Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] kleur geteste paarden

 
Profiel   

Iemand die een bedrijf weet die een complete kleurtest heeft voor niet al te veel?
Dus colour en panel
Animal genetics Amerika reageert op geen enkele manier en zie ook alleen maar slechte reviews.

Wij krijgen de velden bij creditcard niet goed, hij zegt het adres matched niet bij de kaarthouder ??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:18 



 
Profiel   

ik ben tot op heden tevreden over etalon. Wat ik zie aan de vacht bevestigen zij. Ik kies dan mini panel plus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:25 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Color:
A/a
E/E
nd2/nd2
CH/n
CR/n
LP/n
SW1/n
W20/n

Ze heeft achter 2 sokjes en op dr koppie een kol.
Moeder is amber champagne pintaloosa
Vader perlino bont met splash

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 20:45 



 
Profiel   

Leuk! Die heeft zo goed als alles meegekregen van beide ouders dan!
Kol + sneb + achtervoetjes is echt een typische splash 1 aftekening. In heterozygote vorm is het vaak niet echt uitbundig qua aftekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 20:50 



 
Profiel   

Ja zeg dat :9 heel blij mee. Sneb niet gevonden nog. Waar zie ik W20 dan in terug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 20:54 



 
Profiel   

Ja ik zou er niet van schrikken als daar toch ergens een mini snebje op dat roze snuitje verstopt zit :P
W20 is vooral een booster voor de andere bontgenen op KIT. (Tobiano, Sabino1, dominant white etc..) hier doet het dus niet zoveel omdat splash 1 op een andere locus zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:09 



 
Profiel   

Een kleine update van Tulip, a/a, E/e, nd2/nd2, n/LP, n/PATN1. Haar veulenvacht begint steeds bruiner te worden, op wat zwarte vlekken op haar benen na. Ben benieuwd hoe ze er uit gaat zien als de veulenvacht volledig weg is, en hoe ze veranderd volgende zomer na het verharen. Veel van onze jaarlingen zien er qua patroon compleet anders uit na de eerste winter.

[ img ]

[ img ]

(de structuur is in Instagram iets verstrekt maar de kleur zelf heb ik niet aangepast).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 23:24 



 
Profiel   

We hebben de uitslag van onze andere tinker hengst ook

[ img ]

E/e a/a nd2/nd2 W20/W20 PATN1/N

Dus als ik het goed begrijp heterozygoot zwart. Daarmee kan hij dus zowel zwart, bruin en vosse nakomelingen hebben ( afhankelijk van de merrie). W20 is voor witte markeringen. En PATN1/N heeft zoals ik het lees geen effect op zijn vacht. Alleen bij appaloosa's klopt dit?

Overigens heel grappig om het verschil te zien. Onze andere hengst is E/E W20/W20. Maar ziet er heel anders uit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 07:42 



 
Profiel   

Ik ben geen held met appaloosa en bont genen, dus correct me if I'm wrong. Maar PATN toont volgens mij inderdaad alleen op 'appaloosa', maar zo te zien is dat niet getest bij jou. PATN toont als een paard ook LP draagt, maar die ik niet in jouw lijst. Nu heb ik al helemaal geen idee of LP uberhaupt voorkomt bij Tinkers, maar als het voorkomt en je hebt het niet getest, zou hij maar zo wel LP kunnen hebben.

Heb je ook andere patronen getest? Het zou me niet verbazen als hij bijvoorbeeld sabino heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 09:11 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik ben geen held met appaloosa en bont genen, dus correct me if I'm wrong. Maar PATN toont volgens mij inderdaad alleen op 'appaloosa', maar zo te zien is dat niet getest bij jou. PATN toont als een paard ook LP draagt, maar die ik niet in jouw lijst. Nu heb ik al helemaal geen idee of LP uberhaupt voorkomt bij Tinkers, maar als het voorkomt en je hebt het niet getest, zou hij maar zo wel LP kunnen hebben.

Heb je ook andere patronen getest? Het zou me niet verbazen als hij bijvoorbeeld sabino heeft.


Ik heb toevallig een LP tinker
Hij is EE/Aa/W20/Lp
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 09:14 



 
Profiel   

Ik verwacht dat Nieky meer genen heeft getest maar alles wat n/n is niet heeft genoemd.
Ik was ook wel benieuwd naar de negatieve witpatronen die wel getest zijn, want W20 is niet de oorzaak van dit patroon.

Patn1 doet in dit geval niets, maar kan in combinatie met een LP merrie wel zorgen voor een panterbonte. LP komt voor bij Tinkers, maar echte panterbonten zie je weinig dus is wel een leuke bonus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 09:27 



 
Profiel   

In combinatie met w20/w20 kan sabino1 zoiezo niet. Dat zit allemaal op dezelfde locus (KIT) ook alle dominant white genen en tobiano zitten daar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 09:32 



 
Profiel   

Mooie uitslag hierboven!

Wij hebben zojuist de testresultaten binnengekregen van dit veulentje!
[ img ]
a/a E/E D/nd2 SW1/SW1 TO/n :D <3
En ze draagt geen dwerggenen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:21 



 
Profiel   

mooney schreef
Ik verwacht dat Nieky meer genen heeft getest maar alles wat n/n is niet heeft genoemd.
Ik was ook wel benieuwd naar de negatieve witpatronen die wel getest zijn, want W20 is niet de oorzaak van dit patroon.

Patn1 doet in dit geval niets, maar kan in combinatie met een LP merrie wel zorgen voor een panterbonte. LP komt voor bij Tinkers, maar echte panterbonten zie je weinig dus is wel een leuke bonus.


We hebben idd een volledig kleurenpanel laten doen bij etalon.
Dit zijn de whites die getest zijn:

[ img ]

[ img ]


Overigens uit onze zwarte hengst ( E/E W20/W20) is met een zwart bonte merrie dit veulen gekomen. Dus dat w20 verrassingen geeft heb ik al door :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:58 



 
Profiel   

Vergeet niet dat er ook nog veel witgenen niet ontdekt zijn, dus het toeschrijven aan w20 zou ik niet zomaar doen. Maar wel leuke verrassingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 11:11 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]


Dit veulen is NG/ GG, AA, Ee, Cr/ Cr.
Ik begreep al dat het dan een perlino geboren schimmel is.
Kan iemand mij vertellen wat dat voor haar nakomelingen zou kunnen betekenen behalve dat de kans 50% kans is op schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 13:36 



 
Profiel   

Ze geeft sowieso ook altijd crème en een agouti gen door. Dus er kan geen smokey black uit komen. Afhankelijk van wat de hengst aan genen heeft, komt er dan minimaal of een valk of een palomino uit. Is de hengst bvb EE dan kan er alleen valk uit komen in de basis en als de hengst wel vos basis is of vos draagt dan heb je of 50% kans (in geval van vos basis) of 25% kans (als hengst Ee is) op palomino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 13:41 



 
Profiel   

Altijd een verdunning maar geen smokey black (want altijd agouti), en 50% kans op bruin en 50% op vos doorgeven (wat het dan wordt hangt van papa af).
Dus palomino of valk als papa geen verdunning heeft
En Idd 50% op schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 13:41 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Duidelijk!
Ik heb nog een jaarling staat welk cremello/ perlino is. Is het nodig om de hele kleur test te doen of kan ik ook een verkorte variant doen om erachter re komen? Deze is niet schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:08 



 
Profiel   

Als je alleen wil weten of die cremello, perlino of smokey cream is, hoef je alleen E en A te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:36 



 
Profiel   

Quir schreef
Als je alleen wil weten of die cremello, perlino of smokey cream is, hoef je alleen E en A te testen.



Dus als ik ook wat wil weten over haar toekomstige nakomelingen kan ik beter de hele test doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:51 



 
Profiel   

June:
EE/Aa/nLp/nT
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Yara:
EE/Aa/nT
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 00:48 



 
Profiel   

Nou zou je kunnen zeggen dat de LP zorgt voor de onregelmatige vlekken op de rug van June.

Ben benieuwd of ze verder doorklinkt. Heeft ze nog andere appie kenmerken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 09:24 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Nou zou je kunnen zeggen dat de LP zorgt voor de onregelmatige vlekken op de rug van June.

Ben benieuwd of ze verder doorklinkt. Heeft ze nog andere appie kenmerken?


Ja geslachtsdeel daar zit een vlekje op en rondom de ogen is ze beetje grijzig

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 00:20 



 
Profiel   

SW1/n en W20/n
[ img ]

En ee natuurlijk, verder negatief getest op alle witpatronen. Was voor een onderzoek naar splash en blauwe ogen maar hij was niet door naar de volgende ronde omdat zijn fenotype (veel wit, veel stekelhaar, blauw in beide ogen) met de uitslag overeen komt. Wel toestemming gegeven dat zijn gegevens en dna bewaard blijven voor toekomstig onderzoek dus wie weet komt hij ooit nog eens voorbij met een nieuw gen maar kans is klein :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen