Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 20 [ 491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

 
Profiel   

Wat leuk om dit zo te kunnen volgen nu je zelf de inseminaties doet. Toch het idee dat je dan een stukje dichterbij staat in de beleving.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 13:07 



 
Profiel   

Bedankt voor de duimpjes en de positieve vibes :) .

Ik vind het ook speciaal om zo dichtbij het hele proces te mogen staan nu. Zou echt geweldig zijn als het in 1 keer is gelukt, ik vind het nu nog spannender dan anders hoor!

Pien snap ik hoor, je komt maar af en toe even binnen gewaaid hier als je daar zin in hebt, gezellig :)) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 19:19 



 
Profiel   

Fijn, dank je wel, tot de volgende keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 19:48 



 
Profiel   

We zitten inmiddels op dag 10 van het wachtbankje voor de dracht-scan, nog 8 te gaan. Ik moet zeggen, de dagen duren echt heel lang voor mijn gevoel. Dit stukje, en het stukje vlak voor de bevalling, zijn altijd het spannendste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 07:16 



 
Profiel   

2 weken zijn om *\o/* . Nog 3 dagen, dinsdag gaan we scannen. Spannend hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 19:20 



 
Profiel   

Haha, voor je het weet is het dinsdag, succes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 00:40 



 
Profiel   

Bij onze merries zie je ook al vaak aan gedrag enkele dagen na inseminatie dat ze drachtig zijn. Op de een of andere manier worden ze dan wat rustiger, meer bedaard. Uiteraard nog wel scannen op 16/17 dagen, maar klopt bijna altijd. Zie je dat bij jouw merries ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 07:35 



 
Profiel   

Bij Veronia zie ik eigenlijk geen verschil. Vorig jaar zag ik dat ook niet en ik was toen een beetje verbaasd dat ze toch drachtig bleek, dus daar durf ik echt niks uit op te maken. Dat wordt gewoon nog "even" 2 dagen nagels bijten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 07:56 



 
Profiel   

Ze houdt het nog even spannend voor je. Maar hopelijk dinsdag goed nieuws voor jullie.
Hier zit ik ook in spanning maar mag nog een weekje langer voor ik het weet. Onze merrie is ook moeilijk te pijlen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 11:21 



 
Profiel   

Ah kom nu pas je topic tegen, maar volg weer mee.

benieuwd of ze gelijk al drachtig is, zou wel echt leuk wezen. Voor het eerst het echt allemaal zelf gedaan en dan gelijk raak.
Ik ga hard voor je duimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 11:34 



 
Profiel   

Deze ga ik volgen.
Wat een knappe hengst heb je dit keer gekozen

Heel benieuwd wat deze ervan bakt.

Kleurkansen vooral vos ? Of kan bruin ook? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 11:38 



 
Profiel   

Jazzejam ik las het, ei nog niet weg? Hopelijk springt hij toch vlot, dan kun je ook wachten.

Kiki precies, daarom vind ik het nu ook extra spannend. Ik hoop het ook! Jij zult wel op je laatste tandvlees lopen, wat houdt ze je in spanning zeg!

Art, leuk, welkom! Ik denk dat vos de kleinste kleurkans heeft en bruin het grootste, maar het hangt van wat factoren af.

Leffe is zwart en komt uit 2 zwarte ouders. Ik vermoed niet dat hij vosfactor draagt, omdat er geen vos voor zit en geen vos-nakomelingen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Veronia draagt sowieso agouti, maar ik weet niet of het heterozygoot of homozygoot is.

Als Leffe geen vosfactor draagt en Veronia draagt homozygoot agouti, dan zou er 100% een bruin veulen komen. Als Leffe geen vosfactor draagt en Veronia heterozygoot agouti, zou het 50% bruin en 50% zwart zijn.

Mocht Leffe toch vosdrager zijn, dan is de kans op vos 50% als Veroon heterozygoot agouti draagt (en 25% bruin, 25% zwart) en 50% vos (en 50% bruin) als ze homozygoot agouti draagt.

Volgens mij moeten dat ongeveer de kleurkansen zijn. :)


Laatst bijgewerkt door Muronia op 07-05-23 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 12:13 



 
Profiel   

Interessant die Kleurkansen.
Zodra we hokjes kunnen doen ga ik zeker meegokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 12:20 



 
Profiel   

Vannacht redelijk tussendoor kunnen slapen. Maar wel steeds de camera checken.
Maar is voor een goed doel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 12:36 



 
Profiel   

Ga je hem op kleur testen via dna? Haren opsturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 12:58 



 
Profiel   

Ik ga geen dna onderzoek doen. Mocht er een zwarte uit komen, dan weet ik zeker dat Veronia heterozygoot augouti draagt. Dat zou ik dan weer mee kunnen nemen bij een volgend veulen. Verder zien we het wel.

Ik kies de hengsten ook niet op kleur, maar op type, beweging en karakter.

Ik zou het voor mezelf wel heel tof vinden om een keer een zwarte merrie met mooie witte aftekeningen te fokken die ik dan kan aanhouden. Ik heb alle kleuren paard hier wel gehad (behalve verdunningen, maar daar heb ik ook niet echt wat mee) behalve een echte zwarte :D .

Maar goed, eerst maar even afwachten wat de scan morgen gaat vertellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 06:37 



 
Profiel   

We mogen weer opnieuw beginnen, ze is niet drachtig. Een ei van 3,5 en een van 2,9. Vrijdag weer scannen en ik vermoed dit weekend weer insemineren. Dat komt niet zo mooi uit want ik heb een vol werkweekend voor de boeg, maar we zullen kijken hoe het loopt.wel een beetje balen hoor, maar het is niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:13 



 
Profiel   

Jeetje, balen joh -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:24 



 
Profiel   

Wat onwijs balen.. Duimen dat het dit weekend wel mag aanslaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:33 



 
Profiel   

Oh joh da's balen en had het niet verwacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:39 



 
Profiel   

Ohnee wat onwijs balen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:40 



 
Profiel   

Oh wat balen! Ook net in een druk werkweekend… Hopelijk wordt ze deze ronde wel mooi netjes drachtig! Je zou denken twee eieren is twee kansen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 16:43 



 
Profiel   

Zo ik ben weer uit gesjagrijnt _O- . Lekker in de regen stallen uitmesten kan heel goed helpen om van je frustraties af te komen, een aanrader! Dus, we gaan er gewoon weer voor en ik wurm me wel door dit weekend heen op de één of andere manier. Als het tijd-technisch niet lukt om het sperma op te halen, dan laat ik het hier thuis bezorgen.

Het is even afwachten wat het ei van 2,9 gaat doen. Doorgroeien of krimpen, dat horen we vrijdag wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 17:29 



 
Profiel   

He wat balen. Hopelijk pakt de volgende ronde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 17:43 



 
Profiel   

O jammer. Maar op naar de volgende ronde.
Denk er maar aan hoeveel tijd je bespaart doordat je haar niet weg hoeft te brengen of op wachten op de hengstenhouder nu je zelf kan insemineren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 20 [ 491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen