[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:28

ha, esther , zoals je kunt zien had ik ook al op deze onzin gereageerd :( hoe kómt ze erbij -O-

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:27

Nevada schreef:
Yipee schreef:
Wat een geweldig topic met prachtige paarden! Ik ben gek op bonte paarden en dan vooral paints. Stuk voor stuk mooie paarden hebben jullie! :p

Als ik ooit eens een gelukkige eigenaar van een paard mag zijn, wil ik ook heel graag een paint. :D



Welkom in dit topic! :D :j


Idd welkom!


En mij lijkt het toch ook wel dat er rekening mee gehouden wordt, diegenen die ik hier op bokt tegen kom toch, en ik volg toch geregeld topics over leuke-kleurtjes-drachtige-mini-merries :D


Nevada, prachtig he die 2, zowel moeder als dochter! Ik had Joowtje ook eens nieuwe foto's gevraagd van kleine Diva, ik was zó benieuwd hoe ze uitgegroeid was. Echt heeeeel mooi dus <3


Coloured schreef:
Ja :j , Onze zilverappel zwarte merrie is drachtig van onze eigen bay dun overo hengst! Het wordt hun beider eerste veulen. Spannend!



Oooh spannend, ook een heel leuke combi! En ook mogelijk een grullo overo dus :D ik kijk echt uit naar de eerste hier in het topic, aangezien we dat allemaal toch wel zien zitten denk ik he? :D :P

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:33

Ik kijk ook uit naar weer prachtig gekleurde veulentjes. Wel posten hoor die foto's.

Hier geen veulen van mijn "GETESTE" LWO-overo minimerrie. Zij mag een jaartje leeg blijven.
Wie weet volgend jaar met mijn bruine amerikaans kampioenshengstje Kid. <3

Welkom Yipee. Leuk dat je ook volgt.

Spicegirl. Zou jij misschien eens voorbeelden kunnen geven in de miniwereld welke bewust een keuze hebben gemaakt met een lwo plus maal een lwo plus minipaardje? Wellicht ken ik die paardjes en hun eigenaren. En kan ik er een uitleg aangeven of je goed of fout zit. Weet zelf namelijk wel aardig goed waar de bijzondere lwo plus paardjes zitten. In elk geval van de serieuze fokkers. ;)

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:40

Coloured, ik ben zeer benieuwd wat voor veulen daar uit komt :D :D


Mijn paint Indian Rockin' Color (oftewel Rayo)
Afbeelding


@ de hengstenvraag op de vorige pagina, mijn all time favourite hengst is Te N Tes Gamble, Black Overo, dus hij is wel OLW+.. Die zou je alleen op een OLW- merrie kunnen zetten. Heb trouwens geen idee of deze hengst überhaupt nog wel dekt. Maar als ik een quartermerrie had gehad, dan had ik het wel geweten <3 Linkje naar foto's van hem: http://painthorse.ch/tentesgamble/gallery/index.php

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:44

Moderatoropmerking:
Dit is een foto-topic, dus offtopic geklets is niet de bedoeling. Voor offtopic/gezellig geklets hebben wij de huiskamer. Je mag hier alleen op een foto reageren, en niet naar aanleiding van een foto.
Een reactie als "Wow, wat ziet Pietje er goed uit zeg! Hij is echt heel erg opgeknapt sinds hij bij jullie staat! +:)+ " is een directe reactie op een foto, en dus toegestaan. Een reactie naar aanleiding van een foto "Jee wat is Pietje veranderd. Hoe is hij ook maar weer bij jullie gekomen? En wat heb je met hem gedaan?" is niet toegestaan. Door dit soort vragen 'lok' je andere off-topic reacties uit, daarnaast is het niet een reactie óp de foto, maar naar aanleiding van de foto.

Zouden jullie vanaf nu ontopic willen blijven reageren?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:37

Kunnen we dan misschien beter verplaatsen naar een plek waar kletsen ook mag maar waar we ook foto's mogen laten zien?

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:39

maak een Overo-huiskamer erbij!

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:01

Moderatoropmerking:
Coloured schreef:
Kunnen we dan misschien beter verplaatsen naar een plek waar kletsen ook mag maar waar we ook foto's mogen laten zien?


Daarvoor zouden jullie inderdaad een huiskamertopic kunnen openen. Echter is een huiskamertopic niet bedoeld om helemaal vol te plaatsen met foto's. Af en toe een foto spammen kan prima, maar dit topic is speciaal bedoeld om foto's met andere Overo liefhebbers te delen en te reageren op elkaars foto's.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:59


Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:36

Nog eens een fototje voor de liefhebbers :)
Onze Arany zn knappe overo-zoon. Ik vind hem echt pràchtig getekend <3

Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:19

Wauw, wat een knapperd. Daar teken ik voor als ik volgend jaar zo'n overo uit een van onze merries krijg. <3 <3

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:22

Hij is zóóó gaaf Tinniie :~ :~

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:41

Dan ook maar even hier een foto van ons frame overo getest merrieveulen van dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:51

prachtig veulen <3

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:03

Heel mooi! Haar lichte manen beginnen ook echt door te komen he :) Die gaat super mooi uitgroeien denk ik.

Zijn er nog mensen die volgend jaar misschien(hopelijk) een overotje verwachten? :)

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:14

Tinniie schreef:
Heel mooi! Haar lichte manen beginnen ook echt door te komen he :) Die gaat super mooi uitgroeien denk ik.

Zijn er nog mensen die volgend jaar misschien(hopelijk) een overotje verwachten? :)

ja ik :D , mijn nieuwe merrie is door een frame overo gedekt, dus wie weet, kan een hele mooie uitkomen :j

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:15

Morgen worden de merries hier voor het laatst gescand. Als ze allemaal nog drachtig zijn dan zijn er drie merries die een overo-veulen kunnen geven in 2016. En bij jou Tinniie?

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:44

Wauw, mooi kind van Arany, Tinne!! <3
Die had ik anders nog niet op FB gezien, gemist denk ik?? ;-)
Maar prachtig!!

Ook een mooi veulenkind hoor Coloured! Leuk zo met die brede bles! Wie is haar paps eigenlijk, Coloured?

Voor mij voor volgend jaar helaas helemaal geen veulen.... Mijn grullo QH merrie was drachtig van mijn zwarte hengst, maar ze heeft het helaas verworpen.... |(
Maar ik hoop mijn black overo Shelby volgend jaar wel te kunnen laten dekken/insemineren door een mooie hengst, dus wie weet komt er een overo veulentje bij ons in 2017 :))

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:02

dit is de combi <3


Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:32

Ooh spannend Coloured, dat moet toch lukken dan met 3 kansen :D

Jolandje, super leuk ik volg je topic :) Misschien wel een dubbel creme overotje :D

Spijtig Nevada! Volgend jaar hopelijk meer succes :) Ja op Arany's pagina staan er verschillende foto's van hem. Hij is echt super getekend, zowel langs beide zijkanten als in vooraanzicht. Hij is echt een van de leukst getekende overo's die ik al gezien heb :D

Hier 1 kansje, Jade mijn smoky black solid (maar overo dragende) merrie is drachtig van een cremello splash 1 hengst. Dus hopelijk vlekjes! :)

Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:58

aaah leuk weer. Wat zal het worden??

Ik verwacht ook 1 mogelijke overo.


Afbeelding
x

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:28

tiniiee, zou best kunnen, ze dragen allebei creme :j

die hengst :wow: :wow: :wow:

aaah daar is knappe chakira weer , ben ook erg benieuwd naar haar Kid veulen

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:27

Nevada schreef:
Ook een mooi veulenkind hoor Coloured! Leuk zo met die brede bles! Wie is haar paps eigenlijk, Coloured?


Onze eigen hengst.

Afbeelding

En wat balen dat je merrie verworpen heeft! Zo vervelend! Was ze ook op 6 weken gewoon nog netjes drachtig met een kloppend hartje?
Welke hengst heb je in gedachten voor volgend jaar?

jolandje en stal_HD ook kans op een overo veulen volgend jaar, spannend en gave combi's!

Hier de merries voor de laatste keer gescand. Van de 5 waren er nog 4 drachtig. En wat denk je wie verworpen had? Helaas de paintmerrie. Nu keuzes maken, dus wellicht gaat ze verkocht worden. ;( Netjes 2 keer gescand na inseminatie en prachtig drachtig met een kloppend hartje en nu zit er niks meer in. Helaas.
http://www.colouredhorses.nl/wp-content ... -Large.jpg

@Tinniie, dat gaat vast een knapperd worden!

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:25

Ooh spijtig seg coloured... Ik vind haar ook echt geweldig. Spijtig dat wij hier niet meteen eentje erbij zoeken... Het was wel een beetje een speciaal paardje dacht ik he?

Als je een advertentie hebt moet je het linkje maar even doorsturen misschien kom ik wel iemand voor haar tegen..

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:40

Ik ga het allemaal eens goed overwegen. Het is zo weer volgend voorjaar. Als ik haar dan vroeg laat dekken, dan komt het ook weer helemaal goed. Ze is zeker speciaal: dun + creme + frame overo bij elkaar in één APHA merrie kom je niet vaak tegen. :)