Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[AG] Tips om je paardenleven meer in balans te brengen

 
Profiel   

Is dit een artikel van de Speld? :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 14:17 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Wie heeft dit geschreven? :D

Uitmesten als het eten klaarstaat? Dan koken de aardappels over. Of is het vlees straks zwart. Paarden aan huis zorgt er juist voor dat het rijden op een lager pitje staat. Want in een huis is er altijd wat te doen (thuiswerken, huishouden). En faciliteiten in winterperiode zoals geen rijbak of bestrating maakt het iets minder aantrekkelijk om je zadel erop te gooien O:)


Multicooker? :)* :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 15:59 



 
Profiel   

Macs schreef
Is dit een artikel van de Speld? :+


:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 16:22 



 
Profiel   

Ach joh, voor de gemiddelde Amerikaan is 'eten koken' iets kant en klaars in de magnetron mikken. Daar kan weinig aan fout gaan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 16:22 



 
Profiel   

Voor de FEI is t waarschijnlijk al heel wat dat ze zich bekommeren om de recreatieruiter :o ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 16:40 



 
Profiel   

Selina schreef
Hahaha tip 3. Als iemand 2 miljoen voor me heeft?
Plus dat ik niet in de ochtend kan rijden want dan moet ik namelijk naar m’n fictieve fulltime baan die ik sowieso zou moeten hebben met paarden aan huis om die hypotheek te kunnen betalen :+

‘ 3. Houd je paard aan huis
Houd je paard aan huis als dat kan, of stal hem vlakbij huis. Hierdoor kan je een belangrijke tip in de praktijk brengen: rijd 's ochtends vroeg. Zelfs als de rest van de dag niet gaat zoals gepland, heb je in ieder geval al gereden. Al je uit bed gerold komt, kan je rijden, douchen en de dag beginnen. ‘


Nog afgezien van het wat absurde idee dat je dan tijd overhoudt... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 16:49 



 
Profiel   

Prachtig artikel! Ik ga gelijk een stalhulp huren en een schoonmaker voor in huis en iemand die mijn eten in de gaten houdt als ik op stal ben om klusjes te doen!!

-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 18:12 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Prachtig artikel! Ik ga gelijk een stalhulp huren en een schoonmaker voor in huis en iemand die mijn eten in de gaten houdt als ik op stal ben om klusjes te doen!!

-O-


Die stalhulp doet dan natuurlijk de klusjes hè! En zadelt je paard alvast. Opstappen en wegrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 18:19 



 
Profiel   

10. Zoek een andere baan
Als je geen doorgroeimogelijkheden hebt in je baan, en het is gewoon een manier om te kunnen leven, zou een andere functie, met meer tijd om paard te rijden, dan beter bij je passen? Misschien heeft een andere baan, met een minder veeleisende baas, flexibele werktijden of een andere locatie, een gunstig effect op paardrijden.



Mag hopen dat je ook een baan zoekt om iets te doen wat je echt leuk vindt. Ik dacht dus echt dat het satire was. Man man man

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 18:32 



 
Profiel   

Macs schreef
Is dit een artikel van de Speld? :+


:')

Het meest bijzondere aan dit artikel vind ik dan dat het tips zijn om je paardenleven in balans te brengen. Maar als ik dan naar de tips kijk, zijn het enkel tips hoe je meer kan rijden. Dat heeft niet per se met balans te maken toch?

Als ik met de kruiwagen door t land hobbel en de 2 kleintjes komen constant knuffels scoren en kletsen, dan vind ik dat minstens zo fijn als wanneer we aan t werk zijn :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 18:37 



 
Profiel   

Een van de meest domme artikelen die ik hier gelezen heb.
En dan ben ik al 20 jaar een bokker haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 21:39 



 
Profiel   

Ik ben het met 1 punt wel eens als het om de paarden thuis hebben staan gaat en je wedstrijd ruiter bent. Dat is het rijden in de ochtend.
Ik doe dat ook het liefst want als de dag vorderd en ik ben al met andere dingen bezig geweest dan heb ik smiddags geen zin om nog te gaan trainen met mijn paarden. Ze staan op de dag toch buiten denk ik dan om er makkelijk af te komen.... Smorgens heb ik altijd de zin en vooral de energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 05:24 



 
Profiel   

Dream on :D

Serieus? dit neem je toch niet serieus ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 10:01 



 
Profiel   

Mkango schreef
10 tegen 1 dat de schrijfster van dit stuk Amerikaanse is. :')

Edit: wat zei ik? :))
[ Afbeelding ]


Ik dacht al: wat maakt het voor ons nou uit wat in Zuid-California gangbaar is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 12:37 



 
Profiel   

Danique_G schreef
10. Zoek een andere baan
Als je geen doorgroeimogelijkheden hebt in je baan, en het is gewoon een manier om te kunnen leven, zou een andere functie, met meer tijd om paard te rijden, dan beter bij je passen? Misschien heeft een andere baan, met een minder veeleisende baas, flexibele werktijden of een andere locatie, een gunstig effect op paardrijden.



Mag hopen dat je ook een baan zoekt om iets te doen wat je echt leuk vindt. Ik dacht dus echt dat het satire was. Man man man

Word groom. Of hoefsmid. _/-\o_
Echt, uit welke koker komt dit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 13:00 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Prachtig artikel! Ik ga gelijk een stalhulp huren en een schoonmaker voor in huis en iemand die mijn eten in de gaten houdt als ik op stal ben om klusjes te doen!!

-O-



Ik heb al een hele flexibele werkgever maar als ik nou iemand inhuur voor mijn werk heb ik nog meer tijd. Dan kan er wel weer 1 bij ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:05 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
Het goede nieuws is dat we vandaag wel weer hebben gelachen :+

Citaat
Een paard bijrijden is een geweldige manier om de voordelen van eigendom te krijgen, met minder verantwoordelijkheden en hoofdpijn.


Als jurist krijg ik wel hoofdpijn van deze zin overigens...

Als niet jurist ook hoor, troost je. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:14 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Prachtig artikel! Ik ga gelijk een stalhulp huren en een schoonmaker voor in huis en iemand die mijn eten in de gaten houdt als ik op stal ben om klusjes te doen!!

-O-

Ik ga even een ander huis kopen met land. Oh ja, en een paar paarden erbij, anders staat Pony alleen en dat is zielig.
Moeten man en kind ook wel willen meeverhuizen anders gaat het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:15 



 
Profiel   

rien10 schreef
Nicky1963 schreef
Prachtig artikel! Ik ga gelijk een stalhulp huren en een schoonmaker voor in huis en iemand die mijn eten in de gaten houdt als ik op stal ben om klusjes te doen!!

-O-

Ik ga even een ander huis kopen met land. Oh ja, en een paar paarden erbij, anders staat Pony alleen en dat is zielig.
Moeten man en kind ook wel willen meeverhuizen anders gaat het niet.

Nee, volgens het artikel moet je je gezin een verkorte cursus paardrijden aanbieden zodat ze het leuk vinden en achter je keuzes staan en je de paardensport in gezinsverband kan doen, wat weer tijd scheelt {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:22 



 
Profiel   

Oh, maar dochter is actief in de paardensport (we doen haar pony samen) en manlief kan ook rijden en verzorgen. Dus dat zit wel goed. Nou, dan heb ik dat al voor elkaar in ieder geval. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:24 



 
Profiel   

Selina schreef
Hahaha tip 3. Als iemand 2 miljoen voor me heeft?
Plus dat ik niet in de ochtend kan rijden want dan moet ik namelijk naar m’n fictieve fulltime baan die ik sowieso zou moeten hebben met paarden aan huis om die hypotheek te kunnen betalen :+

‘ 3. Houd je paard aan huis
Houd je paard aan huis als dat kan, of stal hem vlakbij huis. Hierdoor kan je een belangrijke tip in de praktijk brengen: rijd 's ochtends vroeg. Zelfs als de rest van de dag niet gaat zoals gepland, heb je in ieder geval al gereden. Al je uit bed gerold komt, kan je rijden, douchen en de dag beginnen. ‘


Ik denk dat het hoe dan ook goedkoper is om je paard wel op de Veluwe te stallen en zelf niet op de Veluwe te gaan wonen }>
Wel het uitrijgebied maar niet de kosten van een (veel te duur) huis.

In die zin heb jij het nog niet zo slecht bekeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:51 



 
Profiel   

Omg wat een vreemd artikel weer dit… maar idd dus geschreven door een Amerikaanse… verklaart wel wat. Al deze opties zijn alleen voor meer rijden en nog meer kosten… heeft niets te maken met meer balans :’)

En nee ik rijd momenteel ook niet super veel, omdat het inderdaad druk zat is met fulltime baan, eigen bedrijf parttime ernaast en de zorg voor de paarden. Maar ook gewoon lekker rondje mesten of klussen en knuffelen zijn heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 05:48 



 
Profiel   

De paarden zien ons al aankomen :') . Nee zonder dollen, ik heb mijn paard verhuisd van een stal op 50km naar eentje op 12. Heerlijk. Nadeel is nu dat ik zelf moet mesten en hooinet vullen. Waardoor de netto rijtijd niet echt is verbeterd. Tel daarbij op dat ik 15 weken zwanger ben, en paardlief geniet van haar heerlijke sebattical :)) := .

Ik heb een bijrijdster en net 2 Pennymeisjes aangenomen, die niet gaan rijden maar vooral lekker gaan tutten. Ik hoor Joy niet klagen hoor... :+

Ik denk dat de balans vooral zit in je hoofd. Heb je vrede met 1 tot 2 keer per week rijden, of wil je 5 dagen trainen voor de sport. En ja, daarbij koet je afwegingen maken met andere dingen die ook belangeijk zijn in het leven. Zoals gezin en werk. Het gaat er vooral om hoe je je zelf voelt bij je schema. Als je er stress van krijgt moet er iets veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 06:02 



 
Profiel   

Goh die eerste twee tips waren nog soort van interessant. Maar het ging snel bergaf daarna :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 06:20 



 
Profiel   

Haha wat een vreselijk slecht artikel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 06:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen