Champagne fanclub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:57

Ik heb mijn 2 champie veulens van afgelopen jaar nog niet eens gedeeld :oo

Dycharona, mijn grote trots, in haar lekkere dikke winterjas <3
Afbeelding

Hier nog samen met Perry, die is eind December verhuisd naar Oostenrijk.
Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn beide getest en Dycha is een classic champagne en Perry amber en homozygoot voor agouti :j

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:11

Hier is al een tijdje niet gereageerd maar wou toch even mijn AMHA champagne hengstje voorstellen: Sparkling MH Golden Mine, kortweg Gold, hij is een bonte golden champagne.

Afbeelding


En nu als tweejarige en 80 cm schofthoogte,.. als ik niet beter wist, dacht ik dat het een cremello paardje was, gelukkig is hij wel champagne getest hoor. Zijn hoofd en deel van het halsje zijn geschoren om iets te zien wat er onder zijn wintervacht zit. Was voor mij belangrijk om te zien dat hij een mooi hoofdje heeft en ook fijn van bouw is om als dekhengstje te kunnen gebruiken.
Afbeelding

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:02

Laureas schreef:
Hier is al een tijdje niet gereageerd maar wou toch even mijn AMHA champagne hengstje voorstellen: Sparkling MH Golden Mine, kortweg Gold, hij is een bonte golden champagne.

[ [url=m/W6Y6Tl.png]Afbeelding[/url] ]


En nu als tweejarige en 80 cm schofthoogte,.. als ik niet beter wist, dacht ik dat het een cremello paardje was, gelukkig is hij wel champagne getest hoor. Zijn hoofd en deel van het halsje zijn geschoren om iets te zien wat er onder zijn wintervacht zit. Was voor mij belangrijk om te zien dat hij een mooi hoofdje heeft en ook fijn van bouw is om als dekhengstje te kunnen gebruiken.
[ [url=m/phNN0I.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw hij is prachtig! <3
Dr loopt hier ook een gold champagne (met zilver) maar die lijkt qua uiterlijk heel erg op mijn palomino..

Afbeelding
(Links de champagne rechts de palomino)

Dit is een wat oudere foto. Nu in dikke wintervacht zijn ze echt bijna dezelfde kleur.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:17

Laureas wat een knapzak! Hij is idd wel heel licht zeg! Mijn champie is nu juist donkerder.

Afbeelding
Afbeelding

Nu anderhalf jaar oud

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:45

@Candalisa, wat een prachtige gloed heeft jouw golden. Mijn champ is inderdaad heel licht nu, al zie ik bij zijn neus ook wel een andere kleur komen. Hij is paar keer geschoren geweest en heeft nu een megadikke vacht, mss wordt hij donkerder in de zomer, dat is afwachten. Mij was het vooral ook om zijn kwaliteit te doen, qua bouw en fijnheid is hij, in mijn ogen, al heel goed en dus als dekhengstje geschikt voor mijn merrietjes.

RSDICBS, mijn Gold kan ook zilver dragen, want zijn vader draagt het zilvergen, daar moet ik hem nog eens gaan op testen. Voor de moment zijn mijn palomino's ook geler dan Gold, maar als Gold maar klein en fijn is, en dan zijn champagne gen doorgeeft aan mijn merries hun veulens en ook zo goed van bouw zijn, dan zal ik erg tevreden zijn.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:51

Laureas dankjewel!
Dit is ze in haar zomer pakkie
Afbeelding

Hij heeft wel een heel sierlijk hoofd ik ben erg benieuwd naar zijn kleur in de zomer! Ik merk wel dat er toch veel kleur verschil kan zijn in de golds Sydney is ook een gold maar ik denk dat haar manen donker blijven terwijl ik ook golds gezien heb met witte manen zijn gewoon toverballetjes!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:56

Jouw gold is qua kleur wel erg mooi, vooral die donkere staart is zo leuk. :D

Goed gezien, zijn hoofdje was zeker een punt, veel champagne mini's hebben, voor mijn fokdoel, een te groot hoofd. Dus ben heel blij dat dit bij mijn Gold al heel wat beter is.

Dit was hij als nieuwgeboren veulen, hier was hij echt wel duidelijk een golden champagne.

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:15

Awww ja duidelijker dan de mijne hoor! Ik had 50% kans op vos of 50% kans op champagne en ik moest echt tot de volgende ochtend wachten wat het was toen waten de blauwe ogen pas te zien *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:16

Blijft een mooi kleurtje. Ben ook benieuwd naar die van jou helemaal geschoren Vanessa en of hij nog uit gaat zwaren of zo blijft. Hoofdjes blijft altijd een puntje bij die champagnes maar gelukkig heb ik 2 champagne merries staan met prachtige hoofdjes nu :)

Wil ook graag nog een gold hebben :P Heb nu een Classic zilver en een Amber en verwacht dit jaar maar 1x kans op champagne en dat hoop ik zo want daar moet dan wel echt een pracht veulentje uit komen :P

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:51

@Candalisa, inderdaad al erg donker bij de geboorte, bijna vos, maar toch ook al zo'n mooie gloed vind ik.

Dustinlover, Gold ga ik scheren zodra het beter weer wordt, en ik ben helemaal zeker dat hij fijn blijft en niet zal gaan uitzwaren. Hij is net zoals zijn vader 80cm en zal mss nog 2-3 cm groeien en volgens de fokkers is Gold nog fijner van bouw als zijn papa, en dat zie je ook gewoon aan hem, mooie fijne beentjes, fijn hoofdje erop, ben helemaal tevreden met hem. Volgend jaar komt hij naar de keuring van het NMPRS, dan kan je hem ook eens zien.

Hopelijk krijg je een mooie champ uit je combinatie, het is ook met een prachtige vader.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:17

Ben heel benieuwd Vanessa! Gaat die niet mee naar de enter/twenter? Wel foto's dan he als die kaal is :D

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:23

Dustinlover, had ik dichterbij gewoond, graag, maar het is een reis van drie uur voor mij naar Bunschoten. Die doe ik dus liever niet te vaak. :D
Foto's als hij geschoren is komen er zeker wel.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:43

Laureas schreef:
Dustinlover, had ik dichterbij gewoond, graag, maar het is een reis van drie uur voor mij naar Bunschoten. Die doe ik dus liever niet te vaak. :D
Foto's als hij geschoren is komen er zeker wel.

Begrijpelijk haha.. Nou ben zeer benieuwd :D

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:44

Vanessa wat een knapperd!
Ben benieuwd hoe hij uitgroeid!
Ik heb zijn oma chanel ;)

Candalisa, die word ook mooi zeg!

RSDIC, grappig he dat champagne er zo verschillend uit kan zien!
Hier ook een paar lichte.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:42

Bedankt Skaay, volgend jaar komt Gold ook naar de NMPRS keuring, dan is hij drie jaar. Hij begint nu geler te worden op zijn neus en rond zijn ogen, dus ik denk wel dat hij in de zomer terug gold champagne eruit zal zien en misschien terug zijn bonte vlekken zal tonen. Al ben ik al heel tevreden hoe hij er uitziet, als zijn bouw maar blijft meevallen, ben ik meer dan tevreden. Ja, Chanel, die ken ik nog van toen Linda haar importeerde vanuit Amerika. :D

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:59

hier een beetje een beginners vraag; maar wat houd het champagne nu eigenlijk precies in? Ik heb namelijk een mini gefokt en zij heeft een koper (niet vos, echt glimmend koper) op haar snuit, is dat dan het champagne? Alleen jullie SUPER MOOIE paarden zijn dan helemaal dat glimmende?

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:13

dewilderoos schreef:
hier een beetje een beginners vraag; maar wat houd het champagne nu eigenlijk precies in? Ik heb namelijk een mini gefokt en zij heeft een koper (niet vos, echt glimmend koper) op haar snuit, is dat dan het champagne? Alleen jullie SUPER MOOIE paarden zijn dan helemaal dat glimmende?

Een foto van veulen en ouders is wellicht handig ;)

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:44

Dewilderoos champagnes worden altijd geboren met felblauwe ogen en hebben een roze huid, ook onder de staart. Daar kan je ze meestal aan herkennen. Heb je een foto?

Mijn Jaycee staat vandaag in uitgelicht :D
[ITP] Classic Champagne Jaycee van 0 tot 3 jaar

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:30

Zijn jullie champies ook zo kleverig? Normale foto's maken is bijna geen optie :')
Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:21

Faline hahaha fijn dat ik weet dat het aan de champie gen ligt!

Afbeelding

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:26

Nee hoor heb ik geen last van :D
Afbeelding
Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:15

De champies hier zijn inmiddels flink gegroeid.

Edje 4 jaar en drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Dior, wordt bijna 2 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:46

Coloured, knappe paardjes heb je tog!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:30

Coloured wat een gave gold zeg! Zit er Cream in? Vind zon mooie zachte kleur :j is de staart zefde kleur als de manen?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 21:44

@Skaay en candalisa: Dank jullie wel! In de gold zit denk ik geen créme. Ze is op het moment wel erg licht inderdaad. Moeder was een donkerbruine merrie en vader is volgens mij alleen maar champagne.



Ze heeft heel veel tinten door het jaar heen, staart is ongeveer hetzelfde als de manen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding