Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] kleur geteste paarden

 
Profiel   

Ok, ze is toevallig gedekt door een zwarte hengst maar dit zal dus een bruin of vos kleurig veulen geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 12:26 



 
Profiel   

aa ee N/Cr
[ img ]


De eerste dagen had ze exact dezelfde kleur als mama als baby, ze begint nu iets lichter te worden in de manen maar verder zou je op het oog zeggen dat ze vos is.

Hier zijn ze naast elkaar
mama = Aa ee N/N
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:42 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Is het een idee als we de kleur namen er ook bij zetten?
Want soms weet ik het niet meer :P
Bovenstaande is dan een perlino toch?


Ik ben enthausiast meelezer van dit topic, maar door alle afkortingen wordt ik geen wijs meer uit de testuitslagen..
Kunnen we dit doen? Voor de minder ervaren kleurtestlezers onder ons? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:08 



 
Profiel   

P_Tries schreef
fleurtjeuh schreef
Is het een idee als we de kleur namen er ook bij zetten?
Want soms weet ik het niet meer :P
Bovenstaande is dan een perlino toch?


Ik ben enthausiast meelezer van dit topic, maar door alle afkortingen wordt ik geen wijs meer uit de testuitslagen..
Kunnen we dit doen? Voor de minder ervaren kleurtestlezers onder ons? O:)


Mijn veulen (bovenstaand) is palomino.
aa=zwart
ee=vos (toont dominant over zwart)
N/CR - 1 verdunning.
Vos met 1 verdunning = palomino

Moeders is
Aa = bruin
ee=vos (toont dominant over bruin)
zonder verdunning = vos.

Een perlino is dubbel verdund met als basiskleur bruin dus:
Aa of AA (toont beide bruin)
EE of Ee (non vos of vosdrager, toont beide geen vos)
Cr/Cr (2 ingevulde creme genen)
Met N/Cr zou het een valk zijn.

Nu ben ik ook vrij nieuw in het hele genetica gebeuren dus verbeter me als ik wat verkeerd zeg haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:12 



 
Profiel   

De aa betekent geen Agouti, niet zwart. Vos is bovendien juist recessief tov zwart.
Dus paard met Ee is dan zwart, niet vos, en als er een A naast staat wordt zwart bruin.
Jouw veulen is dus vos met verdunning —> palomino. Daarnaast homozygoot niet agouti, dus kan zwarte veulens geven later.
Moeder is vos want ee en geeft de helft van haar geslachtscellen agouti door.
Uitleg perlino klopt qua allelen maar niet qua wat toont

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 14:10 



 
Profiel   

*\o/*

Vandaag de resultaten binnen van de kleurtest en we hebben na vier jaar proberen dan eindelijk ons homozygootje *\o/* *\%/*

Homozygoot amber champagne:
[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:27 



 
Profiel   

Wat gaaf Faline! :) In de afgelopen jaren daar veel voor gevolgd. Tof dat het nu gelukt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 10:42 



 
Profiel   

Dankjewel! Ik ben echt zo blij :D kan het nog steeds niet geloven dat het nu dan toch echt is gelukt :):)
En dan qua karakter ook nog eens zo super leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:11 



 
Profiel   

Ooh kei leuk! En als kers op de taart geen gray erbij, super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:51 



 
Profiel   

Mijn merrieveulentje is ook getest en ze blijkt idd palomino splash zoals ik al vermoedde <3 [ img ]
[ img ]

A/a e/e nd2/nd2 CR/n SW1/n

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:08 



 
Profiel   

Hoihoi ik ben nieuw hiero maar zou graag mijn merrie willen laten testen ik denk dat zei silver dapple bont is maar zou het graag zeker weten en of zij een dubbele bont factor heeft of niet
Weet iemand waar dit kan (vast al vaker gevraagt haha)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:23 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
Hoihoi ik ben nieuw hiero maar zou graag mijn merrie willen laten testen ik denk dat zei silver dapple bont is maar zou het graag zeker weten en of zij een dubbele bont factor heeft of niet
Weet iemand waar dit kan (vast al vaker gevraagt haha)
[ [url=m/lYyfN9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laboklin laat ik mijn paarden altijd testen je hebt heel snel de uitslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:40 



 
Profiel   

Ik stuur het altijd naar VGL UC davis

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 08:04 



 
Profiel   

Bedankt en wat zijn de kosten daar ongeveer van

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 06:51 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
Bedankt en wat zijn de kosten daar ongeveer van

Via de webshop www.labogen.com kunt u 24/7 eenvoudig testen bestellen. Bij aanvraag van meer dan 1 kleur rekenen wij €60,50 voor de eerste kleur en €25,42 per opvolgende kleur (m.u.v. testen van partnerlabs). Voor afstammingsonderzoek zijn de DNA profielen van beide ouders nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:56 



 
Profiel   

Ik heb niet gecheckt voor tobiano, maar meestal is 1 kleurgen testen 25 dollar bij Davis, er zijn ook vaak leuke pakketten voor een voordelige prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:59 



 
Profiel   

Ik doe het in de UK
https://www.animalgenetics.eu/Equine/Co ... _Index.asp

Binnen 2 weken binnen.

Als ik echt een volledig pakket wil dan pak ik v haeringen.
Maar bij de meeste hoefde ik maar 1-3 genen dus dan is dat los veel goedkoper. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:07 



 
Profiel   

Ik heb ook voor het eerst haren ingestuurd voor kleurtest.

Ik heb fjordenpaarden, bij dit veulen was de kans zwart, bruin, smokey black of valk (met dun uiteraard). Ze oogt erg wit dus ik ga uit van valk maar wil ook graag weten of ze homozygoot agouti is of niet. Volgens mij geen vos in de lijnen maar toch meegenomen, ze word dus getest op vos, agouti en creme.

[ img ]
[ img ]
net geboren, moeder wildkleur bruin


[ img ]
2 (?) dagen oud


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
5 weken oud.


Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor je de uitslag had? Het is naar UC Davis gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:59 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Ik heb ook voor het eerst haren ingestuurd voor kleurtest.

Ik heb fjordenpaarden, bij dit veulen was de kans zwart, bruin, smokey black of valk (met dun uiteraard). Ze oogt erg wit dus ik ga uit van valk maar wil ook graag weten of ze homozygoot agouti is of niet. Volgens mij geen vos in de lijnen maar toch meegenomen, ze word dus getest op vos, agouti en creme.

[ [url=m/nXj8Q7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8irjM3.jpg]Afbeelding[/url] ]
net geboren, moeder wildkleur bruin


[ [url=m/J5sSak.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 (?) dagen oud


[ [url=m/hV99C0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aSqIqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F8pQL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D7EAH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
5 weken oud.


Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor je de uitslag had? Het is naar UC Davis gestuurd.

Valk heeft zwarte manen en staart dus daar denk ik nu zeker niet meteen aan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:16 



 
Profiel   

keona schreef
XxDiandraxX schreef
Ik heb ook voor het eerst haren ingestuurd voor kleurtest.

Ik heb fjordenpaarden, bij dit veulen was de kans zwart, bruin, smokey black of valk (met dun uiteraard). Ze oogt erg wit dus ik ga uit van valk maar wil ook graag weten of ze homozygoot agouti is of niet. Volgens mij geen vos in de lijnen maar toch meegenomen, ze word dus getest op vos, agouti en creme.

[ [url=m/nXj8Q7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8irjM3.jpg]Afbeelding[/url] ]
net geboren, moeder wildkleur bruin


[ [url=m/J5sSak.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 (?) dagen oud


[ [url=m/hV99C0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aSqIqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F8pQL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D7EAH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
5 weken oud.


Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor je de uitslag had? Het is naar UC Davis gestuurd.

Valk heeft zwarte manen en staart dus daar denk ik nu zeker niet meteen aan .


Ik weet het maar ze heeft ook zeker zwart in haar staart en manen hoor, ze is natuurlijk ook nog Dun. Een bruin paard heeft ook zwarte manen en staart, bij een fjord toch ook duidelijk wit erbij. Andere optie is bruin of (smokey) black. Voordeel van een fjord dat er niet zo gek veel keuze is in kleuren.

Welke kleur zou jij denken dat ze is dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:21 



 
Profiel   

Verstandig om te testen, zo op de foto's zou je eerder dunalino zeggen (gull is dat volgens mij op z'n Noors toch). Maar qua bloedvoering is dunskin/ulls aannemelijker. Fjordjes worden wel vaker met weinig zwart geboren en kleuren later duidelijker. Ben benieuwd wat de test zegt.

Meestal heb je de resultaten na ontvangst in de US zo rond 7 of 8 werkdagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:55 



 
Profiel   

mooney schreef
Verstandig om te testen, zo op de foto's zou je eerder dunalino zeggen (gull is dat volgens mij op z'n Noors toch). Maar qua bloedvoering is dunskin/ulls aannemelijker. Fjordjes worden wel vaker met weinig zwart geboren en kleuren later duidelijker. Ben benieuwd wat de test zegt.

Meestal heb je de resultaten na ontvangst in de US zo rond 7 of 8 werkdagen


Voor dunalino heb je vos nodig, zit in beide lijnen niet in zover bekend is. Verder heeft ze duidelijk zwart in staart en geboren met zwarte hoefjes. De rodblakke/gulblakke worden altijd met witte voeten geboren.

Ulsblakke is zeer aannemelijk aangezien haar vader uls is. Maar bruin kan ook en zelfs zwart aangezien papa en mama beide heterozygoot agouti zijn. De zwarte zijn vaak ook heel wit bij geboorte zie foto van mijn zelf gefokte wildkleur zwarte:
[ img ]

Dit is trouwens papa:
[ img ]

Test zal in elk geval duidelijkheid geven. Hij is vorige maandag avond op de post gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:14 



 
Profiel   

Ik snap dat ze dun is heb zelf een dunskin valk met dun en nu een vos dun. Dus bekend met de dun kleur. Alleen niet bekend met de fjorden kleuren en namen er van . Want ik wist ook niet dat crème bv mocht want dat dubbel crème mag niet dat wist ik wel. Dus aan mij heb je niet heel veel. Maar voor mijn oog zie ik geen dunskin eerder dunalino

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 05:40 



 
Profiel   

keona schreef
Ik snap dat ze dun is heb zelf een dunskin valk met dun en nu een vos dun. Dus bekend met de dun kleur. Alleen niet bekend met de fjorden kleuren en namen er van . Want ik wist ook niet dat crème bv mocht want dat dubbel crème mag niet dat wist ik wel. Dus aan mij heb je niet heel veel. Maar voor mijn oog zie ik geen dunskin eerder dunalino

Ja hoor enkel creme mag, dan heb je dus ulsblakke (valk) of gulblakke (palomino) maar de dubbel creme mag niet idd. Stamboek is nog steeds en onterecht van mening dat dubbel creme gezondheidsproblemen zou opleveren.

Naar mijn idee is ze zeker geen dunalino, zie mijn reactie hierboven. Het is namelijk op basis van vos, wat volgens mij en de hengstenhouder niet in de lijnen zit en die worden (bij de fjord in elk geval) altijd met witte hoeven geboren, yuna had zwarte hoeven.

Benieuwd wat de test uitslag zegt, nog even geduld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 07:18 



 
Profiel   

Ja ben ook eens benieuwd. Stamboeken en kleuren hou op haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 06:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 25 [ 602 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen