Cremello en Perlino fanclub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:14

ponieke10 schreef:
Misschien off topic........maar heeft hier iemand ook een cremello/ perlino ter dekking staan ?



Mijn Mini komt in April ter dekking

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:01

Welke maat?
Ik heb een perlino welsh cob.

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:46

In oktober wordt er hier een BAPS hengst gekeurd voor de dekdienst... is nu een 1.55 schat ik zo...
Maargoed we weten natuurlijk niet of hij goed gekeurd wordt.

ponieke10
Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:02

Zoek een hengst voor een merrie van 1,41 en een merrie van 1,15m

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:27

Mijn hengstje is 88cm

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:36

Voor de merrie van 1m41 zou onze hengst wel kunnen.
Die van 1m15 vond ik persoonlijk te klein.

Hij heeft al merries van 1m22 tot 1m72 gedekt.

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:05

Gezien we toch al off topic zijn... Maak ik ook even gebruik van de situatie :)

Ik wil mijn merrie dit jaar weer laten dekken met een dubbele verdunning hengst, de kleur is voor mij belangrijk gezien het veulen verkocht moet worden en deze nou eenmaal makkelijker verkopen. Ik vind het nog knap lastig hengsten te vinden in en rondom Nederland dus ik pak graag de kans hier een oproepje te doen.

Mijn merrie is 1.58 en heeft nu een paarden en een pony veulen gehad (beide 1e premie), mijn voorkeur gaat uit naar wederom een ponyhengst, maar ik heb een grotere maat nog niet helemaal afgeschreven.

Karakter vind ik belangrijk en er moet voldoende beweging inzitten want mijn merrie is wat vlak in de beweging.

Paardenveulen van So You Know (bruin, 1.71) is uitgegroeid tot een mooi chique merrie met voldoende beweging, is alleen wat klein gebleven (nu 4 jaar en 1.60 dus misschien komt het nog goed).

Ponyveulen van Knedo Athos (cremello, 1,42) is nog niet volwassen, maar ook dit is een chique merrie met een stuk meer beweging dan mama. Van de nieuwe eigenaren begrijp ik dat haar kont net wat forser had gemogen dus dit wil ik meenemen in de hengstenkeuze.

Ondanks hij niet dubbel verdund is zou ik heel graag met de quarter Triple Jet Cee Jay dekken, prachtige hengst en goed voor de billen, maar deze valt helaas net buiten mijn prijsklasse. Athos staat inmiddels in China, dus deze valt ook af. Ik heb nu Goldstar Du Bois bovenaan mijn lijstje, maar gezien Du Bois hengsten zo populair zijn op het moment vind ik het eigenlijk ook wel heel leuk een minder bekende hengst te gebruiken.

Het liefst wil ik het veulen gewoon in het normale NRPS stamboek in kunnen schrijven.

Alvast bedankt voor jullie input :)

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:29

Het is best een eindje rijden (+/- 320 km), maar als je dat er voor over hebt, is onze perlino welsh cob Sublime Sponté misschien wel iets.

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:29

@ponieke10 : Sorry dat ik zo extreem laat reageer, maar waar ik kan helpen, kan ik helpen :P Ik zag onlangs een advertentie op fb van een perlino hengst, was van solaris sporthorses ;)

Dan heb ik ook nog een vraag: weet iemand toevallig wat er gebeurt als je een zwarte merrie laat dekken door een perlino hengst, homozygoot voor agouti en cream?

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:49

Afhankelijk van of de merrie homozygoot of heterozygoot is voor zwart.
Homozygoot voor zwart geeft dus een veulen met sowieso E en A en cream dus valk. Bij heterozygoot zwart heb je ook nog kans op palomino.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:11

Wat leuk een cremello/perlino topic!! ik en mijn ouders zijn sinds begin februari in het bezit van een Lusitano hengsten veulen die cremello/perlino is. Lijkt me leuk om hier mee te kletsen. Ik ben ook benieuwd of mijn ventje een cremello of perlino is. Mama is een dinkere valk en papa is een donker gouden palomino. Hebben er mensen hier hun paardjes op kleur laten testen? via waar hebben jullie dit laten doen?

Hier nog in zonnige portugal in januari
Afbeelding

Afbeelding

Foto'tje van afgelopen week:
Afbeelding

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:09

Zo te zien aan haar rossige kleur manen en staart denk ik dat ze een perlino is :).

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:21

Spritz schreef:
Zo te zien aan haar rossige kleur manen en staart denk ik dat ze een perlino is :).

Ik vermoed idd ook dat hij een perlino is, maar blijft even afwachten. Wil uiteindelijk wel sowieso op kleur laten testen, ook ivm misschien wel inzetten voor wat dekkingen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:43

Bonnieaw schreef:
Gezien we toch al off topic zijn... Maak ik ook even gebruik van de situatie :)

Ik wil mijn merrie dit jaar weer laten dekken met een dubbele verdunning hengst, de kleur is voor mij belangrijk gezien het veulen verkocht moet worden en deze nou eenmaal makkelijker verkopen. Ik vind het nog knap lastig hengsten te vinden in en rondom Nederland dus ik pak graag de kans hier een oproepje te doen.

Mijn merrie is 1.58 en heeft nu een paarden en een pony veulen gehad (beide 1e premie), mijn voorkeur gaat uit naar wederom een ponyhengst, maar ik heb een grotere maat nog niet helemaal afgeschreven.

Karakter vind ik belangrijk en er moet voldoende beweging inzitten want mijn merrie is wat vlak in de beweging.

Paardenveulen van So You Know (bruin, 1.71) is uitgegroeid tot een mooi chique merrie met voldoende beweging, is alleen wat klein gebleven (nu 4 jaar en 1.60 dus misschien komt het nog goed).

Ponyveulen van Knedo Athos (cremello, 1,42) is nog niet volwassen, maar ook dit is een chique merrie met een stuk meer beweging dan mama. Van de nieuwe eigenaren begrijp ik dat haar kont net wat forser had gemogen dus dit wil ik meenemen in de hengstenkeuze.

Ondanks hij niet dubbel verdund is zou ik heel graag met de quarter Triple Jet Cee Jay dekken, prachtige hengst en goed voor de billen, maar deze valt helaas net buiten mijn prijsklasse. Athos staat inmiddels in China, dus deze valt ook af. Ik heb nu Goldstar Du Bois bovenaan mijn lijstje, maar gezien Du Bois hengsten zo populair zijn op het moment vind ik het eigenlijk ook wel heel leuk een minder bekende hengst te gebruiken.

Het liefst wil ik het veulen gewoon in het normale NRPS stamboek in kunnen schrijven.

Alvast bedankt voor jullie input :)


Als je richting enkel verdunning creme wilt gaan kijken :D ... zoek is Don Fascination op! ;)

Palomino, 172 cm, warmbloed, gekeurd AES en RBP, veulen registratie mogelijk in verschillende Stamboeken (waaronder ook NRPS), uit sportprestatie bloedlijn. Heeft vorig jaar een 1st Premie veulen gegeven in NL (NPRS) en DL. Fantastisch karakter ... heel intelligent, super cool, mens-gericht.
Afbeelding
Hij heeft zijn eigen Facebook pagina

Para Equestrian 2016
Afbeelding

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:12

Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een cremello A welsh hengstje.
Licentie is aangevraagd om te gaan dekken.
Maar meneer heeft behoorlijk wat tijd en eten nodig. Ik ben bang dat die het niet zo goed heeft gehad :(
Hier was die net thuis en een volle emmer slobber weg gewerkt binnen 10 minuten :?
En hij was volgens mij heel blij dat die gewoon lekker stond en kon gaan eten :)
Afbeelding

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:36


Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 09:35

De cremepie's zien er goed uit!

Fotografie : Wat dun? Niet heel goed te zien op de foto... Maar wel een leukerd!

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:46

Charica schreef:
De cremepie's zien er goed uit!

Fotografie : Wat dun? Niet heel goed te zien op de foto... Maar wel een leukerd!


Ja behoorlijk dun had een vierkant botterig kontje en zijn ruggengraat lag echt helemaal vrij.
Gelukkig trok die na 1 dag al flink bij!
Hij krijgt goed te eten en loopt lekker in het land, doet hem goed :)
Gelukkig trekt die snel bij maar voor een welshje vind ik hem echt mager!
Hij eet goed en is nu op zijn plek.

Dit was Dinsdag avond

Afbeelding

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:27


StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:00

Wauw wat een prachtige dieren komen hier weer voorbij! <3 Lilith is ook al prachtig gegroeid zeg! Ik ben benieuwd wat voor veulen je merrie zal geven Peterina. En Fotografie, waarschijnlijk ziet hij er snel al veel beter uit!

Even onder mijn meeleessteen uit, ik heb een vraagje.
Ik ben op zoek naar de perlino merrie Cappamore Golden Lass, 6 jaar, komt uit Ierland. Schijnt nu bij een manege te staan, in vermoed in het midden van het land. Maar ik dacht, laat ik het in ieder geval bij jullie checken, met oog op de kleur. Mocht iemand iets weten of foto's willen zien, mijn PB staat open! Ik hoop zo dat ik haar ooit kan kopen...

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:35

Ik schop weer even dit topic omhoog. Weet er toevallig iemand een Perlino (of anders cremello, maar het liefst perlino) te koop? Het mooist zou zijn: zadelmak, merrie en in D/E maat

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:58

StormMilagro schreef:
Ik schop weer even dit topic omhoog. Weet er toevallig iemand een Perlino (of anders cremello, maar het liefst perlino) te koop? Het mooist zou zijn: zadelmak, merrie en in D/E maat


Eens vragen aan Moor. Zij heeft een perlino welsh con merrie van 3, die mss wel te koop is.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:19

YWC schreef:
Eens vragen aan Moor. Zij heeft een perlino welsh con merrie van 3, die mss wel te koop is.


Klopt, zij heeft Chris aangeboden aan me, maar ze is eigenlijk boven mijn budget

Hayase
Berichten: 98
Geregistreerd: 26-12-11

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:46

Mooi maar ook wel een aparte kleur om te zien!

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:15

Wat een ontzettend mooie paarden/pony's komen hier voorbij.
Even een vraagje van mij, ooit hoop ik ook een paard te kopen met zo'n mooie kleur. Maar is een paard met zo'n kleur nog (veel) duurder dan een vos/bruine/zwart