Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

[AG] Je paard bokt bij het aangalopperen, wat nu?

 
Profiel   

Ja jonge paarden proberen het ook vaak uit, wat kan en mag en dan is bokken afleren wel zo handig. Anders krijg je inderdaad zulke gedrag zoals jij omschrijft Sizzle. Ik had er ooit een die daarmee succes had gehad met zadelmak maken, als je een beetje kon rijden en hem genoeg voorwaarts kon houden was er niks aan de hand maar iedere nieuwe persoon die er op stapte kreeg een boksessie...

Zo een met extreme singeldwang heb ik gelukkig nooit gehad, dat lijkt me ook geen pretje. Als het vanuit paniek gebeurd dan kan het behoorlijk link zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 08:44 



 
Profiel   

Ik weet zeker dat het paard waar ik vanaf gestort ben iets mankeerde. Die zat altijd ontzettend vol met spanning. De eigenaar vond dat ik niet zo moest aanstellen en dat er niet mee „getut“ hoefde te worden. Een jaartje of wat later heb ik vernomen dat hij zelf zijn arm gebroken had met datzelfde paard. Het paard was daar heel snel mysterieus „verkocht“.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 08:55 



 
Profiel   

Oja herkenbaar, zo een heb ik ook eens op m'n werk gehad. Paard had KS en de werkgeefster wist dat, als hij over de rug moest lopen kreeg hij zo'n pijn en paniek dat hij in paniek ging rennen. Ik wilde er daarom niet mee het bos in, ging ze het zelf doen en na twee maanden werd ie ook ineens opgehaald door een handelaar op een maandag. Ik weet zeker dat er iets gebeurd is maar dat kon ze mij natuurlijk niet meer vertellen nadat ze me voor van alles en nog wat uitgescholden had toen ik er niet mee het bos in wilde.

Mijn ervaring is trouwens ook dat paarden met extreme spanning in het lichaam vaak wat mankeren, veel KS maar ook een die een chronische slijmbeurs? ontsteking had in de hals.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen