unforgettable change - Chanorka x Negro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:47

Allebei dus top heel fijn als je geen voorkeur hebt. :D mits gezond.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 16:07

Mer1980 schreef:
Allebei dus top heel fijn als je geen voorkeur hebt. :D mits gezond.


ja, het is meer dan welkom en zal er zeker niet minder om geliefd worden wat het ook is.

tuurlijk als je er over na ga denken dan is karakter technisch een hengst meer passend bij mij maar dan hoop ik dat ik misschien nog een keer de kans kan krijgen van de eigenaresse om er hopelijk een merrie ook uit te fokken want Chanorka zelf is ook heel leuk kwa karakter.
Mocht haar been toch een probleem blijven zouden wij haar ook een blijvend stalletje willen bieden, wij merken dat we het fokken wel erg leuk vinden en ze heeft het ook super naar dr zin zo.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 12:23

gisteren ochtend een appje van de eigenaresse van de stal dat Chanorka niet helemaal fit oogde. keek sober uit dr ogen en liep soms een beetje te schrapen en wilde niet echt eten, heel soms een klein hapje verder niet. temperatuur was normaal en uier en vulva waren ook normaal.

in de ochtend toch maar bij me werk weg gegaan toen ik zag dat ze ook ging liggen, gelukkig niet rollen maar vertrouwde het niet. vriendlief ook vanuit zn werk met de vrachtwagen doorgereden naar stal en ook mijn moeder kwam naar stal. ze leek iets op te knappen maar nog niet top.

gelukkig mestte ze wel maar echt fit was ze niet en wilde nog steeds niet echt door eten.
hebben haar colosan gegeven en de darmen waren goed actief te horen, na ff in de paddock knapte ze wat op en begon ze steeds meer achter elkaar te eten.

wel zagen we dat ze heel onrustig was bij haar flanken met eten en dat het haar ongemakkelijk maakte waardoor ze stopte en wanneer weer rustig was weer ging eten.
gelukkig na de paddock wilde ze niet meer liggen en ging het in een stijgende lijn.

tegen de avond stond mevrouw weer te roepen als ik maar in de buurt van mn trailer was of er uit kwam om eten ( hier heb ik extra eten in staan + haar extra hooi )
ook de avond maaltijd ging er zo weer in.

gelukkig ook goed de nacht door gekomen en nu nog steeds ff in de gaten houden paar keer per dag via de camera...

weer 10 jaar van me leven....... >;) :=

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:25

Pfff wat een stress! Gelukkig valt het al met al mee, maar ik snap dat het je 10 jaar heeft gekost :(:)

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 10:05

Caitlin_K schreef:
Pfff wat een stress! Gelukkig valt het al met al mee, maar ik snap dat het je 10 jaar heeft gekost :(:)


ja, gelukkig heel wat jaren zonder koliek gehad met mijn paarden maar de vorige die het had is op de tafel en alles geweest en heeft het toch uiteindelijk niet gered dus dat gevoel kwam weer even boven... maar we hebben het gehad en genieten nu lekker dat weer goed gaat! {:}

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 10:43

vandaag nog 100 dagen tot de uitgerekende datum! <3

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:53

kimwilliam schreef:
leuk dat je volgt!
de box vertekend heel erg op camera want haar stal zelf is 4 x 9 meter, de camera kan ik ook nog opzij draaien daar heeft ze ook een heel stuk nog

dit is wel de stal waar ze haar veulen gaat krijgen


Ah idd. Mooie maat. Sorry.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 17:35

deze week gelukkig tot nu toe erg rustig verlopen. ze heeft energie voor 10 en springt echt letterlijk soms boven mn hoofd uit.

nu het wat lekkerder weer is kunnen hopelijk ook vaker de dekens af want de kleine heeft nog niet veel bewegingen laten zien...

vanavond maar lekker even dr staart wassen denk ik en ff uitgebreid borstelen want ze is nu goed bezig met verharen.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 10:55

nog 60 dagen tot ze veilig is!

net voor het afgelopen weekend nog een foto van haar gemaakt, ik zal binnenkort ook echt weer een overzichtje maken met hoe ze is veranderd.

Afbeelding

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 17:18

Hierbij het overzichtje van afgelopen maanden ben benieuwd wat jullie van haar vinden.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:32

Duurt nog even, maar ze ziet er goed uit!

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 09:09

Mer1980 schreef:
Duurt nog even, maar ze ziet er goed uit!



klopt ze is eind mei veilig en 15 juni uitgerekend.... ze heeft het ook erg naar dr zin hier op stal en ze heeft ook al een hele ''fanclub'' van mensen die willen mee waken en opletten als ze op stal zijn.

ze was 1 april ook jarig, helaas door een evenement wat wij organiseerde en de drukte daaromheen helemaal vergeten, maar dat hebben we goed gemaakt met appels en slobber :D


ook van het weekend naar Van Olst zijn hengstenshow geweest en op de foto geweest met daddy Negro. je mocht hem alleen niet aanraken maar daar dacht Negro zelf anders over, die hield maar al te graag zakken inspectie :)) :))

deze foto's zijn op dezelfde dag gemaakt van allebei:

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:57

Oh dat is leuk zeg <3 leuk dat Negro zo op zoek ging door de zakken en nog gefeliciteerd

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 13:21

Mer1980 schreef:
Oh dat is leuk zeg <3 leuk dat Negro zo op zoek ging door de zakken en nog gefeliciteerd


dankjewel !!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:10

Hij ziet er voor zijn leeftijd ook nog zo goed uit!

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:47

Mer1980 schreef:
Hij ziet er voor zijn leeftijd ook nog zo goed uit!


zekerweten! vorig jaar heb ik hem ook even gezien toen we bij van olst waren om te insemineren maar hij is nog precies hetzelfde als toen! ben wel benieuwd wat ze doen om hem zo fit te houden

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:56

Gefeliciteerd! Dat word vast een knap veulentje hoor! Heb je al namen in gedachten? :D

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:58

Furst schreef:
Gefeliciteerd! Dat word vast een knap veulentje hoor! Heb je al namen in gedachten? :D


dankjewel, ik hoop ook dat er een knappie uit komt, maar aan de ouders kan het niet liggen denk ik.
ik heb een aantal namen in gedachten, maar suggesties zijn altijd welkom!
ook mochten er mensen al gokjes durven wagen wat eruit gaat komen laat het vooral weten :D

Dirkje_Nero
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:52

Wat leuk, ik heb zelf ook een Negro x Tuschinski, zijn moeder is er ook een met een C dus gok zelfde bouwjaar :))
Ben zelf heel erg blij met hem en het is ook echt wel een knapperd
Lopen er niet heel veel van deze combinatie rond maar ik weet dat er 1 is die met 2 druppels op die van mij lijkt. Je mag me evt wel berichtje sturen mocht je benieuwd zijn naar foto's
Ik volg in elk geval, benieuwd wat voor een knap veulentje er uit gaat komen

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 08:46

Dirkje_Nero schreef:
Wat leuk, ik heb zelf ook een Negro x Tuschinski, zijn moeder is er ook een met een C dus gok zelfde bouwjaar :))
Ben zelf heel erg blij met hem en het is ook echt wel een knapperd
Lopen er niet heel veel van deze combinatie rond maar ik weet dat er 1 is die met 2 druppels op die van mij lijkt. Je mag me evt wel berichtje sturen mocht je benieuwd zijn naar foto's
Ik volg in elk geval, benieuwd wat voor een knap veulentje er uit gaat komen


wat leuk om te horen! ik stuur je een pb!

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 16:01

langzaam aan komt de veilige datum dichterbij :)) nog 35 dagen dan is ze veilig!

vind het voor het tijd van het jaar nog wel verschrikkelijk koud en nat :brr: maar ik hoop dat ze niet meer met die extreme hitte het hoeft te dragen.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 16:48

we gaan bijna de laatste maand in voor de veilige datum, uitslag van het mestonderzoek is ook binnen en ze is netjes schoon! *\o/*

Nu hopen op beter weer dat ze straks lekker de wei op kan, daar is ze wel aan toe.


zal van het weekend weer foto's maken van dr ze begint goed uit te zwaren en dr rug aan de bovenkant heeft gewoon een vlak gedeelte :x

krijg wel echt medelijden met dr als ik er zo zie lopen met die buik :wow: :(:)

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: unforgettable change - Chanorka x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:57

Wat een mooi verhaal, en wat een grap, ook ik heb iets minder met merrie's, maar
heb ook ooit een Tuschinski merrie onder mijn kont gehad waar ik werkelijk helemaal gek
mee was.

Ze lijkt overigens sprekend op Chanorka! Zelfde blik in de ogen <3!

Jullie zijn er bijna, ben heel benieuwd naar het veulen :j

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:05

BloemBloem schreef:
Wat een mooi verhaal, en wat een grap, ook ik heb iets minder met merrie's, maar
heb ook ooit een Tuschinski merrie onder mijn kont gehad waar ik werkelijk helemaal gek
mee was.

Ze lijkt overigens sprekend op Chanorka! Zelfde blik in de ogen <3!

Jullie zijn er bijna, ben heel benieuwd naar het veulen :j


Wat leuk om te horen, ja ik hou wel van dat gekke scherpe randje wat erop zit. wel eerlijk maar wel paarden met een eigen wil en aura. ze is 25% tuiger en ik ben er mee opgegroeid met tuigers maar merk dat ze echt goed bij me past. helaas lijkt de pees niet echt over maar zolang ze zelf stapt en doet loopt ze goed. zodra ze moet draven aan de longeerlijn ( zoalang ze dat doet en niet af gaat na enkele passen ) dan loopt ze licht niet zuiver.
Zit eraan te denken om de eigenaresse te vragen of ze niet haar oude dag bij mij mag doorbrengen, ik klik goed met haar en ze klikt ook heel erg goed met mijn tuiger.
ze schelen 3 jaar dus zou een leuk maatje voor elkaar kunnen zijn. ook merk ik dat ik een veulentje fokken wel erg leuk vind tot nu toe en dit als het kan ook echt nog wel een keer wilt herhalen.