Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[AG] Het mysterie van de afgeslachte Dartmoors

 
Profiel   

Bokt.nl
Algemeen

[ img ]
Dartmoor pony's. Foto: Andrew Wilkinson/Flickr/Bokt Wiki.


Al jaren lang maken de grazende Dartmoor pony's deel uit van het Engelse landschap. Maar wat nu als je nietsvermoedend van de natuur geniet tijdens een wandeling, en je komt een kudde tegen die ligt? De kudde ligt niet te slapen, maar ze zijn allemaal dood.

Dit overkwam Alan Hicks in 1977. Hij maakte een wandeling in Hollowcombe Bottom, bij Postbridge, met zijn gezin. Ze kregen de schrik van hun leven, toen ze een vreselijk tafereel tegenkwamen: vijftien dode pony's, allen met gebroken nekken en ruggen, en bloederige verwondingen.

De politie en de RSPCA, de Engelse dierenbescherming, die de melding van de dode pony's binnenkregen, konden niet verklaren wat het overlijden van de dieren veroorzaakte. Verschillende media in het Verenigd Koninkrijk, en ook over de hele wereld, kregen lucht van het tafereel, en al snel kwamen er mogelijke verklaringen: blikseminslag, satanische taferelen, vergiftiging, ondervoeding.

Er waren zelfs gelovigen, die beweerden dat de pony's werden opgeslokt door een enorme draaikolk, die werd veroorzaakt door een laagvliegende UFO, die ze vervolgens op de rotsen liet vallen. Deze theorie werd echter nooit onderzocht, zelfs niet toen in 2005, 2006 en 2007 zeven verminkte schapen werden aangetroffen bij Pew Tor. De gelovigen bleven volhouden aan de verklaring van buitenaardse wezens.

Paranormale groepen zeggen tijdens één van hun nachtelijke wakes flitsende lichten te hebben gefilmd, maar ze konden niet bewijzen dat deze flitsen van buitenaardse aard waren, en dat ze in verband konden worden gebracht met het de gruwelijke dood van de vijftien pony's.

De belangstelling voor de merkwaardige sterfgevallen doofde langzaam uit, en tot op de dag van vandaag, 45 jaar later, is nog steeds niet bekend wat de dood van de dieren veroorzaakte. De enige die het weet, is het natuurgebied waarin de pony's graasden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 19:51 



 
Profiel   

Serieus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 19:54 



 
Profiel   

_O- _O- _O- _O- komkommertijd heeft ook toegeslagen bij Bokt.nl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 19:59 



 
Profiel   

Wel jammer dat er over een stukje wat over dartmoorponys gaat een foto wordt geplaatst van bonte pony’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 19:59 



 
Profiel   

fohadie schreef
_O- _O- _O- _O- komkommertijd heeft ook toegeslagen bij Bokt.nl.

1 april valt laat dit jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:04 



 
Profiel   

Wacht even, ik heb een bericht ingestuurd wat een maand oud is, maar nog wel relevant en kreeg te horen dat dat te oud is. Maar een bericht uit 1977 wordt wel geplaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:09 



 
Profiel   

Alja schreef
Wel jammer dat er over een stukje wat over dartmoorponys gaat een foto wordt geplaatst van bonte pony’s.


Mijn gedachte ook.

Echter gebeurt het in Engeland helaas dat boeren hun hengsten die ze niet kwijt geraken de bergen in sturen.
Daardoor krijg je helaas kruisingen.

Precies hetzelfde gebeurde in Wales. Waar de echte mountain ponies nog liepen. En er ook een hoop bonte tussen zaten.

Zo ontiegelijk zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:17 



 
Profiel   

Ik ben nou wel benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is, vijftien pony's met gebroken nekken en ruggen is wel heel bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:51 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Wacht even, ik heb een bericht ingestuurd wat een maand oud is, maar nog wel relevant en kreeg te horen dat dat te oud is. Maar een bericht uit 1977 wordt wel geplaatst?

Dit bericht is van nu over 1977. Toch anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:48 



 
Profiel   

https://www.devonlive.com/news/history/ ... re-7236282 , ik vermoed dat het een vertaling is van dit bericht, dat is van 6 dagen geleden...

Jammer dat Bokt de link naar het oorspronkelijke artikel er niet bij plaatst, dat had duidelijkheid kunnen scheppen waarom het nu geplaats is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:49 



 
Profiel   

pillow schreef
Amber_anne schreef
Wacht even, ik heb een bericht ingestuurd wat een maand oud is, maar nog wel relevant en kreeg te horen dat dat te oud is. Maar een bericht uit 1977 wordt wel geplaatst?

Dit bericht is van nu over 1977. Toch anders.


Zoals het bericht er nu staat voegt het echt helemaal niks toe en kan het net zo goed uit een krant van jaren geleden komen.

Misschien dat het orginele bericht iets toe voegt maar aangezien bokt geen bronnen meer plaatst kun je dat van uit hun niet weten.

Ja dan moet je zelf googlen of doet een andere bokker dat voor je maar nieuwswaardig is dit bericht niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:52 



 
Profiel   

Vreemd verhaal. Er is ook een boek van: Killers on the More van Mike Freebury. Maar als ik hier lees komt het wel vaker voor daar http://news.bbc.co.uk/local/cornwall/hi/people_and_places/nature/newsid_9398000/9398134.stm

Bij andere berichten lijkt het ook wel op het dumpen van dode (voorheen verwaarloosde) pony's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 06:20 



 
Profiel   

Ik vind dit dus wel een leuk artikel en er staat ook duidelijk de tag AG (=achtergrond artikel) voor.

Wel vind ik ‘m niet prettig leesbaar. Komma’s voor het woord ‘en’ leest onprettig. Sowieso zoveel komma’s leest niet prettig.

Neem nu deze zin:
Citaat
Er waren zelfs gelovigen, die beweerden dat de pony's werden opgeslokt door een enorme draaikolk, die werd veroorzaakt door een laagvliegende UFO, die ze vervolgens op de rotsen liet vallen.


Herschrijf dat eens, bijvoorbeeld:
Citaat
Een groep gelovigen beweerde dat een laagvliegende UFO de pony’s omhoog haalde in een enorme draaikolk en vervolgens liet neerkomen op de rotsen.


Veel prettiger leesbaar.

Of
Citaat
Paranormale groepen zeggen tijdens één van hun nachtelijke wakes flitsende lichten te hebben gefilmd, maar ze konden niet bewijzen dat deze flitsen van buitenaardse aard waren, en dat ze in verband konden worden gebracht met het de gruwelijke dood van de vijftien pony's.

Dit leest echt niet fijn :n

Maar maak er van:
Citaat
Paranormale groepen beweren dat zij tijdens één van hun nachtelijke wakes lichtflitsen hebben gefilmd. Ze konden echter niet bewijzen dat deze flitsen van buitenaards leven afkomstig waren en enig verband hadden met de gruwelijke dood van de dartmoorpony’s.


Tip aan Bart: laat je redactieleden eens een cursus ‘Helder schrijven’ of vergelijkbare cursus volgen. Daarin leer je dezelfde boodschap schrijven op een prettig leesbare manier. Daar gaan zij en Bokt als nieuwsplatform zoveel plezier aan hebben.

En nee, dit alles is niet bedoeld als sneer, maar als tips en advies voor fijn leesbare artikelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 07:04 



 
Profiel   

Vecna! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 07:19 



 
Profiel   

Vecna? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 07:33 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Vecna? :o?

Beetje cryptisch
https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:19 



 
Profiel   

Oooh :')
Ik word oud _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:20 



 
Profiel   

Jij niet alleen geloof ik...;-b

Tja, ik vind zoiets dan wel weer machtig interessant. Ik wist dit niet en vraag me echt af hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. Lijkt me echt luguber als je zoiets vind. Een paard breekt zijn nek en rug niet zo maar..en dan allemaal? Bizar! En die verminkte schapen..hadden die dezelfde verwondingen?

Kan een blikseminslag zoiets veroorzaken? of een mini tornado misschien? ik vind het intrigerend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:36 



 
Profiel   

Hoewel ik kritisch heb gereageerd vind ik het een interessant verhaal en leuk om te lezen. Alleen is het geen nieuws

Misschien zou een intro erbij kunnen of een tag in de titel dat het om iets historisch gaat.
Ik denk oprecht dat dat een leuk fragment van de nr zou kunnen zijn om historisch interessante stukken te plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:44 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Daihyo schreef
Vecna? :o?

Beetje cryptisch
https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna


Nee niet cryptisch. Is uit Stranger Things. Blijkbaar geen Stranger Things fans hier in het topic. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:56 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Hoewel ik kritisch heb gereageerd vind ik het een interessant verhaal en leuk om te lezen. Alleen is het geen nieuws

Misschien zou een intro erbij kunnen of een tag in de titel dat het om iets historisch gaat.
Ik denk oprecht dat dat een leuk fragment van de nr zou kunnen zijn om historisch interessante stukken te plaatsen

Er staat een tag in de titel: [AG]. Dat staat voor AchterGrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 09:02 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Amber_anne schreef
Hoewel ik kritisch heb gereageerd vind ik het een interessant verhaal en leuk om te lezen. Alleen is het geen nieuws

Misschien zou een intro erbij kunnen of een tag in de titel dat het om iets historisch gaat.
Ik denk oprecht dat dat een leuk fragment van de nr zou kunnen zijn om historisch interessante stukken te plaatsen

Er staat een tag in de titel: [AG]. Dat staat voor AchterGrond.


Excuus dan zit ik niet goed op te letten :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 09:03 



 
Profiel   

https://www.terriwindling.com/blog/myth_folklore/page/19/

Al zoekende naar de verhalen over de pony's bij deze link gekomen.
Een bijgelovig volkje in de Moorlanden zo te lezen. Zelfs de pony's zijn daar bijgelovig, zo te lezen. :')

Sinds 1977 duikt het verhaal iedere zoveel jaar weer op in de media. Best bijzonder. Zie ook deze link https://www.legendarydartmoor.co.uk/ufo_ponies.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 09:22 



 
Profiel   

Haha lijkt me sterk dat ze vermoord zijn door pixies...

Wel apart dat verband met die schapen die dus op dezelfde plek overleden zijn..en die lichten s"nachts. Op skinwalker ranch waar er ook animal mutilations hebben plaats gevonden zijn diezelfde vreemde lichten te zien s"nachts. https://www.history.com/news/cattle-mut ... ranch-ufos

Wat daar raar is, is dat er soms enorm veel straling is..er een bepaald mineraal in de grond gevonden is wat ook in de grond zit bij de Bermuda driehoek. En een koe die in eens dood ging nadat er zo'n licht in de lucht was aan een acute longontsteking ook vol straling zat en het karkas dus door geen enkel dier of insect aangeraakt werd na het overlijden. Zelfs een jaar na dato niet.

Dus begrijpen kan ik het niet..maar vind het wel intrigerend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 10:02 



 
Profiel   

En wederom geen bronvermelding. Dit toont wel aan dat jullie niets met de kritische geluiden doen uit het andere topic.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen