Gewoon zwart of smokey?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:46

Sinds ik Melody heb blijf ik me maar afvragen wat haar kleur is. Zelf denk ik gewoon zwart maar haar manen zijn wel erg licht. In haar paspoort staat smokey black. Haar vader is de valk Jem Cutter en haar moeder is de (zwarte?) Moira's Misty. De vader van Jem Cutter is dacht ik een cremello. Voor foto's van Melody zie mijn profiel. Ik heb totaal geen verstand van kleuren en genen dus ben benieuwd wat mensen hier weten? :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:59

Kom je alleen achter door te testen. Ze kán smokey zijn op basis van de ouders, maar ze kan ook zwart zijn. Soms toont smokey iets anders, meestal toont het gewoon als zwart

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:18

Ja qua geld vind ik het het niet echt waard om zo'n test te doen :+ . Heb ook geen fokplannen verder met haar maar leek me wel leuk om te weten als iemand me het kon vertellen :)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:21

niemand kan het je vertellen :+ want smoky en gewoon zwart kunnen enorm op elkaar lijken, gewone zwarten kunnen lichte manen en gloed hebben en smoky's kunnen heel zwart zijn. Zoiets kan je alleen zeker weten wanneer een ouder dubbel verdund is.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:26

Nou het kost wat, 30 euro in totaal? Gewoon haren naar AG sturen heb je wel zekerheid. Anders blijf je maar speculeren :P

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gewoon zwart of smokey?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:31

Oh ik dacht dat het rond de 90 euro was haha dan is 30 euro wel een stuk minder :+ .

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:32

Soms kun je het aan de ogen zien, die zijn dan iets lichter bruin, maar zoals al eerder gezegd hoeft het niet te zien te zijn. In Engeland kun je alleen op crème laten testen wat dan ongeveer op €25 komt.