[AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:37

Oh ja, Kos. En het geweldige land van Ooit, ik vond het daar prachtig. Zonde dat het failliet is gegaan...

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:51

owww vind dat zo verschrikkelijk het land van ooit :P Mijn nicht werkte er toen.
En we hebben er feest gehouden met de familie toen owwww wat vond ik dat een naar park :P
Te vaak geweest hahahaha

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:53

Ik kan wel in de oud-ooiters groep vragen of er nog mensen foto's van Kos hebben, denk dat er best wat boven kan komen drijven. Helaas was Kos van voor mijn tijd, heb hem nooit leren kennen. Wel 2 onwijs leuke jaren als ooiter gehad, mooiste werk dat ik ooit gedaan heb!

Anoniem

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:28

Geweldig, tijdje terug opende ik nog een topic over het Land van Ooit. <3

Kos met de Snor is altijd favoriet geweest en het is inderdaad eeeuwig zonde dat het park zo naar de vlakte is gegaan. Spookachtig maar toch erg cool! :))

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:43

25 september is er een fair in het voormalig land van ooit. Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:43

Dayanaera schreef:
25 september is er een fair in het voormalig land van ooit. Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien!


echt waar? Heb je eventueel een linkje oid?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:46

_Dominique schreef:
Dayanaera schreef:
25 september is er een fair in het voormalig land van ooit. Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien!


echt waar? Heb je eventueel een linkje oid?


Jazeker! www.eventotaal.nl en dan sunday fair!

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:07

Wow dat is lang geleden .. wel echt mijn tijd is was toen een jaar of 4.
Maar nu ik het terug kijk krijg ik gewoon plaats vervangende schaamt voor het meisjes dat kloontje speelt.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:48

Een paar foto's van Kos:

Afbeelding

Met Urbanus, 1 van de baronnen van het land van ooit
Afbeelding

En de officiële persfoto:
Afbeelding

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:56

Ik had de indruk dat het Land van Ooit veel te veel een park voor grote mensen met kinderdromen was, en veel te weinig een park voor echte kinderen. Dat het failliet is gegaan omdat kinderen er gewoon niet op zaten te wachten en liever een paar kilometer verderop naar de Efteling gingen. Dat valt dus blijkbaar nog wel mee...

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:25

Wat een leuke foto's Amable!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:30

Er komen er als het goed is nog wat meer, er gaan nog wat mensen zoeken voor me :)

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:06

Oh het land van ooit.

Fantastisch was het daar.
Ik ken Kos nog wel. :j

Rak de reiger en freule van de strakke teugel en SAP.

Super leuk artikel!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:57

Ik ben vorige week toevallig op t oude lvo terrein geweest, vind t zo zonde he..
(Ik zag er een fantastische fotoshoot plek in :') )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:21

musiqolog schreef:
Ik had de indruk dat het Land van Ooit veel te veel een park voor grote mensen met kinderdromen was, en veel te weinig een park voor echte kinderen. Dat het failliet is gegaan omdat kinderen er gewoon niet op zaten te wachten en liever een paar kilometer verderop naar de Efteling gingen. Dat valt dus blijkbaar nog wel mee...


Dat idee had ik ook altijd. Ik vond de ooiters maar griezelig altijd. Mijn broertje vond het geweldig, maar ik niet.
Overigens vind ik het terrein wel echt ge-wel-dig! Nu ff die 20 miljoen opgraven....

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:36

Misschien is dit een broodje aap verhaal, ik kan me namelijk niet herinneren waar het vandaan komt en ik kan zo geen bron op internet vinden...

Kos is ooit aangekocht als 'gewone' Shire, zijn verkopers hadden zijn snor afgeschoren omdat ze bang waren dat het zijn verkoop(waarde) negatief zou beïnvloeden. Eenmaal aangekocht door Het Land van Ooit en daar op stal begon die snor natuurlijk weer uit te groeien, en daar was men er maar wat blij mee! Nu was hij extra herkenbaar en een fantastisch beeldmerk en publiekstrekker :j

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:00

Land van Ooit was geweldig! Vaak geweest en ook Kos met de snor mogen bewonderen. Volgens mij is er een keer een groep mannen met snorren (soort snorrenclub :+ ) bij hem op bezoek geweest die toen met verf een afdruk van hun snor bij zijn stal hebben gemaakt. Weet iemand dat nog? Is een vage jeugdherinnering :o

Ben nog steeds van plan om een keer in het park wat er nu is te gaan wandelen. Toch leuk om die paar oude dingen die er nog over zijn te zien, denk ik. Al blijft het eeuwig zonde dat het park heeft moeten sluiten.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:25

Land van ooit <3 ben daar helaas maar 1 keer geweest als kind. Vorige maand ben ik er geweest, het enige wat nog staat is het roze kasteel en het leger in de vijver :(:)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:01

Amable schreef:
Een paar foto's van Kos:

[ [url=m/FjrhOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met Urbanus, 1 van de baronnen van het land van ooit
[ [url=m/yGCdRK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de officiële persfoto:
[ [url=m/3mVPU9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat super gaaf om die foto's te zien!
Ik kwam er regelmatig als kind zijnde samen met mijn oma! Geweldig vond ik het! Er liep daar toch ook een koe rond met ruiter? Was dat niet die slechterik.. :+
En Ridder Graniet.. mij vertelde hij op een warme zomerdag dat hij ijsklontjes onder zijn harnas had zitten, toen mijn oma aan hem vroeg of hij het niet super warm had..

Ik kijk uit naar nog meer foto's! Ik vond het daar heerlijk.. was echt mijn droomwereld, had er ook wel graag willen werken.. helaas..

LindyHJarig

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:44

KPet schreef:
Ik had de indruk dat het Land van Ooit veel te veel een park voor grote mensen met kinderdromen was, en veel te weinig een park voor echte kinderen. Dat het failliet is gegaan omdat kinderen er gewoon niet op zaten te wachten en liever een paar kilometer verderop naar de Efteling gingen. Dat valt dus blijkbaar nog wel mee...

Dat denk ik ook wel. Net zoals houten speelgoed. Allemaal hartstikke verantwoord en stimuleert je creativiteit en bla bla bla, maar als kind wil je gewoon gekleurd plastic met batterijen. :D

Ik kreeg ook de kriebels van die acteurs, waarschijnlijk om dezelfde reden dat ik als klein kind bang was voor clowns. Ik hou er niet van als mensen een rol spelen en dan op mij af komen. Die beelden die het water in lopen werd ik ook niet vrolijk van. Net collectieve zelfmoord ofzo.

De paarden vond ik uiteraard wel leuk. We zijn ook even bij de paddock wezen kijken waar verschillende paarden stonden. Dit was een beetje achteraf. Ik weet eigenlijk niet of het wel de bedoeling was dat je daar kwam als bezoeker, maar ik vond het het mooiste van de hele dag. Kan goed zijn dat ik Kos ook geaaid heb, maar dat weet ik niet zeker want er waren meer van zulke paarden, ook met behoorlijke snorren. Wat ik wel nog weet is dat het daar allemaal zand was. Op zich dus niet gek dat hij daaraan is overleden. Wel doodzonde dat zo'n icoon overlijdt aan zoiets stoms.

Als ik weer bij mijn ouders ben zal ik eens kijken naar de foto's die er ongetwijfeld van zijn. Het zou zomaar kunnen dat Kos daar nog ergens op staat.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:49

musiqolog schreef:
Ik had de indruk dat het Land van Ooit veel te veel een park voor grote mensen met kinderdromen was, en veel te weinig een park voor echte kinderen. Dat het failliet is gegaan omdat kinderen er gewoon niet op zaten te wachten en liever een paar kilometer verderop naar de Efteling gingen. Dat valt dus blijkbaar nog wel mee...


Het was fantastisch voor kinderen! Dat het failliet is gegaan heeft niet aan ons gezin gelegen := wij gingen er wel een aantal keer per jaar heen. Maar het was vooral kindertheater en niet heel veel attracties zoals bij de Efteling.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:49

Ik vond het ook juist fantastisch als kind..kan me nog de riddershows herrineren met andere paarden. En winkeltjes met aparte spullen en snoepgoed. Juist voor de creatieve ontwikkeling van kinderen was het een fantastisch park vond ik. Ik had echt het gevoel dat ik in een soort sprookjes koningkrijk liep als kind..geweldig. Daar kan geen pretpark tegenop..{en ik was achtbaanfan dus dat zegt wel wat}

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: [AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:10

Inderdaad dit!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:14

Helene83 schreef:
Wat super gaaf om die foto's te zien!
Ik kwam er regelmatig als kind zijnde samen met mijn oma! Geweldig vond ik het! Er liep daar toch ook een koe rond met ruiter? Was dat niet die slechterik.. :+
En Ridder Graniet.. mij vertelde hij op een warme zomerdag dat hij ijsklontjes onder zijn harnas had zitten, toen mijn oma aan hem vroeg of hij het niet super warm had..

Ik kijk uit naar nog meer foto's! Ik vond het daar heerlijk.. was echt mijn droomwereld, had er ook wel graag willen werken.. helaas..



Ja, klopt! Dat was Stroe, de koe en daar reed Rak de reiger op. Op deze foto te zien:

Afbeelding

Ik vond ook nog een foto van Kos, hier het meest rechtse paard.


Afbeelding

En nog een foto van mezelf als jonkvrouwe, mooie tijd was dat toch :D

Afbeelding

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:17

Wat een leuk topic! Ooit wel eens in het LvO geweest maar is lang geleden, weet niet of Kos er toen nog was, denk het niet want ik was 4 toen hij overleed. Keek het wel altijd op tv :j Stond er speciaal vroeg voor op 's ochtends :')

Amable: Volgens mij heeft 1 van die witte shires (shires zijn t toch?) bij mij op stal gestaan. Is mij in elk geval verteld destijds dat de shire uit het LvO kwam.