Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:53

Tinniie schreef:
Waauw Rina idd, dat is een duidelijke! Wij hebben dit jaar ook eentje, maar die laat het (nog) niet in die mate zien :P


Ja dat was een erg leuke verrassing. Helemaal omdat paps en mams beide dus maar minimaal rabi waren :D En ik dit dus echt niet verwacht had.

Xyris schreef:
@Rina, ik zou het heel erg op prijs stellen als je zou willen vragen of er gebruik gemaakt mag worden van een volwassen foto. Als er sprake is van een fotografe dan kan ik bij de foto de website zetten.


Heb gevraagd, geen probleem :D Dus hier het Droppie als volwassen paard :P De foto is van haarzelf dus hoeft geen extra fotografenvermelding bij.

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 19:18

_/-\o_ Thanks!

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:08

Xyris schreef:
Ohh mensen echt ontzettend bedankt, jullie hebben geen idee hoe jullie mij hier mee helpen! Echt helemaal geweldig!


@Akhal-Teke, ik ben bekend met de stereotype paarden met frame, maar jouw paard lijkt ook iets van sabino of roan te hebben. Ik zeg dit vanwege de witte haren in de vacht. Zeg ik dat goed?


roan inderdaad

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:23

Onderstaande voorbeelden zijn allen genetisch getest. :)

silver bay dun + LWO positief:

Afbeelding


silver op zwart:

Afbeelding


champagne op zwart:

Afbeelding


silver op bruin:

Afbeelding


dunalino frame overo:

Afbeelding


wildkleur op zwart:

Afbeelding

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:53

Ik heb 2 Fjorden staan. Een Rodblakk (vos) en een Gullblak (verdunning) Achterste 2 :D


Afbeelding

Afbeelding

Hengst Gio
Afbeelding

Afbeelding


Merrie Arwen
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:35

Foto's van het wel/niet roan achterbeen van mijn rocky. Tot mijn grote horror net ontdekt dat hij vlak boven zijn sprongewricht ook witte haren begint te krijgen. Ik zou het persoonlijk vreselijk vinden moest hij echt roan zijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphne__
Berichten: 12474
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:46

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn merrie heeft niet echt een bijzondere kleur maar wel een bijzonder beentje. Is niet echt wit, maar ook niet vos zoals haar andere benen. Hoef is donker haar andere hoeven bij de witte benen zijn blank. Heeft een soort stekelharig been. Vind iedereen ( ook op de keuringen ) altijd heel apart. Ze heeft het ook doorgegeven aan haar veulen :P

[ Afbeelding ]



Even een berichtje over deze foto. (_AAASCHAAA_ is mijn zus). Mijn zus had er perongeluk niet aan gedacht, dat het niet onze foto is.

Deze foto is niet van ons, maar zoals er ook op staat van Lets Fotografie. Deze foto mag dus niet zonder toestemming van haar gebruikt worden. Wij mogen hem gebruiken voor bokt enzo, maar verder mag hij niet gebruikt worden.


Maar, mocht jij, of iemand anders een foto van het been willen om ergens voor te gebruiken, dan kan ik er zelf wel een maken. Dus de foto die mijn zus geplaatst heeft is alleen als voorbeeld :)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 01:05

mocht je voor je rabicano pagina nog meer foto's willen, ik heb ook nog een minimal rabi staan :D (ehm moet ik eigenlijk anders zeggen, ook de beide die ik nog heb zijn rabicano, alleen is de vos zo minimaal dat je het echt vrijwel niet ziet. Alleen een beetje stekelhaar in de vacht).

Afbeelding
Kan die foto wel even een keer opnieuw maken. Deze was voor een zadelpassessie :D

En als je nog wat nodig bent voor de tobiano pagina.
De dame rabi compleet. Simpel zwart van kleur. Nou ja simpel :D Homozygote voor bont en zwart. Rabicano en minimal white.

Afbeelding
En ja ze heeft stippen op dr benen, en ook grijze vlekken ed :+

En deze dame was ook van mij. Zij leeft helaas niet meer. Was ook niet getest, vermoeden was dat ze OLW/N was, maar haar dochter die wel getest is is 5 panel n/n en ook olw n/n en haar vader was zeker olw/n. Zij zelf was chestnut tobiano (al heb ik daarover wel eens twijfel gehad, de manentop was imo zwart. En zij dus bay maar goed ook dat kan ik niet meer laten testen. En al haar kids hadden de kleur van de vader.)
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 01:57

Dan mag mijn pony ook niet ontbreken: ik heb een welsh cobXAppaloosa in de kleur koffievos snowflake. Snowflake is de zeldzaamste kleur onder de appaloosa en kenmerkt zich door de witte vlekjes op de donkere vacht.

Kenmerken van de appaloosa heeft ze:
Vlekjes rond haar mond en ogen met extra wit bij haar ogen Afbeelding
Afbeelding

Haar gestreepte hoeven
Afbeelding

Vlekjes op haar geslachtsdeel (niet heel duidelijk te zien

Afbeelding

Witte stippen op haar rug(hier kan ik nog een duidelijkere foto van maken
Afbeelding

En wat niet heel duidelijk te zien is is dat ze witte haren in manen en staart heeft.

Dit is haar in de winter(foto niet gebruiken svp is niet mijn foto)

Afbeelding

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 02:38

@TS wil je ook een foto van een pangare? Of alleen de speciale kleuren?

@SVRL mijn paard heeft ook zo'n grijs been, en is mi ook stekelharig. In de 5 jaar dat ik hem nu heb lijkt het wit te zijn toegenomen. Als ik jou goed begrijp zou hij dus roan kunnen zijn? Komt dat voor bij dravers? (Ben een kleuren-leek, was al heel trots dat ik hem stekelharig wist te noemen 8-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 04:26

TinGu schreef:
@TS wil je ook een foto van een pangare? Of alleen de speciale kleuren?

@SVRL mijn paard heeft ook zo'n grijs been, en is mi ook stekelharig. In de 5 jaar dat ik hem nu heb lijkt het wit te zijn toegenomen. Als ik jou goed begrijp zou hij dus roan kunnen zijn? Komt dat voor bij dravers? (Ben een kleuren-leek, was al heel trots dat ik hem stekelharig wist te noemen 8-) )


Mijn jonkie is een Rocky Mountain en bij hen komt roan voor. Ken zelf ook niets van kleuren, het is de fokker (die best wel wat van kleurtjes kent) die het roan noemt. Zelf geloof en hoop ik ook eerder dat het een stekelharig been is.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 04:49

Een vriendin van mij heeft een shetlander die de ene helft van het jaar wit is (met zwarte manen) en de andere helft gewoon zwart..

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:06

Licor schreef:
Een vriendin van mij heeft een shetlander die de ene helft van het jaar wit is (met zwarte manen) en de andere helft gewoon zwart..


Zoeen ken ik er ook, die ik ken is een blue roan

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijn roodschimmel. ik heb nog veel meer foto's

Afbeelding

Afbeelding

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:26

SVRL schreef:
TinGu schreef:
@TS wil je ook een foto van een pangare? Of alleen de speciale kleuren?

@SVRL mijn paard heeft ook zo'n grijs been, en is mi ook stekelharig. In de 5 jaar dat ik hem nu heb lijkt het wit te zijn toegenomen. Als ik jou goed begrijp zou hij dus roan kunnen zijn? Komt dat voor bij dravers? (Ben een kleuren-leek, was al heel trots dat ik hem stekelharig wist te noemen 8-) )


Mijn jonkie is een Rocky Mountain en bij hen komt roan voor. Ken zelf ook niets van kleuren, het is de fokker (die best wel wat van kleurtjes kent) die het roan noemt. Zelf geloof en hoop ik ook eerder dat het een stekelharig been is.


Zal ook een stekelharig been zijn want roans hebben juist effen benen en hoofd en een "stekelharig" lijf.

Zie ook onderstaande foto's van mijn roan koffievos :j.

Als tweejarige

Afbeelding

Van de winter

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:36

Wellicht interessant voor je zijn foto's van deze Teke merrie met gigantische 'aalstreep'. Dun komt niet voor bij Tekes, dus ze is 100% zeker een buckskin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Berichten: 14741
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:42

Ik heb een maximaal sabino. Officieel is ze effen vos maar door het maximaal sabino volledig wit (met hier en daar voshaartjes erdoor).
Ik kan een betere foto maken als dat nodig ism
Afbeelding

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:46

Ik heb aantal jaar terug verschillende paarden gefotografeerd voor o.a. een handelsstal. Misschien heb je wat aan deze foto's? Paarden op de foto zijn nooit officieel getest, maar sommigen zullen wel voor zich spreken :)

Tinker x Appaloosa, fewspot denk ik. Maar als het licht goed viel kon je de bonte vlekken ook nog zien in de wintervacht, dus zou ook pintaloosa kunnen zijn denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinker x Welsh, schimmel of roan bont. Was nog een jonkie, en geïmporteerd. Maar als ik het koppie zie met dat beetje kennis dat ik zo hier en daar opgesnoept heb gok ik schimmel.
(mok werd behandeld trouwens)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinker, geen idee wat voor soort bont. Ik vond het aparte bontpatroon en kleur om te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roanbonte sportpony, was snel verkocht gezien haar uiterlijk en brave karakter, dus meer foto's zonder ruiter heb ik niet van haar helaas
Afbeelding

Sabino vosje
Afbeelding
Afbeelding

Geen idee wat voor ras of kleur, maar ik gok wel iets speciaals. Misschien iets met zilver?
Afbeelding

En nog een vos-roan Shetje, daar kan ik wel nog recente/betere foto's van maken eventueel.
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:58

Snowflake appaloosa heb ik ook nog voor je :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:03

SVRL schreef:
[ [url=m/VDjT3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn 2-jarige rocky. Zijn kleur veranderd ieder seizoen en naargelang de lichtinval. Is er geen zon, dan is hij gewoon vrij donker van kleur (zilverappel bruin), staat de zon erop, heeft hij echt een gouden kleur (moeder is champagne). Zijn rechter achterbeen was aanvankelijk zonder aftekening, na zijn eerste winter kwam er na het verharen een plek onderuit die volgens de fokker roan is. Hier op bokt trekken ze dat in twijfel, feit is wel dat die plek dit jaar opnieuw groter geworden is. Ik wil gerust proberen om zijn achterbeen duidelijk op de foto te krijgen.

Mijn jongen in de zon



[ [url=m/BKSwIE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op een bewolkte dag

[ [url=m/jKCgSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om fouten te voorkomen.. Quick kan geen roan zijn, daar zijn moeder en vader geen roan zijn. Er kan dus simpelweg geen roan-gen aanwezig zijn.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:13


Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:15

Appaloosa is een apart gen volgens mij :D
Paard is overigens niet van mij, foto's wel. Is een stalgenootje.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:35

Amanda schreef:
Appaloosa is een apart gen volgens mij :D
Paard is overigens niet van mij, foto's wel. Is een stalgenootje.


Wat bedoel je met een apart gen

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:36

Dat het zich op zoveel verschillende manieren kan uiten en paarden door de jaren heen ook kunnen veranderen. Ik vind dat apart :j
Leuk apart overigens :j

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:59

Zwart Roan Mini
Afbeelding
Afbeelding

En red leopard dun appaloosa
Afbeelding
Kan even geen betere foto vinden