Shire veulentje voor 2024 in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 16:53

Hee daar!!

Eindelijk kan ik weer een topic aanmaken, Anastasia is weer drachtig met een veulentje voor 2024. Ze heeft in juni dit jaar haar eerste veulentje gekregen, ze is echt de beste mama die ik me kan wensen voor haar veulentje.

Eerst even over Anastasia, of Ananas zoals we haar noemen _O-
Ze is een merrie van 2018, in 2019 heb ik haar over laten komen naar Zweden vanuit Nederland, pfoeh wat gaat de tijd snel zeg := Ze is gok ik rond de 177, moet haar eigenlijk even nameten, maar ze is dus niet heel groot. Ze is een merrie uit Five Hills Jesse.
Ze is eigenlijk absoluut geen rastypische shire, geen bles en 4x wit, ik noem haar ook altijd mijn kleine nep shire _O- Maar ik vind haar niet minder leuk, ben gek op haar.
Afbeelding

Ze is drachtig van Penhros Braveheart, een hengst van rond de 195.
Afbeelding
Afbeelding

Ik durf het nog bijna niet te geloven, ik heb sperma uit engeland geimporteerd omdat er in Zweden niet veel hengsten zijn. De hengsten die er zijn, zijn natuurlijk al veel gebruikt (Moorfield bloed), een hengst is daar de zoon van en dan is er nog eentje van 177. Als ik verder wil met fokken, wil ik wel maat fokken en vooral nieuw bloed vind ik belangrijk. Ik ben dus stiekem wel een klein beetje trots dat dit gelukt is.

Bij de eerste scan had ze een tweeling dus eentje is er weggeklemd, toen was het hopen dat de ander het zou overleven en die zat er 3 dagen later nogsteeds warm en veilig.
Afgelopen woensdag was ze 90 dagen drachtig en heb ik haar laten scannen. Alles zat nog op zn plek waar het hoorde *\o/*

Misschien leuk om te zien, haar veulentje van dit jaar is van een Engelse hengst die geimporteerd werd naar Denemarken. Helaas leeft hij nu niet meer maar ook hij was 196. Daar kwam dit knappe meisje uit <3
Afbeelding
Ook een nepshire _O- al heeft zij tenminste wel een bles :D

Ik ben heel benieuwd wat ze er dit jaar van bakt <3

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:31

Nep shire -O- Germ ananas :+

Ze is een dotje :) ben benieuwd wat ze er van bakt dit keer

Liebe

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:43

Prachtige merrie. Ik ben ook benieuwd wat er uit de oven komt :)

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:04

Is Kleintje/de zwarte niet drachtig?

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 07:18

herr_balou schreef:
Is Kleintje/de zwarte niet drachtig?


Nope dat hebben we twee keer met bevoren geprobeerd en een keer natuurlijk dekken maar dat pakte niet. Swab was schoon, maar toen ik daar kwam ging ze al ovuleren dus we konden niet op de uitslag wachten, evengoed behandeld maar het pakte niet. Ze ovuleerde elke keer met 15 dagen dus dat was veel te snel. Dus bij de check of ze drachtig was, zou ze alweer ovuleren, nog een keer geprobeerd maar ook dat pakte niet. Toen uiteindelijk bij de 15 dagen check ging ze weer ovuleren dus nog een keer behandeld en hup naar de hengst. Vrijdag avond en zondag ochtend gedekt, zondag middag wilde ze haar spoelen voor de zekerheid maar ze was heel schoon. Bij de 15 dagen check was ze weer leeg dus deze keer behandeld direkt in de baarmoeder, 4x scannen voordat het eindelijk kon, dr baarmoedermond stond steeds te open. Dat spul moet minstens 2 dagen blijven zitten en als ze open zou staan, spuit ze het er direkt weer uit. Dus na twee dagen dat spul eruit spoelen en toen kwam er een hoop rotzooi/pus uit. Dus die bacterie heeft lekker warm gezeten en is resistent ofzo tegen alles want ze was wel degelijk vies. Volgens de dierenarts gebeurd het wel vaker dat de swab en kweek schoon zijn maar ze toch een bacterie hebben.

Misschien heb ik de volgorde iets verkeerd neergezet maar ik weet het niet precies meer :=

Dit alles heeft me echt een godsvermogen gekost, maar ze is schoon :') ben er meer dan 5000€ aan kwijt incl alles dus laten we het er maar niet meer over hebben _O- word er alleen maar chagrijnig van := ik weet dat dit uiteraard kan gebeuren maar je hoopt natuurlijk altijd op dat het wel lukt

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:30

anoukwendy schreef:
herr_balou schreef:
Is Kleintje/de zwarte niet drachtig?


Nope dat hebben we twee keer met bevoren geprobeerd en een keer natuurlijk dekken maar dat pakte niet. Swab was schoon, maar toen ik daar kwam ging ze al ovuleren dus we konden niet op de uitslag wachten, evengoed behandeld maar het pakte niet. Ze ovuleerde elke keer met 15 dagen dus dat was veel te snel. Dus bij de check of ze drachtig was, zou ze alweer ovuleren, nog een keer geprobeerd maar ook dat pakte niet. Toen uiteindelijk bij de 15 dagen check ging ze weer ovuleren dus nog een keer behandeld en hup naar de hengst. Vrijdag avond en zondag ochtend gedekt, zondag middag wilde ze haar spoelen voor de zekerheid maar ze was heel schoon. Bij de 15 dagen check was ze weer leeg dus deze keer behandeld direkt in de baarmoeder, 4x scannen voordat het eindelijk kon, dr baarmoedermond stond steeds te open. Dat spul moet minstens 2 dagen blijven zitten en als ze open zou staan, spuit ze het er direkt weer uit. Dus na twee dagen dat spul eruit spoelen en toen kwam er een hoop rotzooi/pus uit. Dus die bacterie heeft lekker warm gezeten en is resistent ofzo tegen alles want ze was wel degelijk vies. Volgens de dierenarts gebeurd het wel vaker dat de swab en kweek schoon zijn maar ze toch een bacterie hebben.

Misschien heb ik de volgorde iets verkeerd neergezet maar ik weet het niet precies meer :=

Dit alles heeft me echt een godsvermogen gekost, maar ze is schoon :') ben er meer dan 5000€ aan kwijt incl alles dus laten we het er maar niet meer over hebben _O- word er alleen maar chagrijnig van := ik weet dat dit uiteraard kan gebeuren maar je hoopt natuurlijk altijd op dat het wel lukt

Wat balen, zoveel geld. Heel begrijpelijk dat je daar chagrijnig van wordt.

Hopelijk krijg je van Ananas een prachtig veulen.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 10:54

Eerlijk is eerlijk, ik ben vooral heel blij dat ze verder gewoon gezond is hoor! Maar het is idd wel zuur

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:13

Ik ga stilletjes mee volgen ! Ziet er uit als een leuke combi :)

Siggislief

Berichten: 13971
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:12

Ik volg graag mee.. *\o/* <3

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:40

Ik volg ook mee. Prachtige hengst heb je uitgezocht! Je merrie ziet eruit als een mega vriendelijke mensgerichte reus <3 (ik heb miniatuurpaarden haha)

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 17:07

Leuk! Welkom <3

Ze is idd verschrikkelijk lief, net liep ik langs het land (ik wilde hooi voeren maar ze hadden nog) en dan heeft ze zo’n verschrikkelijk lieve hinnik <3 als je een hinnik hoort en ik zou zeggen dat die bij Ananas hoort, zou je me niet geloven := maar ik kon niet anders dan even naar haar toe lopen en knuffelen <3

AnnoNiemand

Berichten: 894
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:23

Leuk om weer te volgen. :)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:34

Oh wat gaaf dit! Ik ga ook mee volgen. Ik zal niet gauw een paard kopen, maar als je het hebt over favoriete rassen, dan staat de Shire daar voor mij wel met stip op één <3

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:38

Ja, ook hier weer volgend. Leuk die Shires!

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:34

ik volg stil mee, prachtige merrie én hengst <3

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 16:22

leuk welkom :D

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 07:28

We hebben gister een mijlpaal bereikt, de 100 dagen. Heb nog geen buikfoto’s gemaakt, ondanks dat je wel ziet dat ze niet dr ’normale’ vorm heeft, er gebeurd wel wat in dat lijf.

We hadden vrijdag de eerste sneeuw <3 helas is t alweer weg ook
Afbeelding
Afbeelding

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 23:30

Toch is het wel een heel klein beetje te zien, ze krijgt wat extra voer nu want ik vind haar iets dunner geworden, dus voordat ze mager word, wil ik optijd zijn.
Vandaag zit ze op 105 dagen
Afbeelding

Vanmorgen hadden we even een knuffelmomentje voor het naar buiten gaan <3
Afbeelding
Afbeelding

Gister overdag toen ze moest wachten op de dierenarts om geent te worden, ik ben zo gek op die vriendelijke zachte ogen van haar, grote oren, klein mondje. Eigenlijk klopt er geen reet van _O-
Afbeelding

Veulentjes zijn altijd samen en mega close, halen altijd kattekwaad uit, heb hierna de stroom er ook maar opgedaan :=
Afbeelding

Siggislief

Berichten: 13971
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:29

Ze heeft eigenlijk best een aandoenlijk koppie op zitten.

rosalie_a

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-03-22

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:56

Ze heeft inderdaad een heel lief hoofdje! <3 Zo leuk die grote oren.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 15:48

Het is even sttil geweest van mijn kant, mega druk

Ze is vandaag op 130 dagen, ik probeer foto’s te uploaden maar het werkt niet :(
Er is nog niet heel veel te zien, zit een inimini buikje aan en verder vreet ze als een dijkwerker _O-

Ze hebben een nieuwe, grotere box gekregen dus doet hopelijk veel goed

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 23:41

Oeh nu werkt t weer *\o/* deze foto’s zijn van gister, ze mag van mij best wat aankomen maar kan er niet nogmeer voer in stoppen dan dat ze al eet. Hooi heeft sowieso altijd tot haar beschikking en verder krijgt ze nog wat extra’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even hun nieuwe stal, iets meer ruimte
Afbeelding
Afbeelding

Het heeft zoveel geregend dat ik ze een beetje verpest heb met dekens := dus dit jaar mogen ze lekker met dekens rond wandelen, paar keer moest ik ze om 3 uur al binnen doen omdat de babies gewoon stonden te bibberen
Afbeelding

Dus kijk nou <3 hoe schattig is dit wel niet
Afbeelding
Afbeelding

Die andere kleine is vooral heel lui :=
Afbeelding

Ik had dekens gekocht, die ze nu ophebben beginnen ze uit te groeien, dus maatje groter besteld maar ander merk, nou lach maar even mee _O-
Afbeelding
Afbeelding
Nog even groeien en het past :P

rosalie_a

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-03-22

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:07

Hahaha die te grote dekens. := Wel erg schattig.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 08:17

Dit kon ik niet niet delen, hoe schattig is dit dan _O- normaal ben ik absoluut niet van dit soort dingen maar vond het wel leuk voor die mini’s, Rayon moet alleen nog iets groeien
Afbeelding
Afbeelding

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Shire veulentje voor 2024 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:54

Die zijn toch super schattig!!!