Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 31 [ 765 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2023

 
Profiel   

Hey iedereen,

Een beetje later dan gewoonlijk. Door het enorme pech jaar vorig jaar met de veulentjes en een hoop persoonlijke moeilijke kwesties ernaast, heb ik een enorme dip gehad. Ik heb ook erg getwijfeld om een topic op te starten deze keer.

Maar ik merk dat er toch weer wat enthousiasme door mijn lijf begint te stromen nu de eerste veulentjes beginnen aan te kondigen. En ik denk dat alles delen dat misschien wat kan vergroten.

We verwachten dit jaar 4 veulentjes. Ik heb besloten om wat meer terug te gaan naar wat vroeger eigenlijk mijn originele droom was: minipaardjes fokken met speciale kleuren en patronen. Daar komt ook de ‘Spots N Dots‘ in de stalnaam vandaan. Een verwijzing naar leuke kleurtjes en patronen. En dat zoveel mogelijk in of dichtbij de minimaat. Dit ga ik nu zoveel mogelijk proberen doen met AMHA papier.
Laat ik even de combinaties voorstellen:

Als eerste zijn Quinn en Poppy aan de beurt. Ze zijn gelijk gedekt en afgeslagen, maar op scan leek Quinn ongeveer 3 dagen voor te lopen. Ze zijn beide rond einde maart 330 dagen.

Quinn is smoky black splash en Frame en gedekt door Laureas Gold’N Kingdom of Perignon. Een silver classic champagne hengstje van Laureas Stables en slechts 80cm klein
[ img ]
De kleurkansen zijn eindeloos. Maar ik vergeet ook niet dat ze me vorig jaar met een panterbonte hengst een bruin veulen heeft gegeven :')
[ img ]


Poppy werd ook door King gedekt. Gezien King zo klein en fijn is, leek hij een zeer goede kandidaat.
[ img ]
Van Poppy weet ik niet haar volledige kleurgenetica, maar er kan ook veel leuks uitrollen. Ze zou nog creme kunnen dragen, maar dat ben ik dus niet zeker.
[ img ]

Als derde is onze lieve Suus aan de beurt. Zij is dan wel geen minimaat en geen AMHA, maar ze geeft zulke fijne veulens en geeft geweldig karakter door. 2 jaar geleden moest ze haar veulen Koning afgeven na amper 3 maanden. Vorig jaar had ze een doodgeboren hengstje… Ik hoop haar dit jaar een positieve ervaring te geven en dan blijft ze even leeg.
Suus werd gedekt door de knappe SSF a Tribute To Black Velvet. Een Red Dun hengst van 91cm. Ik denk dat hier weer een heel leuk gebruikspaardje uit kan komen. Velvet heeft hier meer dan een half jaar gelogeerd en ook hij heeft zo een geweldig meewerkend en nuchter karakter.
Suus is uitgerekend rond half april.
[ img ]
We hopen weer op een streepje!

[ img ]

Als laatste is Winnie aan de beurt. En ook zij verwacht een veulen van King. Ook Winnie verloor haar veulen vorig jaar na 3 dagen. Ik hoop dat ze dit jaar lang mag moederen. Want ze is een echt moedertje.
Winnie is uitgerekend rond half mei.
[ img ]
[ img ]

Ik hoop dat ik letterlijk en figuurlijk kan vieren met wat champagne!
Maar eerst en vooral: gezonde merries en veulens. Duimen jullie mee?

Verder is het een spannend jaar qua dekkingen ook. Voor het eerst mag mijn 2-jarige dunskin splash hengstje eigen merries dekken. Mac zal hopelijk nog wat meer streepjes in de kudde brengen!
[ img ]
[ img ]

En vorig jaar kwam zelfgefokte BamBam terug naar huis. Hij is een ondertussen 2x 1e premie hengst. Voor hem heb ik ook een aantal combinaties op de planning.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Hopelijk verlopen ook de dekkingen voor volgend jaar allemaal voorspoedig.

Volgen jullie mee? En duimen jullie mee voor een jaar vol geluk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 21:21 



 
Profiel   

Ik volg mee, super leuk deze combinaties :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 21:53 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee! Ben een stille volger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 21:55 



 
Profiel   

Leuk! Welkom Soloro en Ciara!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 22:32 



 
Profiel   

Jij hebt het behoorlijk voor je kiezen gehad Knolselder. Ook al fok ik zelf niet meer, ik volg het dbt nog altijd een daar zag ik ook hoe het bij jou ging ;(

Ik hoop dat dit jaar een vruchtbaar jaar mag zijn voor jou en dat we getuige mogen zijn van 4 prachtige baby's met mama <3

Ik volg graag mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 22:50 



 
Profiel   

Zo blij een topic van je te zien! En hopen natuurlijk dat alles nu goed mag gaan, helaas zijn die dingen niet vanzelfsprekend.

Uiteraard meteen weer verliefd op Suus <3 Maar winnie ziet er ook zo schattig uit.
Moet wel zeggen dat ik je eigen hengsten eruit vindt springen, misschien al wel meer benieuwd naar de combinaties volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 07:18 



 
Profiel   

Ik volg ook weer, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 07:23 



 
Profiel   

Ik volg ook! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 07:34 



 
Profiel   

Ik volg je ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 07:56 



 
Profiel   

Ook ik ben weer een voornamelijk stille volger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 09:30 



 
Profiel   

Wat leuk om weer zoveel bekende namen te zien, bedankt dat jullie weer mee willen volgen <3

Noisy, ik hoop inderdaad op een soepel en vruchtbaar jaar. Dat de geboortes soepel mogen gaan en de merries mooi hengstig worden 8-)

Stalmelyn, ik sta ook echt te springen om met mijn eigen hengsten aan de slag te gaan. Voor mij kunnen de merries niet snel genoeg mooi hengstig staan :=
Zeker ook Mac ben ik erg benieuwd naar. Ten eerste wil ik uiteraard heel graag dat dun gaan fokken. Ik vind dat zo mooi en het is heel moeilijk te vinden in de minipaardjes.
Mijn ultieme droom: silver grullo. En als alles meezit, heb ik daar volgend jaar 2x kans op.
Vorig jaar was het echt een slungelige geit als jaarling. Maar nu begint hij toch mooi uit te groeien eb zie ik het hele maak zitten.

En BamBam tja.. Ik zag hem op de keuring, smolt weer weg. Zei tegen zijn baasje dat ze wat moest laten weten als hij ooit weg moest, ik dacht binnen een jaar of 2. Maar dat werd een maand of 2 :')
Ik ga hel niet eeuwig aanhouden, want als er interessant nageslacht geboren wordt wil ik dat kunnen aanhouden. Maar ik ben wel blij dat hij nu hier staat en hem kan combineren met mijn merries <3
Hij heeft ook echt een zeer zeer fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:06 



 
Profiel   

Nog een fotootje van Quinn en Poppy een weekje geleden ofzo.
Volgens mij wilden ze iets van mij. _O-
[ img ]
Zo tref ik ze ook geregeld aan
[ img ]
[ img ]

Quinn is vandaag 290 dagen. Nog 10 dagen tot veilig. Poppy eigenlijk even ver, maar volgens scan eerder 287 (bij haar klopte het hartje nog niet wanneer dat bij Quin al wel was)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:10 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee! Ik duim voor een vlekkeloos jaar zonder pech! Dat heb je wel verdient.
Het blijven allemaal knapperds!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 11:04 



 
Profiel   

Ja ik kom je knappe paardjes ook weer volgen. Hopelijk straks allemaal gezonde knappe en bijzonder gekleurde veulentjes. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 12:12 



 
Profiel   

Zo leuk dat jullie er weer bij zijn!

Het is nog vroeg, maar ik neem al af en toe een fotootje van de uiers. Gewoon dat ik vroeg documentatiemateriaal heb om mee te vergelijken.
Vandaag was ik toch aangenaam verrast bij Quinn!
Gisteren
[ img ]
Vandaag
[ img ]
Ik hoop dat het betekent dat ze geen ezelsdracht gaat doen :') Dit is nog niets spannends natuurlijk, maar doet wel weer de leuke vibes afgeven dat het echt dichterbij komt!

Ook beginnen de merries hengstig te worden, dus ook dat zijn leuke vooruitzichten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 16:35 



 
Profiel   

Oeh!! De eerste tietjesfoto's *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 17:03 



 
Profiel   

Ooooh die witte wimpertjes, dat is toch onweerstaanbaar! Wat moedig en stoer dat je toch de schouders er weer onder gezet hebben en er weer 4 veulentjes komen dit jaar. Ik hoop als een malle voor je dat het in de eerste plek gezonde baby’s en gezonde mamma’s zijn. En een kek kleurtje zou helemaal gaaf zijn natuurlijk.
Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 23:47 



 
Profiel   

leuk annelies, ik kom ook weer volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 00:47 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer.Fijn dat je toch weer wat optimistischer bent en ik duim voor hele mooie gezonde veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:12 



 
Profiel   

Leuk dat jullie er weer bij zijn!

Nu ja, deze veulentjes zaten er bijna allemaal al in toen de pech allemaal toesloeg, dus ik had niet veel keuze dan om door te gaan _O-
Maar ik wel wel bijna op het punt gestaan om alles en iedereen te verkopen. Nuja bijna, het ging serieus door mijn gedachte.

Maar ik weet ook dat ik niet zomaar zonder kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:03 



 
Profiel   

Natuurlijk volg ik ook mee, prachtige en lieve merries, laat ons duimen dat ze gezonde mooie babietjes krijgen.

Jij zal dus ook de eerste veulens krijgen van King, het champagne hengstje. Hopelijk geeft hij je wat bijzonders, fijne minimaatjes in een unieke kleur of aftekeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:05 



 
Profiel   

tuurlijk volg ik weer mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 15:39 



 
Profiel   

Ik volg ook weer ( stilletjes) mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 08:29 



 
Profiel   

Ik volg ook graag mee. Ik duim voor heel veel meer geluk dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 09:17 



 
Profiel   

Hier is de DA onderweg voor Winnie, de verzorgster merkte vieze afscheiding op. Hopelijk geen placentitis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 16:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 31 [ 765 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen