Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht cremello dekhengst

 
Profiel   

Mooie merrie TS. Hoop dat je een leuke combinatie kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:36 



 
Profiel   

Geen cremello en weet niet of hij nog beschikbaar is maar Bosco misschien?
Met Mc Jonas ben je zeker van de goede kleur maar of er een leuk rijpaard uitkomt is maar afwachten. Dat is het altijd maar je kunt wel de beste combi uitzoeken want id het veulen later toch niet maar wens dan is een goed bewegende toch beter te verkopen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:47 



 
Profiel   

Staat hier niet iets tussen?
[F-AM] goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:48 



 

Neem anders eens contact op met Chrisy Dreessen (http://kinskystable.nl/exactly), ik heb deze hengst zelf nog enige tijd gereden. Qua lopen loopt Altmarkhofs Qaside MD een stuk losser door zijn lijf (meer beweging).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:51 



 
Profiel   

Echt een hele mooie merrie hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:53 



 
Profiel   

Jessix schreef
Faya_barock schreef
Jammer, had gehoopt gewoon wat informatie hier te kunnen krijgen, die ik met Googlen nog niet had gevonden. Ik ben gek van de Iberische paarden maar mis vaak wat beweging, daarom voor deze merrie gekozen die al hele goede veulens heeft gegeven. En ja ik vind de kleur palomino geweldig, dus waarom zou ik niet voor deze kleur gaan (sowieso voor mezelf) als ze vos is. Helaas toch minder cremello kleurige grote (want ik ben 1.82 m) Iberische kunnen vinden. Maar sta zeker open voor een ander ras.

Vraag Ploumen of je Ice mag gebruiken, die is in elk geval groot voor een Iberische. En hij is wat bewegen betreft ook niet verkeerd.

Verder kun je de informatie natuurlijk gewoon van de fokkers krijgen. Dan hoor je ook meteen of ze open staan voor een dekking buiten het ras. :)


Ja gisteren met Rick Ploumen contact gehad over Ice Cream, Ice Cream is 1.74 m vindt ik misschien net wat te groot, ik mag hem wel gebruiken voor mijn merrie, en ze hebben geen kleuren code van hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:00 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Erg mooie merrie TS!
Is dit haar op Horsetelex? https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... mond-s-vdm
Zo te zien heeft ze goede bewegingen en daarvoor mooie punten gekregen op de keuring.
Jammer dat ze voor exterieur net te weinig kreeg om ster te worden!
Ze komt uit een erg goede moederlijn. Als ik jou was had ik het wel geweten en was ik mooi bij het KWPN gebleven :P

En wat betreft dekken buiten het stamboek: er zijn eigenaren van (dek)hengsten die hun hengsten alles laten dekken wat los en vast zit.
Die selecteren niet zo nauw (of eigenlijk helemaal niet :+ ).


Dank je wel, ja ze is nu drachtig van Kjento, dus even kijken hoe dit uitpakt, ga waarschijnlijk wel door met fokken KWPN hengsten, maar deze kruising palomino moet voor mezelf gaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:02 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Neem anders eens contact op met Chrisy Dreessen (http://kinskystable.nl/exactly), ik heb deze hengst zelf nog enige tijd gereden. Qua lopen loopt Altmarkhofs Qaside MD een stuk losser door zijn lijf (meer beweging).


Ja prachtig, alleen perlino, dat geeft volgens mij 50% valk 50% palomino, zeker een optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:04 



 
Profiel   

Binnen KWPN heb je ook nog Edmundo. Die is palomino dus 50% kans op een kleurtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:06 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Ja gisteren met Rick Ploumen contact gehad over Ice Cream, Ice Cream is 1.74 m vindt ik misschien net wat te groot, ik mag hem wel gebruiken voor mijn merrie, en ze hebben geen kleuren code van hem

Ja ik ken het paard, de fokker en de eigenaar. ;)
Maar vererft hij ook groot? Met jouw lengte zou ik wel op zoek gaan naar een grote. De merrie is ook maar 1.63m... Zou jammer zijn als het veulen dan toch weer te klein blijft.

Ben trouwens geen fan van Ice Cream hoor, dus het is niet zo dat ik je hem perse aanraadt. :) Hij is toevallig een paard met kleur, maat en beweging die ik ken, vandaar dat ik hem noem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:07 



 
Profiel   

Bij stal te Koppele staat ook een cremello hengst. Diamante heet hij. Alleen wel een springhengst :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:08 



 
Profiel   

Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien

Ben wel benieuwd wat ie kost voor merries die wel een speciaal kleurtje hebben :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:16 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien

Ben wel benieuwd wat ie kost voor merries die wel een speciaal kleurtje hebben :P.

Volgens mij willen ze er alleen normaal gekleurde merries bij dus die van ts voldoet .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:38 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Bo_San schreef
Deze is qua beweging ook zeker erg interessant: http://www.hengste-rohmann.de/Site/inde ... de-md.html

Ik heb hier ook al erg leuke nafok van gezien

Ben wel benieuwd wat ie kost voor merries die wel een speciaal kleurtje hebben :P.

Deze is volgens mij wel de enige waarbij je bij het KWPN een register A papier krijgt dus het veulen mag gewoon naar de keuring later. Goed voor de KWPN fokkerij van TS. Weer wat vreemd bloed én een mooi kleurtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:46 



 
Profiel   

Wel opvallend dat hengstenhouders alleen met normaal gekleurde merries willen dekken. Ik zag dat bij Krem ook al.
Een dubbele crème verdunning geeft geen andere afwijkingen (voor zover bekend) dan de hele lichte kleur. Of zijn ze bang voor hun afzet als er meer hengsten met dubbele verdunning op de markt komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:56 



 
Profiel   

Als je het in de Warmbloed hoek wilt zoeken, misschien eens kijken op de website van Gestuet Falkenhorst?
Staan meerdere cremello Duits Warmbloeden op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 12:04 



 
Profiel   

bigone schreef
_San87_ schreef

Ben wel benieuwd wat ie kost voor merries die wel een speciaal kleurtje hebben :P.

Volgens mij willen ze er alleen normaal gekleurde merries bij dus die van ts voldoet .

Ja, zo kun je idd een monopolie houden :D.


janderegelaa schreef
_San87_ schreef

Ben wel benieuwd wat ie kost voor merries die wel een speciaal kleurtje hebben :P.

Deze is volgens mij wel de enige waarbij je bij het KWPN een register A papier krijgt dus het veulen mag gewoon naar de keuring later. Goed voor de KWPN fokkerij van TS. Weer wat vreemd bloed én een mooi kleurtje!

Ja, maar dat was niet de reden van mijn vraag. Er staat specifiek niet speciaal gekleurde merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 12:30 



 
Profiel   

Wat een reacties al, super bedankt! Had ik zelf niet achter gekomen allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 14:32 



 
Profiel   

[/quote]
Deze is volgens mij wel de enige waarbij je bij het KWPN een register A papier krijgt dus het veulen mag gewoon naar de keuring later. Goed voor de KWPN fokkerij van TS. Weer wat vreemd bloed én een mooi kleurtje![/quote]

Is dat zo, dat zou geweldig zijn, want hoewel ik dol ben op de Iberische paarden, is het misschien wel het slimst voor de fokkerij (en mijn portemonee 8-) ) als het veulen in het A register opgenomen zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 14:34 



 
Profiel   

Faya_barock schreef


Deze is volgens mij wel de enige waarbij je bij het KWPN een register A papier krijgt dus het veulen mag gewoon naar de keuring later. Goed voor de KWPN fokkerij van TS. Weer wat vreemd bloed én een mooi kleurtje![/quote]

Is dat zo, dat zou geweldig zijn, want hoewel ik dol ben op de Iberische paarden, is het misschien wel het slimst voor de fokkerij (en mijn portemonee 8-) ) als het veulen in het A register opgenomen zou worden.[/quote]

Ja die hengst is goedgekeurd in Duitsland bij een bij het Kwpn erkent stamboek

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 14:46 



 

Ik heb 2 grote, lieve, extra bewegende veulens lopen van Qaside
Hengst fokt goed

Maar die Ice, als je van dat type paard houdt lijkt me dat een hele goede en die zou ik zo op een kwpner gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:19 



 
Profiel   

Heeft Ice Cream geen schimmel gen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:27 



 
Profiel   

Is hij zelf dan schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:28 



 
Profiel   

ultimate schreef
Heeft Ice Cream geen schimmel gen ?

Ice Cream is palomino, dus nee. Tenminste, over welke Ice cream gaat t? Ik vind een Ice Cream HDH, maar dat is een ruin volgens horse telex.

De lusitano is geen schimmel :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:34 



 
Profiel   

Ik ben gek van Ismir du tilleul, echt een prachtige, barokke hengst <3 . Enigste nadeel is dat hij "maar" 1.57 m is ;) .

https://www.google.com/search?q=ismir+d ... BgtnR2MSiM
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 16:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen