Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 300 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

 
Profiel   

Omdat een soortgelijk topic blijkbaar nog niet bestaat en paarden met dit patroon de mooiste zijn die er bestaan (naar mijn bescheiden mening dan toch 8-) ) Vond ik het wel eens tijd om hier een topic over te openen.

Deel de foto's van jou (frame) overo met andere liefhebbers, zowel paints, mini's, kruisingen,... zijn welkom.
Of laat ons mee aftellen als je een veulen verwacht dat mogelijk overo zal zijn.


Ik zal de spits afbijten met Broker, een prachtige 10-jarige paint merrie:

[ img ]
[ img ]



Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-09-13 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TAG toegevoegd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-12 15:35 



 
Profiel   

mijn mini tovero hengstje SKS Wynns Legacy Yuma( 84 cm.) hij heeft dit jaar 2 merries gedekt , ik hoop dat daar een veulen met blauwe ogen uitkomt, vind ik zó gaaf, dit jaar had mijn smokeyblack merrietje een valk overo veulentje, ze is getest op LWO+ , helaas heeft ze alleen maar een paar witte haartjes op haar voorhoofd :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-12 13:24 



 
Profiel   

Leuk Topic tinniie!
Zal ik ook ff wat foto's van mijn beide overo dames plaatsen :D
Mooie dame overigens, die Broker van jou <3

Komen hier wat foto's van mijn bijna 22-jarige sorrel overo (with flaxen manes and tail) merrie Julie Bug:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En uiteraard wat foto's van mijn grootste trots, mijn jonge black overo merrieveulen Sheza Miss Lady Bug, oftewel SHELBY:

Hier is ze nog geen 24 uur oud:
[ img ]

Hier is ze ongeveer 2 weekjes oud (en is ze ontzettend aan het slijmen bij mijn zwager, ha ha :D ):
[ img ]

Hier samen met mijn schoonzusje:
[ img ]

Hier is ze professioneel gefotografeerd door Monica86 en is ze ongeveer 2 maanden oud:
[ img ]

En dit zijn mijn meest recente foto's van haar, deze zijn ergens in november genomen:
[ img ]

[ img ]

Ik zal eens kijken of het mij vandaag nog lukt om nog weer wat recente foto's van haar te maken, ze is nu ruim 8 maanden oud en ze is een vreselijke smeerpoets, dus weet niet of ze wel mooi worden, ha ha :D
Ook zal ik jouw linkje ff doorplaatsen in een huiskamer-topic (van mijn hengst King Of Lynxs), daar zijn namelijk nog een paar overo-liefhebbers die, je raadt het al, ook een overo nakomeling van King en Julie hebben. :j

Ik hoop dat zij ook ff een stel mooie pics van hun overo's willen gaan plaatsen hier, het is toch een leuk topic daarvoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-13 13:29 



 
Profiel   

Hoii :D hier ook een trotse "overo" baas! 8-)

Even voorstellen..

Kings Blue Eyed Romeo a.k.a. Bruce
foto 1: fotoshoot 4-7-2010 samen met zijn moeder Julie Bug
[ img ]
foto 2: fotoshoot 4-7-2010 overal vlekken...
[ img ]
foto 3: 2011
[ img ]
foto 4 : 2012
[ img ]
foto 5: 2012
[ img ]
foto 6: 2013 eerste keer aan het werk met zadel op zijn rug
[ img ]

Bruce is erg leergierig en een grote kroelkont.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-13 19:20 



 
Profiel   

Leuk topic! Wat een mooie paints hier zeg <3

Ik heb ook een overo paint, sorrel overo.
Meet Rayo :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:07 



 
Profiel   

prachtig!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:17 



 
Profiel   

oooh die Shelby!! Wat een plaatje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:21 



 
Profiel   

WWWWAAAUUWWW!!! Mooi hoor die Rayo van jou! <3
Ook een mooi halster trouwens, zijn die "knoopjes" op het neusgedeelte van rawhide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:21 



 
Profiel   

catzkillz schreef
oooh die Shelby!! Wat een plaatje! <3



:o
THNX catkillz! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:22 



 
Profiel   

owww Rayo is ook prachtig zeg..hoe oud is ie ?

En net als Bruce 1 bruin en 1 blauw oog <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:39 



 
Profiel   

hee grappig Julie Bug twee keer achter elkaar met een andere nakomeling. Ik vind Shelby zo mooi <3 had haar geboortetopic toen al gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:42 



 
Profiel   

Ja wat een mooie paardjes allemaal! :)

@Jolandje: Wanneer zijn je merrietjes uitgerekend? Ik zal voor je meeduimen eentje met blauwe ogen ;)

@ Nevada: Jij hebt precies al veel geluk gehad met jouw overo merrie he? Nog maar weinig solids? Broker heeft de laatste 2 keren een solid smoky black en solid dunskin gegeven, wel beide olws positief getest.
Ze is nu terug drachtig van onze dunskin hengst en haar smoky black dochter ook, dus duimen voor vlekjes :)
Ook jouw grullo merrie vind ik prachtig! Mijn ultieme droompaard is een grullo overo paint merrie met blauwe ogen :) Enkel een beetje moeilijk te vinden..

Leuk om te zien hoe verschillend de vlekken doorgegeven kunnen worden, Shelbie net haar mama en Bruce zoveel wit! En die vlekken aan zijn ogen zijn zó leuk :D

En Rayo ook al zo'n knapperd! Ook bijzonder dat hij 3 witte benen heeft, zie je ook niet zo dikwijls he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:45 



 
Profiel   

Julie Bug heeft 7 kids en alle 7 zijn ze anders..echt zo gaaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 11:45 



 
Profiel   

Klopt Tinniie, dat Julie al 7 hele bijzondere kinderen gegeven heeft, by the way kom ik er net achter dat zij al 8 kinderen op de wereld gezet heeft overigens *\o/*
Waarvan 2 bij de vorige eigenaren van Julie. Dit waren een sorrel overo merrietje en een black overo hengstje.
Bij mij heeft Julie een dunalino (= palomino met aalstreep en zebrastreepjes, dus de dun-kenmerken) solid merrietje gegeven (deze is een dochter van de dunalino hengst (ondertussen ruin) Bo Knows Hollywood), daaropvolgend een sorrel overo hengstje (die in mijn Avatar staat!), een black solid hengstje, een loud coloured sorrel frame overo hengstje (Jawel, Bruce die ook in dit topic staat :D ), een sorrel overo hengstje en als echte "kers op de taart" mijn mooie black overo merrietje Shelby!!
Ben echt REUZE trots op mijn diva Julie, zij is een op en top moedertje. Jammer genoeg wil ik haar door haar oudere leeftijd niet meer laten dekken, maar Shelby is toch eigenlijk de mooiste "afsluiter" die je je maar bedenken kunt toch?? :)

Jammer dat Broker 3 maal een solid gegeven heeft, gelukkig wel allemaal met een prachtig kleurtje :j
Maar goed, je moet gewoon idd wat geluk hebben met het fokken van overo's, je hebt gewoon nu eenmaal 50% kans op eentje met vlekjes.
Maar ik ga heel hard voor jou duimen hoor, dat je nu veulens met vlekjes gaat krijgen!
Door welke hengst is jouw smokey black merrietje gedekt dan?? Ook door jouw dunskin hengst??

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:10 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ja wat een mooie paardjes allemaal! :)

@Jolandje: Wanneer zijn je merrietjes uitgerekend? Ik zal voor je meeduimen eentje met blauwe ogen ;)

mijn amerikaanse merrietje is uitgerekend eind maart, uit die combinatie kan geen overo komen,maar de nmprs smokey black merrie joanna is 29 mei uitgerekend en die is drachtig van mijn tovero hengstje yuma, en daar kán een overootje met blauwe ogen uitkomen, heel spannend :D
in mijn onderschrift staan de links naar hun topicjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:19 



 
Profiel   

Misschien een hele onnozele vraag, maar betekent overo blauwe ogen ? Mijn bonte AMHAtje heeft 1 blauw oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:21 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Misschien een hele onnozele vraag, maar betekent overo blauwe ogen ? Mijn bonte AMHAtje heeft 1 blauw oog.


Onnozele vragen bestaan niet hoor! Is alleen maar goed dat je vraagt :j

Nee, overo is een bont-patroon dat vast is gelegd in de genen. Veel overo's hebben idd blauwe ogen, maar dat is geen kenmerk van een overo, want je hebt ze ook met alleen bruine ogen. Een blauwe ogen kan ook bij het tovero- of het tobiano- of sabono-patroon wegkomen.
Jij zult dus naar de voorouders van jouw AMHA-tje moeten kijken of deze een bont-patroon hadden en zo ja, welk bontpatroon. Dit staat vermoedelijk vermeld op de papieren van jouw AMHA. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:26 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Misschien een hele onnozele vraag, maar betekent overo blauwe ogen ? Mijn bonte AMHAtje heeft 1 blauw oog.

hannah ik denk niet dat dream girl overo is, maar dat kun je laten testen, yuma is getest en is tovero, tobiano overo dus, hij heeft zelf geen blauwe ogen ( jammer :+ ) maar kan ze dus wel doorgeven, net als zijn vader wynn, die heeft ook bruine ogen , maar geeft elk jaar wel een veulen met blauwe ogen door

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:31 



 
Profiel   

Ja idd, blauwe ogen kunnen gemakkelijk een paar generaties overslaan, Broker heeft nog geen enkel veulen met blauwe ogen gehad..

De smoky black merrie is ook drachtig van onze dunskin hengst. Zij is ook homozygoot zwart, dus daar zijn wel enkele leuke kleurtjes mogelijk :)

Shelby is inderdaad een héle leuke afsluiter én mooie opvolger :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 12:46 



 
Profiel   

Ja, wat grappig kan het soms zijn he? Blauwe ogen!
Julie heeft geen blauwe ogen en mijn zwarte Quarter hengst King ook niet, kun je nagaan dat ik ff heel raar op mijn neus keek toen bleek dat Bruce 1 blauw en 1 bruin oog had, ha ha :D
Maar het staat 'm onwijs mooi dat blauwe oog, vooral met dat mooie eye-liner randje er om :j

Oke, dan ben ik zeker errug benieuwd naar de kleur zeg!!
Is jouw smokey black merrie wel genetisch bont dan?? Want anders wordt de kans op een bont veulen uit een Quarter hengst wel klein...
Als het goed is, kun je je merrie op het overo gen laten testen, dan is zij waarschijnlijk genotypisch wel bont (als je geluk hebt!), maar fenotypisch (dus haar uiterlijk) niet. Zou wel heel mooi zijn, want dan heb je gewoonweg een grotere kans op een vlekkenkind *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 13:40 



 
Profiel   

By the way: wat betreft mijn grullo merrie, er staat bij mij in de buurt een prachtige black overo PH hengst ter dekking!
Hij heeft afgelopen jaar voor het eerst gedekt en ik wil even kijken hoe zijn nakomelingen er uit zien, maar ik zit met hem in mijn hoofd voor mijn grullo merrie voor eventueel volgend jaar.
Ik wil ook nog gaan uitzoeken of deze hengst eventueel homozygoot voor zwart is (hij heeft namelijk een black overo vader en een grullo moeder :D , dus de kans is vrij groot!).
Mocht hij dat zijn en zijn kinderen bevallen mij, dan ga ik het waarschijnlijk toch eens proberen, wie weet lukt het me om een grullo overo te fokken. Ooooh, dat zou echt heel bijzonder zijn!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 13:44 



 
Profiel   

Ja ze is positief op overo getest. Ze heeft niks wit, enkel een 'typische' overo-bles; zandlopervormig. Ook het dunskinveulen van dit jaar had een brede zandloperbles, zij is ook overo positief getest.

Waauw ja, echt leuk moest die grullo overo lukken! Is jouw merrie ook homozygoot zwart? Dan heb je inderdaad wel hele hoge kansen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 13:48 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ja idd, blauwe ogen kunnen gemakkelijk een paar generaties overslaan, Broker heeft nog geen enkel veulen met blauwe ogen gehad..

De smoky black merrie is ook drachtig van onze dunskin hengst. Zij is ook homozygoot zwart, dus daar zijn wel enkele leuke kleurtjes mogelijk :)

Shelby is inderdaad een héle leuke afsluiter én mooie opvolger :)


is broker, color broker = want die heeft wél een veulen met blauwe ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 14:48 



 
Profiel   

Ik vraag me af wie de papa’s zijn van jullie overo’s, en in welke richting ze zijn gefokt? Rayo z’n vader is Indian Jet Set Rocker (opa Jetalito Jet Set), en hij is allround gefokt, maar heeft wel een reiner lichaam (kort gebouwd en maar 1.45 hoog). Uiteindelijk gaan we ook reinen, maar Rayo is nog maar net ingereden dus voorlopig doen we rustig aan :D

Nevada: Ja, die ‘dingetjes’ zijn rawhide . Ik had toentertijd je topic gevolgd over de geboorte, wat een prachtveulen is daar uit gekomen zeg! Ben heel benieuwd hoe die er later uit ziet. Ga je later ook met haar fokken?
Zicootje: Rayo is 4 :) Is toevallig ook zijn rechteroog blauw of is het z’n linkeroog? :D Twee verschillende kleuren ogen maakt het alsof ze twee gezichten hebben <3
Tinniie: Ik had het ook nog nooit gezien! Er zit een ander meisje hier op bokt met een paint die heeft drie bruine benen en één helemaal wit, tot aan de oksel. Dat is ook heel apart! Ik zal d’r zo even een link naar dit topic sturen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 21:17 



 
Profiel   

Onwijs leuk een overo topic! :D Bedankt voor het linken naar dit topic Kaniche.. ;)

Meet Johnny!
Mei 2012:

[ img ]

En nu januari 2013 ( iets mindere kwaliteit:P)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lau_John op 07-02-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-13 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 300 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen