Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
devraras11
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-03-15

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:30

Wauw wat een knappe paardjes hier zeg! Grappig dat er zo veel verschillen zijn he!

@gaucho jou paardje lijkt wel op Joey he! Joey is nu 6 maar ik denk dat hij idd witter gaat worden! hoop alleen dat zijn snuit wel bruin blijft want dat vind ik zo mooi :-p

Wena123

Berichten: 14
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:50

Ik heb ook een appaloosa, hieronder mijn topper :)

Afbeelding

Afbeelding

Firelover96
Berichten: 130
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:07

Wat een leuke stippels allemaal!

Mijn verzorgpaardje is ook een mooie toverbal stippel.

Afbeelding
Deze foto is al van februari 2014

Afbeelding
En deze is van paar weken geleden.

NibbitLotus

Berichten: 1661
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:03

Dankjewel Esaqar! Ben ook onwijs blij met haar!

Wat is je "veulen" al groot Paardjes123! Jeetje! Wel een knapperd hoor, alle drie trouwens haha.

Tessabo

Berichten: 251
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:56

NibbitLotus schreef:
Wauw die van jouw vind ik wel heel gaaf Tessabo!!


Dankjewel :o

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:24

Ik heb er 2, foto's staan in mijn profiel. Neon Light is mijn fokmerrie, en momenteel drachtig, Reedhill's Devdan is mijn hengst en wordt gereden door Urielle op bokt.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:04

Ik heb ook een appaloosa: Iris, Iris is een mini pony van 87 cm, ze staat ingeschreven bij het NAS.
Afbeelding

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:51

Mijn zoontje heeft ook een Appaloosa.
Fabian. Een C pony.

Afbeelding

Afbeelding

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:46

Rivjenn wij hebben elkaar kort gesproken op de appaloosadag! Leuke pony hebben jullie. Ik woon trouwens ook in de noordkop

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:45

paardjes123 schreef:
Rivjenn wij hebben elkaar kort gesproken op de appaloosadag! Leuke pony hebben jullie. Ik woon trouwens ook in de noordkop

Ha wat grappig dat je ook hier bent!
Jij hebt trouwens ook een prachtige en veelzijdige appaloosa!!
Toevallig dat we allebei uit de Noordkop komen :-)

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:54


gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:07

Left brain extrovert :D Heel erg slim, heel dapper, maar je moet niet denken dat je m ergens toe kan dwingen.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:08

Bedankt Rivjenn! Ik heb best veel appaloosa bezitters via bokt leren kennen en die inmiddels tot mijn vrienden/kennissen kring behoren.

Meganx ik kan je foto niet openen.

Ik denk niet dat de Nederlandse appaloosa een bepaald karakter heeft. Pedro zit Arabische bloed in, mijn Stippel is bijna helemaal knabstrupper gefokt en concerta zit weer kwpn in. Dus alle drie ook verschillende karakters. Stippel een beetje lui, Pedro vriendelijk en werkwillend en Concerta is een stoere jonge meid

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:13

jammer van de link, zal even kijken of ik de foto hier kan zetten gewoon.

zara is echt wel intilligent , als het haar niet aanstaat komt het staart gezwiep naar boven..
verder wel echt erg gevoellig voor het weer . Als het warm weer is , is ze rustiger en als het kouder wordt of hard waait of regent is het een stress kip ....

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:41

Hier ooit een appaloosaveulen gekocht, daarna zijn drachtige moeder en nu staan 5 op stal. Moeder Juliette is erg lief maar ook heet en niet makkelijk te rijden hierdoor. Springt in iedere hoek aan en moet heel subtiel gereden worden. Dochter Tabitha is eigenlijk hetzelfde karakter. Super braaf maar iets aan je teugel om bijv een bocht in te draaien kan al te veel zijn. Ook een vlotte loper maar niet het heftige van haar moeder die meer op een gespikkelde anadalusier lijkt. Dan nog een andere dochter waar echter ponybloed achter zit en die rustiger is maar ook minder beweging heeft
Juntos is veel rustiger en in het begin niet voorwaarts. Ondanks dat hij hengst was shows en wedstrijden gereden. Als je erop zat was het goed. Helaas een blessure gehad en gaan wegschieten.
Pedro is aan de hand makkelijker maar wel meer hengst. Eenmaal erop gaat hij ook gewoon aan het werk.
Maw de merries zijn heter en gevoeliger. De hengsten stabieler en makkelijker te rijden.
Juul is veel Knabstrupper, Juntos is kwart volbloed, Pedro en Tabitha zijn kwart Arabier en Evita is half Duitse rijpony>
Dit jaar verwacht ik 2 veulens van Pedro (uit een Kennedy merrie en uit Stippel van Paardjes123 en een veulen van een Arabier waarvan ik de dekking bij NRPS gewonnen heb.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:44

Afbeelding ik heb er ook eentje <3

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:47

ik heb ook een appaloosa
Afbeelding
Afbeelding

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:18

Ocho, 10 jaar 1.75 hij is geen appaloosa. Dit is een Engels Volbloed wiens moeder vreemd gegaan is....kan ie ook niks aan doen

Dit is ie toen ie 2 was:
Afbeelding

Dit is ie nu:
Afbeelding

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:14

Reneee, jouw mini is echt fantastisch!

Afbeelding
Nu

Afbeelding
Eind van vorige zomer.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:18

Bliksem schreef:
Reneee, jouw mini is echt fantastisch!

[ [url=m/q4joRM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu

[ Afbeelding ]
Eind van vorige zomer.


Oh die van jou is anders ook super leuk!

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:07

DendroFleur schreef:
Hier ooit een appaloosaveulen gekocht, daarna zijn drachtige moeder en nu staan 5 op stal. Moeder Juliette is erg lief maar ook heet en niet makkelijk te rijden hierdoor. Springt in iedere hoek aan en moet heel subtiel gereden worden. Dochter Tabitha is eigenlijk hetzelfde karakter. Super braaf maar iets aan je teugel om bijv een bocht in te draaien kan al te veel zijn. Ook een vlotte loper maar niet het heftige van haar moeder die meer op een gespikkelde anadalusier lijkt. Dan nog een andere dochter waar echter ponybloed achter zit en die rustiger is maar ook minder beweging heeft
Juntos is veel rustiger en in het begin niet voorwaarts. Ondanks dat hij hengst was shows en wedstrijden gereden. Als je erop zat was het goed. Helaas een blessure gehad en gaan wegschieten.
Pedro is aan de hand makkelijker maar wel meer hengst. Eenmaal erop gaat hij ook gewoon aan het werk.
Maw de merries zijn heter en gevoeliger. De hengsten stabieler en makkelijker te rijden.
Juul is veel Knabstrupper, Juntos is kwart volbloed, Pedro en Tabitha zijn kwart Arabier en Evita is half Duitse rijpony>
Dit jaar verwacht ik 2 veulens van Pedro (uit een Kennedy merrie en uit Stippel van Paardjes123 en een veulen van een Arabier waarvan ik de dekking bij NRPS gewonnen heb.


fijn om te weten dat mijn merrie niet de enige is die zo gevoelig is .. (overginds als het wat warmer is is ze wel iets rustiger, al zal dat denk ik normaal zijn ?)
zou het gebruik van Bach Bloesem dit kunnen stabiliseren dat gevoelige en hete gedrag ?

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:31

Die van mijnis ook flink sensibel/ heet, heb haar nu een half jaar en krijg nu pas echt contact met haar

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er nog allemaal een Appaloosa paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:39

Ik heb Zara halve stal sinds juli 2014 .. Van mij sinds december . Nu echt aan het settelen op haar nieuwe stal met uitloop padodock. Mag in mijn handen klappen met zo een fijne stal . Alleen is Zara zo gevoelig voor elke vorm van verandering . Mss nu met bachbloesems zien of het haar balans kan herstellen ..

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:08

Hier ook een appaloosa liefhebber, mijn merrie Zoëy, 1.51m en is inmiddels 23 jaar, voormalig fokmerrie, voormalig manegepony, voormalig menpony. Ondanks haar leeftijd doet ze het nog prima. Mijn dochter rijdt haar in de verenigingslessen springen en dressuur, en ik zelf rijd het liefst recreatief, buiten is ze superbraaf. Superveelzijdige pony dus.

Afbeelding

Afbeelding

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:32

*zucht*...Wat zijn al jullie appies toch prachtig zeg! :j