Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hackney veulentje verwacht april.

 
Profiel   

Had je topic nog niet eerder gezien, ben er net op tijd haha.
Heel hartelijk gefeliciteerd met dit mooie spruitje. Ze is allerschattigst
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 12:02 



 
Profiel   

Ah wat schattig, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 14:46 



 
Profiel   

Gerardyolo schreef
Gefeliciteerd! Wat een schattige baby! <3

Heb je al een naam in gedachten?


Ik twijfel nog over de naam, maar ik vond zelf Novi wel heel leuk die zit ook al langer in mijn gedachten
Ze is tevens geboren op een feestdag iets met dr*gs :+
Dus mijn beste vriendin kwam al met de aanvulling: Mary Jane, voor haar paspoortnaam, aangezien ik al vooraf had aangegeven slechts een naam raar te vinden en ik toch wel iets met drie woorden wilde doen 8)7


Tevens iedereen bedankt voor de felicitaties.

Dierenarts is geweest, veulen is wel wat duf in haar reactie niet echt levendig dus even in de gaten houden. En haar beentjes stonden niet helemaal lekker. Ze mag een paar uurtjes naar buiten de komende dagen, wel nog even apart van de kudde zodat ze eerst wat steviger zich kan redden op de benen. Ze is nogal wiebelig, onhandig en valt om. Verder oogde ze gezond en konden er geen gekke dingen ontdekt worden behalve de dufheid en beentjes.
Ze drinkt wel goed en regelmatig.

meest grappige is dat ik gister nog contact gehad heb met haar vorige eigenaar waar ze twee veulens gekregen heeft, om te vragen of ze bekend wat met overdragen. beide keren was ze rondom de uitgerekende datum iets vroeger zelfs. nu was ze al 12 dagen over tijd dus dacht vraag het gewoon eens dan weet ik wat ik kan verwachten.
toen zei ik al dat het gegarandeerd een merrie zou worden. :Y) en we het rustig zouden afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 14:56 



 
Profiel   

Een beetje off topic maar vraag het me oprecht af.

Heeft het hackney stamboek ook eisen voor de namen? Zoals bijv de beginletter bij het kwpn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 18:16 



 
Profiel   

Gerardyolo schreef
Een beetje off topic maar vraag het me oprecht af.

Heeft het hackney stamboek ook eisen voor de namen? Zoals bijv de beginletter bij het kwpn


nee, ze hebben geen eisen. behalve dat je uiteraard niet de naam van een andere fokker erin mag verwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 18:41 



 
Profiel   

silvericathy schreef
Ik twijfel nog over de naam, maar ik vond zelf Novi wel heel leuk die zit ook al langer in mijn gedachten
Ze is tevens geboren op een feestdag iets met dr*gs :+
Dus mijn beste vriendin kwam al met de aanvulling: Mary Jane, voor haar paspoortnaam, aangezien ik al vooraf had aangegeven slechts een naam raar te vinden en ik toch wel iets met drie woorden wilde doen 8)7


Gefeliciteerd met je veulentje en ivm 4.20 als geboortedatum kun je natuurlijk ook een naam van een van de soorten nemen :D : Purple Haze, Pink Rosey, Moon Flame en zo zijn er nog 200 ondersoorten geloof ik _/-\o_ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 18:42 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu? is ze al wat actiever en stabieler?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 08:19 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoe gaat het nu? is ze al wat actiever en stabieler?


Ik ben net op stal geweest om te checken. Even navelstreng ontsmet en daarna naar buiten toe gebracht.
Er zit al meer leven in, kwam ook minder duf over. Liep braaf mee achter mamma aan. Alleen het eerste stuk van de weide gaf even een klein probleempje. Novi vind modder maar niks en ze moet even door drie meter aan modder voordat ze in de weide zijn. Maar met wat aanmoediging kwam ze toch achter mamma aan :+

Mila reageert als een hele goede moeder. Kwam wel oortjes naar voren na me toe. Voor het ontsmetten van de navelstreng en eigen veiligheid even Mila in de stal ernaast gezet. De wand tussen de stallen kan ze gewoon doorheen met haar neusje en dus alles goed meekijken wat ik doe.
Veulen snel even gecheckt en Mila stond enigzins onrustig maar toch wel braaf in de stal ernaast. En daarna mochten ze lekker naar buiten toe dus.

Ze heeft wel haar beentjes nog altijd wat wankel staan en viel ook in de weide. Ze moet echt haar spieren gaan op bouwen en stabiel gaan staan. Onze weide is best wel heuvelachtig dus dat zal wel in der voordeel werken wat betreft ontwikkeling. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 09:22 



 
Profiel   

Dat klinkt heel braaf! Valt alles mee he qua hoe ze is/ doet nu het veulen er is.

Novi is nu al een dame die niet van natte voeten houdt haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 09:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd !! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 23:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 00:13 



 
Profiel   

Wat een klein schatje.. proficiat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 07:23 



 
Profiel   

Wat een schatje, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 07:51 



 
Profiel   

Nog even twee foto's van de eerste keer buiten. Zijn uit een filmpje gehaald omdat het beetje lastig was met al die beweging hihi. Op een van de twee zie je trouwens hoe scheef haar voorbeentjes waren op dag een. Inmiddels staan ze iets rechter. Dus hopelijk trekt het nog helemaal bij.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 07:57 



 
Profiel   

Heb je nog een naam kunnen vinden :D Hoe is mams naar jullie verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 08:38 



 
Profiel   

Ach wat een doetje, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 22:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat schattig!
En wat fijn dat de merrie toegankelijk blijft voor jullie, helemaal nu het veulen wat extra zorg nodig is.
Hopelijk trekt het scheve voorbeentje bij. Ziet er idd wel wiebelig uit nu en ze valt dus zelfs.
Maar vaak zie je dat het bijtrekt naarmate een veulen sterker wordt. Go veulentje!

En grappig om er een 4:20 naam aan te geven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 08:58 



 
Profiel   

Gister met zijn ze door de draad gegaan omdat veulentje wel heel nieuwsgierig was naar de rest van de kudde en de grote weide. Blijkbaar was de stroom op de onderste draad opeens niet helemaal sterk genoeg. Toen ik de draad begin van de week nagelopen heb stond er stroom op. :+
Maar goed. De rest van de kudde reageerde normaal, kwamen natuurlijk wel aan om kennis te maken en er werd een beetje gejaagd. Maar het was al snel rustig, en de kudde laat Mila en Novi verder met rust.
Dus ze lopen nu ook gewoon lekker bij de rest.
Novi staat wel al steviger op de benen, galoppeert zelfs de heuvels af die nog enigszins glad zijn door de regen. Ook lijkt ze lekker actief, valt Mila lastig en trekt der eigen plan... loopt gerust een meter of vier weg, waar Mila het dan uiteraard niet mee eens is. Laten we zeggen volgens mij is het een behoorlijk karaktertje :=

Gisterochtend al wel wat aanraking gedaan bij het veulen, zodat ze daaraan went. Van neusje, oortjes naar voetjes. En eventjes alle vier de voetjes opgetild en drie seconden vastgehouden. Ze vond het eventjes gek maar liet me wel doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 10:35 



 
Profiel   

Proficiat! Mama heeft dat prima gedaan, en jullie ook!
Hackneys zullen altijd een speciaal plaatsje hebben in mijn hart, mijn grootvader had een dubbelspan waar hij wedstrijden en rally's mee deed.
Karaktervolle paardjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 11:37 



 
Profiel   

Op dit moment gaat het goed met Mila en Novi. Ze is een goede moeder, ook heel beschermend maar ze laat mij in de stal gelukkig wel erbij. Ze zijn ook al geaccepteerd in de kudde en alles gaat goed zo met de andere paarden. Het is een hele fijne stabiele kudde met wat jong grut en ook oude merries die Novi straks prima zullen helpen opgevoed te worden hihi.
Nog een paar fotootjes omdat ze zo schattig is <3




[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Owja, ze heeft echt een klein hoofdje. Wilde een halster proberen. Heb een mini foal labeltje erop zitten, maar dit halster was alsnog te groot. Dus ik weet even niet wat er nog kleiner is :+


Laatst bijgewerkt door silvericathy op 24-04-23 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 20:30 



 
Profiel   

D'r beentjes zijn al mooi aan het bijtrekken!
En fijn dat ze al zo goed opgenomen zijn in de kudde, alleen maar genieten dus <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 20:33 



 
Profiel   

different1 schreef
D'r beentjes zijn al mooi aan het bijtrekken!
En fijn dat ze al zo goed opgenomen zijn in de kudde, alleen maar genieten dus <3


Rechtsvormen staat helaas nog steeds niet recht. Het moest binnen de twee weken recht staan en anders moet de dierenarts er even naar komen kijken zei ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 20:35 



 
Profiel   

Wat een schatje!! Maar ze staat echt al stukken beter hoor! Hopelijk over 2 weken niks meer aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 21:24 



 
Profiel   

Lekker veel naar buiten en hopen inderdaad dat het bij trekt.
Je ziet inderdaad al wat verbetering.

Fijn dat het in de kudde goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 06:17 



 
Profiel   

Op deze foto zien jullie de stand rechtsvoren wat beter. Nog steeds wel krom dus, beter dan de eerste dagen. Maar hoop echt dat dit nog zelfstandig recht gaat trekken en een dierenarts niet nodig is.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen