[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:41

Hier nog een valkje, een nu 20-jarige Connemaramerrie. Dit is wel een oudere foto, hier was ze een jaar of 15.
Ik blijf de valkkleur het allermooist vinden. <3

Afbeelding Afbeelding

lotte_horses

Berichten: 736
Geregistreerd: 30-08-10
Woonplaats: Mechelen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:55


Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:12


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:59

Ryjajejo schreef:
dat lijkt dan op de foto zo maar ze is echt valk zo ook het veulen die oogt op de foto ook anders dan ik het echt ( daar was ze ook nog niet helemaal op kleur)

edit lees ik net even door de specifieke kenmerken en dan is ze toch echt geen valk, had je toch gelijk.
Ik dacht altijd dat ze wel een aalstreep moesten hebben maar juist niet lees ik nu.
Ze vallen dan beide af mijn kleintje heeft het heel anders dan mams maar ik denk dat zij er dan ook niet bijhoort.

Maar mijn ruin valt ook af dan want die had ook een streep, wel een aparte want die liep niet door en zat alleen in het valk kleurige.

een valk kan ook een aalstreep hebben coutershade heet dat de bonte is echt valk.maar de merrie die jij hebt heeft ook zebrastrepen op haar benen daar zag ik meteen aan dat het om een wildkleur bruine ging verder wel prachtige paardjes

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:01

Ik heb ook een valkkleurige Connemara. Leuk dat er daar meer van zijn op bokt :)

Afbeelding

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:07

Wat leuk om de verschillende tinten zo te zien. Ik ben benieuwd of zich ook nog iemand gaat melden met een bijna zwarte valkkleurige.
Ik heb ook een valk. Mijn gupje:
Afbeelding
Haar kleur varieert per seizoen. In het voorjaar heeft ze bijv. appeltjes en in de winter wordt ze bijna wit.

Afbeelding
Als 3-jarige, met een hint van de rastypische gloed.

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:25

Prachtig, die glans van een AT :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:40

op die eerste foto vind ik valk zo mooi, heel licht met pikzwarte benen <3

xLouise

Berichten: 303
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 21:32

JoSav schreef:
Wat leuk om de verschillende tinten zo te zien. Ik ben benieuwd of zich ook nog iemand gaat melden met een bijna zwarte valkkleurige.
Ik heb ook een valk. Mijn gupje:
[ Afbeelding ]
Haar kleur varieert per seizoen. In het voorjaar heeft ze bijv. appeltjes en in de winter wordt ze bijna wit.

[ Afbeelding ]
Als 3-jarige, met een hint van de rastypische gloed.


Oeh, een Akhal Teke! Die van jou is wel mooi! Nee hoor, grapje.. :P

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:50

@calippo, zou kunnen dat jouw valkje familie is van de mijne. Staat me iets van bij dat een broer van haar in Enschede staat bij iemand die aan NH doet. Is het een Westland pony?

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:54

Onze knappe valk <3
Afbeelding

Afbeelding

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:55

Bar schreef:
@calippo, zou kunnen dat jouw valkje familie is van de mijne. Staat me iets van bij dat een broer van haar in Enschede staat bij iemand die aan NH doet. Is het een Westland pony?

Klopt helemaal, hij is ook van Evening Moon :j

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:55

Zoals beloofd, hier een paar foto's van Doortje. Doortje is een KWPN'er en zoals al meer genoemd in het topic, een toverballetje :D In de winter is ze licht beige, het voorjaar wat donkerder door haar donkere appeltjes en in de omer een mooie goudkleur!

Hier met haar zoon. Fleetwood Mac is nu al bijna 2,5 jaar, helaas niet het kleurtje van mams :+
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:46

xlouise: misschien een beetje laat, maar alsnog bedankt voor je compliment. Hij heeft niet alleen een lief hoofd, hij ís het ook!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:47

Najoveh schreef:
Onze knappe valk <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hb je foto van de zijkant en achterkant,want ook hier nijg ik te zeggen als ik ahter benen zie dat ze wildkleur over zich heen heeft en dan op basis bruin(met (of zonder) creme=valk)

xLouise

Berichten: 303
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 10:34

riagr schreef:
xlouise: misschien een beetje laat, maar alsnog bedankt voor je compliment. Hij heeft niet alleen een lief hoofd, hij ís het ook!

Haha, mooizo! :)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:51


Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:03

Als jullie een foto willen zien van een hele donkere valk: even googelen op Rory Ryan. Ik wil hier de foto niet neerzetten omdat het mijn paard niet is, maar het is wel een mooi voorbeeld van hoe donker een valk ook kan zijn ( en ja.. hij is genetisch écht een valk)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:18

wauw ja die lijkt bijna zwart, bijzonder hoe verschillend kleuren kunnen voorkomen :)

Anoniem

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:48

Ik vind goudvalk het mooist, licht met zwarte manen, die glimmen echt als goud in de zomer.

Overigens wildkleur bruin versus valk. Hengstenhouders met wildkleur hengsten bij de shetlanders zetten standaard valk in de folder, kan ik me zo aan ergeren.
Ik heb ook een bleu dun merrie, ook mooi maar vind valk toch mooier

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:37

keona schreef:
Najoveh schreef:
Onze knappe valk <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hb je foto van de zijkant en achterkant,want ook hier nijg ik te zeggen als ik ahter benen zie dat ze wildkleur over zich heen heeft en dan op basis bruin(met (of zonder) creme=valk)


Goh, dat zou ook kunnen. Daar heb ik weinig verstand van om eerlijk te zijn... De da heeft haar wel genoteerd als valk in het paspoort, maar da's zijn daar ook niet altijd expert in heb ik gemerkt :P
Afbeelding

Afbeelding

Paula2
Berichten: 427
Geregistreerd: 03-04-11

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:51

Mijn kleine valk hengst Bentley van Baron mag ook niet vergeten worden.. Ook wel bekend op stal als Rot auto..
Bentley is een valk hengstje van net 4 maanden oud. (Foto's zijn van gister)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:03

Najoveh schreef:
Onze knappe valk <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hb je foto van de zijkant en achterkant,want ook hier nijg ik te zeggen als ik ahter benen zie dat ze wildkleur over zich heen heeft en dan op basis bruin(met (of zonder) creme=valk)[/quote]

Goh, dat zou ook kunnen. Daar heb ik weinig verstand van om eerlijk te zijn... De da heeft haar wel genoteerd als valk in het paspoort, maar da's zijn daar ook niet altijd expert in heb ik gemerkt :P
Afbeelding

Afbeelding[/quote]
ja duidelijk een wildkleur alleen durf ik niet zeker tezeggen of het op bruin is of bruin met creme.dat zou een test uitwijzen.of weet je de juiste kleuren van de ouders.
het valt me wel op dat veel mensen denken een valk te hebbgen,en het dan een wildkleur bruine is

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:04

@[***], idd goudvalk is het allermooist! De vorige eigenaar zei altijd over onze pony dat ze een hart van goud en een kleur als goud heeft (en dan met zo'n leuk Brabants accent), beide klopt als een bus!

Jou valkmerrie heeft ook een prachtige kleur!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:04

ik denk zelf bruin als ik heel goed kijk op die laatste foto's,maar weet je wie de ouders waren.