Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spots or no spots? That's the Question! Sarowski X Sir Donnerhall ASAP

 
Profiel   

Afgelopen zaterdag was mijn merrie Solo Stb Sport V: Sir Donnerhall X Sport V: Maraschino X Rokoko alweer 340 dagen drachtig van de homozygoot appaloosa hengst Sarowski (Peru's Yismerai (Qoutenkonig V. Quaterback) x ster, preferent Peru's Scen-Tao ( Pax x Gershwin)).

Even voor het beeld:
Solo (met haar veulen van vorig jaar V: Ceasar ter Linden):
[ img ]

en de papa to be: Sarowski:

[ img ]

Solo draagt geen Pat1 gen of iets met wit, buiten een paar witte haren op haar hoofd heeft ze geen aftekeningen. Sarowski is homozygoot voor appaloosa maar heterozygoot voor Pat1. Dus het wordt spannend wat voor kleur eruit komt. Uiteraard hoop ik op stippen, maakt niet uit in welke vorm, maar minimaal op de kont. Liefst helemaal panterbont, maar ja dat willen we allemaal. Minst favoriet is een effen veulen. We weten dat deze dan wel marmer achtig door kleurt, maar dat kan jaren duren.

Veulen is voor de verkoop. Tenzij ik een panterbont merrietje krijg dan hou ik het wellicht aan. Dan moet ik keuzes gaan maken in de toekomst := maar goed heb al wat geïnteresseerden voor zowel effen als met stipjes. We gaan het meemaken.

Solo lekt (lees: Spuit) al vanaf vorige week dinsdag melk. Ze doet dat altijd 5 dagen ongeveer en daar zitten we vandaag dan overheen. Vrijdag dachten we dat het zou komen, ze zweette was aan het ijsberen en erg onrustig, maar bleek dus vals alarm na een uur stond ze weer te eten.

Ze staat in een grote loopstal met direct toegang tot een grote paddock, met de camera kunnen we alles goed zien. Zowel in de stal als in de paddock. Ook heeft ze een halster alarm om. Dus we zijn er helemaal klaar voor. De kortste dracht was 350 dagen en de langste 356. Echter lekt ze nu al langer melk.... Brix is echter heel laag dus lekt gelukkig geen biest...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:44 



 

Oew Ben heel benieuwd naar dit veulentje <3
Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:47 



 
Profiel   

Nee mijn wallen groeien met de dag :=

Vanmorgen vroeg alweer wakker gebeld, lag ze heerlijk languit te slapen :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:49 



 
Profiel   

Ik volg mee op de valreep. Spannend hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:53 



 
Profiel   

Zo herkenbaar beeld, alarm kijk je via de camera, je spot een gestrande walvis met het knipperende lampje van het alarm _O-
Nadat ze haar met haar vorige dracht mij daar helemaal mee gek heeft gemaakt ( het record was 19 meldingen op 1 nacht) ondanks de slaapfunctie op het alarm staat ze nu zonder alarm.
De dag van de bevalling ging ze pas liggen nadat de pootjesblaas er al was, met het alarm had ik het gemist. Maar gelukkig waren we al op stal om haar in de gaten te houden.

Maar benieuwd wanneer je merrie bevalt, hier nog even geduld (ze zit op de 325)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 13:54 



 
Profiel   

Ik heb het geluk dat ik iedereen toegang kan geven tot mijn camera, dus dan heb je veel mensen die mee kijken inclusief die nachtdiensten in de zorg draaien en dat scheelt wel enorm. Maar meestal is ze heel duidelijk. heb nu 3 veulens met haar gefokt en ze draait wel eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje af. Echter dit keer lekt ze langer dan ooit melk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:04 



 
Profiel   

Ik volg mee natuurlijk, want ze gaat eerder dan Zilver :P *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:50 



 
Profiel   

Ik kom ook nog even gezellig meegluren hier hoor. Ideaal als je de camera kunt delen met anderen he? Dat heb ik ook. Mijn vader merkte het als eerste op toen Veroon begon en hij belde mij meteen, anders weet ik niet of ik op tijd was geweest (na nachten waken was ik domweg in slaap gevallen voor de tv :oo ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:53 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, ben benieuw wat er uitkomt. Vorig jaar zelf een appaloosa gefokt, geboren als blanket spotted maar nu aan het doorkleuren voor volledig panterbont. Vind stiekem blanket zelf nog iets mooier :Y) . Dus dat kan je ook nog hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:57 



 
Profiel   

Leuk, ben dol op merrie-krijgt-veulentopics.
Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 15:07 



 
Profiel   

Ja we zijn enorm benieuwd. Heb vorig jaar iets teveel appaloosa's gezien die helemaal effen waren, dan ga ik toch wel een beetje huilen :=

Camera heb ik via Ome Ali en werkt echt super. Kijken nu iets van 8 mensen mee en dat trekt hij prima als er veel tegelijk kijken. Heel prettig. Maar ja mevrouw staat nu gewoon lekker te vreten de hele dag (overdag een paar uurtjes op de wei, daarna weer op de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 15:10 



 
Profiel   

Leuke openingspost en mooie paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 16:19 



 
Profiel   

Ik ga zeker volgen, ik had een effen vorig jaar dus ik gun jou heel veel stippen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 16:22 



 
Profiel   

Ook ik volg mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 16:27 



 
Profiel   

Gaaf!! Groot fan van stippels! Dus ik volg op de valreep ook nog even.

Dat beeld op camera, geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 17:07 



 
Profiel   

Ik volg mee!

Kennis heeft 2 jaar geleden een veulen gehad van deze hengst, was bijna geen stip te vinden (ook nog uit een bonte merrie).
Schijnt nu helemaal doorgekleurd te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 17:15 



 
Profiel   

Ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 17:30 



 
Profiel   

Ik volg ook mee!! Altijd leuk een stippenbaby op komst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 17:35 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen benieuwd hoelang ze nog zal lekker zonder veulen aan de voet. Hopelijk snel een gezond veulentje ernaast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 18:29 



 
Profiel   

Ik volg ook mee. Heel benieuwd wat hier uit gaat komen! Hopelijk voor jou heel vlot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 19:17 



 
Profiel   

Ja wat mij betreft gooit ze het er snel uit. Het is prima weer dus zeer kunnen lekker naar buiten.

En inderdaad als er een effen veulen uit komt zal deze een keer gaan door kleuren. Maar ja ik wil het liefste stippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 19:32 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Ja wat mij betreft gooit ze het er snel uit. Het is prima weer dus zeer kunnen lekker naar buiten.

En inderdaad als er een effen veulen uit komt zal deze een keer gaan door kleuren. Maar ja ik wil het liefste stippen.


Zo heb ik 3 merries met alleen LP -> 1 is echt met stippen, 1 leek als veulen een blanket maar wordt nu steeds meer varnish en de 3e had alleen een witte streep op schoft en wordt nu steeds witter over het hele lijf.
Zó onvoorspelbaar dat gen :')

Ik hoop voor jou dat er een mooie stippel uitrolt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 19:34 



 
Profiel   

Leuke combi! Ben benieuwd naar hoeveel stipjes ze erop bakt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 19:41 



 
Profiel   

Ja het is heel spannend, ze heeft al eens een appie veulen gehad die had een redelijk witte kont. Is echt een varnish geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 20:10 



 
Profiel   

Jaaaa wat spontaan nog een merrievolgtopic!

Mooie merrie, ben benieuwd wat ze er deze keer van maakt!

Hopelijk snel een veulen, voordat jij over je wallen struikelt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen