Een pintaloosa in de maak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 06:32

Bont hoeft toch niet altijd te tonen? Ik ken er eerlijk niets van, maar ik ken een barokpinto met 0 wit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:59

Berryz schreef:
Bont hoeft toch niet altijd te tonen? Ik ken er eerlijk niets van, maar ik ken een barokpinto met 0 wit.

Dan is hij gewoon niet bont. Bont is dominant en toont daarom altijd. Je hebt soms een minimal white maar die hebben alsnog 4 witte benen. Maar dat komt echt zelden voor.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:12

Berryz schreef:
Bont hoeft toch niet altijd te tonen? Ik ken er eerlijk niets van, maar ik ken een barokpinto met 0 wit.


Dan heeft hij 1 ouder die niet bont is en dan is hij gewoon effen geboren.
Maar omdat 1 van de ouders in iedergeval een Barock pinto is, mag hij in dat stamboek ingeschreven worden.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:20

Leuke foto's TS!
Fijn om zo'n braaf paard te hebben.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 09:34

janderegelaa schreef:
Ik weet wat de kleurencalculator zegt 50% bont en 50% pintaloosa. Toch vind ik dat niet kloppen. Het veulen wordt namelijk 100% zeker bont. Dat je 50% kans hebt op ook wat spikkels dat klopt. Ik denk dat de calculator een percentage boven 100% niet in zijn systeem heeft.


Een percentage gaat toch zoiezo niet over 100, of heb ik dat mis?
We hebben kans op 2 kleuren dus van beide is het dus 50%.
Mocht ik niet weten dat ze homozygoot voor bont ging zijn ging dat idd wel helemaal anders liggen. dan had ik 25% op effen, bont, appaloosa of pintalosa. Mocht ik voor een bonte hengst gegaan zijn dan ging dat 100% zijn op bont.

Janneke_S: Ja hé vind die twee samen zo ontzettend leuk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:13

AnsoDM schreef:
janderegelaa schreef:
Ik weet wat de kleurencalculator zegt 50% bont en 50% pintaloosa. Toch vind ik dat niet kloppen. Het veulen wordt namelijk 100% zeker bont. Dat je 50% kans hebt op ook wat spikkels dat klopt. Ik denk dat de calculator een percentage boven 100% niet in zijn systeem heeft.


Een percentage gaat toch zoiezo niet over 100, of heb ik dat mis?
We hebben kans op 2 kleuren dus van beide is het dus 50%.
Mocht ik niet weten dat ze homozygoot voor bont ging zijn ging dat idd wel helemaal anders liggen. dan had ik 25% op effen, bont, appaloosa of pintalosa. Mocht ik voor een bonte hengst gegaan zijn dan ging dat 100% zijn op bont.

Janneke_S: Ja hé vind die twee samen zo ontzettend leuk.

Nee klopt, daarom zeg ik het. En als je voor een zwarte hengst gegaan was dan was het ook 100% bont geweest.

En je hebt niet 2 kleuren, je hebt 2 patronen. Bont en appaloosa zijn patronen en geen kleur. Wel leuk hoor, het is altijd afwachten wat er uitkomt nu.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 10:27

haha ja idd 2 patronen weet ik ook wel maar even als voorbeeld :)
en ik bedoeld idd een effen hengst lol ben je met paar dingen tegelijk bezig typ je dan verkeerd haha
En ja het is gewoon afwachten :) Zolang het maar gezond is.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 18:44

Morgen zitten we aan 100 dagen *\o/* Buikje groeit rustig door maar op foto is dat wat moeilijker te zien.

Komende weken ga ik ook wat gaan helpen met de verzorging van haar 2021 veulen. De eigenaars van de weide waar hij staat zijn op vakantie dus staat de eigenaar, ook mijn beste vriendin trouwens, van Miracle er alleen voor dus ga ik haar gaan helpen op dagen dat zij niet kan. Het blijft me verbazen hoe die twee toch op elkaar gelijken. Buiten het kleur dan haha. beide foto's van vandaag


Afbeelding
Mira
Afbeelding
Miracle

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 16:56

Updat!! Dag 120 vandaag! Ze doet het goed. Merk wel dat ze wat luier is dan bij haar vorige dracht dus denk niet dat we deze keer lang gaan kunnen doorrijden. Of het komt door het warme weer ook. Ze heeft natuurlijk wel lekker vrij gehad vorige week. Het was veel te warm.
En de week daarvoor heeft ze ook maar 2 dagen moeten werken en een dagje naar zee. Kan dus ook door het weer zijn dat ze wat luier is.

Ze heeft wat last gehad van mok maar dat is nu weg. Hoop dat het weg blijft.
Dinsdag word er nog eens een scan gemaakt om te zien of alles nog goed gaat. Maar volgens mij wel want ze heeft al een dikkere buik. En ook om te kijken of we op de juiste vermoeden zitten wat het zal worden. Eigenlijk was het beter morgen maar ze werkte niet vrijdag. (Praktijk met meerdere artsen) en ik ben dit weekend weg dus is het dinsdag geworden.


Afbeelding

Vuil paard
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 16:23

Update:

Weet niet of er nog mensen volgen maar dan houd in het gewoon als soort dagboek.

Wij zijn nu dag 158 bijna aan de helft. Er is wel wat gebeurd de afgelopen weken. Ze heeft met een dik been gestaan maar dat was snel over. Haar mok is ook helemaal weg, Vorige weekend zijn we naar de zee geweest voor een weekend. Was onwijs leuk! Wel wat stress geweest dat Mira haar uier al wat gezwollen was maar maandag na extra scan bleek alles gelukkig in orde. Wij rijden momenteel nog gewoon verder. Ik wacht nog op de foto’s van de foto shoot die men halve stal geregeld had van het weekend.

De maandag na het weekend is er en baby alpaca geboren die we helaas met de fles moeten opvoeden. Moeder wilt er niet naar kijken. Gelukkig hebben we genoeg mensen die helpen da ze genoeg drinkt maar het gaat de goede kant op.

Gisteren ook voor het eerst veulen gevoeld. Toen de DA er maandag was voor de scan en haar inentingen zei ze dat het heel bewegelijk ding was en we zagen de flanken goed bewegen, dus had ik eens mijn had daar gelegd en ja hoor daar was die dan. De eerst schop ik kijk zeker uit naar meer.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AvHdG
Berichten: 261
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:05

Leuk! <3 Ik blijf zeker volgen

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:04

Ik volg ook nog. Prachtige strandfoto!

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:22

Ik volg ook nog, :j fijn dat de mok weg is! En de eerste schop is een bijzonder moment, <3 ben benieuwd naar de kleine.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:27

Ik volg ook nog hoor, dus gewoon blijven updaten ;)

AnnoNiemand

Berichten: 894
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:55

Wat een leuke combinatie, gave hengst. Ik volg.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:37

Ik volg ook, maar als stille meelezer! :D

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 17:37

Fijn dat jullie nog allemaal mee volgen :) vandaag nog wat foto’s getrokken van hoe ze er momenteel bij staat. Natuurlijk op haar mooiste :+

Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 13:28

Mira zit precies aan de helft vandaag! Nog 5,5 maand te gaan :P
Vandaag eindelijk miracle weer verhuist naar waar Mira staat blij dat hij eindelijk zijn plaatsje terug gaat vinden daar.
Afbeelding

Afbeelding
Miracle toen 3 dagen oud

Afbeelding
Miracle nu
Afbeelding

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:02

janderegelaa schreef:
Ik vind Palous San Sebastian in verhouding weinig stippen geven. Gelukkig weet je wel zeker dat je bont krijgt.



Klopt helemaal, hij vererft niet altijd zijn stippen. Alleen als je een Appaloosa merrie hebt is er meer kans (bij deze hengst).

Ik vindt zijn dressuur niet echt goed, hij beweegt niet al te best.

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 19:29

Dag 175 alweer het gaat vooruit! Veel valt er niet echt te zeggen. De dagen tikken rustig door en alles gaat goed. Ze zit goed in haar vel.

We hebben haar eens naast haar zoon gezet en wat zou het een leuk duo zijn om er in de toekomst een pas de deux mee te doen. hahah
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:41

Ja inderdaad, alleen gaat zoon nogwel groter groeien dan mams

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:07

Ooh die twee zijn wel een leuk span samen zeg..flinke jongen al.
Ben benieuwd wat het gaat worden

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:29

Wat een gave combi! Ik volg ook mee. :D

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:57

@silly1972: ja die zal wel nog wat groeien. Maar mag zeker ook nog wat uitzetten

@tyleysmiley: als span zou ook leuk zijn alleen Mira is niet beleerd voor de kar. We hebben het geprobeerd ma ze paniekeerde op het men bitje. Heeft twee keer zo de grond in gelegen. Dus zijn weg mee gestopt.

@notyourline: welkom leuk dat je volgt.


Hier dag 180 vandaag! We hebben vandaag Mira en miracle voor eerst weer samen buiten gestoken. Miracle liep eerst heel de tijd achter Mira aan tot Mira haar grenzen aanduidde. Zondag had louisa weer met Mira gereden en heeft ze voor de eerste x los gegaloppeerd. Zo trots op beiden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:04

Leuk ik kom jullie volgen, hopelijk straks een gezonde bonte stippel!

Heel leuk dat haar zoon terug is op stal.