Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

[AG]Beroemde paarden: Kos met de Snor

 
Profiel   

Enig idee wat zijn/haar naam was?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 10:24 



 
Profiel   

Als ik het goed heb onthouden was dat Neva (of iets wat daarop lijkt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 10:53 



 
Profiel   

Wat leuk die foto's :)
Ik ben vroeger vaak naar het Land van Ooit geweest, ook toen Kos er nog was.
Ben wel benieuwd of we ergens nog foto's hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 10:55 



 
Profiel   

Jinte schreef
Als ik het goed heb onthouden was dat Neva (of iets wat daarop lijkt)


Kan natuurlijk dat ze een andere naam gekregen heeft, maar de ooit paarden hadden eigenlijk allemaal 1 lettergreep namen. Dus bijvoorbeeld Zon, Stoer, Spier, Maan etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 10:58 



 
Profiel   

Amable schreef
Jinte schreef
Als ik het goed heb onthouden was dat Neva (of iets wat daarop lijkt)


Kan natuurlijk dat ze een andere naam gekregen heeft, maar de ooit paarden hadden eigenlijk allemaal 1 lettergreep namen. Dus bijvoorbeeld Zon, Stoer, Spier, Maan etc.


Net gevonden dat dat t geval is, ze heette eerst Zon

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 11:29 



 
Profiel   

Zon is al jaren mijn meisje. <3
En Dapper hebben we hier ook beiden paarden uit het land van ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 12:03 



 
Profiel   

Dapper schreef
Zon is al jaren mijn meisje. <3
En Dapper hebben we hier ook beiden paarden uit het land van ooit.


Wat leuk! Is ook al lang geleden dat ze destijds op dezelfde stal stond als ik. Weet wel dat het echt een onwijs lief paard was :j Heb er ook wel eens op gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 12:04 



 
Profiel   

Ze is nog steeds heel erg lief en echt een paard uit duizenden, ben zo blij dat ze bij mij terecht is gekomen.
Inderdaad haar vorige eigenaresse heeft haar toen Neva genoemd wij pakken een paard nooit zijn of haar naam af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 12:07 



 
Profiel   

Ooit één keer met mijn zoon naar het Land van Ooit geweest en we waren allebei eigenlijk alleen maar onder de indruk van de paarden. Zo gaaf dat Dapper een paar paarden heeft opgenomen! :j
Toen wij er waren, was het park al aan het 'afbouwen': het meeste was al 'gesloten'. Kos hebben we nog meegemaakt, wat een lieverd. Net als alle anderen, overigens. <3

Toen het nog op tv was, ergerden we ons alledrie dood aan 'Kleuntje het Klotekind', zoals mijn man haar noemde. Dus toen we in het park waren, hoopten we dat we dié NIET tegen zouden komen. :D Jean d'Orange was wel erg grappig, ook op het park. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 12:17 



 
Profiel   

Zelf ben ik een keer in t land van ooit geweest als begeleiding van een schoolreisje. Ik vond de filmpjes van kloontje nooit zo leuk dus leek me het park ook niks. Toen ik er was geweest vond ik het geweldig maar van een 2e bezoek is het nooit gekomen omdat het park failliet ging. Eeuwig zonde, zou mooi zijn als daar nieuw leven werd ingeblazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 12:45 



 
Profiel   

Wat leuk Dapper!

Amable, wat gaaf dat je daar gewerkt hebt..lijkt mij ook echt super leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 16:03 



 
Profiel   

Amable schreef
Ja, klopt! Dat was Stroe, de koe en daar reed Rak de reiger op. Op deze foto te zien:

[ [url=m/bplUAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond ook nog een foto van Kos, hier het meest rechtse paard.


[ [url=m/40xQM0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een foto van mezelf als jonkvrouwe, mooie tijd was dat toch :D

[ [url=m/4Sx7d7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaaa, die.. oh geweldig dit.. wat was ik onder de indruk dat je gewoon op een koe kon rijden! Echt leuk die foto's. Zo grappig om dit nu met "volwassen" ogen te zien.. hoe anders je wereld als kind zijnde kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 21:46 



 
Profiel   

Ik woon op 5 minuten fietsen van Het Land van ooit ! Ooit eens een sollicitatie gesprek gehad om daar de paarden te gaan verzorgen , maar omdat het toen al niet goed ging met het land van ooit namen ze alleen stagiaires aan. Kos met de Snor die vergeet ik nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 21:55 



 
Profiel   

Dapper schreef
Zon is al jaren mijn meisje. <3
En Dapper hebben we hier ook beiden paarden uit het land van ooit.


Ja, klopt inderdaad, dat wist ik wel, dat jij paarden uit Ooit hebt! Ik heb helaas nooit met de paarden gewerkt, maar wel fijn om te horen waar ze gebleven zijn :)

Shenavallie schreef
Ooit één keer met mijn zoon naar het Land van Ooit geweest en we waren allebei eigenlijk alleen maar onder de indruk van de paarden. Zo gaaf dat Dapper een paar paarden heeft opgenomen! :j
Toen wij er waren, was het park al aan het 'afbouwen': het meeste was al 'gesloten'. Kos hebben we nog meegemaakt, wat een lieverd. Net als alle anderen, overigens. <3


Als je er was toen het land aan het sluiten was (2007) dan kan je Kos niet meegemaakt hebben, die is in 1996 overleden.

Elisa2 schreef
Wat leuk Dapper!

Amable, wat gaaf dat je daar gewerkt hebt..lijkt mij ook echt super leuk.


Het was een mega ervaring. En de groep was zo hecht. Nu nog is er een besloten facebook groep voor oud-ooiters waar actief in gepost wordt (bijna 10 jaar na sluiting...) ooiters hadden zo veel hart voor hun land, ooit spullen, ooitste verhalen, huidige activiteiten van oud-ooiters, het komt allemaal langs, heel bijzonder. Er zijn ook genoeg oud-ooiters die niets liever zouden willen dan het Land van Ooit nieuw leven inblazen. Het is echt meer geweest voor eigenlijk iedereen dan "gewoon" een werkplek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-16 08:06 



 

Ik ben er nooit geweest :+ , ons te ver weg . Maar ik wou altijd zo graag , alleen ouders trapten er nooit in :P . Kos was wel een mooi dier met die grote snor , ik heb bij bokker Dapper jaren terug nog wel op een ooit paard een buitenrit gemaakt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 18:02 



 
Profiel   

Je hebt écht iets gemist Rebecca. Ik heb nog regelmatig heimwee :')

Ik heb trouwens nog wel oude ooit-boekjes met de liedjes en verhalen uit de shows. En: Ik was bij de bruiloft van Alfred Kwak en Winnie. Ik ken het liedje nog half :')

Alfred die gaat trouwen, Winnie is de bruid en wij, wij zijn er bij. Hieperdepiep hieperdepiep hieperdepiep hoera. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 18:11 



 
Profiel   

Ik ben er zondag geweest. Ik herkende echt helemaal niets meer. Zo vreemd terwijl ik er toch geweest ben. Het is echt zonde van zo' n mooi park.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-16 11:45 



 
Profiel   

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... =PAQECug5_

vrijdag wezen wandelen daar maar is niks meer te zien bijna
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen