Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 21:17

Vandaag heb ik even gauw een foto gemaakt, lekker onvoordelige hoek zo voor Gen. :') Dag 271:

Afbeelding

:+:
Afbeelding

Ook deze grote jongen checkt nog even in! Ik heb hem nog niet gemeten, mijn dochter wilde gauw naar huis omdat ze het zo koud had. :=
Afbeelding

Mijn dochter Isolde wilde nog wel heel graag aan de "fans van Gen" vertellen dat ze in de kerstvakantie heeft meegedaan aan een bixiewedstrijd met haar verzorgshetlander. Zowel pony als kind gedroegen zich voorbeeldig en deden heel hard hun best. <3 Ze zijn vierde en vijfde geworden in rubrieken met een stuk of 15 combinaties waarmee ze twee mooie linten hebben gewonnen. :D

Afbeelding

Jammer genoeg groeit Isolde heel rap momenteel en groeien pony's niet mee, maar ze is vastbesloten dat ze verdergaat op Rio. Rio heeft net als Gen wel het karakter om bixiepony XL te zijn, dus wie weet. :))

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:25

Wat superknap! En ik begrijp dat ze het koud had haha, dat is het ook :=

Gen is wel echt heel knap hoor! Zelfs uit minder voordelige hoek haha. Ik ben heel benieuwd!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:38

Zo jammer he als die geweldige pony’s niet meegroeien met je kind…

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 21:48

Sorry voor de late reactie. Blijft jammer inderdaad dat pony's niet meegroeien! Mijn dochter heeft echter al een goede opvolger gevonden in Rio vindt ze zelf. :')

Gen is de afgelopen 1,5 week best wel achteruit gegaan in haar vitaliteit. Ze kwam steeds strammer op gang uit de stal en in de paddock ging ze steeds liggen. Bij Rio ging ze aan het einde van de dracht ook meer liggen dan normaal, maar zoveel als nu heeft ze nooit gedaan.
Ze lijkt last te hebben van haar achterbenen bij de plek van de blessures dus in overleg met de dierenarts zijn we sinds een week met pijnstilling begonnen. De pijnstilling slaat gelukkig goed aan en ik hoop dat Gen hiermee ondersteund wordt tot het einde van de dracht.

Zo lag mijn koningin er steeds bij. ;(
Afbeelding

Afbeelding

Nu is ze gelukkig weer kwiek.

Afbeelding

Vandaag zit Gen op dag 300 en hebben we nog 40 dagen te gaan tot de uitgerekende datum.

De afgelopen tijd was voor mij best emotioneel omdat de kwetsbaarheid van mijn grote vriendin ineens weer bij me binnenkwam. Gen is echt mijn beste maatje en om haar pijn te zien hebben, raakt me enorm.
Ik had altijd gehoopt dat Gen fit en blij in actie kon blijven tot haar 25-30e (tot vorig jaar heeft ze echt nog nooit iets van een kwaaltje gehad) en dat de blessure vorig jaar haar belastbaarheid ineens voor altijd naar 0 gooide, vond ik al een heel pijnlijk proces en dat haar switch naar fokmerrie nu eigenlijk toch ook niet meer haalbaar blijkt, is weer een stukje verlies. Ik had gehoopt nog een aantal mini-Gens te kunnen fokken, maar dit ga ik haar niet meer aandoen.
Ik hoop heel erg dat ze na de bevalling weer zonder pijnstilling blij en pijnvrij kan leven als ze het extra gewicht niet meer hoeft mee te zeulen in haar buik. Ik moet er niet aan denken wat voor moeilijke keuze ik anders moet maken als ze niet meer paardwaardig zou kunnen leven zonder pijnstilling nadat ze bevallen is en het veulen groot genoeg is, al zal ik natuurlijk altijd in het belang van Gen handelen.
Voor nu knuffel ik haar in ieder geval iedere dag nog even een paar keer extra.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:44

Pfffff, wat een zorgen om je knappe zwarte koningin. Kan het niet zijn dat ze zich wat verstopt heeft of met de harde bodem of de sneeuw last van haar hoeven heeft gekregen?

Ik duim voor jullie dat ze nu in alle rust de dacht kan uitzingen.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:56

Het hoofdje van jouw merrie :~
Prachtig dier!
Ik hoop dat ze 'stabiel' blijft gaan voor je! Erg benieuwd naar het veulen!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:16

Wat een verdrietige update. Ik snap heel goed dat dat moeilijk is om te zien!

Ik hoop dat ze het nu zo goed blijft doen en dadelijk zonder dikke buik ook; ook zonder pijnstillers!

Ze is wel heel knap <3

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:28

Ach die Gen :(
Hopelijk voor haar en voor jou komt ze nu voorspoedig door t einde van de dracht, nog iets meer dan een maand.
Sterkte de komende tijd!

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:55

Wat vervelend voor jouw merrie. Ik hoop dat ze er nu niet al teveel last van heeft en dat jij straks een mooi en gezond veulen hebt.. dan heb je iets positiefs!!
Ik kijk daar zelf ook naar uit. Zit beetje in hetzelfde schuitje. Ook niet lekker in mijn vel dus ik hoop dat het veulen straks wat energie geeft aan mij!
Succes met de laatste loodjes! Mijn black beauty is 28 maart uitgerekend.
Afbeelding

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:11

Bedankt allen! <3
Kiko, mooie glanzende merrie! Hoop dat het veulen voor jou ook een lichtpuntje gaat worden. Ik merk dat ik wel toe ben aan een lichtpuntje en ik heb nog steeds niet zoveel puf voor Bokt, maar doet me goed om te lezen dat er zo wordt meegeleefd door Bokkers (of "de fans van Gen" zoals mijn dochter jullie noemt :') ).

Gen zit vandaag op 309 dagen. Ze maakt nog geen uier aan. Wel even foto's kunnen maken vlak voor het donker van haar algehele staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is gewoon zo'n verschrikkelijk lieve kinderpony XL. :+:

Wie er nog meer verschrikkelijk lief is en een toekomstige kinderpony: Rio. Ik heb dit weekend voor het eerst met een zadel op grondwerk gedaan en het maakt hem helemaal niets uit. Hij maakte niet eens zijn rug bol of iets met draven met zadel op. Een beetje hangen aan het zadel (door zowel mijzelf als mijn dochter :)) ) boeit hem ook niets. Ik hoop een dezer dagen ook Rio even gauw in het licht te kunnen vastleggen. Hij is wel wat minder dik dan Gen. :P

Furst
Berichten: 603
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:18

Prachtig dier heb je! Hopelijk is het veulen er snel, dat je weer een maatje hebt. Ze heeft echt een hele zachte uitstraling!

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:42

Zo te zien heeft jouw dochter zelf ook een fan: Gen

Het begint, gelukkig voor Gen en jou, nu op te schieten. Nog 11 tot veilig?

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 10:17

Bedankt allebei! <3 Volgende week zondag, 25 februari, is Gen veilig!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:37

Bijna veilig! Hoe doet ze het nu? Gaat het al wat beter?

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:17

Dank je wel.. ben ook wel heel trots op haar!
Het veulen is zeker een lichtpuntje. Kijk er mega naar uit. Goede afleiding

Gen ziet er ook goed uit en wat een lieve uitstraling heeft ze. Leuk dat jouw dochter zo met haar overweg kan. Nog even de laatste loodjes volhouden en dan straks een mooi veulen ;-)

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 22:10

Oeps, Bokt schiet er nogal bij in maar het meeleven doet me goed, dank allebei! <3
Kiko, snap ik, ben benieuwd naar je veulentje!

Hier was/is het weer chaos, Gen gaat vrijdag op de valreep nog verhuizen. Mijn huidige stalhoudster wilde de stalprijs ineens met 200 euro per maand verhogen, wilde niet betrokken zijn bij bevalling/veulen aan voet (verwachtte ik ook niet, we hadden afgestemd dat ik dat zelf zou doen) maar wilde ineens ook niet meer dat ik zou gaan waken op stal als de bevalling bijna zou beginnen. Daarop heb ik het besluit genomen om Gen naar een fokkerij te gaan verplaatsen met merriebegeleiding, wat qua stalgeld niet eens duurder is dan het bedrag dat ik nu betaal voor de plotselinge verhoging.
Daarop was mijn stalhoudster dusdanig gepikeerd dat Rio ook moet verhuizen, dus hij volgt Gen naar de fokkerij in april.

Afgelopen woensdag waren we met Gen bij de dierenarts voor een extra inenting en zijn haar hechtingen verwijderd. Gen vond er het hare van, maar mijn dochter stelt haar gerust. :D
Afbeelding

Rio en ik hebben weer met de trailer geoefend, hij loopt er heel makkelijk op en af. Ik ben vaak alleen op stal en als ik alleen oefen, dan durf ik niet de stang achter hem te doen. We hebben dus nog even wat oefening te gaan, maar hetgeen ik alleen kan doen, doet 'ie echt voorbeeldig,
Afbeelding

Rio lijkt wel wat op Gen qua hoofd, maar hij kijkt wat feller uit zijn ogen.
Afbeelding

Gen zit vandaag trouwens op dag 319 en ze lijkt zich nog niet klaar te maken voor de bevalling. Ze maakt nog geen uier aan en haar banden zijn nog niet echt slap. Ik hoop dat ze nog even de tijd blijft nemen. :)

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:39

Zooooo, je mag maar toch met x procent per keer verhogen? Lekker geintje, zo op de valreep. Fijn, met een hoogdrachtige merrie.

Goed dat je zei dat Rio en Gen bijna hetzelfde hoofd hadden. Ik was al aan het vergelijken --> heeft ze nou de verkeerde foto geplaatst? Dat lijkt hetzelfde paa-ohhhh ze lijken echt veel op elkaar.

Hopelijk nu in alle rust naar de bevalling. Staat ze wel relatief dichtbij nu?

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:58

Wat een ellende nu nog ineens moeten verhuizen, hopelijk heb je mooie plek gevonden. Mogen ze daar gewoon blijven staan de hele zomer?

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:59

Rio lijkt echt op zijn moeder!

Wat een ellende van die verhuizing(en)…. Wel heel fijn dat Rio daar ook terecht kan. Deed ze bij de bevalling van Rio niet lastig of was dat een andere stal? Heb je voor erna ook al een plekje op het oog?

Succes met de verhuizing!

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 01:08

Wat een ellende zo laat in de dracht nog moeten verhuizen. Hopelijk geeft het niet al teveel stress voor haar.
Ze heeft haar eigen forum (een droom die hopelijk uitkomt)’

Fijn dat Rio ook daarheen kan. Succes met verhuizen en sterkte!

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 19:55

Gisteren zijn we verhuisd en alles gaat goed. Ik vond de reis heel spannend omdat Gen en Rio sinds het afspenen geen contact met elkaar hebben gehad en Rio sinds het afspenen niet meer op een rijdende trailer heeft gestaan.
Met dank aan vrienden met een tweepaardstrailer hebben we ze tegelijk kunnen verplaatsen en dat ging goed. Onderweg had Rio zich wel losgemaakt dus even gestopt om hem weer vast te zetten. Gen was er namelijk niet zo van gediend dat Rio haar uitgebreid ging besnuffelen in de trailer. :')
Gen was gelukkig zoals altijd heel erg kalm en is gelijk gewend op de nieuwe stal. Rio vindt het nog wat spannend en roept wel wat rond naar Gen (ze staan niet in hetzelfde gebouw), maar het eten smaakt ook hem goed.

Ik laat me verder maar niet uit over de grillen van de vorige stalhouder, aangezien ze me uitnodigt om mijn verworven juridische kennis in de praktijk te brengen door toch nog stalgeld te blijven eisen nadat we de overeenkomst met wederzijdse instemming hebben beëindigd. Mijn paarden hebben er qua verzorging altijd goed gestaan, maar ik ben vooraf door veel mensen gewaarschuwd voor de persoonlijkheid en dat was dus niet voor niets. :))

Gen blijft in ieder geval tot het afspenen omdat ze in de zomer met de merries met veulens in het weiland kan. Ik hoop dat ik daarna een prettige plek dichterbij kan vinden voor haar oude dag.
Rio blijft tijdelijk omdat ik ook in de zomer er zelf voor moet zorgen dat hij uit zijn box komt, waar het met mijn werk prettiger is om dat voor de zekerheid geregeld te hebben met een stalhouder. Voor nu kan ik dat zelf regelen, maar in verband met de afstand en mijn werk is dat voor de langere termijn op deze manier niet handig. Ik ben in ieder geval al blij dat hij terecht kan op deze plek, zijn echt lieve mensen met veel verstand van de fokkerij.


Afbeelding
Ik laat ze tot de bevalling iedere dag even samen uit de box. Na wat gegil van Gen haar kant gaat het echt goed samen.


Afbeelding
Tegelijk rollen. :))

Het lichaam van Gen bereidt zich nog niet voor op de bevalling. Er zit nog geen schot in het vullen van de uiers en haar banden worden ook nog niet slap. Nog exact twee weken tot de uitgerekende datum.
Als er nog mensen zijn die een gokje willen wagen voor de gokjeslijst, doe dan gerust nog mee! :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:23

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan, nu maar gewoon de oude stalhouder negeren, heel jammer dat het zo is gegaan.

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 18:24

Gen zit inmiddels op dag 333, dus nog 7 dagen tot de uitgerekende datum. Er zit alleen nog nul verschil in haar uiers.. :n Bij Rio begon ze weken vooraf al met uiers vullen...

Afbeelding

Ik vind haar banden ook nog niet slapen worden o.i.d. Ze is wel een stuk frisser en kwieker op de nieuwe stal dan hoe ze was op de oude stal. Ze is veel beweeglijker en gaat uit zichzelf nog even draven, galopperen of bokkesprongen maken als ze los staat.

Afbeelding

Ik heb Rio en Gen niet meer samen los omdat ze wel heel erg aan elkaar begonnen te kleven en de staleigenaren (ervaren fokkers) zeiden dat dat beter niet meer kon zo aan het einde van de dracht. Ze hinniken wel heel veel naar elkaar over het erf, maar er zijn genoeg andere speelmaatjes hier op stal. :)

Afbeelding
Rio checkt ook even in. ;) Hij is momenteel weer best overbouwd.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:32

Fijn dat je nu goed staat! ze zijn in goede handen zo te horen! Laatste loodjes voor Gen :D

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:36

wat een knappe moeder heb je daar zeg!
heel erg benieuwd of er nog zo´n knapperd als rio uit komt.

veel succes nog met de laatste loodjes!!