Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat wordt het geslacht?

Hengst
49 (34%)
Merrie
95 (65%)

Totaal aantal stemmen: 144


crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:30

Wel gaaf die keuzes voor volgend jaar!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:37

Gave keuzes hoor <3 en wat is Minthe knap die heeft echt een heel mooi front <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:38

Wat een mooie trouwfoto's van jullie samen! En de paardjes maar kijken naar de bloemetjes van je bruidsboeket.
Ik ga je topic ook volgen. Zo leuk, veulentjes kijken bij iedereen.

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:54

Super gaaf. Vind Minthe zo'n mooi paardje. Ben echt benieuwd wat zij voor baby's kan bakken :j

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 19:18

Goner schreef:
Super gaaf. Vind Minthe zo'n mooi paardje. Ben echt benieuwd wat zij voor baby's kan bakken :j

Ik ook. Ik denk eigenlijk dat ze een goede fokmerrie gaat zijn. Ze beweegt zo goed en is zo mooi gebouwd. Beenwerk zou wat fijner mogen. Ze heeft echt stevige "poten" haha. En een luxer hoofd. Verder hoeft er niet eens zoveel verbeterd te worden. Dan is Zilver haar verbeterpunten wel wat meer :o

Misty12 schreef:
Wat een mooie trouwfoto's van jullie samen! En de paardjes maar kijken naar de bloemetjes van je bruidsboeket.
Ik ga je topic ook volgen. Zo leuk, veulentjes kijken bij iedereen.

Dankjewel! Ben er ook echt blij mee <3

Mer1980 schreef:
Gave keuzes hoor <3 en wat is Minthe knap die heeft echt een heel mooi front <3

Dankje! Ben erg blij hoe die combinatie heeft uitgepakt :j

crazy_funky schreef:
Wel gaaf die keuzes voor volgend jaar!

Kleurrijk :D Maar hopelijk wel verbeterend. Kleur is leuk, maar moet geen vermeerderen worden. Daar haal ik echt geen plezier uit. Ik wil de merrie altijd overtreffen. Jammer dat ik ze dan altijd verkoop _O-

Vandaag voor het laatst gereden. Ik krijg nu toch echt last van die dikke babybuik. En daarnaast is Zilver natuurlijk eind volgende maand al veilig. Ze wordt verder helemaal niet meer getraind. We deden alleen beide aan zwangerschapsgym :') Beetje stappen en wat draven haha
Afbeelding
Afbeelding
Nog 52 dagen tot veilig
Knappe bollie lekker eten
Afbeelding
Tietjes beginnen wat te doen. Maar voor haar doen traag. Zul je zien, hengst :+
Afbeelding

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:03

Kabayo schreef:
crazy_funky schreef:
Wel gaaf die keuzes voor volgend jaar!

Kleurrijk :D Maar hopelijk wel verbeterend. Kleur is leuk, maar moet geen vermeerderen worden. Daar haal ik echt geen plezier uit. Ik wil de merrie altijd overtreffen. Jammer dat ik ze dan altijd verkoop _O-



Jaa klopt ben ik het mee eens! Dat heb ik ook. Ik wilde zelf bepaalde kleurtjes bij de merries maar heb we gezocht naar kwaliteit of zodanig dat ik zelf goed kan verbeteren.
En kwa hengsten heb je soms geluk dat hij en je merrie kan verbeteren en een leuk kleurtje heeft :D

Je hebt toch nog wel lang gereden dan, ik durfde dat niet meer.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 18:53

crazy_funky schreef:
Kabayo schreef:
Kleurrijk :D Maar hopelijk wel verbeterend. Kleur is leuk, maar moet geen vermeerderen worden. Daar haal ik echt geen plezier uit. Ik wil de merrie altijd overtreffen. Jammer dat ik ze dan altijd verkoop _O-


Jaa klopt ben ik het mee eens! Dat heb ik ook. Ik wilde zelf bepaalde kleurtjes bij de merries maar heb we gezocht naar kwaliteit of zodanig dat ik zelf goed kan verbeteren.
En kwa hengsten heb je soms geluk dat hij en je merrie kan verbeteren en een leuk kleurtje heeft :D

Je hebt toch nog wel lang gereden dan, ik durfde dat niet meer.

Ja precies! Dat houdt het fokken ook leuk. We kunnen wel kleur willen maar moet ook wat lijken :D :o
Ik ben maandag 23 weken. Opzich durf ik nog wel. Maar m'n buik wordt nu te pijnlijk helaas

Genieten van het weer
Afbeelding
Even los in de bak gehad. Ze ziet er super uit. Bij deze dan de 9 maanden foto's. Scheeld straks weer :+ Dag 270!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Incoming bollie :D
Afbeelding
Afbeelding
Floating around..
Afbeelding
Yihaa
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag heeft ze ook weer eens sinds tijden gerolt. Zo fijn voor haar. Het is eindelijk eens droog genoeg
Afbeelding

Lunameyza

Berichten: 548
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:29

Een blije, glimmende, bollerd <3 Ze ziet er zo goed en happy uit!

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:01

Ik volg ook weer! Ik vind Minthe ook zo knap. Ben benieuwd wat Zilver er dit jaar van bakt!

kiko

Berichten: 751
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:23

Ze ziet er top uit en geweldige foto’s! Je ziet haar nu wel groeien.. leuk om te zien dat het dan ineens sneller gaat. Ik zie die van mij nu ook boller worden maar wij zitten inmiddels al op 315 dagen. Vanmiddag was de hond met een voerzak aan het spelen dus dat kraakte lekker en toen ging ze met de staart op de rug door de tuin. Heb een stuk tuin afgezet zodat ze al een beetje aan het gras kan wennen zodat ze straks al 1-2 uurtjes op de wei kan als het veulen er is. Maar de wei is 2 weken geleden geïnjecteerd dus die wil ik nog even met rust laten.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 23:52

Lunameyza schreef:
Een blije, glimmende, bollerd <3 Ze ziet er zo goed en happy uit!

Hihi ik noem haar ook altijd bollie O:) Ze is zeker happy, dat maakt mij blij. Dit paard geniet echt van moederschap. Onze "bruine" vind veulens leuk als ze van een ander zijn. Toch leuk om te zien wat voor voorkeur een paard eigenlijk heeft :j


Suzanne F. schreef:
Ik volg ook weer! Ik vind Minthe ook zo knap. Ben benieuwd wat Zilver er dit jaar van bakt!

Ik kan niet anders dan met je eens zijn :D
Speciaal voor jou, Minthe vandaag ook op de kiek gezet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiko schreef:
Ze ziet er top uit en geweldige foto’s! Je ziet haar nu wel groeien.. leuk om te zien dat het dan ineens sneller gaat. Ik zie die van mij nu ook boller worden maar wij zitten inmiddels al op 315 dagen. Vanmiddag was de hond met een voerzak aan het spelen dus dat kraakte lekker en toen ging ze met de staart op de rug door de tuin. Heb een stuk tuin afgezet zodat ze al een beetje aan het gras kan wennen zodat ze straks al 1-2 uurtjes op de wei kan als het veulen er is. Maar de wei is 2 weken geleden geïnjecteerd dus die wil ik nog even met rust laten.

Dankje! Ik ben ook erg blij met hoe ze er uit ziet :)
Ja ze dijt inderdaad ineens uit. Haha oeps daar gaat je mooie tuin :+ Hier gaan ze denk ik volgende maand de weide op. Heb nog niet overlegd met de grote baas, m'n vader haha!

Knappe papa in spe :D

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 07:05

Heb ik iets gemist? Ze was toch drachtig van de champagne kleurige hengst?

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 09:38

Suzanne F. schreef:
Heb ik iets gemist? Ze was toch drachtig van de champagne kleurige hengst?

Helaas is dat vorig jaar alweer niet gelukt -O- Ik denk dat het gewoon de match niet is. Dit jaar gaat ze naar en fries en volgend jaar een champagne. Die hengst is momenteel 2 jaar en ook homozygoot

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:07

Kabayo schreef:
Suzanne F. schreef:
Heb ik iets gemist? Ze was toch drachtig van de champagne kleurige hengst?

Helaas is dat vorig jaar alweer niet gelukt -O- Ik denk dat het gewoon de match niet is. Dit jaar gaat ze naar en fries en volgend jaar een champagne. Die hengst is momenteel 2 jaar en ook homozygoot


Oh wat jammer. Ja kan dat het gewoon geen match is. Maar dus nog wel een keertje proberen dus met een champagne, leuk!

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:48

Ik volg in stilt mee en zie vaak wat passeren op je insta. Minte is echt wel heel mooi uitgegroeid. Vond haar als veulen minder. Maar nu ben ik echt helemaal verliefd op haar. Zeer benieuwd wat zij van haar veulentjes in de toekomst zal maken.

Zilver is natuurlijk ook super knap heel benieuwd naar dit veulen. Aftellen is echt wel begonnen. Blijf maar lekker spammen. En hopelijk krijg je ooit jou champagne fries :). Dat gun ik je echt!

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 22:05

Suzanne ja het was zeker balen. En het lukt letterlijk iedereen met Perry, behalve ik :+ Maar heb gelukkig nog een hengst "in het vat"

AnsoDM welkom! Ik volg je ook op insta :D Als je Minthe haar kleur bedoeld snap ik je :+ Ik zag haar staan als pasgeboren veulen en ik zei tegen haar, hoop maar dat je een merrie bent _O- Veel te zwart := Maar achteraf... scheelt wel veel wassen. En ze is echt gaaf. Beweegt ook echt super. Enorm trots op wat het geworden is. Of bedoel jij wat anders?
Lief dat je het mij gunt! We gaan het zien of het mij gegunt is

Chillen in de zon
Afbeelding
Afbeelding
En doezelen in de stal :z
Afbeelding

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:22

Wauw, ik heb net je topic over Lady en haar pleeg veulen gelezen. Ik zat in die periode zowat of helemaal niet op bokt denk ik maar
wat een verhaal zeg en wat zielig en zonde van die mooie merrie. En ondanks alles toch ook heel mooi dat Dirk nu een groot paard is en zijn eigenaresse zich in het topic heeft gemeldt!

Het is te laat om dat topic omhoog te schoppen maar wou toch even laten weten het gelezen te hebben, en dat het fijn is om te weten dat het veulen een gezond groot paard is geworden. Zoveel trauma op zo’n jonge leeftijd, poeh.

Ik volg nu ook weer mee en Minthe ziet er goed uit! Mooie sterke merrie.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:13

Ik weet niet wat het precies was met minthe toen ze nog veulen was. Maar denk idd het kleur vooral. Toch meer wit gehoopt. Ik vind een paard met een bles net iets mooier ook. Maar bij een fries natuurlijk dan niet. als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik snap je helemaal ivm het poetsen/wassen. Daar heb ik minder geluk mee :+ En zeker als ik dan nog eens op dressuur moet _O- Zoals ik al zei, ze is zoo mooi uitgegroeid. Beter kan je ze niet hebben.

Ik kijk echt uit naar haar knappe veulen van zilver :).

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:32

Haha smaken verschillen zo. Ik vond haar als veulen met minder wit al prachtig. En nog steeds :D

Ik houd niet van zoveel wit.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 09:44

Marigold welkom!
Het is inderdaad een sneu verhaal van Lady. Ik vind het nogsteeds oneerlijk. Die pony was alles voor mij. Wij zijn samen opgegroeid. Ik geloof dat ze voortleeft in Zilver. Ze lijken zoveel op elkaar
Dirk heeft ook enorm veel meegemaakt. Maar volgens mij heeft hij het super getroffen. Zijn nieuwe eigenaresse wist niks van zijn verleden. Ze rijden nu wat wedstrijden en genieten vooral van elkaar. Het is hem gegunt

Janinevv dat hoor ik wel meer! Dat mensen minder wit mooier vinden. Het mocht van mij wel wat verdeeld zijn haha

AnsoDM ik snap wel wat je bedoeld. Vooral als veulen leken die vlekjes nog kleiner dan nu.
Afbeelding
Ik vond het ook niet mooi. Mocht wel meer 50/50 zijn. Zoals de hengst die ik heb gereden (de vader van Ieme (Elvis) heb ik destijds uitgebracht in de sport)
Afbeelding
Haha ja jij hebt wel meer wassen :P

Weinig nieuws. Uier doet ook echt gewoon niks -O- Hengstje hoor... let maar op :=
Plaatje van gister
Afbeelding
Versierd door je dochter :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog 47 dagen tot veilig
En haar saaie uier..
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:01

Ik vind zilver knap, haar dochter minthe vind ik nog véél knapper.

Maar vraag me wel af waarom je haar niet eens leeg laat een jaar.
Ze heeft nu al 3x achtereen een veulen en je wil haar dit jaar ook alweer naar de hengst doen en volgend jaar ook al plannen ervoor.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 11:21

Dankje! Ik vind Zilver persoonlijk een mooier hoofd hebben :o

Waarom. Ja, das een vraag die je elke bokker die fokt moet stellen denk ik, ga er even van uit dat je dat ook doet. Er zijn namelijk ook bokkers die 12 veulens uit een merrie halen, maar die worden vaak nooit ondervraagt.
In ieder geval. Mijn visie erop, en niet door een roze bril. Zilver geniet echt van het moederschap. Ze leeft op. Ze heeft altijd een hele makkelijke dracht en een soepele snelle bevalling zonder enige complicaties. Zelfs niet aan de nageboorte staan (alleen vorig jaar maar de nageboorte was tever afgescheurd dus er zat geen gewicht meer aan). Daarnaast is ze snel drachtig (mits juiste combinatie). Een maal werd ze niet drachtig en dat had een reden, vitamine te kort. En ik ben geen persoon die begint met dicht zetten, hormonen, hengstigspuiten, eitjes eruit halen, draagmoeders etcetera. Het is niet een must, een veulen. Als ze aangeeft dat het zwaar wordt, dat ze het niks meer aan vind, dat de bevalling enorm moeilijk gaat of als ze steeds compilaties heeft fok ik niet (meer)
Voorbeeld, onze NRPS. Ze vind het moedefschap oprecht niks aan. Ze kijkt niet naar het veulen om, ze drukt haar veulen in gevaarlijke situaties en het enige wat haar interesseert is haarzelf. Met zo'n een wil ik niet fokken en doe ik de merrie zeer zeker geen plezier mee.

Het klopt dat ik nog 2 hengsten op de planning heb. Wel heb ik daarna ook een pauze voor haar ingeplant. Eigenlijk een pauze van minimaal 2 jaar. Dan kan ik ook met minthe fokken, die kan het stokje wat overnemen. Na die pauze zal Zilver zeker nog een keer gedekt worden, vast wel vaker. Zolang het goed blijft gaan en ze er plezier uit haalt zie ik geen reden toe om het niet te doen. Daarnaast hoeft ze ook niet zwaar te werken. Afgelopen anderhalf jaar (of is het al langer?) heb ik ook geen wedstrijden meer gereden. Dit wil ik in haar fokpauze oppakken. Daar heb ik ook echt wel weer zin in. Met minthe zal ik hetzelfde doen. Daar heb ik ook al 3 hengsten voor op de lijst :Y)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:50

Als je merkt dat een merrie er zowel lichamelijk als mentaal er niet onder lijdt, zie ik het probleem niet zo.
Merries die veel inleveren vind ik een ander verhaal.

In alle jaren dat ik Zilver mee volg op Bokt heb ik ze nog geen 1 keer futloos of schraal zien staan. In tegendeel.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:50

Tja, denk ook niet dat het aan ons is om daarover te oordelen. En van alle kraamstal topics die ik volg vind ik kabayo wel iemand die het welzijn van haar dier boven haar wens om te fokken plaatst. Zij kent Zilver 10x beter dan wij vanaf een schermpje.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:13

ik vind ook dat jij je niet moet verantwoorden. Jij kent zilver het beste en ik weet zeker als ze zou aangeven dat het teveel word jij er ook onmiddellijk mee stopt. Zilver zit goed in haar vel als we de foto's zien.