TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:47

piecon schreef:
Nee hoor Niwla, wij zitten in Didam, achter Arnhem. Op 22 augustus is er in Buinen een track trail. Dat is een POR waarin bepaalde trailhindernissen zitten...ok erg leuk. Das wel in het noorden.

Goh, ik heb altijd gedacht dat Didam veel verder weg was, topografisch wonder dat ik ben. :')

Ik heb net op je website gespiekt en gezien dat je zelfs lessen op locatie verzorgt. Ik denk dat er bij ons op stal best animo voor is. :) Ik ga eens informeren!
Edit: ik heb jullie een mail gestuurd. :)
Laatst bijgewerkt door Niwla op 14-07-15 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:48

BlueStar schreef:
Ik weet er weinig van ik kan alleen als tip geven hou http://www.trec-club.nl/ in de gaten. Ik doe dit ook aangezien we daar ook graag willen zijn als vrijwilliger. Ik geloof dat het wel 1 week later is dan op de site staat.


Klopt :j de website en facebook in de gaten houden voor het laatste nieuws wat betreft officiële TREC wedstrijden. Wat betreft de wedstrijd in Friesland komt vandaag of morgen meer nieuws :)

Er zitten verschillende wedstrijdorganisaties en trainers verspreid door het land die ook regelmatig clinics of oefendagen houden. Je kan altijd een mailtje sturen naar de TREC Club (of een pbtje) als je wilt weten wie er bij jou in de buurt zit.

tine10 schreef:
Springhindernissen zal ik helaas wel moeten overslaan, dat kan niet met mijn paard, maar dat schijnt gewoon te kunnen zonder diskwalificatie *\o/*


Klopt! Als je je maar afmeldt bij de betreffende jury :) Ik spring zelf ook niet veel, maar er zijn nog genoeg hindernissen die je wel kunt doen :j

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:51

Leuk verslag :-)

Wij hebben laatst een oefentrec gedaan :-) Paardlief vond het in elk geval erg leuk :+

Jammer alleen dat voor ons veel van de TREC's zo ver weg zijn :\

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 16:42

Hier word ik nou vrolijk van! Mensen die spontaan afspraken gaan maken om eens te proeven van de TREC.

Dan hebben mijn artikelen ook echt nut, want onbekend maakt immers onbemind :j

Oh ennuh houd de nieuwspagina in de gaten hoor binnenkort volgt er nog een spoedcursus van mij.

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:46

@Piecon ik heb destijds in Didam meegedaan was een super trec. Denk al wel 4 jaar geleden? Ik ben toen tijdens de POR onder mijn paard terecht gekomen (gestruikeld in een berm) en kon hem helaas niet afrijden. Ben toen top behandeld door jullie EHBO (nadat ik met een auto was opgepikt uit het parcours en mn vader mijn fries had opgehaald onderweg).
Kon helaas direct door naar het ziekenhuis, en jaar erna is dat paard overleden.

Mijn nieuwe paard (sinds een jaartje) ben ik nu aan het bevestigen in het (alleen) buitenrijden. Zodra we dat onder de knie hebben ga ik samen met een stalgenootje weer meedoen (eerst samen de POR en pas over tijd alleen).

Heb er super zin in. Didam is echt een aanrader. En TREC is gewoon geweldig.

Ook de sfeer onderling, omgang met paarden (ik rijd bitloos en nergens zie je zoveel bitloze en boomloze optomingen als in de trec) en iedereen is gewoon behulpzaam

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:21

Hoeveel trecwedstrijden zijn er in een jaar? En is dat verdeeld over het hele land? Mag je daar gewoon vrijblijvend aan meedoen?

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:52

http://www.trec-club.nl/ kijk even bij de agenda voor wedstrijden en meer informatie.

Om TREC te starten heb je geen startkaart nodig en hoef je nog niet lid te zijn van de vereniging. Je mag 3 keer starten zonder lid te zijn van TREC club Nederland, waarvan maximaal 2x in één jaar

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:38

tine10 schreef:
Hoeveel trecwedstrijden zijn er in een jaar? En is dat verdeeld over het hele land? Mag je daar gewoon vrijblijvend aan meedoen?



Dat verschilt per jaar. Het ligt er aan wie een wedstrijd wil organiseren. Over het algemeen is het over heel Nederland verdeeld. Bij de NHAV mag je onbeperkt trec starten zonder lid te worden, maar die hebben ook andere activiteiten dan trec. Of sporten met trec elementen er in zoals track trail, trally enz.

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:41

Storm2009 schreef:
@Piecon ik heb destijds in Didam meegedaan was een super trec. Denk al wel 4 jaar geleden? Ik ben toen tijdens de POR onder mijn paard terecht gekomen (gestruikeld in een berm) en kon hem helaas niet afrijden. Ben toen top behandeld door jullie EHBO (nadat ik met een auto was opgepikt uit het parcours en mn vader mijn fries had opgehaald onderweg).
Kon helaas direct door naar het ziekenhuis, en jaar erna is dat paard overleden.

Mijn nieuwe paard (sinds een jaartje) ben ik nu aan het bevestigen in het (alleen) buitenrijden. Zodra we dat onder de knie hebben ga ik samen met een stalgenootje weer meedoen (eerst samen de POR en pas over tijd alleen).

Heb er super zin in. Didam is echt een aanrader. En TREC is gewoon geweldig.

Ook de sfeer onderling, omgang met paarden (ik rijd bitloos en nergens zie je zoveel bitloze en boomloze optomingen als in de trec) en iedereen is gewoon behulpzaam


Dank je wel...lief van je. Wat zonde van je paardje. Fijn dat je weer een nieuwe hebt. Je bent welkom hoor! :D

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:43

Ik heb ook al 2 trec clinics gereden en pony en ik vinden het helemaal geweldig! En ook heerlijk dat je dingen over kan slaan, ik kan namelijk alles doen met paardlief behalve de waterbak :') Daar gaat paardlief met ruiter en tuig en al maar al te graag in liggen badderen.. vind baasje wat minder haha!

Zou alleen toch wel heel graag een keertje wat leren over de POR en leren een kaart in te tekenen helaas is er niet zoveel in de buurt daarvan, en ken ik ook niemand waarbij ik mee zou mogen rijden helaas. Voor volgend jaar staat er zeker op de planning dat ik een keertje een trec mee wil gaan doen!

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:49

Nou stel je hebt te weinig deelnemers Niwla, dan houd ik mij aanbevolen als er eens iemand jou kant op komt! :j Ik zit wel redelijk bij je in de buurt ;)
Ik ga me er sowieso in verdiepen, ik heb een kwpn merrie die van alle markten thuis is, en ik wil ook het liefst zo veelzijdig mogelijk bezig zijn. 'T is al wel eens door m'n hoofd geschoten, maar inderdaad door dit topic is de interesse weer verder aangewakkerd :D

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:33

Leuk! Dit ga ik even volgen....

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 00:48

piecon schreef:
Dank je wel...lief van je. Wat zonde van je paardje. Fijn dat je weer een nieuwe hebt. Je bent welkom hoor! :D

Hi :wave: Gaat er weer wat gebeuren bij jou? Ik was ook al eens bij je zoals je weet, haha. Maar ik kom graag weer Caro!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:57


Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:09

het beoefenen van de TREC lijke me echt superleuk! Hier in de buurt in Belgie zie ik het ook regelmatig...vrees, dat paardlief en ik eerst een paar cursussen moeten volgen,maar dat zou al een mooi begin zijn.

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:34

Esperanza schreef:
piecon schreef:
Dank je wel...lief van je. Wat zonde van je paardje. Fijn dat je weer een nieuwe hebt. Je bent welkom hoor! :D

Hi :wave: Gaat er weer wat gebeuren bij jou? Ik was ook al eens bij je zoals je weet, haha. Maar ik kom graag weer Caro!


Een training op 23 augustus, cursus en ptv training en op 4 oktober in Arnhem een basis TREC wedstrijd van één dag. Je kan er een moeilijke route rijden en een gemakkelijke, speciaal voor beginners. Zou leuk zijn je weer eens te zien Esperanza!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:38

Is een leuk stuk geworden Anoli! Geeft een goed beeld van wat er gebeurd tijdens een wedstrijd! Volgend jaar weer een TREC Kootwijk :)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:55

Spookie schreef:
Is een leuk stuk geworden Anoli! Geeft een goed beeld van wat er gebeurd tijdens een wedstrijd! Volgend jaar weer een TREC Kootwijk :)

Dank je! Vond het een leuke sport om mee kennis te maken.

kimmiepimmie

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-11-05

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:53

wanneer is er weer zoiets en waar kan ik me inschrijven voor de trec? en een goed getraind paard (4x pw dressur matig ) en energie voor 10 is dat genoeg op te starten?

alvast bedankt :)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC: een ponykamp voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:56