Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Re: Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:40

Oh wat leuk mijn champagne appaloosa merrie is ook drachtig van Perry nu 7 maanden ook in juni uitgerekend, ben ook zo benieuwd!

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:49

Kabayo schreef:
pillow schreef:
Leuke combi. Maar ik snap de link met mimosa niet.

Mimosa is een cocktail gemengd met champagne

Oh dank je. Ik ken Mimosa alleen als bloemetje dus...

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:28

Ik volg ook mee!
In bezit van een halfbroertje van Perry (Amber crème champagne) en erg benieuwd wat voor prachtig veulentje uit deze combinatie komt.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 22:30

Wat leuk allemaal volgers! :D
Er is nog niet heel veel te updaten, het is ook zulk bagger weer geweest dat ik niet echt fatsoenlijke foto's heb. Zal binnenkort wat foto's maken van het beginnend buikje haha.

Toen Perry in 2022 bij Kabayo stond ben ik bij hem wezen kijken, had hem ooit als veulentje al eens voorbij zien komen dus was erg benieuwd. Hij was zo leuk dat ik mijn andere merrie Dyke direct ook bij Kabayo en Perry heb gebracht om te logeren. Helaas kon ze ondanks alle goede zorgen totaal niet aarden dus weer zonder dekking opgehaald en vorig jaar met Bjoke geprobeerd. Was ook even spannend met 2 bevruchte eitjes, maar het is uiteindelijk gelukt :D

Kabayo schreef:
Ik gun je het geluk, het is mij niet gegunt :P
Ik volg graag mee!

3x is scheepsrecht hopelijk :knuffel:

Britt1 schreef:
Gaaf! Ik ben echt heel benieuwd wat er uit komt!
Ik heb zelf ook een kruising Fries met een mooi kleurtje en ik hoor het steeds vaker!
Toi toi!

Heb even in je berichten gespiekt, wat een ontzettend gaaf paard!

Faya_barock schreef:
Oh wat leuk mijn champagne appaloosa merrie is ook drachtig van Perry nu 7 maanden ook in juni uitgerekend, ben ook zo benieuwd!

Champagne appaloosa klinkt ook erg gaaf! Ga je voor homozygoot?

AppleSter schreef:
Ik volg ook mee!
In bezit van een halfbroertje van Perry (Amber crème champagne) en erg benieuwd wat voor prachtig veulentje uit deze combinatie komt.

Oehh, heb je toevallig een foto? Ben heel benieuwd! Uit wat voor ouders?

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:43

Heel benieuwd wat voor een veulen je gaat krijgen!

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Re: Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:10

Ja met mijn champagne appaloosa is mijn droom idd wel een homozygoot champagne veulen

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 21:49

Even puur natuur, harig, zanderig en met wilde manen, maar wel lekker in het avond zonnetje.
Ik weet niet of we juni halen, ze is echt al mega rond }:0
Afbeelding

Afbeelding

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Mimosa in de maak voor 2024! Champagne x Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 00:11

Wat een knappe dame <3

Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 07:46

Benieuwd naar deze combinatie, ik ga volgen! (Ik had Perry mooie toekomstige date gevonden voor mijn Haflo, echter denk ik niet ooit nog te gaan fokken, maar wie weet)

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 22:10

Jayney schreef:
Benieuwd naar deze combinatie, ik ga volgen! (Ik had Perry mooie toekomstige date gevonden voor mijn Haflo, echter denk ik niet ooit nog te gaan fokken, maar wie weet)

Jayney schreef:
Benieuwd naar deze combinatie, ik ga volgen! (Ik had Perry mooie toekomstige date gevonden voor mijn Haflo, echter denk ik niet ooit nog te gaan fokken, maar wie weet)

Jouw veulen van vorig jaar is anders wel erg leuk gelukt! Staan ze nog samen, veulen en moeder?

Hier zijn ze al eventjes een paar keer (niet alle keren gepland :Y) )de wei op geweest. Ygritte heeft door wanneer er geen stroom op de poort staat en weet precies hoe de onderste draad open moet maken, kruipt er dan onderdoor en laat Bjoke en Dyke super beteuterd achter. Gelukkig gaat ze vanzelf ook weer netjes naar binnen dus vooruit.

Rykle is op 331 dagen geboren en Ygritte op 335 dagen. Dat zou 6 juni / 10 juni zijn, al denk ik dat ze dit jaar eerder gaat, ik vind haar echt al enorm vergeleken met de vorige drachten.

Durven jullie al een gokje te doen op datum, geslacht en kleur? :D

255 dagen was ze gister op deze foto. Weer niet al te charmant, ik verstoorde haar middagslaapje
Afbeelding

Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:00

Bamii schreef:
Jayney schreef:
Benieuwd naar deze combinatie, ik ga volgen! (Ik had Perry mooie toekomstige date gevonden voor mijn Haflo, echter denk ik niet ooit nog te gaan fokken, maar wie weet)

Jayney schreef:
Benieuwd naar deze combinatie, ik ga volgen! (Ik had Perry mooie toekomstige date gevonden voor mijn Haflo, echter denk ik niet ooit nog te gaan fokken, maar wie weet)

Jouw veulen van vorig jaar is anders wel erg leuk gelukt! Staan ze nog samen, veulen en moeder?

Hier zijn ze al eventjes een paar keer (niet alle keren gepland :Y) )de wei op geweest. Ygritte heeft door wanneer er geen stroom op de poort staat en weet precies hoe de onderste draad open moet maken, kruipt er dan onderdoor en laat Bjoke en Dyke super beteuterd achter. Gelukkig gaat ze vanzelf ook weer netjes naar binnen dus vooruit.

Rykle is op 331 dagen geboren en Ygritte op 335 dagen. Dat zou 6 juni / 10 juni zijn, al denk ik dat ze dit jaar eerder gaat, ik vind haar echt al enorm vergeleken met de vorige drachten.

Durven jullie al een gokje te doen op datum, geslacht en kleur? :D

255 dagen was ze gister op deze foto. Weer niet al te charmant, ik verstoorde haar middagslaapje
[ [url=m/h9mrGA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje wel, ja ik heb het veulen van vorig jaar nog die loopt nog bij moeders, ze drinkt ook nog. Ik had de merrie drachtig overgenomen, eigenlijk was het niet de bedoeling dat veulen zou blijven.... Maar ja mooi en lief merrie veulen, dus zij blijft :Y)

Echter maakt dit dus wel dat veulen fokken met mijn andere merrie even uitgesloten is, want 4 paarden wordt echt te veel :o

Ik wil wel een gokje wagen! 1 juni, classic champagne merrie veulen :D

Heb je zelf een voorkeur voor welke tint champagne en hoop je op het zilver gen erbij? en maakt voor jou uit of merrie/Hengst is?

Ben echt benieuwd naar deze combinatie ik heb online best wat van deze kruisingen gezien en vind de meeste echt wel mooi uitgevallen! Denk dat je een mooi compact dier eruit kunt fokken <3