Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schimmel of niet?

 
Profiel   

Ik twijfel toch...

[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:06 



 
Profiel   

Door de manier waarop de kleur erop zit denk ik van wel, maar zeker durf ik het echt niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:08 



 
Profiel   

Ik denk haast van wel.

Wat zijn de ouders? Moeder homozygoot of heterozygoot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:12 



 
Profiel   

Aan de diepte van de kleur te zien is de kans vrij groot dat het een schimmel is. Is hij/zij ook met donkere huid rond de ogen en neus geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:18 



 
Profiel   

Moeder is heterozygoot. Heeft ook al niet-schimmel veulens gegeven. Het lijkt erop dat ik al twee keer *pech* heb (in die zin, qua kleur. Ze zijn natuurlijk super.. gezond en wel!). Papa is cremello, veulen is dus sowieso Palomino en geen vos.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:20 



 
Profiel   

Veulen heeft wel donkere benen. Veulens hebben vaak hele lichte benen waardoor aftekeningen slecht te zien zijn. Dus wat dat betreft zou ik ook zeggen schimmel.

Uit mijn schimmel merrie heb ik 2x een vos gefokt. De ene werd met hele blonde bijna witte benen geboren, die ander werd heel rood geboren met ook rode benen. Die 2e is dus ook schimmel geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 16:14 



 
Profiel   

Idd, zeker een schimmeltje. Ze hebben dikwijls een heel donkere veulenvacht en extreem donkere benen en schaduwen. Dit noemt hyperpigmentatie en komt vaak voor bij schimmelveulens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 10:33 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie meedenken. Hij blijft hoe dan ook lief :D We gaan zien hoe snel hij wit gaat worden dan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 14:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen