Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengsten zijn er om valk of smokey black te fokken

 
Profiel   

Earth schreef
janderegelaa schreef
En Baron Exactly dan?
https://kinskystable.nl/exactly


Denk het leuke kleurtje erbij weg en je houdt niet veel paard over, maar dat is mijn mening. Met andere woorden, ik vind dit behalve de kleur echt geen bijzonder dier. Jij wel?
Er zal gevraagd worden waarom. Nou vanwege zn platte voorvoeten, zn wat sabelbenige achterbeen, zn wat rechte rug en steile kruis. Lijkt me geen topcombinatie alles bij elkaar.

Moet toch zeggen dat mijn veulentje met Baron Exactly bijzonder goed gelukt is…

Silberfee Dodona MVN:


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 20:51 



 
Profiel   

Die heeft ook nog een moeder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 20:58 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Die heeft ook nog een moeder :D

Dus jullie fokken allemaal met lelijke merrie’s… :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 21:09 



 
Profiel   

Jan jij bent altijd zo kritisch op exterieur, dus het verbaast me wel dat jij fokt met deze hengst. :P Of ben je zo'n intelligente puzzelaar dat je precies weet hoe een hengst een merrie kan aanvullen? (of in dit geval andersom, want ik zie weinig positiefs aan Baron zn exterieur := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 12:55 



 
Profiel   

IMO overdrijf je enigszins wb hoe beroerd Baron Exactly gebouwd zou zijn. Geen enkel paard is perfect. Ik vraag me vooral af of je ooit wel eens platte voeten gezien hebt... :=

Als je een merrie hebt die een iets steiler krijs en wat rechtere rug zou mogen hebben dan kan Baron dat mogelijk mooi compenseren. Gelukkig hebben niet alle hengsten hetzelfde model want anders zou er maar met een heel select groepje merrie's gefokt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 13:53 



 
Profiel   

Earth schreef
Jan jij bent altijd zo kritisch op exterieur, dus het verbaast me wel dat jij fokt met deze hengst. :P Of ben je zo'n intelligente puzzelaar dat je precies weet hoe een hengst een merrie kan aanvullen? (of in dit geval andersom, want ik zie weinig positiefs aan Baron zn exterieur := )

Het is me aardig gelukt denk ik…Natuurlijk moet je kritisch zijn maar als je weet hoe je eigen paard fokt dan weet je ook welke hengst je wel of niet kunt gebruiken.

Zo’n beroerd exterieur heeft hij trouwens echt niet en daarbij gaat het om vererving en ik heb aardig wat veulens van hem gezien. En er zouden idd wel betere foto’s gemaakt worden.

Maar platvoeten…nee dat zeker niet. Rug en kruis zijn ook ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 16:40 



 
Profiel   

Janderegelaar heeft wel een merrielijn die hij door en door kent en die merries geven met een shetlander nog een goede nakomeling ;) Baron spreekt mij ook niet helemaal aan, maar als je een fijne merrie hebt moet dit ook geen probleem zijn.

Ook een hengst die niet persé een top exterieur heeft maar wel kleur geeft aan jouw merrie is de hengst White Dream, hij heeft wel hele knappe veulens wat ik nu toe gezien heb. Die heeft overigens dubbel agouthy dus geen kans op een smokey black maar wel palo of valk. Die is van Annet Mulder AM_Horses op bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:07 



 
Profiel   

White Dream GF is volledig Duits gefokt uit bewezen bloedlijnen, zowel dressuur internationaal als eventing. Hij is een jonge hengst nog in de groei en ontwikkeling en krijgt hiervoor alle tijd en ontwikkeld goed door.

https://www.facebook.com/stallionsmulder


Zijn nakomelingen zijn goede bewegers, mooie frontjes, niet beknopt, mooie halslijnen zowel uit allround, spring en dressuur gefokte merries. White Dream heeft een nuchter karakter, dit zien wij ook bij zijn nakomelingen.

Hier zijn foto;s te zien van zijn nakomelingen

White Dream is vrij bloed, geen kinsky, uit bewezen Trakhener en Hanoveraans voorouders en Cr/Cr + agouti A/A dus altijd een valk/buckskin of Palomino veulen.


White Dream GF, is volledig Duits gefokt vanuit bewezen Trakhener en Holsteiner bloedlijnen, zowel internationaal dressuur als ook eventing. Dit maakt hem bijzonder. White Dream is vrije bloedvoering allround gefokt, opwaartse beweging en past hierdoor op vele type merries

White Dream is nog in de groei en volop in ontwikkeling, wij geven hem hiervoor de tijd en overhaasten niet.


Zijn eerste nakomelingen tonen grootramig, mooie frontjes, goede halsjes, aansprekend en opwaartse beweging. Wat wij nu zien vererft WD zijn nuchtere karakter. Zowel uit dressuur- spring- en allround gefokte merries is dit terug te zien.


Hier staan foto's en video's van zijn eerste jaargang:
https://www.facebook.com/WHITE-DREAM-GF ... 6299237534

Voor zijn pedigree is alle info terug te lezen op de website van AM-Horses (Annet)

https://www.am-stables.nl/cremello-hengst-white-dream/

https://www.facebook.com/stallionsmulder
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen