeens van het pad af gaan en de struiken induiken of een helling omhoog willen lopen. Vannacht is ze extra in de gaten gehouden door de staleigenaren. Tussen 3 en 4 uur was er nog niks te zien. Maar toen ze om half zes gingen kijken stond de kleine ernaast. Ik ben rond 6/half 7 op stal aangekomen.

Heeft al gedronken en eerst ontlasting gehad. Ligt lekker te slapen, snurkt wel :=

Het is een merrie veulentje.
Ik mocht de stal in en ook het veulentje even geaaid dus de reactie van Mila valt me nog mee. Die is natuurlijk ook nog wel moe van de bevalling.

Dierenarts is gebeld, die komt rond half een vanmiddag.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 10:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 10:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:13 



 
Profiel   

Ach, wat schattig <3 wat fijn dat alles goed gegaan is. Ze ziet dr super fluffy uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een schattige baby! <3

Heb je al een naam in gedachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:53 



 
Profiel   

Wat een pluisje! Heerlijk <3

Gefeliciteerd!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen