Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard met grijs been

 
Profiel   

Hallo,
Ik heb een paard met ipv een wit been een grijs been. Aan de achterkant wel 2 witte voetjes en paard is verder helemaal bruin
Heb het nog nooit eerder gezien en kan er ook niks over vinden.
Iemand enig idee waardoor het komt en of er gevaren bij komen kijken?
Groetjes en nog een fijne vakantie *\o/*

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 23:25 



 
Profiel   

ik denk dat je de stamboom uit moet pluizen en kijken of daar grijs in voor komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:07 



 
Profiel   

Is het grijs of zijn het 2 verschillende kleuren haren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:11 



 
Profiel   

Mijn pony heeft ook een gekleurd achterbeen. Het is stekelharig bij haar. De huid is donker en haar hoef ook, maar je ziet duidelijk dat ze een aftekening heeft.

Het enige gevaar dat ik had was bij de stamboekopname. Aftekeningen mogen niet boven de sprong komen. Ze wisten niet zo goed wat ze hiermee moesten. Gelukkig is het geaccepteerd en is ze nu een stermerrie met een apart tintje <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:22 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar medisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 20:38 



 
Profiel   

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar medisch.


Waarom?

Vraag uit nieuwsgierigheid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:06 



 
Profiel   

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar medisch.

Weet niet waar het topic stond, maar deze hoort op kleurgenetica thuis. Daar krijgt TS waarschijnlijk beter antwoord op haar vraag.

@TS: post een foto van het voetje op fb in de Equine Color Genetics groep, daar hebben ze ongetwijfeld antwoord op je vraag. Niet lang geleden stond daar een casus zoals jouwe op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:09 



 
Profiel   

mijn eerste paard had ook een grijs been.zij had het aan een achterbeen.
ik vond het erg bijzonder om te zien.
en heb me altijd afgevraagd hoe het kwam :j
helaas geen foto’s van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:30 



 
Profiel   

Mijn vorige paard had dit ook! Drie benen hoog zwart en eentje met wat witte haren. Stond ook in het paspoort bij omschrijving: ‘schimmelbeen rechtsachter’. Helaas is hij maar 7 geworden, maar ik denk dat het naar mate zijn leven vorderde vast witter was geworden, net als bij echte schimmels.

Heb even naar een foto gezocht, maar helaas geen close up. Het is het linkerpaard. Het achterbeen dat hij optilt is het schimmelbeen, daar kun je wat grijs zien ipv zwart. Niks medisch, gewoon genetisch :)


[ img ]


Spoiler:
Nu ik deze foto weer zie snap ik wel waarom hij met 7 jaar zichzelf al had gesloopt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 19:13 



 
Profiel   

Boras schreef
C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar medisch.


Waarom?

Vraag uit nieuwsgierigheid :)

Ts wil weten of er ook gevaren bij komen kijken vandaar dat ik aan Medisch dacht.


Irisx schreef
C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar medisch.

Weet niet waar het topic stond, maar deze hoort op kleurgenetica thuis. Daar krijgt TS waarschijnlijk beter antwoord op haar vraag.

@TS: post een foto van het voetje op fb in de Equine Color Genetics groep, daar hebben ze ongetwijfeld antwoord op je vraag. Niet lang geleden stond daar een casus zoals jouwe op!

Goed punt, ik ga het daar naartoe verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 14:29 



 
Profiel   

Paard van mijn oom heeft ook een grijs been, in sommige landen vinden ze dit heel bijzonder. Ik geloof dat men zei dat dit paard "Kissed by God" was... Been rechts achter
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 14:43 



 
Profiel   

Heb vroegâh van de Penny geleerd dat een driekleurig paard enorm bijzonder is. <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:01 



 
Profiel   

Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb er ook eentje met een grijs been. Het lijkt wel alsof dat been veel sneller doorschimmelt dan de rest. Soms lijkt het haast alsof ze gewoon een aftekening aan dat been heeft:

[ img ]

Een tijdje geleden, iets donkerder nog, van dichtbij:

[ img ]

Als veulen:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:14 



 
Profiel   

Ziet er wel apart uit, nooit geweten dat dit ook bestond

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:54 



 
Profiel   

Zie toch dat er wel meer zijn met zo'n apart beentje. Neem aan dat niemand er ooit problemen mee heeft gehad?
De haren zijn echt grijs niet zwart en wit. Heb mijn paardje al enkele jaren en kleur is altijd hetzelfde gebleven dus het is niet zo dat het steeds wat lichter wordt. Paardje is nu al bijna 10 dus verwacht ook niet meer dat het nog wit zal worden zoals bij een schimmel.
Kan niet achterhalen of er grijze beentjes in de familie voorkomen aangezien deze onbekend is. Maar het zou goed kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:54 



 
Profiel   

Ik heb er nooit problemen achter gezocht. Alles lijkt goed vast te zitten, dus het zal er vast niet zomaar onder vandaan vallen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 15:25 



 
Profiel   

Bij mij op stal staat ook een merrie met een stekelharig stokje, best apart.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen