Een pintaloosa in de maak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:53

wat leuke combinatie.
Ik volg graag

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 18:36

wat leuk orange en plutolover dat jullie komen mee volgen.

Wij zitten bijna aan 200 dagen. vandaag op dag 191 om precies te zijn. Wij trainen ondertussen nog eventjes door. Eind december stoppen we dan weer met lessen. We zijn op het gemak de overgang aan het maken naar stang en trens maar als ik nu de laatste 2 lessen eens kan proberen zou het toch als eens fijn zijn om te zien hoe ze reageert maar er zit geen haast tussen.
Op de foto's ziet het er wat bescheiden uit maar het buikje is toch wel mooi te zien al. Ook een heel levendig ding want ik zie het toch wel heel veel bewegen. Dat is heel leuk om te zien.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie denken ze zou bevallen geef maar jullie gedachten door. Haar vorige dracht is ze met 321 dagen bevallen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 21:36

Gisteren zat Mira op 200 dagen *\o/*
Zo op de zij foto zie je echt bijna geen verschil maar haar buikje groeit nog steeds en ik zie het veulen regelmatig bewegen. Mira was gisteren ook helemaal omgetoverd als Barbie paard. Met de glitters er bij. :=

Ook de eerste sneeuw is hier gevallen maar door de drukte geen sneeuw foto’s kunnen nemen. Helaas hopelijk komt ze weer wat sneeuw om sneeuwfoto’s te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 19:15

Weer een weekje voorbij. Mira haar buik is toch al mooi aant verdikken. Vandaag heb ik ze eventjes aan de longe gehangen zo dat ze toch wat beweging gehad heeft. Maar ze had er niet veel zin in. Ook heeft ze eindelijk nog eens buiten gekunnen. Door het o zo slechte weer hebben ze niet veel buiten kunnen zitten.
Miracle was wel heel happy dat hij buiten kan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook een nieuw puppy geadopteerd. Beetje onverwachts maar o zo welkom
Afbeelding
Afbeelding

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:58

Wat een schattige pup! <3

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:33

Ja hè. This een schatje.

Nog een foto van Mira hoe ze er vandaag uit ziet
dag 210.
Afbeelding
Afbeelding

kitag1rl

Berichten: 2089
Geregistreerd: 16-11-04

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:22

Volg :)

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 15:30

kitag1rl: leuk dat je komt mee volgen

veel valt er niet te vertellen nu. wel heb ik de foto's van de shoot dat we aan zee waren ontvangen. zijn mega leuk geworden zeker de foto's met Louisa zijn echt gaaf. jullie zijn de eerste die de foto's te zien krijgen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dito56
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-12-23

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:43

Mooie merrie

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:59

Ontzettend leuke foto's! <3

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 20:30

Weer eens een nieuwe update:
Eerst en vooral gelukkig nieuwjaar. Hopelijk heeft iedereen het nieuwe jaar goed ingezet.

Mira doet het goed. Wij zijn de laatste 100 dagen in gegaan nog 98 dagen te gaan. Het begint in te korten. Nog steeds krijgt ze haar dagelijkse beweging. Deze week heeft ze ook wel weer een dekentje op gekregen want wat is het plots zo koud geworden. Ik voel me er iets comfortabeler bij aangezien ze de afgelopen 3/4 weken al enorm aan het verharen was.

Volgende maand ben ik 2 weken op vakantie. Met een bang hartje laat ik ze achter. Maar weet dat ze in goeie handen is.
Nu nog wat foto’s van de afgelopen tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:38

in de afgelopen 4 dagen niet zoveel gedaan. We zijn half uurtje gaan wandelen, gelongeerd en gepekeld als met een manege pony. Vandaag dag 242 en ze doet het goed. Haar uier begint al wat te veranderen ma na haar beweging is hij ook weer weg. Toch wel beetje een speciale dag want vandaag zijn wij officieel 10 jaar samen.

Afbeelding
Niet de meest goede buik foto maar meer recenter als dit heb ik niet.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:00

Wat een geweldige combinatie! <3 Ik duim voor jou op stippeltjes :D

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:40

Wat een leukerd !! Kom gezellig volgen

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 18:42

Wat fijn dat jullie mee komen volgen.

Het is al weer een tijdje geleden met een update, maar hier is die dan weer. We hebben de afgelopen tijd niet zo super veel gedaan. Maar als de zon scheen zijn we al iedere keer gaan wandelen. Ook is er sneeuw gevallen en natuurlijk moesten we sneeuw foto's maken.

Mira zit op dag 257, dit wil zeggen nog 79 dagen te gaan. Ze gaat ook nog steeds samen met Miracle naar buiten en voor het moment gaat dit nog goed. Haar vorige dracht kon ze geen ander paard verdragen in haar buurt. We zullen zien of dit blijft of dit weer gaat veranderen :+

Voor de gene die een gokje willen maken doe maar hoor!! Ik zeg een pintaloosa merrie veulen op 3 april

Wij zijn binnen 16 dagen voor twee weken op vakantie. Dus vind dit wel wat spannend om ze achter te laten. Maar ik weet dat ze in goede handen is.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miracle heeft een nieuw vriendje gevonden.

Afbeelding
Mira vind het al best :+

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 10:39

Even weer een update! Het is al weer even geleden. Maar ik ben op vakantie geweest vorige maand en daarna was ik ziek. Nu even de tijd om dus een update te doen.

Terwijl ik op vakantie was hebben stalgenootjes en men verzorgster goed voor Mira gezorgd. Mira is nu volledig op zwangerschap verlof. Wat wandelingen aan de hand of me Louisa er nog op doet haar heel veel deugt.

Mira zit vandaag op dag 295. Bijna een nieuwe mijlpaal en we zijn echt aan het aftellen. Haar uier begint stilletjes wat te doen maar na beweging is deze weer helemaal weg. Bij haar vorige dracht had ze al redelijk uier eind februari (ze was toen 15 april uitgerekend en nu 2 dagen later) en is ze toen op dag 321 bevallen. Nu is haar uier helemaal anders dus ik ben benieuwd of ze deze keer wat langer zal dragen.

ik zit wel een beetje in een dilemma met mijn merrie naam voor het veulen. Er is namelijk op stal een paard toegekomen die dus die naam heeft, ofja deel er van die eigenlijk de roepnaam van het veulen zou worden. Dus ben ik aan het twijfelen of ik effectie die naam zal gebruiken of niet. Hoewel ik deze wel al op mijn lijstje heb staan al van voor ze drachtig was. Wat denken jullie? Toch die naam gebruiken of gewoon voor een andere gaan?

foto's zijn van de afgelopen 3/4 weken :)
Afbeelding

haar uier paar dagen geleden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mira speelt graag berggeit.
Afbeelding

Louisa op wandel met Mira
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:45

Wat ziet ze er mooi uit zeg! Wat betreft de naam, als je het echt de allermooiste naam vind voor je veulen dan zou ik deze gewoon gaan gebruiken alhoewel 2 paarden op 1 stal met dezelfde naam niet zo fijn is, misschien kun je er een naam voor of achter bij bedenken zodat het toch net anders is dan het andere paard al heet?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:03

Er heten meer hondjes Fikkie.

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 10:16

janderegelaa: Ja dat is idd wel waar :p Denk dat ik het gewoon zo laat.

maras: Ja gaan zien. Dat paard is een merrie en voor zelfde geld word het een hengstje. Dusjaa Komt wel goed. :)

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:38

Volg graag mee. Spannend! Kwa naam zou ik lekker je eigen gevoel volgen. Wie weet is het andere paard over 6 maanden weer weg en heb je spijt van je keuze.

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:32

MissJG schreef:
Volg graag mee. Spannend! Kwa naam zou ik lekker je eigen gevoel volgen. Wie weet is het andere paard over 6 maanden weer weg en heb je spijt van je keuze.

Of er komt een ander paard op stal met de nieuwe gekozen naam.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:58

Spannend! Komt steeds dichterbij :)

AnsoDM

Berichten: 226
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 14:39

Ja het begint idd goed in tekorten. Vandaag zitten we aan dag 298. Vandaag uitgehaald. Het plan was om haar gewoon wat te poetsen en wat te stappen maar aan haar te zien wilde ze echt graag iets doen. Dus dan maar even aan de longe gehangen en ze vond het heel leuk. Ze mocht van mij gewoon wat stappen en wat draven maar mevrouw was weg in galop met een happy hoofd heen en weer schudden. Heb haar maar even laten doen. Daarna mocht ze nog lekker naar buiten. Ze moet op een bepaald moment tegen de draad gezeten hebben want nu is ze weer heel bang van de draad. Duidelijk te zien aan haar doen. Ze wilde niet afkomen en stond heel de tijd in de midden van de paddock. Toen dat we ze gingen binnenhalen wilde ze nog niet komen. Vriend van men vriendin had Miracle genomen om naar binnen te doen. Mijn vriendin ging Mira nemen met dat ik geen vuile botten aanhad en anders mijn schoen ging kwijt zijn. Mira zag dat de draad open was en hup in volle draf vliegt ze na buiten. Gelukkig loopt ze altijd recht naar haar stal.
Haar uier begint steeds meer voller te worden. Vandaag wel even vergeten te kijken na haar beweging.
Vrijdag heb ik wat foto's getrokken van Mira met men verzorgster. En gisteren is ze met haar dochtertje gekomen en hebben we wat 'lol met je knol' gedaan.

Ook ben ik trouwens vandaag wat over haar moeder te weten gekomen. Ik wist niet wie haar moeder was. Het enigste wat ik wist is dat ze bont moest zijn aangezien Mira dus homozygoot is. Maar ben dus te weten gekomen dat de mama een bruin bonte was, niet al te groot was en toch wel een pittig karakter. Maar dat al die veulens wel door het vuur gaan voor hun eigenaar. Ze is helaas ondertussen wel al overleden. Nog niet zo lang geleden maar de persoon in kwestie kon niet zeggen hoe lang precies. Of het nu 1 jaar was of 2jaar. Ze zei wel dat ze wel de leeftijd van ong 28/29 of mss zelf 30 gehaald heeft. Dus dat was wel leuk om te weten. Ze ging eens kijken of ze ergens nog een foto had maar ze kon niets beloven.


nu wat foto spam

Afbeelding
Uier deze morgen

Afbeelding
Lekker buiten spelen.

Afbeelding
Mira en Fien

Afbeelding

Afbeelding
Mira en ik
Afbeelding
Mira op haar mooiste
Afbeelding
grasjes waren lekkerder :+

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:20

fijn dat ze zich zo goed voelt en lekker wilde galopperen!
En ook leuk dat je wat meer van haar achtergrond weet nu.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:20

Ik volg mee :)