Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

 
Profiel   

Sinds een aantal jaren hou ik me bezig met mijn eigen Groninger paarden-fokkerij, die begon met de geboorte van Veronia (v. Macho Polo) in 2015.

[ img ]

[ img ]

De oudere bokkers zullen haar nog kennen want ook de dracht en geboorte rondom haar was te volgen op bokt destijds. Ik ben meer en meer gaan houden van dit prachtige ras en zo komt dan van het ene het andere. Inmiddels is Stal Muronia erkend door het stamboek en fok ik niet alleen meer veulens om zelf aan te houden, maar ook om andere mensen te verblijden. Op dit moment heb ik alleen Veronia om in te zetten voor mijn fokkerij, maar vanaf volgend jaar zal ook haar dochter Elonia mee gaan doen. Erg bijzonder en mooi om mijn eigen merrielijn, waarvan ik 4 generaties heb (gehad na het overlijden van de oudste) op deze manier te kunnen voortzetten.

Ik ben zoals ik mezelf noem, een eigenwijze fokster, ga niet mee in de meute maar maak mijn keuzes op basis van mijn fokdoel. Het fokken van een krachtig, zwaar warmbloed paard met een goed, meewerkend karakter die zeker niet misstaat in de ring en breed inzetbaar is. Soms is dat met een stamboekhengst maar soms ook met een aanverwante als ik denk dat dit beter past.

Na haar 2021 veulen Elonia (v. Eckstein's Eminenz):
[ img ]

En haar 2023-veulen Löwenprinz (v. Löwenkönig):
[ img ]

Gaan we nu weer voor een 2024-wondertje.

Deze keer is mijn keuze gevallen op de hengst Leffe. Een prachtige zwarte hengst met veel maat en formaat, goede bloedvoering, fijne gangen en een prettig karakter. Deze jonge man is aanverwant (IHW gekeurd) maar het veulen zal in het GrP-stamboek worden ingeschreven.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Deze week is Veronia gescand en er is een mooi eitje aan het groeien. Morgen gaan we weer scannen en met een beetje geluk kan ik haar zondag insemineren. Dit ga ik nu voor het eerst zelf doen, nadat ik in februari hier een cursus voor heb gevolgd. Dat geeft er toch nog weer een extra dimensie aan, zo ben ik in het hele proces echt betrokken.

Dan gaat het 2024-avontuur echt beginnen!

Volgen jullie weer mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 12:00 



 
Profiel   

Ik mag jou paarden en visie graag zien. Dus ik ga weer volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 12:06 



 
Profiel   

Prachtige paarden en net wat Anca zegt, je visie is goed en je bent goed bezig met je paarden :j
Wat een mooie hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 12:15 



 
Profiel   

Ietwat vroeg, maar ik haak ook weer aan. Ik vind dat je een prachtige hengst hebt uitgezocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 12:19 



 
Profiel   

Ik volg ook weer trouw mee! Fantastisch om dit ieder jaar weer te volgen. Ben echt helemaal fan van dit type paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 12:22 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee, ik vind jouw paarden erg leuk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 13:06 



 
Profiel   

Ik volg mee! Ook voor dit ras gevallen en ik kan mij ook helemaal in je visie vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 13:58 



 
Profiel   

Ik volg weer mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 14:20 



 
Profiel   

Ik vind jouw veulen van dit jaar echt een plaatje. Het vorige is ook erg knap. Ben benieuwd wat deze combinatie gaat brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 15:42 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook weer mee. Voor je het weet is het weer kerst en zit je alweer af te tellen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 15:57 



 
Profiel   

Ja, ik volg ook weer! Knappe papa heb je uitgekozen zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 03:59 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee :j Juist fokkers die hun eigen ‘kop’ volgen kan ik zelf altijd meer waarderen dan fokkers die met de meute meegaan.

Prachtige hengst heb je uitgekozen ! Op naar een voorspoedige dracht !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 04:05 



 

Haha, leuk! Kon je vroeger wel schieten om je eigenwijsheid hier op Bokt :o :D (ging niet om de fokkerij), maar kan het tegenwoordig prima waarderen! Gave hengst dit, ik volg ook. Tof! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:06 



 
Profiel   

Ik volg ook weer. Benieuwd hoe eea dit keer verlopen gaat. Veel succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:52 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen. Vind zowel Elonia als Löwenprinz onwijs gaaf, dus ben heel benieuwd wat deze combinatie gaat brengen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:46 



 
Profiel   

Ik volg ook weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 20:12 



 
Profiel   

Wat een boel volgers al, wat leuk! Ik weet wel dat ik vroeg ben en dat er nog veel veulentjes in 2023 geboren moeten worden, maar ach, ik vind het ook leuk om helemaal bij het begin te beginnen.

Veronia is net weer gescand. Het ei van woensdag is 3 cm gebleven, maar op de andere eierstok zit nu ook een ei van 3 cm. De baarmoeder doet nog niet helemaal mee, dus we gaan dinsdag weer kijken. Nog een paar daagjes geduld dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 20:27 



 
Profiel   

Leuk! Ik ga nú al een gokje wagen. Ik voorspel een zwart merrieveulen met weinig wit. Een kopie van haar vader. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:19 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee, zelf een paar jaar een heerlijke grunninger mogen bezitten en ik geniet van je paarden en je eigenwijsheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:23 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat je merrie er deze keer weer van gaat maken. Mooie date heb je weer uitgezocht. Nu nog even wat beter weer en dan zet het hopelijk allemaal een beetje door bij der.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:24 



 
Profiel   

duimen dat ze snel kan! annika had rond de 28 dagen even en 'pauze' in gelast

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:37 



 
Profiel   

Prachtige paarden , de Groningers.
Zelf Gelderse gefokt .
Nu geen fokmerrie meer .
Maar een hongaars sportpaard met oud kwpn spring bloed .
Fokken begint alweer te kriebelen .

Je hebt prachtige dieren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:17 



 
Profiel   

Oeh leuk nieuw topic. Gave hengst heb je weer uit gekozen. Hopelijk pakt ze weer snel en heb je er volgend jaar weer een knap veulen bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 00:05 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg weer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 06:51 



 
Profiel   

Ik volg ook!
Ik vind jouw manier van doen onwijs prettig en doordacht.
Nu al zin om te volgen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 08:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen