Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[AG] De meest angstaanjagende hindernissen ter wereld

 
Profiel   

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk
Ingestuurd door bokker Himyar


Alleen al de gedachte aan deze hindernissen bezorgt zelfs de meest onvervaarde ruiters vreselijke nachtmerries…maar hun paarden springen er gewoon over. We kijken even naar de meest angstaanjagende hindernissen ter wereld! Welke zou jij durven nemen?

1. Cottesmore Leap (Burghley Horse Trials)

De belichaming van angst. Om deze hindernis, met een sloot van drie meter breed en een borstel van 1m45 hoog, te nemen, heb je sowieso een aanvalsmentaliteit en een goed tempo nodig.

[ img ]
Foto: Horse and Hound



2. Becher’s Brook (Grand National, Aintree)

Deze hindernis werd vernoemd naar kapitein Becher, die bij het nemen van deze hindernis in 1839 viel. Om veiligheidsredenen is de bekendste hindernis in Aintree grondig aangepast. Jockeys hebben nog steeds het grootste respect voor deze hindernis. En terecht: de hindernis is 1m47 hoog, de landing 2m lager, over een beek van 61 centimeter breed. Geen lachertje, dus.

[ img ]
Foto: Horse and Hound

3. Vale Hedges (Blackmore & Sparkford)

De dikke, donkere heggen met donkere sloten zijn uiterst intimiderend, maar oefenen een enorme aantrekkingskracht uit op de adrenalinejunkies onder de ruiters. Vooral niet naar beneden kijken is de boodschap!

[ img ]
Foto: Horse and Hound

4. De six-bar (Madrid, Spanje)

Als het prijzengeld hoger wordt, geldt dat ook voor de hoogte van de hindernis. Wedstrijdterreinen als die in Spruce Meadows (Canada) en Madrid (Spanje) staan bekend om hun moordende six-bar wedstrijden. Het is al moeilijk om over een twee meter hoge hindernis te springen, laat staan aan het einde van een reeks steeds hoger wordende hindernissen, op twee galopsprongen van elkaar. Enkel geschikt voor absoluut onverschrokken ruiters.

[ img ]
Foto: Horse and Hound

5. Dubbele haag (Renbaan in Merano, Italië)

Jockeys die op zoek zijn naar een echte kick, kunnen heel wat prijzengeld verdienen in de Crystal Cup Cross-Country Challenge. Deze wedstrijdenreeks bestaat uit elf cross-country steeplechases, onder andere in Cheltenham en Velke Pardubicka (Tsjechië). In het Italiaans Merano staat deze perfect onderhouden heg op het programma.

[ img ]
Foto: Horse and Hound

6. De quadruple bar (Olympische Spelen 2004, Athene)

Op springwedstrijden zie je vaak triple bars en hoewel dat brede hindernissen zijn, leveren ze niet veel problemen op. Op de Olympische Spelen in Athene werden de ruiters geconfronteerd met een driedubbele set balken met bovenop een vierkante balk, goed voor een breedte van 2m20.

[ img ]
Foto: Horse and Hound

7. De landingen in de teamachtervolging (Pytchley, UK)

Ga alvast goed achteruit zitten voor de teamachtervolging op Winwick Grange in Pytchley. Het glooiende terrein betekent dat alles om de landing na de sprong draait. Op de foto laten de Dapper Dobbins Hedgehoppers zien hoe het moet, en in onderstaand filmpje kan je de wedstrijd meerijden.

[ img ]
Foto: Horse and Hound



8. De puissancemuur

De hoogste muur ooit was 2m40, maar ook in een gemiddelde puissancewedstrijd zijn de hindernissen hoger dan 2 meter. Een van de grootste uitdagingen voor ruiter en paard. Het wereldrecord van 2m40 staat sinds 1991 op naam van de Duitser Franke Sloothaak met zijn paard Optiebeurs Golo. Hij brak daarmee zijn eigen record van 2m35, dat hij sprong met Leonardo.

[ img ]
Foto: Horse and Hound



9. Vicarage Vee (Badminton)

Zesvoudig Badmintonwinnares Lucinda Green zei in 2014: “Vicarage Vee is terug en daar ben ik blij om…omdat ik zelf niet hoef te rijden.” Voor deze hindernis is een alternatief, maar dat betekent een heel stuk omrijden. Ruiters hebben niet veel keuze: ze moeten volop gaan voor de gapende greppel, en dat maar liefst twee keer. Dat het een van de meest bekende cross-countryhindernissen ter wereld is, is niet verwonderlijk.

[ img ]
Foto: Horse and Hound

10. Hickstead Derby Bank

Alsof een afsprong van 3m20 diep nog niet griezelig genoeg is, hebben sommige paarden de zenuwslopende neiging zich gewoon naar beneden te storten. Nicky Boulter had die misselijkmakende ervaring met Estrella De V in 2014. Wil je dit graag zelf proberen? In onderstaand filmpje krijg je tips!

[ img ]
Foto: Horse and Hound



11. Taxis Ditch (Velka Pardubicka, Tsjechië)

Deze jaarlijkse cross-countrywedstrijd bestaat uit 31 hindernissen. Je kan nauwelijks in het tempo komen of je staat voor de meest bekende en controversiële hindernis uit de wedstrijd, de Taxis Ditch. De heg is 1m50 hoog en heeft een gracht van 1 meter diep aan de kant van de landing.

[ img ]
Foto: Horse and Hound



12. En tenslotte…

[ img ]
Foto: Horse and Hound
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 15:57 



 
Profiel   

Ik vind eigenlijk alleen de laatste foto grappig.
Die andere hindernissen vind ik onverantwoordelijk en levensgevaarlijk.
Ik zou mijn paard (die zelfs niet over een balk heen kan springen overigens) daar niet op riskeren en snap niet goed dat andere mensen dat wel doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:06 



 
Profiel   

Ik moet zo lachen om de laatste! Wat een monsterlijke hindernissen zitten daar tussen! Je kan daar lang over discuser of het nog wel veilig / diervriendelijk Is. Persoonlijk heb ik mijn twijfels

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:07 



 
Profiel   

Lusitano schreef
Ik vind eigenlijk alleen de laatste foto grappig.
Die andere hindernissen vind ik onverantwoordelijk en levensgevaarlijk.
Ik zou mijn paard (die zelfs niet over een balk heen kan springen overigens) daar niet op riskeren en snap niet goed dat andere mensen dat wel doen.


Vind ik ook. Die sprongen met de balken die eraf kunnen vallen, dat vind ik niet erg. Die heggen, boomstammen enz. vind ik echt niet kunnen. kan ik best boos over worden ook eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:08 



 
Profiel   

Dat gehang in die monden (foto 1, 2, 3....)
Nope, niet mijn feestje dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:09 



 
Profiel   

Opvallend dat er steeds gesproken wordt over de ruiters die op zoek zijn naar de ultime kick. Vraag me af of de paarden er zo'n kick uit halen...

Ik heb in ieder geval respect voor de paarden die deze hindernissen nemen op verzoek van hun, in mijn ogen wat egostische, ruiters...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:10 



 
Profiel   

Ongeloofelijk, dat paarden hier allemaal overheen kunnen, willen, durven. Poeh. Die laatste, ja, dat lukt mij ook wel. Ook als ik er op zit (knap he?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:11 



 

Het paard op de derde foto kijkt vele malen blijer dan zijn ruiter :+

Hoe oud moeten de paarden eigenlijk zijn om aan zulke wedstrijden mee te mogen doen? Lijkt mij niet dat je dit met een 6-jarig paard doen wilt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:12 



 
Profiel   

joyenbeau schreef
Lusitano schreef
Ik vind eigenlijk alleen de laatste foto grappig.
Die andere hindernissen vind ik onverantwoordelijk en levensgevaarlijk.
Ik zou mijn paard (die zelfs niet over een balk heen kan springen overigens) daar niet op riskeren en snap niet goed dat andere mensen dat wel doen.


Vind ik ook. Die sprongen met de balken die eraf kunnen vallen, dat vind ik niet erg. Die heggen, boomstammen enz. vind ik echt niet kunnen. kan ik best boos over worden ook eigenlijk.


Heggen kunnen de paarden doorheen springen, die zijn niet echt heel vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:13 



 
Profiel   

Ik stuiter liever op een heg dan op hindernispalen. :)

Pff wat een monsters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:13 



 
Profiel   

En dan die sprong over een heg met prikkeldraad! Echt bizarre plaatjes. Heel dapper allemaal, maar ook oerstom zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:18 



 

joyenbeau schreef
Lusitano schreef
Ik vind eigenlijk alleen de laatste foto grappig.
Die andere hindernissen vind ik onverantwoordelijk en levensgevaarlijk.
Ik zou mijn paard (die zelfs niet over een balk heen kan springen overigens) daar niet op riskeren en snap niet goed dat andere mensen dat wel doen.


Vind ik ook. Die sprongen met de balken die eraf kunnen vallen, dat vind ik niet erg. Die heggen, boomstammen enz. vind ik echt niet kunnen. kan ik best boos over worden ook eigenlijk.


De heggen daar kunnen ze gerust doorheen springen, en de boomstammen zoals bij hindernis 9 zitten niet echt vast, deze vallen er ook af als een paard er tegen aan botst :)

Maar desalniettemin zijn het flink heftige sprongen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:19 



 
Profiel   

Die laatste is geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:22 



 
Profiel   

Belachelijk dat je hier je paard overheen wilt jagen. Waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:22 



 
Profiel   

Selka schreef
Belachelijk dat je hier je paard overheen wilt jagen. Waarom?


Exact mijn gedachte. Leuke sport die paardensport..
Volgens mij vergeten de "profs" wel eens dat ze nog met levende wezens bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:25 



 
Profiel   

Die laatste heb ik ook eens genomen, maar dan te paard en als in-uitje de ring ernaast in :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:26 



 
Profiel   

Die laatste :') Geweldig!

Alleen die andere hindernissen, pfff die bezorgen mij echt een hartverlamming. Ondanks dat 80 cm mij al te hoog is. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:38 



 
Profiel   

MacavityL , ik wilde je net een bericht sturen dat jouw levensgevaarlijke hindernis ook genoemd werd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:39 



 
Profiel   

Met gratis gebroken benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:44 



 
Profiel   

Krijgen we er ook een lijstje bij van verongelukte paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:44 



 
Profiel   

de laatste is nog wel de beste. heb ik helaas in het verleden ook een keer meegemaakt, maar ik zat er nog op. Ach ja, kan gebeuren.

Denice, goed kijken, het prikkeldraad is weggehaald waar de paarden springen.

Tevens (zonder een discussie uit te lokken, is hier niet de plek voor) Maar de military paarden worden er voor getraind. Uit ervaring weet ik dat deze paarden het machtig vinden en echt moeilijk te houden zijn als ze met hun neus voor dergelijke hindernissen gezet worden. Zo graag willen ze er over gaan. Zeker als ze in goede handen zijn, dan vinden paarden het echt leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:49 



 

Woah hoe op aarde krijg je hier een paard over :oo , nummer 5 wtf hoe leer je je paard ontsnappen zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:54 



 
Profiel   

Wow... indrukwekkend, beangstigend, imponerend...

Maar die 5e hindernis, die dubbele heg... dat gaat dat paard op de foto niet redden toch? Kan een paard op een heg nog extra afzetten? lijkt me niet stevig genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:57 



 
Profiel   

Het gaat er bij mij niet in dat deze hindernissen genomen worden, levensgevaarlijk. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:58 



 
Profiel   

Laureentje schreef
de laatste is nog wel de beste. heb ik helaas in het verleden ook een keer meegemaakt, maar ik zat er nog op. Ach ja, kan gebeuren.

Denice, goed kijken, het prikkeldraad is weggehaald waar de paarden springen.

Tevens (zonder een discussie uit te lokken, is hier niet de plek voor) Maar de military paarden worden er voor getraind. Uit ervaring weet ik dat deze paarden het machtig vinden en echt moeilijk te houden zijn als ze met hun neus voor dergelijke hindernissen gezet worden. Zo graag willen ze er over gaan. Zeker als ze in goede handen zijn, dan vinden paarden het echt leuk om te doen.


Dat zie ik wel, maar het is slordig opgerold en wanneer een paard scheef zou springen komt hij er toch in terecht..

Ik ben hier sowieso veel te schijterig voor hoor! Zou hier ook met pijn in m'n buik naar kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-15 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen