Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance: meer dan een lange buitenrit

 
Profiel   

Mooi stuk! Leuk de endurance eens zo in het 'nieuws' hier op bokt te hebben ipv misstanden in het MO.
het is zo'n leuke tak van sport, fijn dat het zonnetje er nu even letterlijk en figuurlijk op schijnt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 21:05 



 
Profiel   

Interessant. Enige wat ik mij af vroeg, gezien het wegen van ruiter en zadel, dragen alle paarden hetzelfde gewicht in en endurance race? Zo ja, wat is dat gewicht ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 21:39 



 
Profiel   

Ja als je te licht bent moet er gewicht bij in de vorm van lood dacht ik. En als ik het goed onthouden heb is het 70 of 75 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 21:41 



 
Profiel   

Bij de 3* 160 km is er een minimum gewicht van 75kg.
Bij sommige 2* 120 km is er een minimum gewicht van 70 kg.

Wanneer je er niet aan voldoet, zul je idd extra gewicht mee moeten nemen, meestal wordt hwt zadel dan idd verzwaard met lood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 22:03 



 
Profiel   

Super leuk gedaan, duidelijke uitleg wat endurance is. Zeker in combinatie met het filmpje. (waar wij ook aantal keer voorbij komen nr 37)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 23:12 



 
Profiel   

Super dit..zou mooi zijn als ze dit ook eens bij mendurance deden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 07:56 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Bij de 3* 160 km is er een minimum gewicht van 75kg.
Bij sommige 2* 120 km is er een minimum gewicht van 70 kg.

Wanneer je er niet aan voldoet, zul je idd extra gewicht mee moeten nemen, meestal wordt hwt zadel dan idd verzwaard met lood.


voor de niet endurancers hier,dit geldt niet voor nationale wedstrijden (alleen CEI dus)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 08:28 



 
Profiel   

Wat een leuk topic zo!
Endurance lijkt mij een mooie sport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 11:57 



 
Profiel   

Leuk!!!
Was ook een erorm heerlijke dag om erbij te zijn. Helaas voor ons dit keer te voet (al heb ik het idee dat sommige mij liever zo tegen komen ;-) )

Ik zal ook nog een filmpje maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 12:00 



 
Profiel   

Heel erg leuk topic zo!

Endurance is zoveel meer dan een buitenrit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 12:55 



 
Profiel   

Echt leuk om te zien :)

Waarom zijn sommige staarten opgebonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 12:59 



 
Profiel   

Erg leuk artikel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 13:01 



 
Profiel   

Om te voorkomen dat er takken of modder in blijft hangen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 13:02 



 
Profiel   

Aaah, logisch, dankje Somebitch

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 13:05 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen! Nuttig artikel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 13:48 



 
Profiel   

Leuk artikel!
Ben zelf nog nooit gestart, maar wel regelmatig als groom of als vrijwilliger aanwezig geweest. Leukste was toen ik 2 stalgenoten mee had als hulp, die fanatiek dressuur rijden. Heb nog nooit zulke verbaasde gezichten gezien als toen: water over de paarden bij binnenkomst, onbeperkt eten en dan direct weer lopen... Hilarisch! _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 14:29 



 
Profiel   

Wauw wauw wauw! Super gaaf verslag en onwijs gaaf filmpje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 14:32 



 
Profiel   

Super gaaf om het zo uitgelegd te krijgen! Ik zou graag endurance willen starten, maar het gebrek aan informatie over de sport houd mij een beetje tegen dus het is leuk om er zo over te lezen! Vooral het filmpje is leerzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 18:02 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen. :))
Ik wilde graag eens wat nieuws proberen en ben dan ook blij dat het zo goed bevalt.

Ik hoop jullie binnenkort mee te laten genieten van een andere tak van paardensport. Daar ben ik nu mee bezig qua planning en afspraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 20:36 



 
Profiel   

Het filmpje geeft een mooi beeld van zo'n dag, leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 21:51 



 
Profiel   

Leuk verslag! :D
Erg leuk geschreven, dat mag best vaker hoor :j
Het lijkt mij toch ook een verschrikkelijk leuke sport om te doen, stiekem leuker dan dressuur of springen oid

Ben zeer benieuwd naar de volgende tak

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 22:56 



 
Profiel   

kitlover schreef
Super gaaf om het zo uitgelegd te krijgen! Ik zou graag endurance willen starten, maar het gebrek aan informatie over de sport houd mij een beetje tegen dus het is leuk om er zo over te lezen! Vooral het filmpje is leerzaam.


Wat voor info ben je naar op zoek want er is toch best veel over te vinden, ook hier op Bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 23:12 



 
Profiel   

Wat een heel leuk en verhelderend verslag en filmpje! Ik zou zelf ook graag endurance doen, of trec, maar over dat laatste is er in Nl en B nog minder te vinden dan endurance.

Goed gedaan! Met plezier gelezen en gekeken. De fijne sfeer die er hangt wordt ook goed weergegeven, vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-15 11:26 



 
Profiel   

Leuk en duidelijk artikel.
Heb zelf ook ooit een dag gegroomd met een ervaren rot in het vak. Het was een ongelooflijke ervaring en inderdaad komt er heel erg veel bij kijken en wat waren we er druk mee.
De paarden zijn ook echt anders dan in dressuur wedstrijden en gaan maar door en door. ONgelooflijk.

Een ruiter met een zeer lelijk mager paard <3 kwam in de vroege ochtend een praatje maken met me toen hij zag hoe ik naar zijn paard keek :(:) , waarvan het leek of die de hoek nog niet zou halen. Wel mooi eerste geworden iets wat hij verwacht had en ik totaal niet en we samen 's avonds erg veel lol om hadden. Zo leuk en gaaf vond ik dat. Echt heel wat anders dan alle andere takken van de paarden sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-15 11:33 



 
Profiel   

Leuk verslag en zeer interessant. Mooie foto's ook. Het is te hopen dat het endurance populairder wordt, het lijkt mij erg gaaf iig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-15 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen