Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] kleur geteste paarden

 
Profiel   

Waar laten jullie testen, hoe lang duurt het en wat kost het?
Ik wil misschien mijn veulen laten testen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 17:57 



 
Profiel   

Ik doe de testen bij Etalon Diagnostics in Amerika.
Ze hebben meerdere pakketten maar ik ga meestal voor minipanel plus
Prijzen staan op hun website.
In mei heb ik wat opgestuurd en 4 weken later de uitslag.
Afgelopen maand binnen 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 18:28 



 
Profiel   

Als je heel veel wilt weten is etalon inderdaad interessant. Iets onder de 100 dollar dacht ik, maar dan heb je ook mega veel genen getest omtrent kleur en ziekten.
Wil je een specifiek gen of een kleinere combinatie weten dan ben ik erg tevreden over VGL UC Davis. 1 gen is zo'n 25 dollar vaak, de standaard kleinere pakketen 30-60 dollar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 18:56 



 
Profiel   

Eigenlijk alleen Agouti (misschien schimmel omdat veulen grijs lijkt te worden, maar ik denk niet dat hij schimmel is?)
[ img ]

Gewoon voor het officiele op het paspoort. (Agouti eventueel voor de fokkerij, maar kan ook pas als hij straks 3 jaar is en ik weet hoe hij uitgegroeid is. Maar dan weet ik de schimmel ook al meteen dus die hoedt sowieso niet dan.)

Zit verder niet veel interessants aan. Ik weet dat hij sowieso E/e is


Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 17-08-21 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 19:02 



 
Profiel   

Als je op de Facebook groep equine color genetics kijkt, zie je dat etalon heel erg vaak onjuiste test resultaten heeft en erg onbetrouwbaar is. Zelf geen ervaring mee, maar misschien iets om in gedachten te houden.

VHL is op zich ook nog wel goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 19:02 



 
Profiel   

Goede tip Quir, ik ga kijken! Wel kwalijk, ik weet dat er een Nederlandse/Belgische partner van Etalon is die advies uitdeelt en vaak wordt aangeraden op bokt en sociale media.

VHL ken ik van vroeger veel verhalen over foute uitslagen (homozygoot zwarte die dan een vos gaven etc) en ook op de site staat behoorlijk wat informatie die niet klopt. Is voor mij een reden om het niet te doen, maar wie weet is dat ondertussen gefixt en hebben ze niet zoveel aandacht voor wat er op de site staat op sommige pagina's

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 20:17 



 
Profiel   

Ik gebruik meestal Animal genetica UK.
Van haeringen soms voor een compleet pakket.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 20:39 



 
Profiel   

Laboklin

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 05:46 



 
Profiel   

ik test normaal het hele pakket via NMPRS bij van Haeringen, maar ze hebben nu wel de splash eruit gehaald, en daar word het dan wel weer duur van , maar volgens mij zijn deze testen wel betrouwbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:41 



 
Profiel   

Bij het nmprs op de website stond dat het alles test maar Dunn zat er ook al niet in. Dat was een tegenvaller voor die 80 euro. Heb toen ook bijna 3 maand moeten wachten op de uitslag.
Bij etalon binnen enkele weken en maar een paar euro meer (minipanel plus) en wel dwerggenen en Dunn en splash enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 12:15 



 
Profiel   

Fouten gebeuren overal wel eens.. ik ben ze overal al tegengekomen.

Ik heb er nu 4 bij etalon getest (die ik ook al via uc Davis had) en alles kwam mooi overeen.

Ik heb het gevoel dat het op die groepen meer een persoonlijke vete is ofzo die er tussen zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 14:43 



 
Profiel   

wat is etalon? ook een kleurentester? waar zit die dan? en heeft iemand er een link van? want idd bij van haeringen heeft vorige keer bij mij erg veel geld gekost, ik had het pakket genomen maar alles wat ik wilde weten zat er niet in , toen hadden ze ook nog de fout gemaakt en de opa of zoiets getest , heel ander paardje, ik zei al, dat kan nooit , toen is het overgedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:07 



 
Profiel   

jolandje schreef
wat is etalon? ook een kleurentester? waar zit die dan? en heeft iemand er een link van? want idd bij van haeringen heeft vorige keer bij mij erg veel geld gekost, ik had het pakket genomen maar alles wat ik wilde weten zat er niet in , toen hadden ze ook nog de fout gemaakt en de opa of zoiets getest , heel ander paardje, ik zei al, dat kan nooit , toen is het overgedaan


Etalon staat slecht bekend (in ieder geval in diverse geneticagroepen op Facebook), maken veel fouten.
Persoonlijk zou ik eerder voor UC Davis gaan https://vgl.ucdavis.edu/panel/horse-coat-color-panel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:13 



 
Profiel   

oke dank je, ik heb hem opgeslagen , heb nu niks te testen maar wie weet wat er in de toekomst nog komt :)
ik zie nergens prijzen staan, komen die overeen met van haeringen ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:26 



 
Profiel   

Goedkoper of vergelijkbaar over het algemeen. Je moet op de optie klikken om de prijs te zien. Vanuit deze lijst: https://vgl.ucdavis.edu/tests?field_spe ... get_id=266
Enkel gen is vaak 25 dollar, pakketten tussen de 40 en 130 dollar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:57 



 
Profiel   

oke dank je wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:50 



 
Profiel   

Ik test bij Etalon en heb ook nooit gehoord dat het daar slecht is? Heb je daar bronnen van want ik zou dat wel willen nalezen.

Persoonlijk vind ik via het nmprs bij van haeringen zonde geld. € 80 armer en nog de belangrijke dingen niet getest.
Idd ook fouten gemaakt bij 1 van mijn dna monsters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:34 



 
Profiel   

Ik test dan in Engeland.
https://www.animalgenetics.eu/Equine/Co ... _Index.asp

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:28 



 
Profiel   

[ img ]
hier nog eens een recente foto van mijn aa ee N/Cr
toen ze geboren werd leek ze wel vos maar toch goed gekomen :)

Heb er nu een cremello bij, haar laat ik ook testen. Komt uit valk*perlino dus zou ook perlino kunnen zijn. (Verwacht het overigens niet gezien haar roze huidje).

Maar... Ik teste bij VHL/combibreed 50 euro per gen en 100 voor complete kleurtest. Nu kan ik de test van 100 niet meer bestellen lijkt het, iemand daar al tegenaan gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 17:59 



 
Profiel   

Waarom denk je dat het een cremello is? Smoky cream en perlino zijn ook gewoon zonder pigment.
Weet je of de ouders vos dragers zijn? Anders kun je cremello sowieso afschrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 20:11 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Waarom denk je dat het een cremello is? Smoky cream en perlino zijn ook gewoon zonder pigment.
Weet je of de ouders vos dragers zijn? Anders kun je cremello sowieso afschrijven.


Dat weet ik niet zeker daarom wil ik testen :), ze is aangekocht als cremello. Komt uit dezelfde vader als de palamino (Cassanova du Bois).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:08 



 
Profiel   

Bonnieaw schreef
Nynkster schreef
Waarom denk je dat het een cremello is? Smoky cream en perlino zijn ook gewoon zonder pigment.
Weet je of de ouders vos dragers zijn? Anders kun je cremello sowieso afschrijven.


Dat weet ik niet zeker daarom wil ik testen :), ze is aangekocht als cremello. Komt uit dezelfde vader als de palamino (Cassanova du Bois).

Aan de manen kleur kan je het ook Vaak wel zien. Crèmekleurig heeft echt spier witte manen en perlino rossig en smokey Cream grijs bruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:00 



 
Profiel   

Door de manentip van Marjolein 'wist' ik al vroeg dat Idris cremello is. Hij was zo donker dat ik in eerste instantie dat dat hij perlino was, maar hij had echt blonde manen en jawel hoor; cremello (en nu ook lekker 'wit' )

Net geboren:
[ img ]

weekje oud:
[ img ]

vorige week:
[ img ]

Ik ben benieuwd of ik volgend voorjaar weer zo sta te twijfelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:14 



 
Profiel   

Wat zwart of rood basis vaak ook ‘verraad’ zijn de oorpuntjes. Bij perlino of smoky cream zijn ze vaak echt donker, dat ga je bij cremello nooit hebben. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:33 



 
Profiel   

Leuk topic :)

Ik kom ook even binnenvallen met mijn quartermix, heb deze week de resultaten van uc davis gekregen.

E/e A/A nd1/nd2 n/SW2 n/TO LP/n


[ img ]

Ze wisselt heel erg van kleur, bleker in de winter en donkerder in de zomer.

Als veulen geen appaloosa stipjes en nu wel.

[ img ]

En een foto van vorig jaar

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 14:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen