veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:50

Van harte gefeliciteerd!!!!!

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 21:56

Dankjewel!

We hadden vanmiddag even een flinke bui. Gelijk alles modder :')
Afbeelding
Nigrante 67 dagen drachtig. Touwtje hangt voor haar hoofd. oeps :=


Afbeelding
Liezella 124 dagen drachtig

Ik had verwacht dat Torvi meer problemen zou hebben met het spenen, omdat ze echt moeders kindje is. Dat had ik toch verkeerd, ze ging alweer snel eten. Jolie had er meer last van.
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:26

Wat een mooi hoofdje heeft ze zeg <3
Gelukkig dat ze snel ging eten, weer een zorg minder!

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:05

Torvi is inderdaad erg knap <3

ik heb alles van de wei moeten halen, wat een berg water is er alweer gevallen, niet te doen....

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 21:45

Afbeelding
Als wild Thing komt voor eten :')
Al lekker rond

De merrie kudde heeft een stuk wei erbij gekregen, nu met modder goed te doen. Deze weide mag ook kapot gelopen, uiteindelijk wordt deze omgeploegd.
Liezella en Odilia staan nog iets opgetrokken van het uier maar dat komt wel goed. De donkere schimmel had ook een veulen, daarom wordt ze goed geaccepteerd door mijn merries. Ze hebben heel de zomer samen gestaan.
Rosa en Sis staan even binnen. Rosa had flinke koorts en was niet fit. Ontstekingwaarde waren enorm hoog, daarom nu aan de antibiotica en koortsremmers. Gelukkig lijkt ze goed op te knappen. Sis kan niet zonder Rosa, geen omheining houdt haar tegen :roll: daarom gaat het nog een flinke uitdaging worden om ze te scheiden.
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:38

Jeetje zo zitten we met je mee te wachten totdat ze geboren werden en zo gaan ze alweer op kamers.
Maar stuk voor stuk knappe kinderen <3

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 01:34

Torvi is zaterdag vertrokken naar haar nieuwe huisje. Het gaat heel goed. Vandaag deze foto ontvangen <3 al helemaal vriendjes met een jaarling. Afbeelding

Knappe Jolie <3 snap er niks van dat we nog geen nieuw huisje hebben gevonden voor haar. Ze is zo leuk! Misschien toch maar opzoek naar een opfok plekje ergens :Y)
Afbeelding

We hebben een grote mijlpaal bereikt *\o/* *\o/*
Wild Thing is op de helft van de dracht. Ergens ook spannend... Vorig jaar heeft ze natuurlijk verworpen. Volgens mij was ze toen net over de helft. Ik hoop dat het goed gaat. Gun haar nog een eigen veulentje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liezella 130 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Nigrante staat er eigenlijk top bij in vergelijking tot vorig jaar. Nu staan we ook echt op een hele fijne stal. Met nu heel veel wei. Ik hoop dat het weer niet te snel omslaat. Zodat ze nog lekker lang op de wei kunnen.
73 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding

Odilia, misschien niet drachtig maar hoort er ook nog een beetje bij. Ze trekt nu ook mooi bij na het spenen. Gaan we langzaam weer wat doen met haar
Afbeelding

Rosa is gelukkig na een antibiotica kuur weer helemaal fit. Gisteren avond heb ik ze weer op de wei gedaan. Wat was ze daar blij mee := ook hele gave stukjes draf gezien. Enorm benieuwd wat dit paard ons gaat brengen!
Afbeelding

Sis gaat ook enorm goed. Heeft afgelopen week ook op stal gestaan voor Rosa. Anders ontsnapt ze, om naar Rosa te gaan... Heel handig :') ze lijkt enorm gegroeid, met hoe ze kwam. Het is geen zielig vogeltje meer, maar een ondeugend, ondernemende jaarling. Zoals het hoort :j netjes eten kan ze nog niet zo goed, het zat overal :=
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:12

Wat dijn om te zien dat Torvi het zo naar de zin heef en Jolie, mens als ik toch eens jong en rijk was had ik haar graag gewild :)) ik denk dat zij uitgroeit tot een prachtpaard!
De dames zien er blakend uit, heerlijk om te zien <3

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:19

Fijne update!!!! ze zien er allemaal top uit!

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 00:31

Voorlopig blijft Jolie. Ik ben opzoek gegaan naar opfok adres, dit viel nog niet mee... Nu kwam vanmiddag de eigenaar van stal naar mij toe dat ze eventueel kan blijven. Was ik natuurlijk heel blij mee. Ik wil gaan proberen om aan sis te koppelen. Van de week stond sis weer helemaal alleen terwijl Rosa zich voegt bij de dominantere merries. Vindt ik ook zo sneu, ze is heel onderdanig naar de rest. Dan zou een jonger vriendinnetje hopelijk helpen :j

Vandaag Nigrante en Odilia weer voor het eerst even aan de longe gehad. Odilia vindt ik nog niet snel genoeg bijtrekken. Dus gaan we wat meer voeren, kan nu wel weer na het spenen.
Afbeelding

Nigrante vindt ik echt heel goed eruitzien, was ook heel fit :') als ze straks naar binnen gaan en ik haar weer een aantal keer heb gelongeerd. Brengen we haar even naar de dierenarts. Ze heeft een ontsteking in haar bekken /si deze wordt dan behandeld. We zijn al een tijdje bezig met zoeken waar ze last van had. Ze wilde niet rechtsom onder het zadel. Longeren ging ook niet super. Uiteindelijk hebben we heel de bovenlijn nog een keer op de foto gezet. Hals en rug. Ook niks op te vinden. Rectaal met echo werd duidelijk dat er een ontsteking zit. Ik denk na haar eerste bevalling gekomen, toen zijn de klachten begonnen. Omdat ze nu drachtig is, kan ze niet met alles ingespoten. Daarom breng ik haar weg en word ze behandeld met haar
eigen plasma. Voor nu is het toch belangrijk om haar net wat sterker te maken voordat ze behandeld wordt.
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 16:25

Nog even vollop genieten op de wei <3
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing haar buik is huge :')
Afbeelding
Afbeelding

Bij Liezella zag ik een klein beetje rib, ik zal haar iets meer gaan voeren.
Afbeelding

Rosa groeit op moment ook mega. Eerst was ze altijd wat aan de dikke kant maar nu niet meer, gaat allemaal naar het groeien.
Afbeelding
Sis groeid op moment ook enorm. Is geen zielig paardje meer. Ik zal nog foto's van haar maken. Ik probeer haar nu te koppelen aan Jolie. Was al een hele uitdaging om haar van Rosa af te halen. Kleine stapjes...
En Jolie moest ik nu van White Gold scheiden. Ook zo sneu, daar had ze veel steun aan.
White Gold wordt morgen opgehaald door de transporteur. Dan blijft hij daar nog even tot alle traces in orde zijn. Dan vertrekt hij waarschijnlijk zaterdag naar Polen.

Ik had nog een video gehad van een heel gaaf veulen van White Dream. Was daarna ook heel snel verkocht aan hele leuke mensen, met een bekende naam. Die zullen we straks nog wel gaan tegen komen :):) <3

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:29

Heerlijk om te zien en Wild kan je eerdaags rollen :j
Veulen loopt mega zeg <3

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:46

Rosa wordt echt bloedmooi <3

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 01:31

Jaa Rosa verbaasd me elke dag weer. Ze lijkt op moment flink te groeien. Odilia lijkt ook ineens te groeien nu :j

Wild Thing ook,maar dan haar buik :') Afbeelding
Afbeelding
Vindt haar echt huge. 185 dagen alweer

Het weer gaat veranderen, dat betekent dat het 24/7 weidegang bijna afgelopen is. Woensdag avond gaan ze weer op stal slapen,overdag nog wel lekker op de wei.
Sis en Jolie moeten een ruime stal delen. Vandaag al even gekeken of dit ging. Viel me niet tegen <3
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:29

Heerlijk zo saampjes in de stal <3
Wild wordt echt mega maar is nog steeds mooi :))

Movement

Berichten: 1543
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:55

Zo gek dat er nog niemand voor Jolie is, als ik het geld had wist ik het wel, zo'n lief hoofdje! <3

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:48

Wild groeit al lekker met haar buik.

Gezellig hoor de dames samen in 1 box.

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 20:51

Zondag is White Gold aangekomen in Polen.
Hij heeft al kennis gemaakt met zijn nieuwe vriendjes := dit was in de kleine wei. Ik heb later ook beeld materiaal gekregen in de grote wei. Laten we het zo zeggen dat het einde niet te zien was :') wat een ruimte, heerlijk Afbeelding

Vanaf vanavond gaan de paarden in de avond weer op stal. Wordt de komende dagen best nat en na het weekend een stuk frisser. Dat wordt regendekens uit de kast halen

Ik heb de indruk dat sis en Jolie steeds meer naar elkaar toe trekken gelukkig *\o/* ik zag ze op de wei al kriebelen. Dat moet goed gaan komen samen

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 21:18

Wild Thing 198 dagen drachtig bijna 200 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weide seizoen is nu helaas echt voorbij. Er is zoveel regen gevallen -O- Rosa gaat echt heel goed met de rest van de dames. Zo fijn! Alles lekker bij elkaar
Afbeelding
Afbeelding

Jolie en Sis gaan ook zo goed, Sis is echt zo goed gegroeid. Ze staan nog samen met een quarter merrie met veulen

Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:30

Heerlijk zo bij elkaar en Wild staat een beetje strak al he :')

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 01:44

Wild is idd al goed dik. Ik heb ook al iets van beweging gevoeld voor het uier. Het was heel subtiel, maar zeker aanwezig. Ik denk nu een hengstje :j ik ben ook erg benieuwd hoelang ze nu gaat dragen. De laatste keer was dacht ik 335 keer ervoor was natuurlijk veel te vroeg door placentitis. Pharrell was volgens mij ook rond 335 dagen. De drachten daarvoor waren ruim twee weken over tijd :') dat mag ze mij niet meer aandoen, anders ga ik dreigen dat ze geen eten meer krijg :=

Liezella krijgt al een lekker buikje ook alweer bijna op de helft, 164 dagen vandaag Afbeelding

Het is afgelopen tijd best rustig hier geweest in deze topic. Binnenkort zal ik een update plaatsen en hoop ik zelf ook weer wat rust te vinden. Afgelopen weken waren nogal stressvol en druk.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:30

Dames groeien goed, groot en klein.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:52

Niet aan haar eten komen hoor _O-
Snap je helemaal, ik hoop het met je mee en ben zeer benieuwd :):)

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 20:47

Ik kon er nog even niks over zeggen. Maar nu is ze terug thuis..

Back home ❤️

Soms zit het mee, en soms heeel erg tegen....

Torvi had een hoefsweer, normaal geen probleem zou je denken. Loopt normaal met een sisser af. Natuurlijk hebben wij weer de pech dat het helemaal niet goed ging. Wat moet ze verschrikkelijk hard voor zichzelf geweest zijn.
Gewoon een keuring lopen met een 1e premie. Ze had op dat moment al een hoefsweer moeten hebben. Het bot is aangetast, daarom is ze met spoed geopereerd. We zijn ondertussen al wat weken verder. Het herstel is een heeel lang proces. Ik duim op het beste. Kom op Torvi, we geven nog niet op.
https://www.instagram.com/p/CzEtdDIIccx ... M3MzIxNA==

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:50

Nee zeker niet opgeven en als ze ergens goed verzorgd wordt is het bij jou dus we gaan er vanuit dat het helemaal goed gaat komen :j