Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Iemand enig idee wat dit voor kleur is?

 
Profiel   

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 15:41 



 
Profiel   

Zijn die vlekken viezigheid of ook echt kleurverschil in de vacht?

En is het een Shet? Zo ja zou ik me even verdiepen in de kleur 'mushroom'. Qua tint van de vacht zou dat helemaal kunnen kloppen, ik vind de manen en staart eigenlijk wel iets te donker voor mushroom. Maar er is nog zoveel onbekend omtrent dit gen dat ik het niet uit durf te sluiten als het een Shetlander is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 17:13 



 
Profiel   

De moeder is een in beslaggenomen pony,die bij ons dit veulen kreeg.Zij heeft een appaloosa paspoort.Het stamboek heeft een duplicaat uitgegeven zonder verdere gegevens. Pony was dus gechipt door het appaloosa stamboek.Zegt niks, dat weet ik.Maar dit veulen krijgt nu vlekken op de achterhand, misschien heeft het een stippelvader

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:01 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:03 



 
Profiel   

Bijzondere tint.

Smokey black vind ik het ook nog wel wat van weghebben.
Maar daar is het eigenlijk weer net te rossig voor.

Mogelijk wel met appaloosa erbij dus, welke kleur het dan ook mag blijken te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:05 



 

Goh, ik dacht dat ik veel van kleurtjes wist maar dit heb ik nog nooit gezien :o? Zou inderdaad zeggen mushroom of silver dapple icm appaloosa, maar dat is niet echt ergens op gebaseerd.

Je zou kunnen testen op kleur, als je het echt wilt weten. Maar ik weet niet in hoeverre er testen beschikbaar zijn voor appaloosa/mushroom. Voor de basiskleur (vos/zwart), agouti status (verdunning op zwart dat bruin geeft) en creme (zwart + 1 creme = smokey black) zijn makkelijk te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:10 



 
Profiel   

[ img ]
Hij is vosgeboren.Hij is afgelopen week een jaar geworden. Hij is bijna verhaart nu en dit kwam onder zijn vosvachtje uit.Wel zijn zijn manen en staart iets grijs.De dierenarts noemde hem schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:11 



 

Ik denk niet dat het een schimmel is. Heeft hij een brilletje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:12 



 
Profiel   

Nee die heeft hij niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:14 



 
Profiel   

Ik vind hem veel weg hebben van een geschoren koffievos qua kleur. Stippen kunnen ook bird catcher spots zijn. Ik vind ze in elk geval wel wat appaloosa achtig. Zijn de geslachtsdelen gestippeld?


Edit; Stippen waren meer aanwezig dan ik dacht te hebben gezien.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 27-04-17 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:16 



 

Wat voor kleur hadden zijn ogen bij de geboorte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:16 



 
Profiel   

Ogen? Blauw dacht ik.
En ja hij heeft onder zijn buik op de onbehaarde delen ook stippels. Hij is nl gecastreerd vorige week.Wij hebben 34 pony's. Ik wil graag dat hij in de gemengde kudde opgroeit.Daarvoor moest hij gecastreerd worden.Hij zat nl.al bovenop een fjordenmerrie en zo mag hij de rest van zijn leven hier blijven wonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:26 



 
Profiel   

Op de veulenfoto vind ik zijn benen erg donker voor een vos. Misschien een koffievos? Maar dat kun je inderdaad laten testen als je het graag wil weten.

Welke kleur heeft de moeder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:27 



 
Profiel   

Dit is hem met mams een poosje terug.Mams is schimmel, daarom zegt de da dat hij ook schimmel is.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:34 



 
Profiel   

Gebaseerd op de info van kleur als veulen en kleur van de moeder vindt ik schimmel niet eens zo gek. Dat doet wel vaker gekke dingen met kleur voor ze echt wit worden, ik ken een vos geboren schimmel die bijna zwart werd voor hij overging naar wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:42 



 
Profiel   

Ik heb al veel paarden schimmel zien worden in de loop der jaren,maar nog nooit via deze kleur.Misschien dat hij over tien jaar wel helemaal wit is. We gaan het zien. Ik dacht ook vosveulen , dat wordt een schimmel, maar deze had geen brilletje rond de ogen.Ik ben echt heel benieuwd hoe hij er volgend jaar uit gaat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:48 



 
Profiel   

We hebben alleen maar de buitenkant om op af te gaan dus in principe kan alles.

Op de laatste foto vind ik hem er eerder als een zilverappelbruine uitzien dan als een donkere vos. Schimmel zie ik er niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 18:48 



 
Profiel   

In elk geval bedankt voor alle antwoorden. Het wordt afwachten,denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:09 



 
Profiel   

Blijf je ons wel even op de hoogte houden?

Ik had een pony bij mij in de menles lopen, die had precies dezelfde kleur als deze op de eerste foto en dat was dus een geschoren koffievos dus vandaar dat ik eraan dacht. Hij kan ook nog een koffievos met flaxen zijn(dat geeft ook lichte manen en staart).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:11 



 
Profiel   

Fennadev schreef
Blijf je ons wel even op de hoogte houden?

Ik had een pony bij mij in de menles lopen, die had precies dezelfde kleur als deze op de eerste foto en dat was dus een geschoren koffievos dus vandaar dat ik eraan dacht. Hij kan ook nog een koffievos met flaxen zijn(dat geeft ook lichte manen en staart).

Daar vind ik de benen te donker voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:18 



 
Profiel   

Ik zal over een poosje weer een foto plaatsen.Vind het zelf heel spannend. Ik heb echt nog nooit zo'n kleur gezien en ik loop al heel lang mee in de paardewereld

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:22 



 
Profiel   

Fennadev schreef
Blijf je ons wel even op de hoogte houden?

Ik had een pony bij mij in de menles lopen, die had precies dezelfde kleur als deze op de eerste foto en dat was dus een geschoren koffievos dus vandaar dat ik eraan dacht. Hij kan ook nog een koffievos met flaxen zijn(dat geeft ook lichte manen en staart).


Zoals mijn geschoren vriendin :D
Ook koffievos (?). Eerste foto met zomervacht en tweede is ze geschoren.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:25 



 
Profiel   

Mijn vos geboren schimmel is ook heel raar verkleurd. Heeft alle kleuren gehad die tussen vos, (donker)grijs en wit in zitten. Echt zwart-stekelharig ipv vos-stekelharig.
Als je hem nu ziet (6 jaar oud) zou je niet geloven dat hij ooit vos geweest is, hij is bijna wit met nog wat zwart aan z'n benen Enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-17 19:31 



 
Profiel   

Mag ik mij ook in het gesprek mengen? :o
Zo op het eerste oog zou ik denken dat het een levervos is, of een zweet levervos. Al twijfel ik bij die laatste, omdat zijn manen wel wat aan de donkere kant daarvoor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 01:08 



 
Profiel   

Ik vermoed dat hij een schimmel word (vos geboren). Dit is omdat hij nu hyperpigmentatie heeft (dus extreem donker word), wat vaak een mogelijkheid tot schimmel geeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 09:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen