Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 Arabische veulentjes verwacht 2023

 
Profiel   

Dit jaar een beetje laat met het aanmaken van een topic, en nog steeds twijfel ik er een beetje over, omdat één dracht niet helemaal vlekkeloos verloopt, maar we gaan gewoon uit van een goede afloop.

Vorig jaar heb ik mijn droommerrie kunnen kopen vanuit USA, al sinds ik Aziza had (bij velen wel bekend), een dochter van Ansata Sinan, maar niet zuiver Egyptisch, wilde ik heel graag een zuiver Egyptische merrie van Ansata Sinan of Mishaal HP (zoon van Sinan). Vorig jaar raakte ik in gesprek met een kennis over Mishaal HP en toen bleek dat zij een Mishaal HP dochter te koop had van een klant.
Uiteraard stond ze in de USA, en kwam het eigenlijk op het totaal verkeerde moment (en ik had het jaar ervoor ook al een merrie uit USA gekocht := ), maar goed, deze kans kon ik niet laten schieten! Dus haar in januari gekocht, helaas was er geen vlucht te vinden waar ze bij kon, dus is ze uiteindelijk pas eind maart hier aangekomen, Mishrikah <3
Daarna begonnen met dekken, wat helaas niet echt vanzelf ging. Maar uiteindelijk totaal onverwacht, op een eitje wat niet wilde groeien, vrijdag geïnsemineerd, en waarschijnlijk pas zondag geovuleerd, met sperma wat dus al op donderdag was afgenomen, toch drachtig *\o/*
Helaas gaat de dracht niet zoals het zou moeten, op 17 februari zijn we met haar naar de kliniek geweest op verdenking van placentitis, omdat ze ineens wat uier aan begon te maken. Ze konden geen placentitis vaststellen, maar wilden haar wel daarnaar gaan behandelen. Na 2 weken medicatie zoals afgesproken gestopt, maar toen liep haar uier na een paar dagen weer op.. Nu blijft ze totdat ze veilig is op de medicatie staan. Uier blijft op dit moment redelijk stabiel, hopelijk blijft dat nog even zo.

Mishrikah is drachtig van Al Wahab AA, de jongste van 4 volle broers uit de enorm succesvolle combinatie Laheeb x The Vision HG. Al Wahab is de volle broer van onder andere Wereldkampioen Al Lahab. Zowel de Laheeb, als de The Vision lijnen combineren heel goed met Mishaal HP dochters, dus ik ben zeer benieuwd naar dit veulen!

Vandaag 280 dagen, uitgerekend 25 mei. (linksboven/rechtsonder Mishrikah)
[ img ]

Daarnaast wilde ik afgelopen jaar ook mijn andere 2 zuiver Egyptische merries dekken, maar de ene werd compleet niet hengstig, en de andere wel hengstig maar steeds in het weekend, wanneer we geen sperma konden krijgen. En toen ze eindelijk niet in het weekend hengstig was, was de hengst teruggetrokken wegens te lage sperma kwaliteit, dus dat schoot allemaal niet op. Uiteindelijk nog 1 poging gedaan met diepvries van een andere hengst, maar dat heeft niet gepakt, daarna vond ik het te laat in het jaar.

Omdat ik het allemaal niet soepel vond verlopen en al bang was dat niet alles drachtig zou worden, en ik het toch voor de veulens het leukste vind dat ze samen zijn, toch besloten Nadjarah ook te gaan dekken. Omdat Mishrikah op de Regumate moest om haar hengstig te krijgen, dat met Nadjarah ook gedaan, zodat ze tegelijk naar de kliniek konden. En toen waren ze beide direct dracht en dus maar 2 dagen uit elkaar uitgerekend :+

Nadjarah is de kleindochter van Aziza, en mijn enige niet zuiver Egyptische merrie. Ze is drachtig van mijn ruin ( :+ ) EA Amjad Ibn Nader. Amjad heb ik in 2017 als hengst gekocht, helaas kon hij als hengst niet aarden op onze kleinschalig stal met merries om hem heen. Daarop besloten om diepvries van hem in te laten vriezen en hem te castreren, zodat hij een socialer leven heeft. Het heeft daarna nog ruim een jaar geduurd van rustig opbouwen, maar inmiddels staat hij lekker in de kudde.
De keuze voor Amjad was niet alleen omdat het mijn eigen ruin/hengst is, maar vooral omdat het een hele goede combinatie is. Met de vader van Amjad, Nader Al Jamal, kruizen we terug op Ansata Sinan, daarnaast komt er van moeders kant wat extra type en verfijning via de legendarisch merrie The Vision HG.
Amjad is de volle broer van onder andere Abyad AA, die onder meer een dekseizoen bij de bekende Poolse staatsstoeterij Janów Podlaski Stud heeft gedekt, en daar zeer mooie nakomelingen heeft achter gelaten.
Ondanks dat dit veulen dus van te voren niet helemaal gepland was, en mijn enige niet zuiver Egyptische veulen wordt sinds 2016, ben ik wel heel benieuwd naar wat ze er samen van bakken!

Vandaag 282 dagen, uitgerekend 23 mei. (linksboven/rechtsonder Nadjarah)
[ img ]

En een paar foto's van de dracht, 12 maart gemaakt toen er wat sneeuw lag.

Mishrikah

[ img ]

[ img ]

Nadjarah
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:38 



 
Profiel   

Wat een prachtige combinaties heb je weer gemaakt, ik had je nieuwe merrie nog niet echt voorbij zien komen maar die is prachtig <3 altijd genieten. Ik ga het volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:51 



 
Profiel   

Ik volg weer. Ik vind jou paarden zo enorm knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:03 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, prachtige paarden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:15 



 
Profiel   

Volg!
Op naar mooie veulentje en genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:57 



 
Profiel   

Wat een gave merries :))
Ik volg ook mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:13 



 
Profiel   

Oeh wat een mooie merries!
Ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:36 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, prachtige merrie's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:46 



 
Profiel   

Ik had jouw topic gisteren gezien en ben normaal een redelijk stille meelezer, maar ik zie nu de foto die toen zo'n indruk op me maakte in uitgelicht staan en kan het niet laten om nu toch te reageren :) De uitstraling die jouw paard hier laat zien is dé reden van mijn liefde voor Arabieren, zo zacht, zo liefdevol, zo wijs, zo stoer, zo trots, zo sterk en zo geïnteresseerd <3 Prachtig! Ik wens je fantastische veulens toe en geniet van jouw parels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 06:36 



 
Profiel   

Prachtige paarden stuk voor stuk en ik ga natuurlijk volgen om te kijken wat ze ervan gebakken hebben. :)) <3

Die niet zuivere van 2016 is wel een hele leuke! :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 15:31 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de complimenten over mijn merries :)
Ik zie dat mijn dame in uitgelicht staat, wat leuk!

MirandaMalik schreef
Prachtige paarden stuk voor stuk en ik ga natuurlijk volgen om te kijken wat ze ervan gebakken hebben. :)) <3

Die niet zuivere van 2016 is wel een hele leuke! :D <3


Jazeker is dat een hele leuke! En gelukkig heeft hij een super leuk thuis gevonden :D

AdemoJoey schreef
Ik had jouw topic gisteren gezien en ben normaal een redelijk stille meelezer, maar ik zie nu de foto die toen zo'n indruk op me maakte in uitgelicht staan en kan het niet laten om nu toch te reageren :) De uitstraling die jouw paard hier laat zien is dé reden van mijn liefde voor Arabieren, zo zacht, zo liefdevol, zo wijs, zo stoer, zo trots, zo sterk en zo geïnteresseerd <3 Prachtig! Ik wens je fantastische veulens toe en geniet van jouw parels!


Wat een leuke reactie, dank je :)
Moet zeggen dat ik het zelf ook een hele gave foto vond, ondanks dat het niet een foto is zoals ik normaal meestal plaats, vond ik haar hier ook zo'n gave uitstraling hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:58 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee, ik blijf fan van jouw paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 19:42 



 
Profiel   

Hier een paar foto's van de dames vandaag.

Nadjarah 289 dagen

[ img ]

[ img ]

Mishrikah 287 dagen

[ img ]

[ img ]

Mishrikah heeft de laatste 2 dagen weer wat meer uier, hopelijk slinkt dat weer wat of blijft het iig gelijk de komende week/paar weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:23 



 
Profiel   

Zat net even mijn 2021 topic door te kijken, om te kijken wanneer Nadjarah toen ongeveer begon met uier, maar dat kan nog even duren, ze begon toen rond de 314 dagen :+

Kwam toen langs alle foto's van Jahwhar, wat een mega knap veulen was dat toch <3 Zo benieuwd hoe hij uit gegroeid zou zijn. En dan Nadjino, uiteraard niet mijn veulen, maar wel hier geboren, en wat een gaaf dier ook. Ondanks dat de lijnen en het type niet helemaal mijn ding waren, was het echt zo'n ruig ding.
Nog steeds niet te bevatten dat ze er allebei niet meer zijn |(

Aleeyah wordt dit jaar weer met Mansour gedekt, hopelijk lukt het dit jaar wel en blijft het dan ook netjes zitten. Hoop zo op een zusje/broertje van Jahwhar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:08 



 
Profiel   

Ja dat was wel bizar dat ze allebei gestorven zijn. ;( :(:)

Ohh Nadjarah heeft dus geen haast met die uiers, dat wordt weer geduld hebben, maar je weet nooit of ze het dan toch anders doet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 23:17 



 
Profiel   

Zou leuk zijn als ze het eens anders doet, als het resultaat dan ook anders is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 09:53 



 
Profiel   

Zag de witte kudde staan, toen ik naar Den Burg reed. Mooi plaatje, zo’n land vol witte!

Kom nu toevallig je topic tegen, en ga volgen. Hoop dat ze er wat moois van bakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 11:05 



 
Profiel   

Pff, Mishrikah houdt het spannend. Gister was haar uier weer wat geslonken, maar vanavond had ze weer een flinke sprong gemaakt.. Hopelijk loopt dit toch ook weer wat terug, of blijft het minimaal weer een tijdje stabiel. Krijg er toch wel de stress van, ondanks dat we niet meer kunnen doen dan we nu doen qua medicatie..

Siersma schreef
Zag de witte kudde staan, toen ik naar Den Burg reed. Mooi plaatje, zo’n land vol witte!

Kom nu toevallig je topic tegen, en ga volgen. Hoop dat ze er wat moois van bakken


Wat leuk! Ja, ze vallen wel op al die witte :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:42 



 
Profiel   

Ja als Nadjarah nou een merrie uitpoept zou wel leuk zijn!

Wat lastig zo met Mishrikah, snap dat je stress krijgt. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 21:14 



 
Profiel   

Wat een knappe paarden heb je toch. Ik volg (wel wat stilletjes) mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 21:21 



 
Profiel   

Gelukkig was na 3x achter elkaar vooruitgang haar uier nu mooi weer wat geslonken :)
Vandaag 290 dagen, op naar de 300! En het begint langzaam wel steeds normaler te worden rond deze tijd dat ze wat uier aanmaakt, als ze maar niet te hard gaat.

MirandaMalik schreef
Ja als Nadjarah nou een merrie uitpoept zou wel leuk zijn!


Het zou haar eerste zijn, maar het zal vast de 5e hengst worden :D Gelukkig waren de eerste 4 van Nadine _O- Sorry, Nadine :+ had je zo een merrie gegund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 21:24 



 
Profiel   

Vanochtend
[ img ]

Vanavond *D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 21:35 



 
Profiel   

Leuk ik kom je knappe paardjes volgen! Hopelijk gaan ook de laatste loodjes mooi voorspoedig en heb je straks twee hele knappe veulens in de weide lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 20:42 



 
Profiel   

Zo zijn de uiers wel mooi, eerst de hele tijd tegen je paard zeggen dat ze geen dikke uiers mag krijgen en dan zo langzamerhand weer wel, zo snappen ze er ook niks van. :=
Maar als ze al vier hengstjes heeft gemaakt wordt het nu wel eens tijd voor een merrietje! :))
Dan heb je wel kans dat Nadine haar wil inpikken. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 11:46 



 
Profiel   

Denk dat Nadine al heel veel veelbelovende merrietjes heeft, dus denk niet dat die er nog 1 bij wil/kan hebben haha.
Qua uier ja idd _O- Nu blijft haar uier echt minimaal de laatste dagen en denk ik nou ja vanaf nu mag het best wat meer worden, rond deze tijd is dat normaal. En de afgelopen 2 maanden hoopte ik dagelijks dat het terug zou lopen :') Nu zal je straks zien dat ze weken overloopt, terwijl we al 2 maanden aan het aftellen zijn, dan lijkt het dubbel zolang te duren als normaal als ze overdragen :+ Maar goed zolang alles maar gezond is wil ik er best lang op wachten.

Eerste voor volgend jaar is hopelijk ook in de maak, Aleeyah is vandaag geinsemineerd, fingers crossed! Niet met mijn originele keuze qua hengst, maar met plan C, gelukkig had ik die. Mocht dit niet pakken, kunnen we volgende keer gelukkig wel de originele keuze gebruiken. Ze is nu met diepvries gedaan op de kliniek, maar ze vind het daar heel eng in de opvoelbox, terwijl ze hier normaal heel relaxt is, echt sneu. Dus volgende keer kan ze dan gelukkig lekker thuis blijven. Maar eerst duimen dat het gewoon gepakt heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen