Gezocht cremello dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:34

Vergeleken met de andere hengsten heeft die wel een fors zwaarder type

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:04

Even tegen hangen. ;) Ik zou dan weer wel kiezen voor een PSL of PRE, juist omdat ik die rassen zoveel leuker vind. :)

Ook voor de verkoop is deze kruising niet verkeerd.

Maar het is maar net wat je smaak is natuurlijk.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:13

Je zou ook nog bij de Frederiksborgers kunnen kijken. Daar komt de crème verdunning ook voor, maar weet niet of er een cremello hengst is goed gekeurd.
Dat is toch meer richting het barokke type wat je voor ogen hebt. Hengsten zijn er zowel modernere die meer richting rijpaard gaan als ook de barokke die meer richting de Spaanse/Portugese paarden gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:15

TS heeft Iberische paarden dus de kans dat ze die kant op gaat lijkt me goed aanwezig. Ik heb zelf ook overwogen 1 van mijn merries met Ice Cream te dekken omdat ik het mooie paarden vind en de merrie in kwestie ondanks dat ze KWPN gefokt is een barok type heeft

En hoewel een leuk paard op de foto heeft de merrie van TS voor het KWPN niet direct meerwaarde qua afstamming omdat zij en haar moeder geen exterieurpredikaat hebben en de vaderlijn ook maar gewoon is. Maar bovenal je fokt niet voor wat mensen op bokt (die zelf meestal niet eens fokken) die niks vinden kunnen, maar voor jezelf, aangezien je het zelf ook allemaal regelt en betaald.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:19

Daarom gooide ik het ook weer terug op de Iberische. Ik weet dat TS daar een grote voorliefde voor heeft. En je moet daarin ook je eigen droom volgen. Papier is maar papier...

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:45

_San87_ schreef:
ultimate schreef:
Heeft Ice Cream geen schimmel gen ?

Ice Cream is palomino, dus nee. Tenminste, over welke Ice cream gaat t? Ik vind een Ice Cream HDH, maar dat is een ruin volgens horse telex.

De lusitano is geen schimmel :P.


Hoe kunt je zeker zijn dat die lusitano geen schimmel is ?
Dat is namelijk niet zo eenvoudig te zien voor de CrCr.
En ik vind als je voor kleur gaat moet je op zijn minst de colour genetic code kunnen hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:48

Er staat mij iets van mij dat Ice Cream idd een schimmel is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 04:57

ultimate schreef:
_San87_ schreef:

Ice Cream is palomino, dus nee. Tenminste, over welke Ice cream gaat t? Ik vind een Ice Cream HDH, maar dat is een ruin volgens horse telex.

De lusitano is geen schimmel :P.


Hoe kunt je zeker zijn dat die lusitano geen schimmel is ?
Dat is namelijk niet zo eenvoudig te zien voor de CrCr.
En ik vind als je voor kleur gaat moet je op zijn minst de colour genetic code kunnen hebben.

Oh joh, is ie niet eens getest? Beetje vreemd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:57

Ik las dat ze m niet laten testen omdat kleur niet belangrijk is voor een goed paard, ik vind dat een beetje een zwaktebod :=.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:26

De moeder van Ice heeft een schimmelgen...

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:27

_San87_ schreef:
Ik las dat ze m niet laten testen omdat kleur niet belangrijk is voor een goed paard, ik vind dat een beetje een zwaktebod :=.

Helemaal als je een paard heb met een dubbele verdunning. Maar goed... :+

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:28

Luckystory schreef:
De moeder van Ice heeft een schimmelgen...

Ja de moeders van mijn paarden ook, maar die hebben het zelf niet.

Faya_barockJarig

Berichten: 328
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 13:37

_San87_ schreef:
Ik las dat ze m niet laten testen omdat kleur niet belangrijk is voor een goed paard, ik vind dat een beetje een zwaktebod :=.


Ja inderdaad Rick Ploumen reageerde op mijn vraag of Ice Cream ook al Palomino veulens had gegeven met, hij heeft verschillende kleuren gegeven.... tja

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:42

Faya_barock schreef:
_San87_ schreef:
Ik las dat ze m niet laten testen omdat kleur niet belangrijk is voor een goed paard, ik vind dat een beetje een zwaktebod :=.


Ja inderdaad Rick Ploumen reageerde op mijn vraag of Ice Cream ook al Palomino veulens had gegeven met, hij heeft verschillende kleuren gegeven.... tja

En dat is ook echt zo. Maar dat kan hij alsnog n schimmelgen hebben.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:44

Weet dat het niet de maat is die je zoekt maar kijk toch eens naar don cremello dus Bois. Uit paarden merries worden ze allemaal ruim aan de maat. Ik heb zelf een cassanova du Bois uit een olivi met 1 jaar al ruim 1,45 terwijl mijn merrie maar 1,60 is

Faya_barockJarig

Berichten: 328
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 13:47

Voor nu ben ik eruit (kan natuurlijk altijd nog veranderen), het gaat denk ik Qaside MD worden (http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html)
Prachtig paard, past denk ik heel goed bij mijn merrie, qua uiterlijk (beetje zelfde bouw), beweging, en zijn karakter. én niet onbelangrijk zijn veulens komen in het A register KWPN

Nu dan eens gaan kijken hoe alles in zijn werk gaat, heb de dekvoorwaarden (in het Engels) gekregen maar kom daar nog niet echt uit.
Ook hoe gaat dat met diepvries sperma, locatie waar ik dit koel kan laten bewaren, locatie waar ze mijn merrie kunnen insemineren etc
Maar daar start ik wel een ander topic mee haha

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er al veel aan gehad!
Laatst bijgewerkt door Faya_barock op 31-07-19 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:48

Leuk! Ik ben benieuwd!

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:56

Faya_barock schreef:
Voor nu ben ik eruit (kan natuurlijk altijd nog veranderen), het gaat denk ik Qaside MD worden (http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html)
Prachtig paard, past denk ik heel goed bij mijn merrie, qua uiterlijk (beetje zelfde bouw), beweging, en zijn karakter. én niet onbelangrijk zijn veulens komen in het A register KWPN

Nu dan eens gaan kijken hoe alles in zijn werk gaat, heb de dekvoorwaarden (in het Engels) gekregen maar kom daar nog niet echt uit.
Ook hoe gaat dat met diepvries sperma, locatie waar ik dit koel kan laten bewaren, locatie waar ze mijn merrie kunnen insemineren etc
Maar daar start ik wel een ander topic mee haha

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er al veel aan gehad!


Super gaaf dat je voor deze hengst hebt gekozen, denk dat het ook prima past :) Ik ben ook heel benieuwd naar het veulen (wil er zelf ook nog een keer mee fokken)

Volgens mij kan je met vers sperma dekken als de locatie niet te ver weg is in duitsland.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:02

Faya_barock schreef:
Ook hoe gaat dat met diepvries sperma, locatie waar ik dit koel kan laten bewaren, locatie waar ze mijn merrie kunnen insemineren etc

Paard op een kliniek zetten waar ze ervaring hebben met diepvries insemineren. Er moet iedere 6 uur gescand worden, ook midden in de nacht, om min of meer precies op de eisprong te kunnen insemineren.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:40

Inmiddels past dit topic beter op KleurenGenetica, ik verplaats het er even naar toe.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 01:10

Faya_barock schreef:
Voor nu ben ik eruit (kan natuurlijk altijd nog veranderen), het gaat denk ik Qaside MD worden (http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html)
Prachtig paard, past denk ik heel goed bij mijn merrie, qua uiterlijk (beetje zelfde bouw), beweging, en zijn karakter. én niet onbelangrijk zijn veulens komen in het A register KWPN

Nu dan eens gaan kijken hoe alles in zijn werk gaat, heb de dekvoorwaarden (in het Engels) gekregen maar kom daar nog niet echt uit.
Ook hoe gaat dat met diepvries sperma, locatie waar ik dit koel kan laten bewaren, locatie waar ze mijn merrie kunnen insemineren etc
Maar daar start ik wel een ander topic mee haha

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er al veel aan gehad!


Misschien ook kijken naar Alasdair GF … geeft ook KWPN A-register en is een bewezen hengst wat sport betreft. Doet het super in Military … met drie zeer goede gangen, en hij kan springen, met een uitmuntend karakter.

Anoniem

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:20

De Duitse hengst loopt een stuk losser en fijner door zijn lijf dan Alasdair GF imo...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:44

Peterina schreef:
Faya_barock schreef:
Voor nu ben ik eruit (kan natuurlijk altijd nog veranderen), het gaat denk ik Qaside MD worden (http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html)
Prachtig paard, past denk ik heel goed bij mijn merrie, qua uiterlijk (beetje zelfde bouw), beweging, en zijn karakter. én niet onbelangrijk zijn veulens komen in het A register KWPN

Nu dan eens gaan kijken hoe alles in zijn werk gaat, heb de dekvoorwaarden (in het Engels) gekregen maar kom daar nog niet echt uit.
Ook hoe gaat dat met diepvries sperma, locatie waar ik dit koel kan laten bewaren, locatie waar ze mijn merrie kunnen insemineren etc
Maar daar start ik wel een ander topic mee haha

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er al veel aan gehad!


Misschien ook kijken naar Alasdair GF … geeft ook KWPN A-register en is een bewezen hengst wat sport betreft. Doet het super in Military … met drie zeer goede gangen, en hij kan springen, met een uitmuntend karakter.

Als hunter lijkt het mij een fantastisch paard maar qua dressuur....neerwaarts gebouwd en geen enkele gedragenheid.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:02

Het is wat je liever ziet denk ik. Een goed bewegend hengst die goed presteert in dressuur en springen met een uitmuntend karakter of een hengst die bodem HEEL wijd is en daar ook naar draft.

En daarbij de TS vroeg voor een all-rounder … niet bepaald met de Q lijn terug te vinden.

Anoniem

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:01

Dat valt best mee
Quasi Gold
Afbeelding
Afbeelding