Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 96 van de 105 [ 2604 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 105  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Wie heeft hier een valk?

 
Profiel   

Mijn valkgeboren schimmel heeft ook een lichte onderkant van de staart.

[ img ]

Haar zoon heeft Frosting. En gaat ook tot onder door.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 11:19 



 
Profiel   

Wat een knappe valkjes allemaal!!

Ik heb sinds 12-8 mijn valkje opgehaald. Cartier du Bois <3
En ook zij heeft Frosting in der manen en staart <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 11:58 



 
Profiel   

Vraagje aan de valk kenners hier:
Kan het zijn dat een valk eerst zonder zwarte benen en manen geboren wordt en later inkleurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 12:38 



 
Profiel   

De mensen van de als valk te koop staande waarschijnlijk schimmel hebben hem gekocht dus we zullen het mee mogen maken.

Frosting is leuk bij de lichte valken.

Ania, dat lijkt mij niet, benen heb ik wel een gezien dat die wat grijzig zijn, meestal voorbode voor wit beentje, maar manen...... Wat voor kleur hebben die benen en manen nu dan?


[ img ]
Die van mij staat momenteel zo in de appeltjes. We zijn begonnen met buikfoto's maken elke maand om te kijken hoe ze de komende maande groeit. Ze zit nu op goed 70 dagen dus (gelukkig) nog weinig te zien.
Vacht is wel mega aan het groeien. Ik wil haar eigenlijk niet scheren zodat ze geen deken op hoeft. Dat lijkt me toch makkelijker om de buik in de gaten te houden. En je leest wel eens dat ze na een paar maanden al aangeven dat het veulen in de weg zit bij de training.
Nog maar even aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 13:40 



 
Profiel   

Ania schreef
Vraagje aan de valk kenners hier:
Kan het zijn dat een valk eerst zonder zwarte benen en manen geboren wordt en later inkleurt?


[ img ]
Zo was mijn merrie net geboren.

[ img ]
Hier een paar dagen oud.

Manen waren dus wel al donker, benen zijn wel zwart doorgekleurd. Maar dat is door de veulenvacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 14:46 



 
Profiel   

Ik krijg van de fokker namelijk deze foto's doorgestuurd, en ik dacht misschien is het hetzelfde als met katten dat ze later bijkleuren.
Zou het dan een ander veulen zijn?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 15:22 



 
Profiel   

Als veulen haar eraf gaat hebben ze zwarte benen net als gewone bruine veulens
Zelfde veulen, 4 maanden verschil
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 15:32 



 
Profiel   

Dit was mijn valk als veulen (poh wat was ze lelijk :') )
[ img ]

Nu echt zwarte benen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 18:52 



 
Profiel   

Super leuk al die veulen foto’s! <3 Prachtige paarden!
Melisje :') die moest gewoon nog even in verhouding groeien. Ze is prachtig nu!
Winston! <3

Mijn (zilver) valk had ook witte benen als veulen.
[ img ]

En nu als jaarling
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 20:42 



 
Profiel   

Die van mij (eerste foto deze pagina) heeft nog steeds geen zwarte benen _O- Donkerbruine sokjes en daar zal het bij blijven denk ik. En iets lichter bruin als het hoger gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 21:01 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 21:22 



 
Profiel   

Abby als veulen (van de facebook van de fokker):
[ img ]

Die had toch echt al grijze beentjes. Inmiddels zijn ze zwart, maar de afscheiding is niet altijd even scherp.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 21:41 



 
Profiel   

Ik kom hier ook fotos showen van mijn nieuwe aanwinst <3 en gelijk antwoord geven op de vraag

11 dagen oud
[ img ]

3 maand oud
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 21:48 



 
Profiel   

Ania dat is duidelijk een valkje. Manen en benen kunnen eerst licht zijn, kern van de staart en donkere randjes rond het oor verklappen het meestal.
Een extreem maar duidelijk voorbeeld is LaVie die is gefokt door Cynthia82 hier op bokt: [PP] [VOLG] Mijn knappe gezinnetje: Daisy, Fiore en LaVie

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 22:28 



 
Profiel   

Ania schreef
Ik krijg van de fokker namelijk deze foto's doorgestuurd, en ik dacht misschien is het hetzelfde als met katten dat ze later bijkleuren.
Zou het dan een ander veulen zijn?

[ [url=m/WW5BnU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JRfJMP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rV9PKK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eL6R8n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is 100% een valk. Die zwarte mannen komen vanzelf. Je ziet op de oorpuntjes ook al zwart doorschemeren.



Mijn oude valkdame heeft me zondag de schrik van mijn leven gegeven. Ik was afgelopen vrijdagmiddag met haar bij de dierenarts omdat ze haar oog beschadigd had. Ergens heel hard gestoten en dus een flinke beschadiging en hematoom in het oog. Ik heb hiervoor zalf gekregen die ik liefst 10x per dag op het oog moet aanbrengen. Krijg ik afgelopen zondag een appje van de man waar ze staat (ze loopt 24/7 buiten met inloopstal) dat ze een wond aan de hals heeft. Ok, ik eet even mijn eten op en pik stalgenootje op om vervolgens naar haar toe te gaan, denkende dat het iets van een kras is ofzo die ik met Betadine kan afdoen.
Ik parkeer de auto en ze komt op ons toelopen en toen Holy Moly!! :oo :oo Dat was geen kras maar een gapend gat! Een enorme jaap van zeker 20cm!
Ik heb de foto's in een spoiler gezet want ze zijn best heftig.
Spoiler:
[ img ]

Spoiler:
[ img ]

Dus als de wierde weerga de dierenarts gebeld. Die had gelukkig weekenddienst en was toevallig net op de praktijk, die 50m verderop ligt, om een hond in te laten slapen. Dus wat dat betreft een geluk bij een ongeluk.
Ze heeft de wondranden eerst opgefrist want het is waarschijnlijk in de nacht gebeurd en dus waren de randen al aardig opgedroogd. Gek genoeg heeft het ook bijna niet gebloed :? Daarna heeft ze de spierlagen weer aan elkaar gezet en vervolgens de wond gesloten met een drain erin.
Spoiler:
[ img ]

Inmiddels zijn we alweer een aantal dagen verder en lijkt het goed te helen maar ik voel me net zuster Klivia. Ben er nu zo'n 4 tot 5x per dag om antibiotica, pijnstilling, oogzalf te geven en de wond te verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 23:15 



 
Profiel   

Oh wow wat heftig zeg! Enig idee hoe het gebeurd kan zijn? Beterschap!!

Leuk die veulenfoto’s <3

Mijn valk heeft trouwens donkerbruine benen ipv zwart

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 23:26 



 
Profiel   

bijzonder die veulen benen, dacht altijd dat je wel iets van zwart moest zien maar bij sommige zie je dit echt nog niet.

Heftige wond hoor, snap dat je geschrokken bent :(:) Hoe krijgen ze het weer voor elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 06:37 



 
Profiel   

Holy Guacamoly wat een wond!! #) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 10:50 



 
Profiel   

Van mijn valk heb ik geen veulen foto's. Maar dit is mijn grulla een paar uur oud.

[ img ]

En nu op 1jaar


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 11:45 



 
Profiel   

Het gaat gelukkig goed met mijn valkje. Alle inspanningen werpen zijn vruchten af.
Ik heb een topic gemaakt van het hele verhaal. De grafische foto's staan in een spoiler dus als je wel wilt weten hoe het gaat maar het niet hoeft te zien kun je ook gewoon het topic openen :)
[VVDD] Als je de schrik van je leven krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:56 



 
Profiel   

Mijn 2,5 jarige toverbal <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:13 



 
Profiel   

Mijn 3-jarige begint eindelijk een beetje op een 3-jarige te lijken.
Voor nu zijn we 2x per week een kwartier aan het longeren, en ik hoop voor de winter hem in het tweespan gehad te hebben met een van mijn friezen:

[ img ]

Even vanuit een andere hoek want op de bovenste foto lijkt Cortes erg klein, het verschil valt hier wel mee:
[ img ]

Ik heb expres voor deze kleur tuig gekozen omdat het nu bij beide heren mooi afsteekt, als ik nu zwart tuig had gehad dan viel dat weg bij Idse (fries) en was het contrast tussen ze nog groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:46 



 
Profiel   

Jullie valkjes ook zo aan het verharen? Cartier krijgt allemaal donkere plekken op der hele lijf
[ img ]

Cartier heeft ook zebra streepjes <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 10:53 



 
Profiel   

Wij hebben hem geschoren, ze is gelukkig net zo gebleven als ze was. In de wintervacht is ze wel altijd donkerder.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 11:19 



 
Profiel   

Hier ook alweer geschoren.
Dit jaar iets minder grijs en donkerder, elke keer is weer een verassing wat er onder vandaan komt :')

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 18:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 96 van de 105 [ 2604 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 105  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen