Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht cremello dekhengst

 
Profiel   

Ik heb al jaren Iberische paarden, maar heb nu een hele mooie lieve KWPN merrie gekocht met hele goede bewegingen in de kleur koffie- vos.
Nu zou ik dolgraag een palomino veulen fokken. Dus op zoek naar een liefst Iberische (ander ras mag ook) cremello dekhengst van minimaal 1.63m
Wie kan mij helpen?

- PRE hengst Beuno Seurte, is perlino
- Lusitano Ice cream, daar is geen kleurcode van bekend ( heeft geloof ik nog geen palomino kleur gegeven)
- Lusitano Gin Lemon heeft creme en pearl gen (Wat voor kleur veulen zou hieruit kunnen komen?)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:13 



 
Profiel   

Is het misschien een idee om eerst naar de beweging en type van de hengsten te kijken en daarop te bepalen of de hengsten bij je merrie passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:16 



 

Ik zou vooral een gezond, goed type en goed bewegend veulen willen fokken. Kleur is niet zo belangrijk toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:20 



 
Profiel   

Ja en gezond...zeer belangrijk.

Wat is de afstamming van je merrie en heb je een goede foto van haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:21 



 
Profiel   

Dat zijn wel 3 heel verschillende hengsten. Wat zoek je verder in de hengst?

Ice heeft al palomino gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:06 



 
Profiel   

En weet je wel of je een dekking kan krijgen van Gin Lemon? Misschien moet je eerst informeren of ze wel buiten het stamboek willen dekken. Scheelt misschien weer kiezen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:08 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
- Lusitano Gin Lemon heeft creme en pearl gen (Wat voor kleur veulen zou hieruit kunnen komen?)


Pearl is een 'variant' van creme. Gin Lemon lijkt dus dubbel verdund, maar zal 50% z'n creme-gen doorgeven en 50% z'n pearl-gen. Pearl toont niet bij één keer aanwezig zijn, maar toont alleen bij dubbel pearl (en dan nog alleen op vos, dacht ik) of bij pearl/creme.

Gin Lemon zal dus in de praktijk vererven als een 1x creme-drager en je dus 50% kans op verdunning geven. Als Gin Lemon onder z'n verdunningen vos is, is dat dus 50% kans op palomino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:12 



 
Profiel   

Stalgenoot heeft met Krem gedekt, misschien ook wat voor jou?

http://app.hs-meijer.nl/

Kleurtje is leuk maar dan moet je natuurlijk wel een passende combinatie maken als het gaat om kwaliteit, type en gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:18 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Ik zou vooral een gezond, goed type en goed bewegend veulen willen fokken. Kleur is niet zo belangrijk toch?

Natuurlijk is dat voor TS wel belangrijk. Anders vraagt ze geen cremello hengst. Laat haar gewoon. Iedere keer dat vingertje van Bokt :r

Ik heb liever een goed bewegend palomino veulen dan een perfect vos veulen. Ik moet er ook naar kijken als ze gras staan te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:22 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik heb liever een goed bewegend palomino veulen dan een perfect vos veulen. Ik moet er ook naar kijken als ze gras staan te eten.


Ach komop.

Merrie niet gezien en dan zet er maar wat op???

Gaat niet om een perfect veulen.

Gaat om recht van lijf en leden en dat soort dingen.
Om een gezond paard op de wereld te zetten.

Perfect heeft echt niemand het over.

En er zal heus wel een leuk kleurtje te vinden zijn die een correcte geeft hoor. Dat geloof ik best.


Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-07-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:50 



 
Profiel   

Jammer, had gehoopt gewoon wat informatie hier te kunnen krijgen, die ik met Googlen nog niet had gevonden. Ik ben gek van de Iberische paarden maar mis vaak wat beweging, daarom voor deze merrie gekozen die al hele goede veulens heeft gegeven. En ja ik vind de kleur palomino geweldig, dus waarom zou ik niet voor deze kleur gaan (sowieso voor mezelf) als ze vos is. Helaas toch minder cremello kleurige grote (want ik ben 1.82 m) Iberische kunnen vinden. Maar sta zeker open voor een ander ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:58 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Stalgenoot heeft met Krem gedekt, misschien ook wat voor jou?

http://app.hs-meijer.nl/

Kleurtje is leuk maar dan moet je natuurlijk wel een passende combinatie maken als het gaat om kwaliteit, type en gezondheid.


Deze was ik ook tegen gekomen op mijn zoektocht, staat zeker bovenaan mijn lijstje, dank je wel voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:59 



 
Profiel   

Ik vond deze nog

https://www.equirodi.nl/hengst-ter-dekk ... 269140.htm

http://www.stoeterijwelfare.com/?page_id=93

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:01 



 
Profiel   

Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:05 



 
Profiel   

Of deze gewoon kopen :=
https://www.ehorses.nl/lusitano-hengst- ... 90117.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:07 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Jammer, had gehoopt gewoon wat informatie hier te kunnen krijgen, die ik met Googlen nog niet had gevonden. Ik ben gek van de Iberische paarden maar mis vaak wat beweging, daarom voor deze merrie gekozen die al hele goede veulens heeft gegeven. En ja ik vind de kleur palomino geweldig, dus waarom zou ik niet voor deze kleur gaan (sowieso voor mezelf) als ze vos is. Helaas toch minder cremello kleurige grote (want ik ben 1.82 m) Iberische kunnen vinden. Maar sta zeker open voor een ander ras.


Die info krijg je toch ook?

Wat voor een merrie is het dan?
Dan kunnen mensen gerichter informatie geven.

En wellcht past een van de genoemde hengsten ook heel prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:07 



 
Profiel   

Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien


Die ziet er heel goed uit zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:09 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien


Die ziet er heel goed uit zo.


Ik vind dit qua papier ook een erg mooi gefokt paard, deze staat ook op mijn lijstje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:10 



 
Profiel   

Pandora2 schreef


Dank je wel!
Jantar staat momenteel niet ter dekking, prachtig dier.

Mc Jonas en Krem beiden idd ook prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:15 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
janderegelaa schreef
Ik heb liever een goed bewegend palomino veulen dan een perfect vos veulen. Ik moet er ook naar kijken als ze gras staan te eten.


Ach komop.

Merrie niet gezien en dan zet er maar wat op???

Gaat niet om een perfect veulen.

Gaat om recht van lijf en leden en dat soort dingen.
Om een gezond paard op de wereld te zetten.

Perfect heeft echt niemand het over.

En er zal heus wel een leuk kleurtje te vinden zijn die een correcte geeft hoor. Dat geloof ik best.

Gelukkig hebben de hengstenhouders daar ook nog wel wat van te vinden. Niet iedereen accepteert elke merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:15 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Jammer, had gehoopt gewoon wat informatie hier te kunnen krijgen, die ik met Googlen nog niet had gevonden. Ik ben gek van de Iberische paarden maar mis vaak wat beweging, daarom voor deze merrie gekozen die al hele goede veulens heeft gegeven. En ja ik vind de kleur palomino geweldig, dus waarom zou ik niet voor deze kleur gaan (sowieso voor mezelf) als ze vos is. Helaas toch minder cremello kleurige grote (want ik ben 1.82 m) Iberische kunnen vinden. Maar sta zeker open voor een ander ras.

Vraag Ploumen of je Ice mag gebruiken, die is in elk geval groot voor een Iberische. En hij is wat bewegen betreft ook niet verkeerd.

Verder kun je de informatie natuurlijk gewoon van de fokkers krijgen. Dan hoor je ook meteen of ze open staan voor een dekking buiten het ras. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:18 



 
Profiel   

Hierbij mijn merrie
V= Sorento VM=Ronaldo

[ img ]

- zeer zeer braaf karakter
- goede rechte droge benen
- zeer ruime stap
- ruime draf
- mooi gedragen galop
- 1.63 m
- heeft al 2 zeer goede veulens gegeven

Wat ik zou proberen te fokken:
- Allrounder
- ruime bewegingen
- niet té hoog liefst rond 1.65 m


Laatst bijgewerkt door Faya_barock op 30-07-19 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:22 



 
Profiel   

Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien


Deze is ook echt erg leuk en mooi aan de maat (1.70)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:24 



 
Profiel   

Erg mooie merrie TS!
Is dit haar op Horsetelex? https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... mond-s-vdm
Zo te zien heeft ze goede bewegingen en daarvoor mooie punten gekregen op de keuring.
Jammer dat ze voor exterieur net te weinig kreeg om ster te worden!
Ze komt uit een erg goede moederlijn. Als ik jou was had ik het wel geweten en was ik mooi bij het KWPN gebleven :P

En wat betreft dekken buiten het stamboek: er zijn eigenaren van (dek)hengsten die hun hengsten alles laten dekken wat los en vast zit.
Die selecteren niet zo nauw (of eigenlijk helemaal niet :+ ).


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-07-19 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:32 



 
Profiel   

Citaat
En wat betreft dekken buiten het stamboek: er zijn eigenaren van (dek)hengsten die hun hengsten alles laten dekken wat los en vast zit. Die selecteren niet zo nauw (of eigenlijk helemaal niet :+ ).


Uiteraard zijn die er, maar gelukkig lang niet iedereen! ;)


Laatst bijgewerkt door Jessix op 30-07-19 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen