Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Champagne fanclub!

 
Profiel   

Coloured schreef
Wat een mooi merrietje Laureas! <3 Goed bewegen ook. :j


[ img ]

Ja, vooral dat bewegen is een dingetje bij de minipaarden, dus daar heb ik naar gezocht. :D Ondertussen komen we dichter bij de veulens... in mei verwacht ik vijf combinaties met mogelijke champagne veulens, dus het wordt spannend.

Hier Joëlle en mijn classic veulen van vorig jaar in een gekke bui tijdens één van de zelfdzame droge momenten.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 08:46 



 
Profiel   

Knappies hoor! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-20 10:31 



 
Profiel   

Van de bovenstaande foto is het desbetreffende champagne veulen van 2019 geschoren en deze prachtige jaarling 2020 kwam vanonder al dat haar en ja.. dit is echt hetzelfde minipaardje, hij zal nu ongeveer 70 cm op schofthoogte zijn. :+

[ img ]

I

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 12:04 



 
Profiel   

Die is toch echt knap he Laureas <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 20:38 



 
Profiel   

Hoi allemaal! Wat leuk, een champie topic. Nog niet gezien! Ik heb zelf twee amber champagne paints en afgelopen december ook nog 1 verkocht. Voor dit jaar verwacht ik weer een veulen... hopen op champagne!

Dit is Millie geboren in 2019
[ img ]

Half broer van Millie (verkocht)
[ img ]


En dit is Jamy. Moeder van beide hierboven. Ze verwacht dit jaar een volle broer of zus van Millie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 15:54 



 
Profiel   

@belletjhee, wat zijn ze mooi, en ook nog eens frame overo, zo te zien. Ik hoop stiekem ook op een amber champagne veulentje uit mijn eigen combinaties dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 17:03 



 
Profiel   

Laureas schreef
@belletjhee, wat zijn ze mooi, en ook nog eens frame overo, zo te zien. Ik hoop stiekem ook op een amber champagne veulentje uit mijn eigen combinaties dit jaar.


Millie lijkt idd een frame overo, vanwege de vlek in haar nek maar ze is tobiano getest :+ haar vader is dan ook tobiano. Ik zal voor je duimen voor een mooi veulentje *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 18:45 



 
Profiel   

Citaat

Millie lijkt idd een frame overo, vanwege de vlek in haar nek maar ze is tobiano getest :+ haar vader is dan ook tobiano. Ik zal voor je duimen voor een mooi veulentje *\o/*


Wow, die plek in de hals en het blauwe oog zetten je dan echt wel op het verkeerde been

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 18:50 



 
Profiel   

Laureas schreef
Citaat

Millie lijkt idd een frame overo, vanwege de vlek in haar nek maar ze is tobiano getest :+ haar vader is dan ook tobiano. Ik zal voor je duimen voor een mooi veulentje *\o/*


Wow, die plek in de hals en het blauwe oog zetten je dan echt wel op het verkeerde been


Ja daarom heb ik haar ook even getest :D

Zo is ze nu.. (met mn nichtje)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 19:56 



 
Profiel   

Niet heel relevant, maar die jas van je nichtje :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 20:04 



 
Profiel   

M97 schreef
Niet heel relevant, maar die jas van je nichtje :Y)


Haha ja cool he 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 20:42 



 
Profiel   

O wauw belletjhee <3 Heel mooi zo met die aftekeningen.

Hier ons champagne kind even in het zonnetje vandaag!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 15:02 



 
Profiel   

Wat een knappie. Heerlijk he dat zonnetje. Wat voor ras is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 05:20 



 
Profiel   

Hij is NRPS met 94% Arabisch bloed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 12:40 



 
Profiel   

Wat een prachtige paarden en wat een prachtige kleur!
Vraagje kan iemand mij uitleggen (ben niet helemaal thuis in kleurengenetica), hoe je een champagne kleur kan krijgen?
Ikzelf heb een donkere vos merrie, die ik wil laten dekken door een cremello voor de kleur palomino. Maar kan ik haar ook gebruiken voor champagne?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 12:08 



 
Profiel   

Merken jullie als champagne fokkers dat champagne sterker lijkt de vererven als andere kleuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 09:10 



 
Profiel   

@ luna

Nee ik persoonlijk denk van niet.
Ik heb mijn zwart panterbonte appaloosa merrie gedekt met een zilverappel classic crème champagne(kleur getest) en daaruit kwam een zilverappel zwarte appaloosa.
Afgelopen jaar had ik uit mijn gold champagne merrie en mijn silverbay Tovero hengstje een effen silverbay veulentje. (beide kleur getest)

Dit jaar verwacht ik uit die laatst genoemde combi nogmaals een veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 09:33 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat zo is.

Mijn champie wordt stoutig en druk. Ze had wat opstartprobleempjes maar van de lieve rustige pony blijft steeds minder over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 12:01 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Merken jullie als champagne fokkers dat champagne sterker lijkt de vererven als andere kleuren?


Mijn merrie heeft twee veulens gehad en beide champagne... ze krijgt bijna haar derde veulen dus wie weet ook wel champagne....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 20:42 



 
Profiel   

Nee, hier ook niet. Champagne vererft altijd met 50% kans. Uitgezonderd van HZ natuurlijk!

Hier nog wat foto's van onze knappe El Dorado.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 21:07 



 
Profiel   

Mijn champagne merrie die inmiddels verkocht is, heeft ook 2 champagne veulens achter elkaar gehad terwijl ze zelf niet homozygoot champie is. Maar denk eerder dat het toeval is. Theoretisch vererft het gewoon 50%. Het waren óók 2 merrieveulens. En geslacht is toch echt 50%/50%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 08:57 



 
Profiel   

Ja elk gen is 50% op grote aantallen zie je dat mooi terugkomen.. zo op 2-3 veulens valt daar niks van te zeggen..
Je kan ook 10 champagnes op rij hebben en dan 10 zonder bv..

Ik heb dat zo bij mijn overo’s.. de ene heeft nu 3 keer op rij frame gegeven, dus ik ga er van uit dat de kansen voor de volgende weer een pak kleiner zijn..

Als ik lees ‘geeft bijna 90% champagne’ of dergelijke ben ik al minder geneigd om te gaan fokken want dan zijn mijn kansen al kleiner :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 12:12 



 
Profiel   

Ik breek even in en blaas gelijk even wat stof weg

Kabayo @ [EHK] Homozygoot champagne hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 14:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn eerste champie :P
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wat denken de kenners? Amber dun of classic dun?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 15:40 



 
Profiel   

Ik zou zeggen classic dun :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen