Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] kleur geteste paarden

 
Profiel   

Leuke uitslag! Waar heb je dat getest als ik vragen mag, en was dat op eigen kosten of heb je meegedaan aan iets?
Mijn 2.5 jarige amber champagne hengstje is ook uitgebreid getest en heeft nog steeds deels blauwe ogen maar geen enkel wit gen.
Alleen nd1
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:03 



 
Profiel   

Was in Australië maar al bijna 10 jaar geleden dus ik denk dat dat onderzoek wel al is afgerond haha, er zijn ondertussen iig al meer SW varianten beschikbaar om te testen, ik geloof dat sw2 en 3 en al wel waren maar alleen sw1 nog commercieel beschikbaar was, inmiddels zijn we bij sw6.
Maar ik zou even moeten opzoeken wie dat was, weet ik niet meer uit mijn hoofd. Ik kwam de oproep toen iig tegen op een engels forum, daar kwamen vaker dat soort oproepjes voorbij, kan me die van w20 in de begindagen ook nog herinneren. Zo jammer dat dat forum niet meer bestaat. Misschien dat er nu via social media om zulke samples gevraagd wordt? Of gewoon zelf benaderen of ze misschien bezig zijn met verder onderzoek en of ze interesse hebben.

Ik heb wel een klein deel zelf betaald en je kon ervoor kiezen om ook meteen andere tests tegen gereduceerd tarief te laten doen. En de verzendkosten waren natuurlijk voor eigen rekening. Maar dus niet de normale kosten en ook geen kosten voor verwerking of vervolgtesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:59 



 
Profiel   

Ah dat is al even geleden dus. Dan niet meer van toepassing denk ik haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 17:22 



 
Profiel   

Kleur getest smokey black bont pearl

Destijds dachten we zeker te weten dat het vast champagne moest zijn. Een aantal mensen dacht aan Perlino, maar dit was wel een heel verassende uitslag.

Weet alleen dat moeder een palomino welsh merrie is geïmporteerd uit Engeland. Van de vader weet ik helaas niet maar hij is een kopie van een welsh.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:18 



 
Profiel   

Ga maar uit dat er tinker in zit dan, pearl zit steeds vaker in bepaalde tinkerlijnen en dat zou het bonte ook verklaren.
Leuke uitslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:23 



 
Profiel   

Ik zou graag een keer een veulen fokken uit mijn vosje en wil graag dan laten testen wat ze draagt. Dit zodat ik eventueel nog kan kijken bij hengsten die ook kleur getest zijn en je beter je kansen kan inschatten. :)
Gewoon voor de leuk!
De ouders van mijn merrie hebben er een verrassing van gemaakt, beide bijna geen wit en mijn merrie heeft een mooie bles. Vader is een valk en moeders een bruine, dus iedereen dacht een bruine of valk want dat was de grootste kans... kwam er een oer lelijk vosje uit. :+ Het is goed gekomen hoor maar was even schrikken haha.

Waar laat iedereen dat doen? Ik zag dan allerlei panelen staan maar ik snap het niet. :+ voelde mij een beetje stom.. dat ze vos is is niet moeilijk maar draagt ze dominant bruin mee of iets in die richting.

Edit: ik fok alleen op bouw verbeterend en kleur is alleen leuk meegenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 21:20 



 
Profiel   

Wat een schatje is die Welsh kruising hierboven!

tirzasarah10 schreef
Ik zou graag een keer een veulen fokken uit mijn vosje en wil graag dan laten testen wat ze draagt. Dit zodat ik eventueel nog kan kijken bij hengsten die ook kleur getest zijn en je beter je kansen kan inschatten. :)
Gewoon voor de leuk!
De ouders van mijn merrie hebben er een verrassing van gemaakt, beide bijna geen wit en mijn merrie heeft een mooie bles. Vader is een valk en moeders een bruine, dus iedereen dacht een bruine of valk want dat was de grootste kans... kwam er een oer lelijk vosje uit. :+ Het is goed gekomen hoor maar was even schrikken haha.

Waar laat iedereen dat doen? Ik zag dan allerlei panelen staan maar ik snap het niet. :+ voelde mij een beetje stom.. dat ze vos is is niet moeilijk maar draagt ze dominant bruin mee of iets in die richting.

Edit: ik fok alleen op bouw verbeterend en kleur is alleen leuk meegenomen.

Bij combibreed van vhl genetics kan je een kleurentest aanvragen. Je moet dan even wat manen met wortel trekken en in een zakje opsturen. Zo uit mijn hoofd is het de P404 test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 21:29 



 
Profiel   

Je hoeft alleen agouti te testen in dat geval tirzasarah, ik raad UC Davis of Animal genetics aan als plek om te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 22:01 



 
Profiel   

Dank ik ga ze beide bekijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:07 



 
Profiel   

Mijn valk merrie kreeg vorig jaar appaloosa kenmerken
Dit jaar duidelijker zichtbaar en ze word steeds lichter
Ik heb LP en nachtblindheid laten testen, de uitslag is N/LP, dus drager.
Er stond wel bij dat dragers in de regel geen symptomen vertonen.
Kan iemand me misschien uitleggen hoe dit zit? Heeft ze dan alsnog kans op nachtblindheid?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:31 



 
Profiel   

Je spreekt van dragerschap als een allel recessief is, LP is (incompleet) dominant. Jouw paard is dus valk appaloosa, de vorm kan wisselen van marmerbont tot enkele kleine kenmerken.
Alleen homozygote appaloosa's zijn nachtblind, dus daar heeft jouw paard geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:17 



 
Profiel   

Gelukkig, heel fijn, bedankt voor je uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 09:14 



 
Profiel   

Net eindelijk de uitslag gehad van Lola, ze is idd Smokey Black <3 Dat heeft mama Yula goed doorgegeven :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:15 



 
Profiel   

Knap veulen Nieky <3

Rianne1807 schreef
Mijn valk merrie kreeg vorig jaar appaloosa kenmerken
Dit jaar duidelijker zichtbaar en ze word steeds lichter
Ik heb LP en nachtblindheid laten testen, de uitslag is N/LP, dus drager.
Er stond wel bij dat dragers in de regel geen symptomen vertonen.
Kan iemand me misschien uitleggen hoe dit zit? Heeft ze dan alsnog kans op nachtblindheid?

[ [url=m/Z96KbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a4iSZS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je ooit van plan bent een veulen te fokkken kies dan voor een hengst die geen drager is. Anders grote kans dat het veulen het wel krijgt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:45 



 
Profiel   

Ah hier is deze ook wel leuk, mijn bruine valk (EeAaCrn).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:53 



 
Profiel   

Gold champagne. Geen idee wat de code daarvoor is, maar hij is wel getest op kleur *D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:59 



 
Profiel   

Stephanie schreef
Knap veulen Nieky <3

Rianne1807 schreef
Mijn valk merrie kreeg vorig jaar appaloosa kenmerken
Dit jaar duidelijker zichtbaar en ze word steeds lichter
Ik heb LP en nachtblindheid laten testen, de uitslag is N/LP, dus drager.
Er stond wel bij dat dragers in de regel geen symptomen vertonen.
Kan iemand me misschien uitleggen hoe dit zit? Heeft ze dan alsnog kans op nachtblindheid?

[ [url=m/Z96KbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a4iSZS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je ooit van plan bent een veulen te fokkken kies dan voor een hengst die geen drager is. Anders grote kans dat het veulen het wel krijgt. :j


Jaa precies, als ben ik niet van plan om een veulen te fokken, maar het is wel goed om te weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:38 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

E/E A/A G/g

En als veulen/jong paard:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:11 



 
Profiel   

Het veulen van onze Smokey Black merrie hebben we laten testen. Ook ons veulen is Smokey Black!

Het bijzondere is ook dat het veulen is geboren op de verjaardag van de merrie, dus moeder en zoon hebben dezelfde kleur en dezelfde dag jarig.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 15:31 



 
Profiel   

Zoë (lichtbruin) Ee/Aa, pssm1 en FIS negatief
Yuna (donkerbruin) EE/Aa, pssm1 en FIS negatief.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 21:32 



 
Profiel   

Even een schopje :o

Ik heb gisteren de uitslag van de kleurtest terug gekregen van mijn 2 nieuwe merries uit Spanje.

Triana: EE Aa Crcr nd1/nd1

[ img ]

[ img ]


Haar 5 maanden oude veulen Estrella, uit een bay roan hengst:
EE Aa CRcr nd1/nd2 heterozygoot roan

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-23 13:10 



 
Profiel   

ee/aa/nCr/DW20DW20.
Merrie jaarling, 100% welsh cob gefokt. Van een vriendin zonder bokt[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 14:25 



 
Profiel   

Knappe pony <3.
Is ze ook op splash getest? Zo niet zou ik dat ook nog laten doen, geloof dat enkel SW1 bij de welsh bekend is, daar zouden de blauwe ogen dan iig vandaan moeten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 16:56 



 
Profiel   

Hmm rare uitkomst op basis van de foto's. Deze zou ik echt laten hertesten, of een uitgebreider panel laten doen. Want dit klopt niet, of er speelt nog een gen mee wat niet getest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 18:17 



 
Profiel   

Waar raden jullie aan om ze eventueel te laten hertesten? Splash is ze niet op getest inderdaad. Dus die zet die vriendin sowieso nog op de lijst. Ze is nu getest bij VHL
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen